7 Ocak 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

7 Ocak 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

'A.'mmn Lfı -50- Mariya, baştan aşağı titredi: — Andon teis çok zeki, — çok yaman bir ihtiyar kurd.. — Evelâ aşkımı ve Fırtına Ali'yi sevdiğimi anladı. Sonra da en mükemmel silâhın ve tuzağın, ,gene kendi güzelliğim olduğu- — nu benim gibi, tıpkı benim düşündüğüm şekilde anladı. Onun kurnaz - bakışlarından hiçbirşey kaçmıyor. Diye mırıldandı ve sonra; — Demek ki-Dedi: en kes- tirme yol bul Büyük Korsan Romanı Yazan : Andon reis, bu sözlerle, | artık tahmininin — hiç te boş | olmadığını anlamıştı. Fakat bunu, güruürlü bir tavırla belli etmeğe de yanaşmadı. Çünkü o, çok tecrübeli idi v> Mari- ya'yı da sevmişti. Onu müda- — faa etmeği kararlaştırmıştı. — Evet, Mariyal.. Güzelli- ğin gili bir silâh varken, fazla gemiye, fazla topa ve deniz Oyununa da lüzum yaktur.. Sen bu güzellikle kıt'alar fet- hedebilirsin.. Mariya gözlerini önüne eğdi. Uzun, sık kirpikleri, kalın bir gölge içinde / yanaklarının üs- tüne düşmüştü.. — Fakat -Diye kekeltdi- ortada öyle bir engel var ki.. — Engel mi, ne engeli? Fi — O, anı — seviyor. — Ali, dilber bir Türk kızına ni- şanlıdır. ve bu kız, onün kal. bini tamamile teshir etmişe — benziyor. “Andon reis, zeki bir iilki ibi gülümsedi ve manidar ir tavır takındı. — Ne çıkar Mariya? İnsan- İır ancak hayatta olanları se- — Verler.. Halbuki ölüm, korkunç bir fırtına gibi önündeki en büyük, en mukaddes aşk bah- çelerini siler, süpürür, gider. Ölüm de bazen, birçok - işler Börür. Z Mariya, dikkatle Andon re- ise bakıyordu, — Ölüm, bazep ne engelleri Ortadan kaldırır a kızım, ne tngelleri?.. — Fakat bul — Fakatı, makatı yok -Ma- — Miya, bu böylel Mademki or- tada tahakkuk - ettirilmesi lâ- yöm m gelen | bir iş vardır ve ma- lem ki sen bunun için güzelr ı'İlııı ortaya koydun.. İcabında $lümden de istifade etmiye- tek miyiz? Sert engelleri nasıl Hd.mp ta hedefe varacağız? çare var midir ki? Mariya susuyordu.. Sararmış yüzle Andon reisi dinli- Yordu. - — Hiç, hiçbirşey iradeni Hlydır Rüşdü OKTEM Umumt mneşriyat ve yamı işleri : Hamdi Nüzhet Çançar İzmir Tkinci Beyler - sol €. Halk Partisi binası içinde Telgraf: İrmir — ANADOLU “Telefon : 2776 .. Posta kutasu 405 ABONE ŞERAİTİ Üt 1200, lti aylığı 700, üç p aylığı $00 kuruştar. memleketler için senelik “#böne ücreti 27 liradır rtına Ali orsan Romanı M. Ayhan, Fııik ı-nıuddır sarsmamalıdır. Söylediklerimi anladın tabill Yoksa, muvaf- fak olamazsın.. Babanın inti- kamı da deniz üstünde bir işık halinde kalır. Sana, ya- Pacağın şeyi — söyledim, plânı tatbik etmek senden, yardım da benden!.. — Birşey daha soracağım Andon amuca! — Sor bakalım, sorl!- — Fakat beni ayıplamıya- caksın! - Ayıplamam, korkma, ben pişkin adamım. Hem de ya- bancı değilim. — Diyorlar ki, nasıl - fala, yıldızlara — bakılırsa, nasil ki, bazı gizli şeylerle hastalar iyi edilirse, aşk için de tılısım ya- pilirmiş. Öyle büyüler varmış ki, en taş kalblerde bile tesi- rini gösterirmiş ve meselâ, bir kahraman, — istemiye iste- miye, bir aşkın ateşine düşe- bilirmiş. Bu doğru mudur? — Evet, doğrudur. Buna ben de inanıyorum. Hattâ baş- larından tecrübe geçmiş arka: daşlarım bile vardır. — Bu nasıl şeymiş? — Bir eksir! Bir aşk tılısımı, bir aşk büyüsül. Belki sen de bilirsin: Habil'in kızı Kiyorka bir delikanlı için yanmış, tu- tuşmuş. Meğer