26 Şubat 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

26 Şubat 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

n BO Ük ; | — Başı 7 inci sayfada — maçı 2-1 kazandı. Bu oyun- dan sonra günün mühim maç- ları başladı. İlk maç Göztepe- İzmirspor takımları arasında yapıldı. Ve Göztepe takımı kuvvetli rakibini 3-1 mağlüb etti. Hakem K. S, K tan Esad idi. Fakat Esad burada bulun- madığı için oyunu Demirspor- dan Şahap idare etti. Maça Göztepe'nin, İzmirspor müdafaasına dayanan seri bir akınile başladı. İzmirspor teh- ı likeyi atlattıktan sonra avutla | neticelenen mukabil bir hücum yaptı. Her iki taraf karşılıklı — © ve seri akınlarla neticeye var- mak istiyor görünüyordu. Fakat Göztepe muhacim hattının da- | ha anlayışlı ve daha tecrübeli oluşu yavaş yavaş kendini göstermeğe başladı. Nitekim Göztepe, 20 inci dakikada Ooyunun müsavatını bozdu. Fa- kat İzmirspor 30 uncu daki- ikada gene müsavatı temine muvaffak oldu. Bu dakikadan sonra her iki takım elde ettiği fırsatlardan istifade edemedi Ö ve devre 1-1 berabere bitti. İkinci devrede Göztepe takımı fam bir hâkimiyet tesis etti Üve devrenin 18 inci ve 30 uncu dakikalarında ikinci ve üçüncü follerini atarak büyük maçı B-1 kazandı, milli kümeye girdi. © Sıra günün ve likin en mü- —him maçına gelmişti. Altay- — Altınordu takımları taraftarla- — gının alkışları arasında sahada — göründüler. Bu maç her iki — takım için mühimdi. Bilhassa Altınordu takımının milli kü- — mede yer alabilmek için Al- — tay'ı muhakkak mağlüb etmesi lâzımdı. Altay ise berabere kalsa “bile puvantajın başında bulun- uduğu için milli kümedeki va- Fyıtiııi garantileştiriyordu. —- Oyun bu şerait tahtında ve örün idaresi altında baş- « Maç daha ilk dakikalar- itibaren heyecanlı olmağa Hııııw. her iki takım var — küvvetini sarfediyordu. Top O Son sür'atle kaleden kaleye | dolaşıyordu. Fakat Altınordu- “dun daha faik oynadığı görü- Ş du. Nihayet 13 üncü da- M | çah ele aldılar: - Altınordu 1 — Altay O .&Bu sayı Altay'ı harekete Ğ;h ve 30 uncu dakikada Ş nisbi bir hâkimiyet tesis B gibi oldu. Fakat elde ği fırsatlardan istifade ede- ediği gibi gene tazyik altına ü, 35 inci dakikada Altın- du 2 inci sayısını çıkarmış € bu suretle devre 2—0 AL- ordu'nun lehine bitmiş bu- ordu, artık Altınordu'nun alibiyeti de muhakkak gözü- L du. -© İkinci devrede Altay azimli oyuna girmiş bulunu- bordu. Altınordu da elde ettiği ntajı kaybetmemeğe çalı- ordu. Altay, dördüncü-da- da kendi lehine verilen ve Oğruşunu hüsnü istimal ederek dim'in ayağından birinci sa- çıkardı. Bu gol 'Altay'ın -sarsılmış maneviyatını arttırmağa Milli kümeye 'Altay ve Göztepe g la Altınordu'lular ilk avan- ö îî. ü irdiler yardım etti. Oyun mütevazin, canlı bir şekil almıştı. Altın- ordu bütün enerjisini sarfedi- yordu. 