1 Ocak 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

1 Ocak 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

İ b dÜ S0 e AA T aran ONADOLU Berlin'de bir cenaze mera. siminde Hitler de bulundu Moskova cevabını verdi. Fakat Berlin ve Roma- dan henü z ses yok Roma Berlin'e danışmak istiyor. Heriki devlet te çok lâkayd davranıyorlar - Başı 1 inci sahifede Hitler'le anlaşmadan cevab veril- miyeceği söylenmektedir. İlalya, Almanya'dan evvel ce- vab verss bile Kölnişe Çaytung ga- zetesine göre Alımanya iki hafta- dan evvel cevab vermiyecektir. Bu guzete diyor ki: — İpgiltere ve Fransa'nın İ- ptoya'ya gönüllü göndermesi hak- kındaki poktai mazarı, daba evvel. ceden İtalya ve Almanya taralime dan ademi müdahale komitesine teklif edilmiş bir noktai nazardır. dagiltere ve Fransa bu teklifi ozaman kabul etmemişlerdir. Bu gün de İngiltera vo Frama'dın bu mes'alr üzerinde telişi Alınanya'yı alâkadar etmez! - - « Bu notanın esasn, İtalyan ve Almanya'nın Ağustos souundaki esastan hı&ı değildir, * Rp'ya'nın bu notaya kaydi ibtirazi dermeyan ederek — cevab Yetmesi de dikkateşayandır.» Paris, 31 (Radyo) — İyi haber afan mahafile göre İtal- ya'nın Fransız-İngiliz notasına - Vereceği cevab müsaid olmı- . İ — çyacak ve asgari bir hüsnüniyet gösterecektir. Kont Çiyano dün Almanya- | | haberi nın Roma sefiri Fon Hasel'le görüşmüştür. Birbirinin ayni olacağı şüb- “ hesiz bulunan Alman ve İtal- yân nolaları vaziyeti düzelt- miyecektir. * Hitler dün general Fon Sek'in cenaze merasimi dola- yısile Berlin'e gelmiş ve bu fırsattan istitade ederek haris ciye dairesini de ziyaret et- miş, fakat ayni günün akşamı Bergeshavzen'e dönmüştür. Ma- amafih M. Hitler'in Aimanya Harbiye ve Hzriciye mahafi- linin <Zoktei — nazarlarından uzaklaşmıyacaktır. Roma, 31 (Radyo) — Siyasi mehafilde söylendiğine göre İngiliz - Fransız notasına İtalya cumartesi veya pazar günü cevab verecektir. Moskova, 31 (Radyo) Ünited Pres muhabirine göre Rusya'nın İngiliz-Fransız nota- sına verdiği cevabda birçok ihtirazt kayıd ve şartlar var- dır. Butlar arasında bilhassa | ciddi kontrol - teklifi vardır. Bunlar arasında âsi gene- ralle de münasebet istenilme- mektedir. Berlin, 30 (A.A) — M. Hit- ler general Fon Sektin meza- rına ilk çelengi koyan büyük askerin naşını selâmlamıştır. Bundan sora harbiye bakanı Blomberg ordu namına söyle- diği sözlerde ölen büyük as- kerin hayat ve muvalfakıyetin- — Herhalde değil. Karısı- nin ihanetine karşı elinden bu büyük kaza çıktı. — Şu halde, talih var de- mek. İşte bunun için, ben ta- Hihe inanıyorum; talihi kendi- me malediyorum. Hem de se- nin gibi ona (Kör talih ) de- miyorum. — Ahu gözlü talih mi di- yorsun. — Tabit. Talihinize kör de- diğiniz için sizi görüyor ya. Fakat çok fettandır. Bu sene beni aldattı, fakat seneye be- nim kucağıma atılacaktır. F. Benlioğlu Pyaptığı manevi |zin yüksek küvve den