delikanlı, genç kızın boynuna bir aşk tılısımı madalyonu takmış imiş.. Fakat Mariya, bunu neden - soruyor- sun?, — Hiçl!.. Sadece öğrenmek istedim.. Halbuki Andon reis dikkat elmiş olsaydı, o dakikada genç kızın, boynundaki madalyonu sıkı sıkı tuttuğunu görürdü. Fakat ihtiyar denizci bunun farkına varamamıştı: — Çok iyi, işte onu da öğrendik. Bunlar, senin işine yaramaz sanırım. Allah ve Meryem, sana bu tılisimi za- ten vermişler yavrum.. Eğer bir genç delikanlı olsaydım, ben bile karşında böyle dur- maz ve sand herhalde büsbü- tün başka şeyler söylerdim. İkisi de güldüler. — Fakat Mariya, şimdi sa- na başka hususatta dâ söz söylemek borcundayım. Bu benim, baba dostluğumun bor- cu olmakla beraber, ayni za- manda vatan ve millet bor- cudur. Sen, Panayot reis gibi, ha- lis, müfrit bir Yunanlı'nın kı- jzısın damarlarında hiç katıksız bir Yunan kam vardır. Senin gözlerinle teninin rengi bile Yunan rengidir. Ayni zamanda İsa ümmetindensin ve mensuh bulunduğun dini, tabiatile unu- tamazsın.. Aşk, müthiş birşeydir. İn- sana çok şeyler yapbırabilir. O, bazan insanı ilâh derece- sinde yükseltir, bazan da ça- murdan yapılmış bir mahlük haline getirir. Kalbinde ona karşı derin bir aşk taşıdığını anlıyorum. Bu benim için muhaâkkaktır. Fakat bu aşk serli, kendi milli, vatani, dini varlığından uzak: laştırmamalıdır. Sen gene Pa- nayot'un — kızı Mariya olarak kalmalısın.. Aksi takdirde Al. lah'ın, Meryem'in -ve bütün Yınııı'lılığınlimhne uğıııııg.. n İçin ANADOLU Asrımızın büxük gaı'le:ı' İspanya'da yeniden kanlı muharebeler oluyor Üç âsi tayyarelîıha diişürüldü Âsilerin plânı ılıslerm fedakarlığıyle akım kalmıştır .' İ z >ğ Milislerden bir grup Paris, 6 (Radyo) — İspan- ya hükümeti idaresinde çalış- makta olan dört Amerika'lı tayyareci Paris'e dönmüştür. Bunlar Nevyork Herald ga- zetesine beyanatta bulunarak yevmiye 50 dolar ücretle hiz- mete alındıkları halde hiçbir para almadıklarını söylemiş- ;lerdir. ,Bunlarla beraber çalışan bir İngiliz tayyareci bir hava har- bında ölmüştür. Madrid hükü- meti emrinde birçok Rus, İn- giliz ve Amerikan tayyareci- leri vardır. Paris, 6 (Radyo) — Havas Ajansı bildiriyor: Fazla sis olmasına rağmen bugün de askeri faaliyet öğ- leye kadar devam etmiştir. Sağ cenahda âsiler bir bas- kınla Kobra dağımı işgal et- mişlerdir. Maamafih milisler büyük bir mukavemet göster- mişlerdir. Diğer haberlere göre Mi- lis'ler Eskoryal'den Ridonya- ya bir tren sevkedebilmişlerdir. Madrid, 6 (Radyo) — Mad- rid civarında müthiş bir harb devam etmektedir. Âsilerin Mahama Honda mevkiine yap- tıkları taarruz püskürtülmüştür. Oslo, 6 (A.A) — Norveç hükümeti Franko hükümetinin Lizbon'daki mümessiline ver- diği bir notada âsiler tarafın- dan İspanyol hükümet liman- larına torpil konulmasının ni- zamsız bir tedbir olduğunu ve bunun Norveç ticaret gemileri KD NKT TALAK TU AA DA künlük, Bir mukavemetsizlik hişseder ve bütün bunları çiğ- nemek - gibi bir vaziyete süs rüklendiğini anlarsan derhal intihar etmeli, fakat şerefinle ölmelisin.. Senin için hedef şudur: Fırtına Ali'yi yenmek, onu esir almak ve mağlüb etmek. Silâhların hem - kuvvetlidir, hem de çoktur. Ya onu mah- vedeceksin, yahud da onu ken- di güzelliğinin peşisıra, zencire vurulmuş bir arslan gibi sü- rükliyerek, kiliseye, papanın önüne getireceksin ve Ali, se-: nin aşkın uğrunda, herşeyini, yani Türk'lüğünü- değiştirecek anladın mı? — Anladım