7 Mart 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

7 Mart 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

Te aa eee Te İ “İzmir Komutanlığı ilânları zmir Müstahkem Mevki Satın Alma Komisyonundan: — |1 — Her bir metresine biçilen ederi 26 kuruş olan 700000 metre çamaşırlık bez kapalı zarfla alınacaktır. 2 — Şartnamesini 910 kuruşa almak ve örneklerini görmek iştiyenlerin her gün komisyona gelmeleri, 3 — İlk teminâat miktarı 10350 liradır. 4 — İhalesi 22/3/937 Pazartesi günü saat 15 dedir. $ — Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde ve şartnamelerinde yazılı vesi- kalar ile birlikte teminat ve teklif mektuplarını ihale lan en az bir saat evel M. M, V. satın Alma komisyonuna vermeleri, 2 7 10 16 580 İzmir Müstahkem Mevki Satın Alma Komisyonundan: 1 — Her bir kilosuna biçilen ederi 240 kuruş olan 10000 kilo yün çorap ipliği kapalı zarfla alınacaktır. 2 — Şartnamesini parasız almak ve örneğini görmek isti- yenlerin her gün öğleden sonra M. M. V. satin Alma Komisyonuna gelmeleri. 3 — İlk teminat miktarı 1800 liradır. 4 — İhalesi 18/3/937 Perşembe günü saat 15 dedir. $ — Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü mıdîılerindr ve şartnamelerinde yazılı vesi- kalarile birlikte teminat ve teklik mektaplarını ihale saatından en az bir saat evel M. M. V. satın Alma | komisyonuna vermeleri. . V.0 46" SN Eir Müstahkem mevki satın alma komisyonundan: 1 — Beher metresine biçilen ederi 38 kuruş olan 200000 metre minder kılıflık bez kapalı zafla alınacaktır. 2 — Şartnamesini 380 kuruşa almak ve örneğini görmek istiyenlerin her gün öğleden sonra M. M. V. satın alma komisyonuna gelmeleri. 3 — İlk teminat miktarı 5050 liradır. 4 — İhalesi 9 /3/ 937 salı günü saat 15 tedir. $ — Eksiltmeye gireceklerin Ticaret odasında kayıtlı olma- 'arı şart olmakla beraber 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde ve şartnamelerinde yazılı vesika- larla birlikte teminat ve teklif mektuplarını ihale sa- atinden en az bir saat evvel M. M. V. şatın alma ko- Mmisyonuna vermeleri, di G d 7 517 İzmir Müstahkem mevki satın alma komisyonundan: 1 — İhalesi yapılarak mukaveleye - baj n Tayyare ala- yının Reşadiye ve Gaziemir'deki dört adet cephane: liklerin yeniden yapılacak ilâvelere aid inşaat kapalı zarfla eksiltmeye konmuştur. 2 — Keşif bedeli 5466 lira 72 kuruş olup ilk teminat pa- rası 410 liradır. 3 — İhalesi 18 Mart 937 perşembe günü saat 14,30 da Mst: Mv. satın alma komisyonunda yapılacaktır. 4 — Keşif ve şartnamesi her gün komisyonda görülebilir. $ — Eksiltmeye gireceklerin Ticaret odasında kayıthı ölma- ları şart olmakla beraber 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde ve şartnamelerinde yazılı vesi: kalarla birlikte teminat ve teklif mektuplarımı — ihale saatinden en âz bir saat evvel komisyona vermeleri. Ka z A röe b FM 599 kmir Müstüâhkem Mövki Sütmalma Kömisyönundan: | — Her bir kilosuna biçilen ederi 150 kuruş olan 16500 kilo pamuk çorap ipliği kapalı zarfla alınacaktir. . esini pârasız almak ve örneğini görmek isti- âin her gün öğleden sonra M. M. V. satın Alma 3 Mmisyonuna gelmeleri. — İlk teminat mıktarı 1856 lira 25 kürüştür. 4 — İhalesi 19/3/937 Cuma günü saat 15 dedir. 1 — Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü m: erinde ve şartnamelerinde yazılı vesi- kalarla birlikte teminat ve teklif mektuplarını ihale saatından e€n az bir saat evel M. M. V. satın Alma Komisyonuna gelmeleri. 7 10 16 582 ' lir Müstahkâm Mevki Satın Alma Komisyonundan: — Beher çiftine biçilen ederi 450 kuruş olan 30000 ilâ 40000 çift asker kündurası kapalı zarfla alınacaktır. — Şartnâmesini 900 kuruşa almak ve örneklerini görmek istiyenlerin her gün M. M. V. satın Alma Komisyo- nuna gölmeleri. — İlk teminat miktarı 10250 liradır. ş — İhalesi 20/3/937 Cumartesi günü saat 11 dedir. — Eksiltmeye - gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde ve şartnamelerinde yazılı vesi- kalarla birlikte teminat ve teklif mektuplarını — ihale saatından en az bir saat evel M. M. V. satın Alma Komisyonuna vermeleri. 