30 ncu dakikada Altınor: du'lu Mazhar ve bir geri pa- sına yetişen Saim Altay'ın be- raberlik sayısını yaptı. Bu sa- yı, Altınordu kalecisinin zayif olduğunu da göstermiş olu- yordu. Bu vaziyette 2-2 oyun bir- denbire çok seri ve heyecanlı bir cereyan aldı. Bu sırada Altay aleyhine penaltı oldu. Fakat Adil bu fırsatı kaçırdı ve topu avuta attı. Oyun her iki takımın seri akınlarile de- vam ettiği bir sırada Altın- ordu'lular 40 1ncı dakikada iyi bir fırsat ele geçirdiler ve Adil, hatasını telâfi ile takı: mının 3 üncü golünü çıkardı. Fakat iki dakika sonra Altay da İlyas'ın ayağı ile mukabele edince vaziyet 3-3 berabere oldu ve netice değişmedi. Altay her zaman sahada gördüğümüz — güzel oyununu oynıyamadı. Birinci haftaymda ver oynıyamadığı ve Hakkı muvaffak olamadığı gibi oyu- nun imtidadınca müdafi Ali ve Hilmi de pek fena idiler. Altınordu ise en iyi oyunla- rından birini çıkardı, fakat şanşsızdı. Hakkı olan galibi- yeti elde edemedi. Bilhassa Adil ve Cemil'in oyunu çok güzeldi. Likin 7 inci haftasında yağ- mür — dolayısile oynanmıyan İımirıporDeıııiııpor maçı bay- ramın üçüncü günü Alsancak sahasında yapıldı. Fakat İz- mirspor takımı sahaya gelme- diğinden Demirspor'lular se- remoni yapmak suretile oyu- nu kazandılar. Seremoni ile geçen bu mü- sabakadan sonra 936-937 lik- leri sona ermiş oldu. Milli kümeye 22 şer) puvanla Altay ve Göztepe takımlarımız - se- çilmiş bulunmaktadır. İki ta: kım İzmir şampiyonluğu için 7 mart pazar günü karşıla- şacaktır. Gol ağazs8 ğâ 5 5 < — AM M Altay 86 2 — 3S 922 Göztepe 87 — 1341122 Altnordu 87 1 131 921 Demirspor 8 S — 31613 18| K S K 6.8 1 4171515 İzmirspor 83 — 5201813 Burnava 82 — 6102511 Buca 81 — 7 52210 Egespor 8i — 7115710 Pazar günü halk sahasında yapılan B takımları maçların- da Burnava 2-1 Buca'yı, İz- mirspor da 1-0 Göztepe'yi mağlüb ettiler. Burnava Aydın'da galip.. Bayram münasebetile Ay- dın'a giden Burnava takımı, mezkür şehrin mıntaka şampi- yonile yaptığı müsabakayı gü- zel bir oyundan sonra 5-2 ka- zanmıştır. Oyunu Aydın ha- kemlerinden Şevki idare et- miştir. Birinci devrede her iki ta- kım 2-2 berabere kalmışlar: dır. İkinci devrede Burnava takımı daha seri ve daha an- layışlı bir oyun oynıyarak 3 gol daha çıkarmıştır. Lise takımı Balıkesir maçınığ 2-0 kazandı. Balıkesir Erkek Lisesinin daveti üzerine spor temasları yapmak üzere Eıyrımm bi- rinci günü Balıkesir'e giden İzmir Erkek Lisesi sporcuları, dün akşam Bandırma ekspre- sile şehrimize avdet etmişler ve Liseliler tarafından karşı- lanmışlardır. Balıkesir'de Voleybol, Bas- ketbol ve futbol müsabakaları yapılacak iken havanın bozuk olmasından yalnız bir devrelik Voleybol ile futbol maçı ya- pılabilmiştir. Bir devrelik Vo- leybol maçını İzmir Erkek Lisesi sporcuları 12-15 kazan- mışlardır. Futbol müsabakası havanın yağmurlu ve sahanın çamurlu olmasına rağmen çok heyecanlı geçmiş, Balıkesir Lisesi takımı Bayramı geçir- mek üzere Balıkesir'e gelen oyuncularla takviyeli olarak maça i: k