26 Şubat 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

26 Şubat 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

4B Sıya Rusya'da tıbbi faaliyet ölen vücud yeniden hayat bulabilir mi? Tecrübelerinde muvaffak olan Dr. buna, evet, cevabını veriyor.. Maskava'dan bir manzara Doktor Briukonenko; bütün dünya ilün adamlarını hayrete düşüren bir tecrübe yapmıştı. Doktor Briukonenko, bir kö- peğin başını kesmiş, bu başa sun? bir kan cevelâm aleti takmış ve bu kesik baş böy- | lece altı saat yaşamıştı. Kö- peğin bu kesik başı, bu es- nada, her türlü hayati aksül- amellerde bulunmuş, gözlerini kapayıp açmış, inlemiş, yemek yimiş, yalanmış, velhasıl her türlü hayat cilveleri göster- mişti. Briukonenko, bu tecrü- besinde, tabif kalb ittiradı ve ahengile kan cevelân ettiren kendi icadı sun'i bir kalp, bir “Autojecteur,, kullanmıştı. Birkaç sene sonra doktor Briudonenko, — tecrübelerinin ikinci safhasına, tam bir vü- cudu yeniden canlandırmıya geçmişti. Bu safhada, operas- yon masasına bir köpek yatı- rılmış, bu hayvanın göğsü açılmış, ve hususi penslerle kalb dur- durulmuştur. Ve köpek birkaç dakika sonra ölmüştür. Bunu mütcakip, kısa bir tevakkuf devresinden sonra, pensler kaldırılmış, köpeğin kalbine *autojecleur,, tesbit olunmuş ve bu suretle köpek yeniden canlanmıştır. Geçen Briukonen: ko'nun tecrübeleri için, Mos- kava'da bir Fizyolojik araştır- malar ve tecrübevi Terapötik Enstitüsü kurulmuştur. sene, Bu Enstitünün esas - kısmı, çok mükemmel bir fizyoloji laboratuarıdır. Ve bu labora- tuarda hayvanları yeniden can- landırmağa matuf akla hayret verici tecrübeler ve ameliyat- lar yapılmaktadır. Bu labora- tuarda, ilim adamları, hayatı uzatmak çarelerini bulmak için, ölüm denen hâdisenin muhte- lif safhalarını ve vetiresini bü- yük bir dikkatle tetkik etmek- tedirler. Doktor Briukonenko kendi tecrübeleri hakkında diyor ki: Ölüm, muhtelif solha ve merhalelerden mürekkep orji- nal bir. fizyoloji vetiresidir! Anlamığa ve öğrenmeğe ça- hştığımız nokta, bu safhaların hangilerinde ilim yeniden ha: yat vermeğe kadirdir ve âciz kaldığı devre nereden başlar. Senelerce durmadan ve aciz gelirmeden devam eden me- sai neticesinde, Enstitünün ilim — adamları, birkaç ay evvel, ye- niden hayata — kavuşturulan vücutta bu hayatın idamesi usulüne varmışlardır. Filhakika, vaktiyle bu Eüstitünün - ilim adamları, ancak vücuda yeni- den can verebiliyorlar, fakat bu yeni hayatı idame ettire- miyorlardı, ve ameliyattan kal- kan hayvanlar, birkaç - saat yaşadıktan sonra, yeniden ölü- yardu. Halbuki bugün, Enstitünün köpekleri arasında geçen sene ağustos ve eylül aylarında öl: dürülen ve bilâhare yeniden canlandırılan beş köpek mev- cuddur ki bu hayvanlar ikinci hayatlarını yaşamaktadırlar. Bu hayvanlar muhtelif suretlerde ölmüşlerdi, bazısı zehirlendi- rilmiş ve bazısının da bütün kanı akıtılmıştı. Halbuki bu- gün bu köpekler, istisnasız, çok iyi surette yaşamakta ve normal şerait içinde inkişaf eylemektedirler. Fizyoloji laborutuarı, halen, ayrıca, ölüme çok yakın bir halet olan ve çok defa ölümle nihayetlenen inme ve buna mümasil her nevi şiddetli sar- sıntı ve “Choc, ların mahiye- tini