8 Ocak 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

8 Ocak 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

t Slyfl 7 ——ANADOLU Akhisar ticaret Odasından: — Odamızın 88 sicilinde ka- Yılh Akhisar tütüncüler *ban: Ukasının esas nizamnamesinden “bazı maddelerinin tadil ve icra vekilleri heyetince tasdik Ye sicilinin. 225 numarasına kaydedildiği ilân olunur. 4/1/937 B. sekreter Başkan mza okunamadı. İmza okuna- madı Akhisar tütüncüler Bankası Türk Anonim: şirketinin 30/3/ 936 tarihinde inikat eden fev- kalâde hissedarlar genel top- lantısında esas mukavelenamec- sinden tadili — kararlaştırılan maddelerinin eski ve yeni şe- illeri. Eski şekil Madde 11 — Şirketin mak- sadı teşekkülüne dahil ve ic- rasına mezun olduğu kâffeiu- Mur ve hususatta-'sahai faali- Yyette kendi muvaffakıyeti ve intizam ve emn'yet muamelâtı noktai nazarından tâbi tutul Ması iktiza eden kuyud ve Şurutu havi nizamnamci dahi- lisi ilk teşekkül edecek mec- lisi idarece tanzim ve tatbik olunacaktır. Meclisi idare he- Yeti umumiye tarafından mün- tahap yediden onbire kadar | #zadan mürekkeptir. Şu kadar ki ilk üç sene müddet için teşkil olunacak Meclisi idare âzası müessisler tarafından intihap'olunacaktır. Keza bu müddet için banka- nin müdürü meclisi idarenin azayı tabiiyesindendir. Müdür meclisi idarece inti- hap olunur. Azli ve maaşının takdiri dahi ayni suretle icra olunur. Ve hissei temettua Memurini idare — meyanında müdür sıfat ve maaşile iştirak eder. Ücreti huzur alamaz. Yeni şekil: Madde 11 — Şirketin ku- rulma maksadına giren ve yap masına izinli olduğu bütün iş ve sorumlarda çalışma alanın- da kendi - başarılığı ve işleri- nin düzen ve güvenliği bakı- mından bağlı bulunması ge- rekli bulunan bağ ve şartları gösterir iş tüzüğü ilk kurula- €tak yönetim kurulunca yapıla- cak ve toplanacaktır. Yönetim kurulu genel seçilen yediden dokuza kadar üyelerden mey- dana gelir, Genel direktör yö- netim kurulunca seçilir. Azli ve maaşının miktarı ayni şe- klide yapılır. Umuni müdürün yönetim kuruluna seçilmiş üye olarak girmesi caizdir. Bu su- retle yönetim kurulunda üye Bu ücrete istihkak tamamen ifayı vazife eylemekle mukay yettir. Bir müddet ifayı hiz metten sonra terki vazife eden ler, vefat veya herhangi bir sebeple hizmetten ayrılanlar | ve onların veresesi ücret talep edemezler. Bir sene hesabat. için müfettiş intihap edilenler ertesi sene için dahi . müfeltiş intihab olunabilir. Müfettişler idare umuruna müdahale ve teftişat münasebetile umur ve mesalihi cariyeyi sektedar et- memek şartile Bankanın bütün hesabat ve muamelâtını tetkik ve murakabe etmek hakkını hâizdirler. Bu cihetle Banka- nın bütün defterlerini,”"muha-” beratını ve zabıtnamelerini vele bilcümle muharreratını mahal-f lerinde murakaba edebilirler. Meclisi idare her altı ay nihayetinde şirketin matlubat ve taahhüdatını müş'ir ceda: vili müfettişlere ita edecektir. Mülettişler senelik raporlarını ve münasip gördükleri teklifatı hissedaran heyeti umumiyesine arzedecekleri gibi — banka» nın emval ve emteasına âid müfredat delfterini ne yolda tetkik etmiş olduklarını da heyeti umumiyeye beyan ey- liyeceklerdir. Yeni şekil: Madde 29 — Genel kurul ticaret kanununun dördüncü faslının üçüncü (Mürakipler) kısmında yazılı ödevleri yerine getirmek üzere gerek — hisse- darlar arasından ve gerek hissedarlar dışından bir sene- den üç seneye kadar müd- detle bir veya — müteaddid mürakipler seçebilir. Mürakiplere verilecek — yıl- hk ücret kendilerini — seçen genel kürül tarafindan belli edilir: Bu ücrete ancak ödevi bitirmekle hak kazaniılır. Bir zaman ödev yaptıktan Sonra işi bırakanlar, istifa, ölüm ve başka yüzden işden ayrılan- lar ve anların — mirasçıları ücret istiyemezler. Bir yıl he- sapları için mürakıp seçilenler ertesi yıl için dahi mürakıp seçilebilirler. Mürakıblar