8 Ocak 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

8 Ocak 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmialtıncı yıl No, 7113 ları çıkar, siyasal gazetedir. Telekk g——— Vekiller Heyeti Mareşalımızın iştirakiyle dün de bir toplantı yaptı Ankara'da mühim bir toplantı daha yapıldı. Hududda müsademelerin başladığı asılsızdır. Fransız dost- larımız vahim neticelerden demvuruyorlar(') dan ahman haberlere — göre, bütün Türkiye'de asabiyet ve heyecan sürmekte ve Sancak işleri alâka ile takib edilmektedir. İki Fırka Sancak hududlurma sevkedildiştir. Atatürk'ün riyasetimle büyük bir şüra toplanmış ve bu şüraya memleketin alâkadar ve selühiyet tar ricali iştirâk etmişlir. Henüz teeyyüd etmiyen haber: lere göre Sancak hududlarında ilk müsademeler başlamıştır. Anadolu — — Bittahi radyolarımıa - verdikleri Türkiye'deki mersuk — menabiden tinad etmemektedir. ve rla, radyo veya gazetecilik noktasından - ihtiyatla telâkki edil. mesi lüzimgelen - izam edilmiş ve muhayyel birşey olaa gerektir. Biz de sadece, düvümüsin — haricindeki İtalyan bü baber, B En küçük bir işaretini beklediğimiz en büyük Türk 3 Tan gazetesinin uydurması (75,000 nüfuslu İskenderun'da ancak 10 Türk âilesi varmış(!) Kanya, 7 (Bususi) — Büyük dü Aras buraya gelir-gelmez diğer *Müsellah bir hareketimize Fran- ' sa mukabelede bulunacakmış(!) Paris, ? (Radyo kolonyalj İstanbul'dan alıran baberlere göre, Atatürk ve Türkiye'nin salâhiyettar ve maliz ricalfi Konya'ya hareket etmişlerdir. Fronsa, bu mes'elede hudüd. larda sükünun devamı taraftarıdır. Türkiye'de ba hareket ve vaziyet mükavelelere mogayyir görülmekte- dir, Diğer bir habero göre doktor Tevfik Rüşdü Aras düan Atatürk'le müteaddid mülâkatlar yapmıştır. , 'Türk matbuatının şiddetli neş riyatı, ve yakarıdaki haberler Paris'te büyük bir tesir husule getirmiştir. Türk matbuatımın — mütecaviz: ne Tisanı, Fransız matbuntnün &: kin ve muslihane lisanına tamamen zadıdır. Ankara bükümetinin tariz- kürane hareketleri ve Türk matbu-” atının — şiddetli neşriyatım değiştiremiyecektir, Fran- liranı, Eransa'aıış Şefi hamil olari tren, Ulukuşla'ya doğtü yoluna devam etimiştlir. Ata-, türk geceyi, vagonlarında geçirmiş- tir. Halk, soğuğun sıfır altı yürmi Vekillerin de iştirakile bir içtima yapmışlar ve mühim mes'eleler üze- rinde — müzakerelerde — bulunmuş- Tardır. Kohraman Mehmesçiklerden bir grup Güya İngiltere de harp açmaklığı" miza müsaade etmiyecekmiş(!) Pöti Parizien garetesi, Türki- | n Suriye mandasım idare ettiğini yenin cebri bir hareketi karşısında | Fransa'nın musriz kalacağını yaz- maktadır. ve ikinci bir devletin, Süriye top- raklarına / girmesine müseade ede> miyeceğini ileri sürüyor. ye düşmesine rağımen — gece — sast dörde kadar istasyonda beklemiştir. Atatürk'ün istirahatleri için kendi- Terine aid ölan Köşk ile Meram bağlarındaki vali konuğu hazırlan- mıştı. Fakat Şefimiz, öğleden son- ra Konya'ya varmış ve merasim yapılmamasını arzu buyurmuşlardır. İstanbul, 7 (Hususi) — Adana kurtülüşü — tezahüüratımın — hararetli ve derin akisleri hülâ — silinmemiş- tir, Hatibler bu meyanda: — Hatây'in istiklâlini — istiyo- ruz ve büyük Şefin işaretini bek Tiyoruz. Hatay'ın ayrılığına taham- mül edemiyorur. Demişlerdir. Ankara, 7 ( AA ) — Başvekil İsmet İnönü, Genelkurmay başkanı Mareşal Çakmak, Hariciye “Vekili Doktor Tevfik Rüşdü Aras v İç bakanı - Şükrü Kaya dün akşam anat 22,50 de Exkişehir'den Anka- ra'ya dönmüşlerdir. İstanbul, 7 (Hususi) — Büyük Şef Atatürk'ü bamil bulunan hu Ui trenin, en son olarak - Pinar. başı istasyonuna vardığı haber ve. rilmektedir. Matürk'ün Adana'yı çereflen- dirmeleri muhtemeldir. Bu toplantıya, büyük Erkâm- barbiye reisi Mureşal Fevzi Çak: mak du iştirâk etmiştir. Roma, 7 (Radyo ) — Ankara- akislerini tesbit maksadile bunu neşrediyoruz. Iki feci kazanın kükara'da Solda tren, sağda otomobil kazazedesi ai Mühim bir içtima.. Otomobil kazası Kemeraltı ci- | #ğır ve vaziyeti çok - tehlikelidir. Ankara, 7 ( Husust ) — Dün varında Kaymakam Nihad bey cad- | Yaraları başında Ve güğsündedir. gece Eekişelir'den avdet — etmiş | desinde olmuştu. Müddeinmumi- | Tahkikata göre olomobil, arabaya Hkçe dün de tahkikata devam edil. miştir, Bazı şabidler — dinlenmiştir: Arabacı — Satılmış'ın - yaraları çok elan Başvekil İsmet İnönü, Dahi- liye Vekili ve Parti genel sekreteri Vekili Rüş- bire bızla kaçmağa başlamış, arı — Sonu 6 ıncı sahifede Antakyadan zavallı;kurbanları Hükümet önündeki otomobıl Salhane is- tasyonundaki fect tren kazaları nasıl oldu çarpınca hayvan ürkmüş ve birden: bir görünüş sa, evelden İTâzım gelen tedbirleri ittibaz etmiş olmakla beraber sulh- perverane müzakerata taraftar - ol. muş ve Türkiyehin talebi üzerine Sancak mes'elesini uluslar sosyetö. tine bırakmıştır. Fransa, Suriye bududlarından sükün Ve asayişin ihlâl edilmesini 7 (Radyoj — Mühiri Sancak bi Londra miktarda Türk askeri, dudlarına akın etmeğe başlamıştır. müsellâh bir Fransa'nın mu- iddia edi- Alâkadar — mahafil, hareket vukuunda kabelede — bulumacağını yorlar. Roma 7 (Radyo) — Sancak'a giden bitaraf müşahidler, Fransız tebasamdan M. Düriyo'nun misa- firi olmuşlardır. Türk halkı, he- yetle temat etmek istemişlerte do süngülanmişlerdir. Halk, bu mua- meleyi protesto etmiştir. Arablara gelince, (Yaşasın Su: riye) diye bağırarak nuümayiş yap- muşlardır. Fransız'lar, Sancak'a asker gön- dermişler ve gayri Türk bulka - lâh tevzi etmiyc boşlamışlardır. Londra, 7 (Radyoj Ajansı, Türkiye- Fransa ihtilâfi bak kında Fransiz — gazetelerinin neşri- yatını — bildirmektedir. " Gazetcler, Türkiye'nin alılığı tedbirlerle Proi sa ile olan münesebatım - kesmiye doğru gittiğini kaydediyorlar. — Röyter |içi — Sonu 3 üncü sahifede— Ekselsiyor gazetesi, de, Fransa: Amerika, heriki tarafa silâh ambargosu koydu Yoldan çevrilen vapura gene izin verildi M. Ruzvelt, kongrede mühim bir beyanname neşretti Vaşington 7 (A.A) — M. Rur- velt kongreye olan beyannamesinde diyor ki: Ahval Beni aspanya'daki mü- eesif mücadelenin ya koyduğu husast vaziyetinde bitaraflık kanu- nuna ilâvesi mes'elesinizn tetkikini sizden rica etmeğe mecbur ediyor. M. Ruzvelt kongreden bitaraf- hk mes'elesinden başka — birkaç ©ri hafta içinde müddeti bitecek olan bazı müzaade ve salâhiyetlerin mes'elesinin de derhal istemektedir. işsizliğe kargı yardım at İstenmiştir. | M. Ruzvalt bundan başka ken- | ditinin ilk başkanlık devresindeki M. Ruzvelt eserini bulâsa ettikten sonra eze | düha basit dünyada olduğu kadar eümle diyor ki: mücesir olarak işletmek mümkün olduğunu isbat etmiştir. Aramiş — Vazifemiz demokrasiyi bu. günkü dünyada bir anr evelki | — Sonu 6 ıncı sahifede