reis! v— Buna muvaffak - olursan . Yunan korsan âlemi için tevlid edebileceği müessif neticelerden — âsilerin mes'ul tutulacağını bildirmiştir. Madrid, 6 (Radyo) — Si yera Dölâgoadrama'da bulu- nan milis kuvvetleri ihata edil- miş değildir. Kesilen yoldan başka muvasalayı temin ede- cek yeni yollar vardır. Sis, son askeri hareketlere yeniden mani olmuştur. Bayonne, 6 (A.A) — Bilba- o'dan Tesmen - bi'dirildiğine göre dün bükümet tayyareleri Alman markalı üç âsi tayya- resini düşürmüştür. Salamank, 6 ( Radyo. ) — Madrid ceblesinde” - âsilerin kazandıkları zafer mutlaktır. Bu zafer, plân mucibince beklenen - neticeyi temin et- miştir. Havas ajansı Villa'dan bil- diriyor: Milis'lerin buharpte zayiatı çok büyüktür. Yüzlerce cesed harb sahnesinde kalmıştır. Cenevre, 6 (A.A)—-lıpınyı hükümeti Alman harb gemi- lerinin — İspanyol sularındaki faaliyetini Milletler Cemiyeti nezdinde — protesto clmışhr Protesto notasının dün ra'ya verilen ve metni bu ık- şam neşredilecek olan nota ile ayni mealde olduğu söy- lenmektedir. Toledo, 6 (A. A) — Valan- sia hükümetinin neşretmiş ol- duğu bir kararnamede ecnebi zabitlerinin İspanya tabiiyetini kabul etmiye mecbur olmadan Kızılordu da vazife alabilecek- leri bildirilmektedir. Bu gibi zabitler âyni rütbedeki İspan- yol zabitlerinden fazla maaş alacaklardır. Madrid 6 (A.A) — Halk mahkemesi Parlanın zaptı sı- rasında esir düşen İtalyan ne- feri Luigi Corsinin berâetine karar vermiştir. Corsi Habe- şistana gitmek için emir almış olduğu halde birkaç gün son- ra Vigoda karaya - çıkarılarak oradan Toledo cephesine gön- derilmiş olduğunu söylediğin- den mahkeme bu neferin ken- di iradesile hareket etmemiş olduğunu tasdik. etmiştir. Paris, 6 (A.A) — Eko Dö Paris gazetesi yeniden iki bin gönüllüyü hâmil bir nakliye vapuru Katalonya'ya gitmek ve aoradaki milli müfrezeyi :ıkvıyı etmek üzere Perpig- ini bildi- Yettiği ve bundan ——__—__——_——————___.____—_———————____—______—___._ 20 Kânunuevelden 31 kâ- nunuçvvele kadar 306 marki- sst İspanya'ya gitmek üzere Perthusdan hududu geçmiştir. Londra, 6 (Radyo) — Al manya'nın, İspanyol posta ge- mileri için aldığı vaziyet hak- kında Madrid hükümeti tara- fından İngiltere Hariciye neza retine verilen notada, bu ha lin beynelmilel emniyeti ihlâl dolayı " va- him neticeler çıkacağı bildi- rilmektedir. Berlin, 6 ( Radyo ) — 'AL manya'nın, İspanya işleri hak- kında verceceği cevab - biriki gün gecikecek, ve Almanya, cevabını İtalya ile birlikte ve- recektir. Cebelüttarık, 6 (Radyo) — Cebelüttarık önünde bulunan âsi harb gemileri, patates yüklü bir İspanyol gemisile, içinde mühim miktarda silâh bulunan diğer bir İspanyol gemisini zaptetmişlerdir. Berlin, 6 (Radyo) — Alman: ların Berlin kruvazörüne İs- panya'nın şimal sahillerine ha- reket etmesi için emir veril- miştir. Salamank, 6 (Radyo) — yaz kuvvetler, son harb esna- sında aldıkları araziyi temiz: lemekle meşgül - olmuşlardır. 627 kızıl ve eçcnebi cesedi kaldırılmıştır. Kızıllardan âsi- lere iltihak eden 250 nefer, kızılların maneviyatı çok bo- zuk olduğunu söylemişlerdir. Avilla, 6 (Radyo )— Mad- rid önünde yapılan — harpte kızıllar mühim zayiat vermiş- lerdir. Salamank, 6 ( Radyo ) — Katalonya baş komutanı olan bir miralay tevkif edilmiştir. Madrid, 6 (Radyo) — Mad- rid cebhesinde âsiler ileri ha- reketine devam ediyorlar. Fazla sis ileri hareketini yavaşlat- maktadır. Ankaz altından'çıkarılanlar Madrid, 6 (Radyo) — Pa- zartesi bombardımanında yı- kılan binaların ankazı kaldırıl- maktâadır. Ankaz altında yüz- lerce cesed çıkıyor. 