bahsetmiştir. Berlin, 30 (A.A) — Bugün Berlin harb malülleri mezar- lığında askeri merasimle ge- neral Von Sekte milli cenaze merasimi yapılmıştır. M. Hitler ordunun en yük- sek şefi sıfatile merasime işti- rak etmiş ve birçok hükümet azaları ile parti ve devlet adamları, eski ve yeni ordu amiral ve generalleri ile bir- çok elçiler bu merasimde ha- zir. bulunmuşlardır. Müteveffanın evinde — icra edilen kısa bir âyinden sonra cenaze mezarlığa götürülmüş ve orada askeri merasim ya- pılmıştır. Evden mezarlığa ka- dar bütün yolları kaplıyan binlerce kişi Alman askerleri- nin babasının tabutunu selâm- lamışlardır. Moskova, 31 (Radyo) — Fransa'nın Madrid'e gönüllü | gitmesini menedeceği ve İtalya ile Almanya'dan toplu olarak gönüllü gitmediği hakkındaki üzerine M. - Litvinof Rtalya ve Almanya'dan tabur halinde gönüllü sevkedildiğini gösteren — vesikaları sefirine vermiştir. Londra, 31 (Kadyo) — Al- manya'nın gönüllü mes'elesine aid müşterek notaya cevab vermekteki teallül İngiliz gaze- telerini sinirlendirmektedir. Bazı gazeteler, bu vaziyeti bir teallül şeklinde kabul et- memektedüler, bazı gazeteler- de Rusya'dan yapılan - sevki- yata nazarı dikkati celbetmek- tedirler. 1936 dan 1937 ye! —— .e . ——— —Başı Tinci sayfada— gülmüştür. dırılmıştır. Fransız Kontepjan — utulü kal. Yeni fabrikalar açıl. maştır. Birçok kurulmuştur. ülhtür mücssescleri demiryolları, artık tamamen Bbize Türkiye'deki bülün | malolmaştur ve ayrıca, yeni hatlar | işlemiye açılmıştır. . Türk ördüsunun - buyil içinde | müdafanı vo kabiliyeti, arda, yeni teçbizat ve teksiği kerinin talim ve terbiyesindeki mu- vaffakıyet, milletin gurarunu şah- Tavdırmış ve Türk denizcileri de, Malta, / Falerön — ziyaretlerile do nanmamızın mes'id inkişafını dost- Jarımıza ve milletimize tekrar ta- nıtmışlardır. Bu yılın diğer bir mühim hâ: disesi de, Atatürk'ün, Kamutay kür süsünden büyük millete vadı yebi işler ve bareketler, ayni za- manda Hatay davamızdır. 937 ye girerken, bu davayı da beruaberimizde, tam bir azim ve imanla ve Atatürk'ün etrafında per- çimlenmiş olarak götürüyoruz. Ge- lecek yıl, milletçe 937 yılının mu- haseberini yaparken ilk önce havgi muvaffakıyetimizi yazacağımını şim- diden tesbit edebi Sancak, istiklâline kavuştu. Bu, bir kehanet değil, bize mahsus olan bir azim — ve kararın, mutlaka ve mutlaka,her ne şekilde olürma olsun, muvaflak — olacağına sid bir inançtır.. Yurddaşlar; 937 Yılımız kotlu olsan. Anadolu Pazar günü Yapılacak maç. Altay Aâl.t;mu- K. S. K, Göztepe Karştlaşacaklar ... Bu maçın hasılâtı Adana felâketzedele- rine gönderilecek. .. Önümüzdeki Pazar günü Alsancak sahasında şehrimi- zin en kuvvetli kulüblerinden Altay - Altınordu ve Göztepe- K. S. K. muhtelitleri karşıla- şacaklardır. Bu müsabakanın hasılâtı Adana felâketzedele- rine tahsis edilecektir. Bu mü- sabakanın tertibinde tam bir isabet vardır. Çünkü