etmişlerdir. Daha düzgün ve iyi oynıyan İzmir Liselileri maçı 2—0 kazanmış- lardır. İzmir'in iki golünden birini Kemal dı'ğerini de Ömer yapmıştır. Müdafaada başta Enver olmak üzere — Şefik, Necdet, ve Nejad takımın en iyileri idi. G. Saray Fenerbahçe ile be. rabere kaldı. İstanbul, 25 ( Hususi ) — Bayram — turnovasının — ikinci maçında, Galatasaray ile Fener- bal ılaşmı: ve 1—1 berabere İmışlardır. Maç çok heyecanlı ve zevkli geç- miştir. Güreşçilerimiz Finlandiya'da iyi neticeler aldılar İstanbul 25 (Hususi) — Fin- landiya'da yapılan güreşlerde üç maçı kaybettik, dördünü kazandık. Mersin'li Mustafa, Vento'yu yendi. Bayram Hâdiseleri.. — Başı 2 nci sahifede — mülükat yapması ve bu mülükat hakkında resmi ve husust hiçbir haber sızmamış bulunması oldukça dikkate lâyik bir hâdisedir, Yalmız daha dün Fransa Ro- manya ile olan ittifak bağlarımı yeniden sıklaştırmış ve bu - sıklaş: tırma babhasına HFransız'lardan ol: dukça yüklü bir de istikraz ko- parmış olan Polonya'lılar Alman: ların kendilerine kurmıya çalıştık. lanı bu tilki tuzağına ne dereceye kadar düşmiye vazı olacaklar? İşte şimdilik bütün mes'ele burada... Hamdi Nüzhet Çançar 700 demir gömlekli Hatay'a geçmiş — Başı T inci sahifede — henüz serbest bırakılmadıklarından Hatay'lılar gene bayram — yapma- mışlardır. Cenevre'de müzakerelere başlandı.. Tstanbul, 25 ( Hususi ) — Ha- tay'ın ana - yasasını ve Sancak muü- ahedenamesini hazırlıyacak — olan komisyonlar bugün Cenevre'de ça- lışmıya başlamışlardır. Komisyon toplantılarına hariciye nazırı Bay Sandler ve Bay Noaman Menemenci iştirak etmiş lerdir. Komisyonların bir aya kar dar işlerini bitirecekleri tahmin olunmaktadır. . anya ihtilâli 2D Bpa Asturya cephesinde'hükümetçile-|Bu akşamki program İğ rin taa n KN General Franko Londra, 25 (A.A) — Siyasi mahafil, Fransa'nın İspanya'da- ki gönüllüleri geri çağırmak suretindeki Alman, İtalyan teklifini ademi müdahale ko- mitesinde tekrar ileri süreceği suretinde bir ecnebi menabi- inden tereşşüh eden haberleri büyük bir ihtiyatla karşılamak- tadırlar. Bu mahafil İngiliz parlâmen- tosunun ferdi hürriyeti bu de- rece takyid eden bir teklifi kabul etmiyeceğini ilâve ey- lemektedir. Denildiğine göre yapılacak yegâne şey Valansiya hükü- meti ile general Franko'dan kendi saflarında harbetmekte olan eenebilerin iadesini iste- mektedir. Ancak böyle bir teşebbüsün muvaffakıyete iktiran edib et- miyeceği şüphelidir. Moskova 24 (A.A) — Sav: yet'ler birliği halk komiserleri meclisi İspanya'ya — gönüllü sevki ve Sovyet'ler arazisinde gönüllü kaydı yasağını 20-21 şubat — gecesinden — itibaren mer'iyete koyan kararnameyi tasvib etmiştir. BER W OK DA TRDEEER A İş Bankası umum müdürünün beyanatı — Başı 1 nci sahifede — yetişecektir. Satış kooperatif. lerinin bir de satış birliği ola- caktır. Satış kooperatiflerinin teşkilile ihracat işlerimiz için esaslı ve mühim bir