bankanın bütün işlerini, hesablarını işlere dur- gunluk vermiyecek, idare işle- rine müdahale etmiyecek şe- kilde incelemek hakkını taşır- lar. Bundan başka bankanın defterlerini, mektuplarını, vezne ve senedat cüzdanları mevcu- dunu bulundukları yerde könt- rol ederler, Eski şekil: Madde 35 — Şirketin te- mettuatı safiyei seneviyesinden | mettu bankacı ve sair müta- hassıs yetiştirmek üzere mem- leketin fakir ve müsteid ev- lâdından Türkiye'de ve Av- rupa'da tahsil ettirilecek tale- benin masrafına karşılıktır. Yeni şekil: Madde 35 — Şirketin yıllık duru kazancından en önce ve en az yirmide biri yedek ka- pitala ayrılacak bundan arta- nından birinci kazanç - olarak tutarı ödenmiş bütün hisselere yüzde beş ödenmesine yetecek' | para ayrıldıktan sonra artanı | olursa — şöylece paylaştırıla- caktır: * 15 Kuruculara hisselere, 96 15 Yönetim'kurulu üye- verilen lerine, *6 5 Banka işyarlarına, * 65 İkinci kazanç. Akhisar tütünüler banksı Türk Anonim - şirketi (İmza okunamamıştır ) İcra — Vekilleri Heyetinin 8 /10/ 1936 tarihli toplantı- sında onanarak! Türkiye cumu- riyeti riyasetinin âli tasdikine iktiran eden Akbhisar Tütün- cüler bankası Türk Anoönim şirketi esas mukavelenamesinin 11, 29, 35 inci maddesini de- ğişteren işbu değişiklik lâyi- hası tasdik olunur. İktısad Vekili N Mümtaz 9 Kânunu evvel 1936 - 60 6 liralik pül YARINI ) Emlâk ve Eytam bankasından Depozitosu Esas No. Yeri 599 Yıkık minare ev “Burnava,, 629/3 Karataş mah. arayıcı sokak 701/1 - A, İkinci karataş 9 eylül 728/1 Alsancak ikinci kordon 860 Burnava caddesi. Mersinli 873/2 Darağaç paralı köprü caddesi C. No. 175 Palancılar çarşısı fazlıoğlu 56/4 Mimar kemaleddin caddesi 56/12,55/7 Saman iskelesi mimar kcmı * leddin cad. İkinci kordon İzmir Gazi bulvarı İkinci kordon 180 189 183 188 189 32 60/3 134/4 137 » 134/3 » SNY n Gazi bulvarı Manisa saray mah. 72/1.B.72/1,72/1.A, Esnaf şeyi!mah. şamlı sokak » Deveciyan mah. saraçhane so. » Camii kebir mahallesi Mimar sinan mah, sultan caddesi Camii kebir mahallesi Gazi paşa mah. muammer bey so. Nev'i Ev Üi 25 12 16 17 10 45 No. sı 26/28 3 M .4 273 Dükkân 14 104 sokak Depo 21 3/1 hanı 20 43 66 Mağaza Dükkân 118/2 22 Ev Dükkân Mağaza Ev 80 50 125 53 50 68 24 47 10 Dükkân Ev 40 Mağaza 20 Ev “altkısmı,12 » 26 Ev “üst kat,, 16 65 GDN G Iktısat Vekâleti iş dairesi 4 üncü bölge âmirliği İş verenlerin na- zarı dikkatine Günde enaz beş işçi çalıştıranlardan başlamak üzere her türlü iş yeri sahiplerinin doldurmakla mükellef olduk- ları beyannamelerin, 11/1/1937 - tarihine rastlıyan pazar- tesi gününden itibaren polis merkezlerince alâkadarlara dağıtılacağı, İş yerlerine en yakın zabıta merkezlerinden bizzat iş verenler veya vekilleri tarafından alınacak, temiz ve ha- kikate uygün bir şekilde doldurulacak olan (İş yeri beyannameleri ) nin yukarda yazılı tarihten itibaren onbeş günlük müddet içinde ve makbuz mukabilinde zabıta karakoluna teslim edilmiş bulunacağı ve İş yeri beyannamesini muayyen müddet içinde doğru olarak doldurup teslim etmiyenler hakkında İş kanununun buna ait hükümleri mucibince derhal cezat takibata geçi- iyetle ilân olunur. eti iş dairesi 4 üncü bölge âmirliği (Bırinci kor- atındadır.) Tele. 4103-4104 leceği ehe İktısat V a cendeli hanının birinci * Devlet Demiryollarından: Muhammen senelik kira bedeli beher metre murabbaı ba: şına 20 kuürüuş olan Dinar istasyonunda kâin ve 850 metre murâbbat genişliğindeki 6 harila numaralı ambar, 22.1.37 cu: ma günü saat 15 te İzmir Alsaflcak 8 inci işletme komisyo- nunda pazarlık suretile kiraya verilecektir. İsteklilerin muhamen * kira bedelinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde muvaxkat temi: nat vermeleri ve işe girmeğe mani kanuni bir halleri olmadı- ğına dair beyannameler ve aranılan vesikalarla muayyen sa- atte komisyona müracaat etmeleri lâzımdır. Şartnameler ko- misyondan ve Dinar istasyon yazıhanesinden parasız alınır. 