25 yaşın- da ağır yaralı bir kadın da çıkarılmıştır. Bu kadın 24 sa- attanberi ankaz altında kaldığı halde yaşıyordu. Paris, 6 (Radyo) — Mad- rid müdafaa komitesinin son resmi tebliğinde, havaların son derece gayri müsaid devam etmesinden harekâtın kısmen durduğunu bildirmekte ve yal- nız, Mâhamanda ile Laşroza'da devam eden muharebelerin, milislerin muvaffakıyetlerile ne- ticelenmek üzere bulunduğu' ilâve olunmaktadır. Komitenin tebliğinde, Es- torya cephesinde Arahon da- gının milis kuvvetleri tarafın- dan zaptedildiği de kaydolu- nuyor. Paris 6 (Radyo) — Zamen havalisinde ihtilâlcilerin yap- mış oldukları ani bir hücum neticesinde — milisleri — rie'ate mecbur ettikleri bildirilmek- tedir. ; yt Sayfa 5 H, Adeseme çarpanlar Uzun yaşa- manın sırrı! Uzun ömür, herkesin iste. diği, en ziyade ve candan istediği birşeyl Zenginlerin yanısıra, züğürt- lerinde ayni arzuyu ayni - şid- detle beslemelerine aklım er- mez! Parasız hayat, çiçeksiz ba: hardan, kadınsız cihandan da manasızdır bence! Ve... Daha tuhaf olarak ih:- tiyarlar, -Hattâ yaşları arttıkça daha fazlalaşmak şartile- uzun ömür hasretini çekerler! Bir ayağı çükurda olanların bu güzel kuruntularına. a ü mek lâzım! İster aklım ersin, ister gü lünç olsun, yeni öğrendiğim uzun yaşamanin bir sırrını sev- gili karilerime göstermek be- vim için bir vazifedir: Uzun yaşamak için fanilerin mezarlarını ölmeden evel ha- zırlanmaları ve kazdırmaları lâzımdır! Bu tavsiyenin boş bir tav- siye olmadığını Belgrad gaze- teleri iddia etmektedirler. Sırb gazetelerinin yazdıkla- rına -Doğrusul- Ben de inan- dım: Niça şehri civarında La- zarova kasabasında Boza La- boviç isminde bir adam tam 123 yaşında olduğu halde öl- müştür. Bir asır ve 23 sene... Uzun ömür için oldukça tatmin edici bir zaman! Bu Boza Laboviç, bu kadar nasıl yaşamış?. Mezarını 73 yaşındı iken kazdırmış, taşlarını yaptırmış ölümünü beklemeğe başlamış. Mezarı böylece evelden ha- zırlama, Laboviçe bir “Uzun ömür tılısımı, olmuş. Adam- cağız tam elli sene her Noelde boş mezarını ziyaret etmiş ve nihayet bu sene, Noelde bu boş çukuru doldurmuştur! Tedbirin ne "kadar isabetli olduğunu tecrübeye hevesli değilim! Ne bu kadar; yaşa- mak - niyetindeyim; ne de se- nelerdenberi belediyeye havale etmiş bulunduğum — mezarımı kazdırma vazifesini kendi büd- cemden — görmeğe iktidarım vardır! F. B. AM LANMLAMEASTESALE LAEE haberde; Madrid halkının her Sgün kafile kafile hicret etme> ge Başladıkları Losanceles da— gından görünen şoselerin mu- hacir taşıyan kamyonlarla do- lu olduğu bildirilmektedir. Salamank, 6 ( Radyo ) — Mil.s'ler bugün ( Villa Real ) ile (San Petro) — cephelerine taarruz etmişler ve saatlarca devam eden mubhareben son- ra yerlerine — çekilmişlerdir. Milis'lerin bu muharebede 123 maktul verdikleri söyleniyor. Maktul düşenlerin çoğu ecne- bi müfrezelerinelmensüubtur. / Son gelen haberlere göre, geçen Pazartesi günü, Milis- lerden ikiyüz elli kişi, silâh- larile beraber ihtilâlcilere tes- lim olmuşlardır. Nevyork, 6 ( Radyo ) — Broklin'de, Markanto vapuru- * na, İspanya'ya gönderilmek < üzere hararetle ve sür'atle tayyare ve mühim — mikdarda silâh yüklenirken Vaşington- dan verilen bir emirle tahmili durdurulmuştur. Bu emir hak-