adım alıl- mış olacaktır. Bu hususta da tedkikat de- vam etmektedir. Bu işin en kısa bir zamanda başarılaca- ğım tahmin ediyorum., Üzüm kurumunun satış bir- liğine kalbedileceği haberinin doğru olup olmadığı hakkın- daki suale de Bay Muammer Eriş şu cevabı vermiştir: — “Bu hususta müsbet bir- şey yoktur. Üzüm kurumu büsbütün başka maksatlarla kurulmuş bir teşekküldür. Fa- aliyeti devam ettirebilir ve et- tirmemesi için hiçbir sebep de yoktur. Öyle zannederim ki, üzümcüler de bu kurumdan memnundurlar. Zaten koopoeratiflerin teşkili, hiçbir zaman ihracatın tama- men © kanaldan yapılmasını istihdaf etmemektedir. Bunu hükümet te arzu et- miyor zannederim. İş Bankası umum müdürü Bay Muammer Eriş, İzmir Meb'usu Bay Hamdi Aksoy ile birlikte dün Ödemiş'e git- miştir. rruzu inkişaf ediyor Bask 25 (Radyo) — Neş- redilen bir resmi tebliğde Ovodide cephesindeki taarru- zun — inkişaf ettiği bildiril- mextedir. Salamank 25 (Radyo) Resmi tebliğdir: Hükümetçiler Asturya cephesinde taarruza geçmişlerse de püskürtülmüş- lerdir. Sevil 25 (Radyo) — İspan- ya harbı başladığı gündenberi hükümetçilere âid 130 tayyare düşürülmüştür. Paris 25 (Radyo) — Bir tayyare Barselon'dan bir mik- tar İspanyol altını daha ge- tirmiştir. Dublin, 25 (A.A) — Ser: best Irlanda devleti parlâmen- tosu İspanya'ya gönüllü ve harp malzemesi naklini men eden kanunu 50 reye karşı 77 rtey ile kabul etmiştir. Salamank, 25 (Radyo ) — Las Roza'da hükümet kıt'a- ları şiddetli taarruzlarda bu- lunmuşlardır. Âsi kuvvetler bu taarruzları kanlı zayiatla püs- kürtmüşlerdir. Bu taarruzun akametinden sonra, hükümet topçu kuvvet- leri şiddetli ateşe devam et- mişlerdir. Jarama cephesinde milisler yeni taarruzlarda bulunmuşlar fakat gene püskürtülmüşlerdir. Milisler çekilirlerken 135 mak- tul ve mecruh bırakmışlardır. ." Dört günde 37 Zabıta vak'ası kaydedildi. Bayram günlerinde şehri- mizde 37 zabıta vak'ası ol- muştur. Bunlardan 9 zu hırsızlık, 9 zu yaralama, 5 şi sarhoşluk, 2 si hakaret, biri kadına lâf atmak, 3 çü bıçak taşımak, üç ku- mar, âdü araba ve otomobil kazası ve biri de şapka kanu- nuna muhalif olarak - poşu sarmaktır. Otomobil kozalarından bi- rini Talât karısı Muazzez yap- mıştır ve orada idare ettiği 183 numaralı otomobili Ah- med karısı Nigâr'a çarptırarak ayağından yaralanmasına se- bebiyet vermiştir. Şoför Hü- seyin de otomobilini Keme- raltı caddesinde Mehmed'e çarptırdığından yakalanmıştır. Hırsızlık vak'aları ufak-tefek bazı hâdiselerdir. ki, failleri yakalanmışlardır. Ne gaddarlık? Bir damı ateşliyerek için- deki hayvanları yaktılar.. Torbalı, (Hususi) — Kaza- mızın Şehitler köyünde emekli yüzbaşılardan bakkal Bay Os- man'a aid damdaki dokuz hay- vanı yakmak için kasden da- ma ateş veren ilçemizin Arapçı köyünden Osman oğlu Mus- tafa ile Uşak'ın Yeni mahal- lesinden Bekir oğlu Osman, zabıtamızca yakalanıp adliyeye teslim