8:9 69 Daimi Encümen riyasetinden: Bedeli muhammeni — Yeri No. Cinsi Lira K. 300 00 — Tilkilik caddesinde 236 Eski Muhasebei husu- siye şube binası, Yukarıda yeri ve cinsi yazılı akar 3 sene müddetle kiraya verilmek üzere 15 gün müddetle açık artırmaya çıkarılmıştır. Şeraiti öğrenmek istiyenlerin hergün Muhasebei husus'ye vari- dat kalemine ve pey sürmek istiyenlerin de ihale günü olan 21/1/937 perşembe günü saat 10 da depozito makbuzu ile birlikte vilâyet daimi encümenine müracaat etmeleri ilân olu- 6107 12 14 54 nür, Menemen belediye reisliğin- den; Belediye nümune fidanlığında mevcut fidanlar aşağıda ya- zılı fiatlarla satılığa çıkarıldığından talip olanların belediye- mize müracaatları ilân olunur. Fidanın ismi Yaşı Aşılı Akasya Aşısız Kuruş Sofura Tesbih Gladiça Isfandan Katalpa Dut Badem Kayısı Zerdali NMN NN V7 G0 N G3 N3 VZ Dükkân Ev Dükkân İki oda 8 8 15 20 6 aylık M Gi n & ZU 16041 «" YEAE GÜVE e Ş Saray mah. timürcü sokak 11-148/9 Göktaşlı mah. iplik pazarı başı Deveciyan mah. saraçhane sokak 6 Palmiye Ligüstürüm Dallı servi Gül ibrişimi evvelâ bilâ istisna hissedarların cümlesine birinci hissei temet- tu olarak bedeli tesviye edil- olan direktör yönetim kurulu toplantılarında diğer üyeler gibi bulunma hakkı adı ile para alınaz. Eski şekil: Madde 29 — Heyeti umu- miye bilçümle hesabatın tet- kiki için gerek hissedarandan ve gerek hariçten ikisi mü- kemmil olmak üzere dört mü: fettiş intihab eder. Şukadar ki ilk senei hesabiye için işbu müfettişler müessisler tarafın- dan intihap olunacaktır. Mü- fettişlerin meclisi idare aza- sına müdür ve muhasebeciye karabeti olmamak şarttır. Mu fettişler vazifelerinin tamamii ifasından ve verecekleri rapor- ların hakikate mukarenetinden “gerek hissedarlara ve gerek Di hukümele karşı mes'uldürler. Müfettişlere verilecek “ücret teftiş ettikleri sene he- sabatını telkık eden lııısedı- miş sermayeye yüzde yedi ita- sına kilayet edecek meblâğ ve saniyen itiyat akçesini teşkil etmek üzere temettuatı mez- kürenin yüzde onu ifraz olun: duktan sonra bakı kalan kısmı sureti âtiyede taksim olunur: Yüzde on beş meclisi idare azasına, Yüzde beş memurini reye, Yüzde on beş müessis hisse senedatına, Yüzde iki umuru milliye ve hayriyeye, Yüyde altmış üçü ikinci his- sei temettu. Vadeleri hulülünden itibaren beş sene zarfında aranılmıyan hissei temettuat banka lehine ida: olmak üzere müruru zama:a | uğrar. Umuru milliye ve hy— Zzı/ı e 122 173 141/2 141/1-2 78 133 70 Sırny mahallesi, Ayrı bahçede v w istasyon caddesi v Sultan mah. arif ağa sokak » Yeni cami civarı » Hüsrev ağa mahallesi » İlyas kebir mahallesi , Alaybey mah, hendek kahve so. 163 Aydın köprülü mah. çankaya caddesi , Hasan efendi mah. hükümet bulvarı Mağaza alt kat24 182 191 » Veysi paşa mah, belediye cad. Ev 25 » 17 Dükkân ” 8 Dükkân 15 Mevkii ve numaraları yukarıda yazılı gayrimenkullerin kira- larının ihalesi üzere açık artırmaya' konulmuştur. İstekli olanlar hizalarında yazılı pey akçelerini veznemize yatırarak artırmaya girebilirler. Ucuz Satılık Fidanlar Tz 31 111937 pazartesi günü saat onda yapılmak B 1649 En iyi damızlıklardan aşılanmış meyva fidanları (15-10) çok iyi bakılmış aşısız ve gürbüz fidanlar (5) kuruştan satılmaktadır. Toptan mübayaa olunduğu taktirde ayrıca *6 10 tenzilât yapilacaktır. İstiyenlerin İzmir'de Başdu- rak'ta İmam hanında Sebze ve Meyva satış kooperati- riye namile tefrik edilecek te- fine müracaatları. gPS Turunç Trabzon hurması 6 8 65 Yılbaşı Münasebetile Büyük Tenzilât Hamza Rüstem Fotoğraf atölyesi ve Fotoğraf malze- mesı'nde Yılbaşından itibaren bir ay için büyük tenzilât yapılacaktır. F ırsattan istifade edınız Hamza Rüstem: Başdurak - Emirler çarşısı No. 28 Mücellit Ali Rıza Yeni Kavaflar çarşısı N 12 16