bir taraf- tan milli takım antrenörünün şehrimizde bulunduğu bu s- ralarda, bu iki kuvvetli muh- telitimizin maçını seyrederek oyuncularımızın hakiki - vazi- yetleri hakkında bir fikir edi- nebilecek ve bu suretle nok- san kısımlarımızın ıslâlına ça- ışılabilecektir. Diğer taraftan ise, felâkete uğramış olan vatandaşlara o gün sahaya vereceğimiz beş on kuruşla yardımda buluna- cağımız gibi, en kuvvetli oyun- cularımızı da karşı-karşıya gör* mek fırsatını elde etmiş ola- cağız. Müsabakayı kazanan muhtelit bir kupa da alacaktır. Yugoslavya konse- yin tehirini istedi. — Başı JT inci sahifede — cektir, Bu dostluk, Bulgar Fransa ve Balkan itilâfına y laştırmaktadır. lerin Belgrad'dan leri bir. habere göre, Yugosla hükümeti, şubatta Atipa'da topla| nacak olan Balkan aptantı konse- yinin on gün sonraya bırakılmasını istemiştir. Kardeşe yardım Konya, 30 (A.A) — Adana- hlara yardım için Konya çift- çileri iki vagon buğday ver- diler. Tuplanan para üçbin lirayı geçti. Teberrüat devam etmektedir. BORSA Üzüm satışları Çu. - Alıcı C & : 135 M. ). Taran. 14 75 21 92 Ü. kurumu 14 10 Kaptan Hulü- 9 9 9 A.R.üzümcü13 125 13 125 9 J. Tara. mah.10 10 9 J. Gözden 17 17 264 384116 384380 Zahire satışları Çu. Ginsi K 1200 Buğday 5 75 28 B. Pamuk 49 505 Kilo ce. içi 37 92 Kumdarı $ 25 675 49 37 $ 25 '# Izmir Yün Mensucatı İ Türk A. Şirketinin Halkapınar kumaş fabrikası 20 50/ de eşyal K. $.| İki Misal Ulus'un dünkü başbetkesin: | den sonra, cumhuriyette or- mancılık mütehassısı profesör | Tevfik Âli Çınar'ın ağaçlama | hakkında bir yazısını okudum. 1910 da Sen nehrinin bü- tün halkı heyecana düşüren tuğyanından sonra, ormancı- larla diğer mütehassıslar ara: sında: — Ağaç mı, sed mi? Münakaşası çıkıyor. Mese- leyi halletmek için toplanan komisyon — ormancılara hak vermiştir. O kadar ki hükü- met sel ve tuğyanları önle- mekamaksadı ile ağaçlamaya 420 milyon altın frank, sed ve saire için de yalmz 22 milyon altın frank tahsis et- Miştir. Fransızlar 1789 ihtilâlindeki orman tahribinin neticelerini on dokuzuncu asrın ortalarına doğru görmüşler, 17 sene için- de 94,532 hektar genişliğinde toprağı ağaçlamışlardır. Daha büyük ve uzup müddetli bir program, Alp, Pirene ve Se- ven dağlarında 768,000 hek- tarlık bir ağaçlama temin et- miştir. Fransızlar hâlâ ağaçsız- lıktan şikâyet etmektedirler. Çünkü sel ve tuğyan tehli- kesinde henüz 315, bin hek- tar toprakları vardır. Bütün ağaçlama 1945 de nihayet bu- lacaktır. Bu yazıyı Türkiye ziraatçi- liğine merak eden herkese okutmak isterdim. Ayni sütun- larda Tevfik Âli Çınar, ağaç- lamayı bırakınız, bizde orman tahribinin olanca hızı ile de- vam ettiğini yazmaktadır: “Bü- yük harpta Adana taraflarında pek geniş ormanlıklar tahrib edilmiştir. Seyhan nehrinin iki yanın- daki Karsantı, Kozan ve Sa- nçam ormanları tamamile ha- rab olmuşlardı., Bugün dahi kaçak göçler gerek Karade- niz kıyılarında, -gerek diğer tarafında ormanlar içine akıyor. . .. Dünkü nüshamızda Anado- lu'da bir şehrimizin bayındır- lığına âid resimler vardı: Bir- kaç yeni ve muntazam bi- na bayındırlıkta ağacın hiç- bir hisse almamış olduğuna bilmem dikkat edenler olmuş mudur? Dışarda ağaç ve içer- Bu, daha ileri merbalesi!