tetkik eylemektedir. Tet- kik edilen mevzular arasında, bu “Choc, ların kanda ve hücrelerde hasıl ettiği aksül- amellerile bunların diğer da- hili uzuvlar üzerindeki tesir- leri vardır. Laboratuarda, sun'i yolla hayvan vücutlarında choc- lar husule getirilmekte ve bi- lâhare bu hayvanlar buna karşı bulunan usüllerin tatbi- kile iyileştirilmektedir. Enstitünün bütün bu saha- lardaki çalışmaları ile şimdiye kadar elde ettiği neticeler hakkında doktor Briukonenko demiştir ki: İnsan vücudunun yeniden hayata iadesi mes'elesinin de nihayet halledilebileceği hak- kında büyük bir kanaatim vardır ve çalışmalarımızın. he- defi de bittabi budür. Torbalı'da tahkikat Torbali, (Hususi) — İlçe- mize aid bazı idari işleri tah- kike memur edilen Tire kay- makamı kazamıza gelmiş ve tahkikatını yapmıştır. Bir habere göre, dört gün süren bu tahkikat bilhassa Dağkızılca nahiye idaresi ile iskân ve diğer dairelerin iş- leri üzerindedir. Torbalı (Hususi) — İlçemiz kaymakamı Bay Halid'in as- kerde bulunması — yüzünden açık olan ve tahrirat kâtibi tarafından idare edilen- ilçe kaymakam vekilliğine, bu se- fer tahrirat kâtibinin de has- talanması üzerine vilâyet ma- iyet memuru Bay Halük tayin edilmiştir. ve ğginden : Kurumların idare heyetleri gösterilmiştir. Her kurum üyesinin seçime iştirak etmek üzere kendilerine tahsis edilen gün ve saatte Birlik salonuna gelmeleri ilân olu- nur, S.No. Kurumların isimleri 1 Ayakkabıcılar senelik seçim Federesi Toplantı 2nci 3ncü Günü ve saatı top- Kundura ustaları terlikçi, makineci, tacirler, kavaflar, ökçeci, kalıpçı ve işçileri. Bakkallar Bakkallar, pastır- macılar, manavlar, kömürcüler, leble- biciler ve seyyarlar. Binek araba- cılar. Berberler B. araba sürü cüleri. Çarşı hammal- lan Deniz işçileri Eczacı kalfaları Ekmekçiler Firma işçileri leri. cüleri. rekçiler. Garsonlar ocakçı, Güzel san'atlar toğrafçılar. Gümrük ham- malları. İmliyıılı şir- ketler. İncir işçileri Kahveciler ları. su. çileri. Kasaplar işçileri, Kolonya ba- haratçılar. Lokatacılar çılar. Ustalar ve kalfalar Binek araba sürü- İncir işçileri Kahveciler, meyha- neci, otel işçisi, ha- mam sahip ve iş- Binek araba sahip- 3/3/31 5/3/371 5/3/37 Çarşı ve mağaza hammalları. Deniz işçileri 6/3/37 Eczacı kalfaları Fırın sahipleri Fırın işçileri gev- 6/3/37 11/3/37 8/3/37 9/3/3T Kahve ve lokanta garsonları büfeci 10/3/37 Çalgıcılar, hanen- deler, çiçekçi, fo- 11/3/37 Gümrük hammal- 12/3/37 Elektirik, telefon, 1/3/37 Kasap, celep, böb- rekçi, sakatçı, bar- sakçı, tavukçu ve 13/3/37 Kolonya baharat- 15/3/37 Lokantacı, börekçi, kebapçı ve seyyarlar 16/3/37 Motörlü: vesait Otobüs, kamyon, k. kaçtı ve- taksi sahipleri, M. bedesteni halleciler. M. müstahde- min, demleri. Sanayi işçileri â7/3/27 Koltukçular, ma- 18/3/37 Ticarethane me- mur ve müstah- 17/3/37 H. pınar, şayak, Ş. sanayi, Türkmen, Turyağ, palamut. Süt, yoğurtçular, Sütçüler 19/3/37 peynirci, helvacı, tü: tün bayileri, seyyar sürücüler ve sucular 18/3/37 Şoförler Terziler Şoförler biletçiler Üstalar, hazır elbi- 19/3/37 seciler, kadın şapka- cı, kasketçi,; kolacı ve ütücü, elbise bo- yacısı, tuhafiyeci, kadın terzisi, yor- gancı, gömlekçi kal falar, işçiler. Tütün işçileri — Kutucular ve üzüm Tütün işçileri Kutucular işçileri. Yapıcılar 21/3/37 22/3/37 18/3/37 Seyyar yapıcı, taşçı, marangoz, demirci tenekeci. Yük araba sahipleri. Yük araba sürücüleri. Balıkçılar leri. cüleri. 