edilmişlerdir. İfadele- rinde kendilerini, yanında ça- lıştıklar Arapçı köyü halkın- dan Hasan Ali'nin, evvelce mal sahibi Osman'la araları- nın açık olması yüzünden teş- vik etmiş bulunduğunu ve da- mi böylece tutuşturduklarını söylemişlerdir. Yangında beş muhtelif hay- van tamamile yanmış dört tanesi de ağır yaralı olarak kurtarılmışlardır. İstanbul radyosu 12,30 Türk musikisi, 12,50 havadisler, 13,05 hafif müsiki, 19,30 spor musahıbeleri, 20 Vedia Riza ve arkadaşları, 20,30 Arapça söylev (Ömer Riza tarafından) 21,15 Türk musiki heyeti, 22,10 ajans ve borsa haberleri, 22,30 sololar. Bir jandarmamız iki Otomobil arasında kalarak parçalandı İstanbul 25 (Hususi) — Me- cidiye köyünde feci bir kaza olmuş, bir jandarmamız, iki otomobil arasında — kalarak parçalanmış ve derhal öl- müştür. Teşkilâtı:san' 'ye ka- nunundaki değişiklik nasıl oldu? —4 n Arkadaşlar; tadili icabeden zaruretleri ve Cumhuriyet H. Partisinin siplerini yüksek huzurun! muhtasaran ar- zetmiş oluyorum. Eğer bana verilen vazifeyi kısmen olsun yapabilmişsem benim için bü- yük bir şereftir. Şunu da ar- zetmek isterim ki bizim bü- tün mütalealarımız ve teklif- lerimiz ancak tasvibinize ikti- ran ettikten sonra tatbik olu- nur. Unutulmamalıdır ki - bi- zim kurduğumuz büyük esas- lardan biri de memleketin ve milletin mukadderatına yalnız ve yalnız Büyük Millet. Mec- lisinin hâkim olmasıdır. Ha- kimiyet milletindir. (Alkışlar) Başkan — Söz Sadri Mak- sudi Arsalın'dır. Sadri Maksudi Arsal (Gi- resun) — Bazı şeyler soracak- tım suallerime cevap aldım. Başkan — Söz Hakkı K hçindır. Evelki kanunlara rey vermi- yen var mı?.... Rey toplama muamelesi bitmiştir. Hakkı (Kılıçoğlu (Muş) — Sayın arkadaşlar; Ulu Önde- rin, Atatürk'ün güneş dima- ğindan nur alan - İsmet İnö- nün'e bu teşkilâtı Esasiye Kanununun bazı maddelerin- de değişiklik yapılmasına dair teklifi, bilhassa ikinci madde- sinin değişmesi dolayısile bü- tün hür Türk camiası namına kendisine şukranlarımı arze- derim. İkinci maddenin de- giştirilmesi hakikaten hür fi- kirlerin uzun zamandanberi hasretle beklediği birşeydir. Bu kanunla cumhuriyetimiz, Partimizin 6 büyük temel taşı üzerine oturtulmuştur. Artık hiçbir. zelzele onu sarsamaz, ne dahili ne harici. Değişen diğer maddeler hakkında Şük- tü Kaya arkadaşımın söyle- dikleıi)ı'ıe tamamile — iştirak ederim. Bunlar hakikaten bu- günkü ihtiyaçlardan doğmuş ve yerinde yapılmış değişik: liklerdir. Sizi fazla yormamak için sözümü — uzatmıyacağım. Yalnız kendi kanaatımca, bil- hassa ikinci maddeye biraz yan bakan hattâ kafa tutan bir teşekkül var. Diyanet iş- leri (Gülmeler) Ben bu teşek- külün aleyhinde değilim. Din- lerin ve dindarların hasmı da değilim. Ancak bütün dini işleri vicdanlara bıraktıktan sonra bir devletin resmi büt- çesinde, bilhassa Teşkilâtı Esasiyemizin bu yeni ikinci maddesi karşısında yeri olmı- yacağı kanaatindeyim. — Devam edecek —