—Fatay, bir. kültür yaar AAMMCRLAR TDA Birinci Sımıf Mutahassıs Dr. Demir Ali Kamçı oğlu Cilt ve Tenasül hastalık- ları ve elektrik tedavisi İzmir - Birinci beyler sokağı Elhamra Sineması arkasında Telefon : 3479 RR UY —x Tarafından mevsim dolayısile yeni çıkardığı kumaşlar Sağlam Ka aeti dürllik vi Zarif Ve ucuzdur ARER AM Mratar LA Yeni yaptıracağınız elbiseler için bu mamulâtı tercih ediniz Mimar Kemalettin caddesinde FAHRİ KANDEMİROĞLU | Satış yerleri: Şüzi kolerde 36 çamarada Müzayede ile fevkalâde büyük satış 3 ikinci kânun 937 pazar günü öğleden evvel saat on buçukta Tramvay caddesinde Köprü vapur iskelesi karşısın: da 681 numaralı hanede ma: ruf iki âileya âid birçok lüks mobilyaları açık artırma sure- tile satılacaktır. Satılacak eşyalar meyanında üç aynalı mavondan mamul saybur, dört köşe anahtarlı 36 kişilik ceviz yemek masası ve 8 adet iskemlesi, maruken kanape ve iki koltuk, bronz birer buçuk kişilik Avrupa mamulâtından iki adet karyola maasomya, mavun iki kapılı kıristal camlı — şifoyeralı ay- nalı dolan tüveleti — ve iki komodinusu, fevkalâde zazif ve nadide elektirik avizeleri, mükemmel kadifeli kanape ve iki koltuk, mavi yatak - odası tuvalet komidonsu divan ve şifonyeralı dolabı, tekrar kır- mızı yatak odası takımı, Ame- rikan kanape iki koltuk, lüks iki adet salod gramafonu ve birçok plâkları ile beraber, yeni bir halde Singer ayaklı üç çekmeceli elektirikli nakış ve dikiş makinesi. beş lâm- balı Telefonken markalı radyo, Amerikan dıvar saatı, sarı ve bakır mangallar, emsalsiz 16 parça tam bir misafir odası için kanape takımı ve - perdeleri, iki adet şetmşiyelik, — birçok perakende Avrupa — yemek iskemleleri, yeni bir halde madeni sobalar ve boruları, sepet takımı, etejer sigara masaları, oyun masası, çift kanatlı aynalı dolap, tuvalet, yağlı boya tablolar, bronz kornizalar, perdeler, kübik orta masası; Amerikan yaziha- ne koltuğu, balı ve birçok İsparta — seccadeleri vesaire birçok Tüks mobilyalar açık artırma — süretile — satılacaktır. Ayni zamanda bütün konforü haiz ev kiralıktır. Fırsatı kaçırmayınız. Fırsat Artırma Salonu Aziz Şınık Telefon No. 2056 Turgutlu Hukuk - hâkimli- ğinden: Turgutlu'nun Kökkaya kö- yünden Mehmet kızı Havvanın kayıp kocası o köyden Halil oğlu Hasan aleyhine açtığı boşanma davasının yapılan açık duruşma sonunda iki tarafın yedi yıldan beri ayrı yaşadıkları ve koca- nın karısını infak — ve iaşesini temin etmediği cihetle iki ta- rafın terk sebebile boşanma- larına ve kocanın bir sene müddetle evlenmekten mem: nuniyetine 11-11-936 tarihinde karar verilmiş olmakla müddei aleyhe tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. 