18/3/37 Yük araba sahip- 18/3/37 Yük araba sürü- 18/3/37 Balık avcıları, sey- yar balık satıcılar. 23/3/937 21 Mücellit Ali Rıza Yeni Kavaflar Z çarşısı No. 34 H G n DA 26 27 HLA TARDDADAKAALKAKACAKAKI AM ! Daktilo aranıyor Fransız'ça muhaberatı idare edebilecek bir daktiloya ihti- | yaç vardır. Talip olanların İş bankası | müdüriyetine müracantları ilân olunur. AA e Işçi - Esnaf Kurumları Birli- günleri aşağıda 1/3/937 20 18 18 14 19 20 20 9 S21 D! 3 top- lantı lantı UST 'İzmir belediyesinden 1 — Beher metro murab- yüz yetmiş üç lira bedeli mu- hammeneli 61- sayılı adanın 59100 metro murabbaındaki 17 sayılı arsası baş kâtiplik- teki şartname veçhile 16-3-937 artırma ile ihale - edilecektir. İştirak için yüz otuz üç lira: hk muvakkat teminat makbu- zu veya banka teminat mek> tubu ile söylenen gün ve sa- atta encümene gelinir. 2 — Beher metro murab- bar iki yüz elli kuruştan dört bin lira bedeli muhammenle 62 sayılı adanın 160000 met- ro murabbamndaki 10, 11, 12 sayılı arsalarının baş kâtiplik- teki şartname veçhile 16-3-937 Salı günü saat on altıda açık artırma ile ihale edilecektir. İştirak için üç yüz liralık mu- vakkat teminat makbuzu veya banka teminat mektubu ile söylenen gün ve saatta encü- mene gelinir, 3 — Beher metro murab- bar iki yüz elli kuruştan iki bin yüz altmış lira bedeli mu- hammenle 61 sayılı adanın 86400 metro murabbaındaki 19, 20 sayılı arsaları baş kâ- tiplikteki — şartname veçhile 16-3:937 Salı günü saat on altıda açık artırma ile ihale edilecektir. İştirak için yüz altmış iki liralık muvakkat te- | minat makbuzu veya banka teminat mektubu ile söylenen gün ve saatte encümene ge- linir. 4 — Beher metro murab- bai iki yüz elli kuruştan iki bin: doksan bir lira otuz yedi | sayılı adanın 83655 metro mu- | rabbamdaki 18 ve 19 sayılı name veçhile 16-3-937 — Salı günü saat on altıda açık ar- tırma ile ihale edilecektir. İş- tirak için yüz elli yedi liralık muvakkat teminat — makbuzu veya banka teminat mektubu ile söylenen gün ve saatte en- cümene- gelinir. 5 — Beher metre murabbar iki yüz elli kuruştan bin yüz yirmi lira bedeli muhammenle 62 sayılı adanın 44800 metre murabbamndaki- 32 sayılı ar- sası baş kâtiplikteki şartname veçhile 16/3/937 Salh günü saat on altıda açık artırma ile ihale edilecektir. İştirak - için seksen dört liralık muvakkat teminat makbuzu veya banka teminat mektubu ile söylenen gün ve saatta encümene ge- linir. 6 — Beher metre murab- bat iki yüz elli kuruştan üç bin yüz yirmi yedi lira elli kuruş bedeli muhammenle 57 sayılı adanın 1251,00 metre murabbamndaki 8 ve 9 sayılı arsaları baş kâtiplikteki şart- name veçhile 16/3/937 Salı günü saat on altıda açık artır- ma ile ihale edilecektir, İşti- rak için iki yüz otuz beş lira- lik muvakkat teminat makbuzu veya banka teminat mektubu ile söylenen gün ve saatta encümene gelinir. 