1062 İzmir Ahkâmı şahsiye sulh hukuk mahkemesinden: Terekesi mahkemece tasfiye edilmekte olan ve tasfiye me- muru avukat Kahraman bulu- nan ölü Karakulağın Balçova- daki gayri menkullerinin 25- 11-936 gün ve 7077 sayılı gazetenizle ilân edilen satı- şında birinci artırmanın 30.12- 936 Çarşamiba denilecek yerde mürettip hatası olarak Pazar- tesi ve ikinci artırmanın 14-1- 937 Perşembe olacak iken 15-10-937 Cumartesi denilmiş olduğundan bu günlerin 30-12. 936 Çarşamba ve 14-1-937 Perşembe olarak tashihen ilân olunur. 1653 Birinci İera metturlağunu 7 İhsan ve İkbalden te, suretile Sadığa borçlu Süh ve Sehil ve Yusuf ve Er ve Kiladis ve Leylâ ve Ni harsa ve Necibe ve Hasibi Hedle Zirekli ve şeyh N sa; Elaci ve Cevdet Haletlilmiölel sarfı bulundukları İzmir Kârdei fina tramvay caddesi 499 Nadd taj halen Buhure Roditi talı işgalinde bulunan iki kat esse oda ve altında 501 sayılı | İ kâmı havi maa müşterttter (4700) lira kıymeti ıııulı:ırı'de neli ev ile dükkân 2534-37*"'. yında 3168 yapı Sühelay VS| gene Yusuf 1632 ve Saıııı_J ” 1632 ve Nefise harasaya g Leylanın 816, Kiladisin ,4 Emine'nin 816, Hedlenin )4 Hasibenin 544, Necibeninzg yapı ve Nefise bintdökğ4 veresesi Arif Şeyh Necib D3 Cevdet Halebi 4496 pay4 zeye gene borçluların 27 gümrük sokağında 1 NW7 tajlı kahvehane ile ayni ta)6 bağlı sağır sokağına nazı/ 4 No. tajlı ve elyevm aşçı 12 kânı bulunan ve ikisini ti men 2500 liraya ve bor, rın küzü oğlu hanı N&9 mevcud hanın - haricinde> dükkân ile hanın tamanys bin lira kıymeti ve gene k3 Tulayn ikinci belediye ca07 sinde dükkân 50 No-l96 altı üstlü 1400 Jlira kıy23 bütun mallarda hisseleri 40 bu yukardaki taksim üz39 yalnız 50 No. daki dülğG daki Nefise dük ilbap ve/0 leri Arif şeyh Necib, Elaf8 Cevdet Halebi bisseleri 14 tur ve kız erkek hissesi savidir. Muayyen !ırîhdeğs dan itibaren 30 gün müd>. açık artırmaya - çıkarılır 41 Talip olanlara kiymeti 51 hammenenin yüzde 7,5 152 pey akçası veya milli bi62 nın teminat mektubunu 63 meleri artırma 2-2-1937 |87 günü saat 11 de dairedd88 olunacak, müşterilere 935) numaralı dosyaya irae bileceği gibi fazla izahal7 zime dahi verilir. Tıliple;.n hususün daire - talik 0;49 açık artırma şartnamesi , 937 tarihinden itibaren nabilir. Gayri menkul ş'-“ yüzde 75 ini bulmadığı,37 dirde ençok artıranın taalh79 baki kalmak üzere artıri gün daha temdid edilmö71 retile tarihine 1882 eden 17-2-937 ÇarşambadSü saat 11 de yapılacak 473 menkul çok artırana ihal504 lecektir. Satış peşin pa523 olub tapu harcı belediysd0 yüzde 2,5 dellâliye yeni542 teriye aid olduğu ilân$54 1585 P T Nİ Fratelli Spessı Vapur Acentsi Acentamıza ;gğ telefon numarais 1 ikinci kânan $5; tarihinden itibayı aşağıdaki çekig tadil edilmiştir. |9, Numara 2004 10 rine 4142 lı; Numara 2005 19 rine 4221 V!