7 — Beher metre murab: bar iki yüz yirmi beş kuruşan 1231,88 lira bedeli muham- menle 61 sayılı adanın 574:50 metre murabbamndaki 11 sayılı arsası baş kâlipligleki şartna- me veçhile 16/3/937 Salı günü saat on altıda açık artırına ile ihale edilecektir. İştirak için | ilânen tebliğine temyiz €'L4 bat üç yüz kuruştan bin yedi | Salı günü saat on altıda açık | | kuruş bedeli muhammenle 62 | arsaları baş kâtiplikteki şart- | gün ve saatta encümene ge- Tinir, 8 — Beher metre murab- bat iki yüz yirmi beş kuruştan 963 lira bedeli muhammenle 62 sayılı adanın 428,00 metre murabbamdaki 20 sayılı arsası baş kâtiplikteki şartname veç- hile 16/3/937 Salı günü saat on altıda açık artırma ile ihale edilecektir. İştirak için yetmiş üç liralık muvakkat teminat makbuzu veya banka teminat mektubu ile söylenen gün ve saatta encümene gelinir. 9 — Beher metre murab- bar ikiyüz yirmi beş kuruştarı 1634,63 lira bedeli muham- menle 61 adanın 726,50 metre murabbamdaki 5 ve 6 sayılı arsaları başkâtiplikteki şartna: me veçhile 16 /3/ 1937 salı günü saat on altıda açık ar“ tırma ile ihale edilecektir. İştirak için yüz yirmi üç liralık muvakkat teminat makbuzu veya banka teminat mektubu söylenen gün ve saatte encü- mene gelinir. 19 26 25 -- 506 1 — Yamanlar suyu mems balarından Çarıkdere, Kızılçu- kur mevkilerinde — yapılacak 403,76 lira bedeli keşilli top- lama havuz işi 9-3-937 Salı günü saat on altıda açık eks siltme ile ihale edilecektir. Keşif ve şartnamesini görmek üzere baş mühendisliğe iştirak için de otuz bir liralık muvak* kat teminat makbuzu ile söy” lenen gün ve ve saatte encü” mene gelinir. 2 — İsmetpaşa bulvarında, Mezarlıkbaşı'dan Fevzipaşa bul! varına kadar 7050 lira bedeli keşifli 230 metre ve Cumhur riyet meydanından, Tevfik Rüşdü Aras caddesinden de nize kadar 5450 lira bedeli keşitli 142 metre fenni kanâ” Bizasyon ile Mezarlıkbaşı'ndt 800 lira bedeli keşifli 48 metre lâğımın heyeti- umumi” yesinin 13300 lira bedeli keşif” kapalı zarflı eksiltme ile ihar halesi 12-3-937 Cuma günü saat on altıda icra edilecektir: Keşif ve şartnamelerini gör mek üzere baş mübendisliğ? iştirak için de 997,5 lirali muvakkat teminat makbuz! veya banka teminat mektub! ile birlikte 2490 sayılı kani” nun tarifi dairesinde hazırlaf” mış teklifler ihale günü sat! on beşe kadar encümen reif liğine verilir. 21 26 3 6> S Bozdoğan Asliye Hukuf mahkemesinden: Bozdoğanın Hıdırbaba mf hallesinden Alabuk oğlu Af nin oğlu * Ali karısı £Mehmt kızı Nuriye tarafından kocâf' Muğlenin Madran köyündef olup tegayyüb ederek ikamd gâhı meçhul: bulunan Alabuf ali oğlu Ali aleyhine Bozd?” gan Asliye hukuk mahkem” sine açılan ihtarat icrası tal: " ve davasının yapılan dürüf ması sonunda: Müddei aleyh — Alinin - M hik bir sebeb- olmaksızın | lenmenin kendisine yükletti! | yek geri dönmemiş vazifeleri yapmamak maks# ile müşterek yuvayı — terke olmasi”, mebni Türk kanunu med€ sinin 134 üncü — madde”' göre ilân tarihinden — itib bir ay içinde müşterek YW'| ya dönerek evliliğin yükk'm vazifeleri yapmasının aksi İ tirde karısı Nuriyenin boşf ma davasında bulunmak biği ki- olduğunun müddeiııây;l doksan üç liralık muvakkat | bilmek üzere karar vert teminat makbuzu veva banka | ilân olunur.