7.:10::16, 2481 #"“" Mst, Mv. Sat. Al. Komisyonundan: — Ordu hastaneleri için muhtelif ebadda (238300) metre Patiskanın kapalı zarfla eksiltmesi yapılamadığından 10/Mar/937 Çarşamba günü saat 14,30 da İstanbul'da Tophanede Sat. Al. Ko. da pazarlıkla eksiltmesi ya- 3 Pılacaktır. © Hepsinin tahmin bedeli (93142) lira olup ilk teminatı t (S907) lira (10) kuruştur. irtnamesi (466) kuruş mukalinde istiyenlere Tophane Sat. Al, Ko. dan alınır ve nümunesi Tephane Satın ÇK Alma komisyonunda görülebilir. :x Her boy için ayrı fiat verilecektir. ullhmıyc gireceklerin Ticaret odasında kayıtlı olma- ları şart olmakla beraber 2490 sayılı kanunun 2 ve üncü maddelerinde ve şartnamelerinde yazılı vesika- birlikte teminat makbuzlarını ihale saatından en /— 3Beç bir saat evvel komisyona vermeleri. 660 Na di h w ANADOLU mamamam İzmir Vilayeti Kadastro komisyonundan; Göztepe mahallesinin Nevzatbey sokağında 2 ve d ve tramvay caddesinde 837 - 839 sayılı ve Şerefin mülkiyetinde olan evin garbı Nevzatbey sokağından 8 taj sayılı maliye ha- zinesine ait ev ve cenubu Ahmed Hamdiye ait arsa ile çev- rilidir. Bu arsanın tapu kaydı ve maliki bulunamadığı halde mübadeleye tabi rumlardan Eleni'den kalma diya hazine adına kayt edilmiştir. Bu arsanın mülkiyeti veya bu arsa üzerinde ayni bir hak ile alâkası olanların iki ay içinde tasarruf vesi- kalarile birlikte İzmir'de Saçmacı hamam sokağında 20 sayılı binada İzmir Kadastro komisyon veya müdürlüğüne müracaat- ları 2613 sayılı kanunun hükümlerine göre ilân olnur. 662 Çünkü ASPİRİN seneler- denberi her türlü soğukal gınlıklarına ve ağrılara karşı tesiri şaşmaz bir ilâç olduğunu isbat etmiştir. ASP İ R İ Nin tesirinden emin olmak için lülfen aöse) mar- kasına dikkal ediniz. 22/3/937 Pazartesi günü saat 9 dan itibaren işletmemiz | - Devlet Demiryollarından: İzmir Basmahane ambarı içinde takriben 45-50ton miktarında muhtelif cins topraklı hububat ile palamut dellâliye ve Bele- diye rüsumu alıcıya ait olmak üzere açık artırma usulile satı- Tacaktır. İzmir 1 inci iera m. dan Bay Şevki'nin emlâk ve ey- tam bankasından ödünç aldığı paraya mukabil bankaya İpo- tek eylediği İzmir'de Reşa- diye tramvay caddesinde 854 numaralı cedit 1000/1002 - ve yeni 1176 sayılı evin önünde etrafı demir parmaklıklı av- lusu olduğu gibi sol tarafıdnaki aralıktan arkadaki ikinci av- luya dahi geçilir. Bina; bod- rum katı hariç olmak üzere iki katlıdır. Kapıdan girilince zemini mermer salon, solda caddeye nazır bir oda, ikinci katın merdiveni ve aralık, kar- şıda bir oda ve bu odanın solunda geniş bir despenç, despencin Aarkasında iç içe mutbak, çamaşırlık ve çama- şırlıkta helâ, ikinci katın mer- diveni altında kiler ve bod- rum katın merdiveni, üst kata çıkılırkea iki merdiven ara- sında kiler ve kilerin sağında sandık odası ve bunün arka- sındaki — koridorun - solunda helâ ve banyo odası ve çama- şırlığa inilir merdiven, daha arkada taraça, üst katta kü- çük bir sola, cephede biri balkonlu ve biri balkonsuz iki oda, arkada gene iki oda ve merdivenin karşısında be- şinci bir oda mevcud olduğu görüldü. Bödrum kat kabili sükna değildir, odun ve kö- mür konulmasına elverişlidir. Evde elektrik tesisatı ve kum- panya suyu vardır. (5000) lira kıymetinde olan bu evin mül- kiyeti açık artırma suretile ve 844 numaralı emlâk ve eytam 653 bankası kanunu mucibince bir defaya mahsus olmak şartile artırması 7/4/1937 çarşamba günü saat 14 teicra dairemiz içinde yapılmak üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. Bu artırma neticesinde satış bedeli her ne olursa olsun borcun ödenmesi tarihi 2280 numaralı kanunun — mer'iyete girdiği tarihlen sonraya mü- sadif olması hasabile kıyme- tine bakılmıyarak en çok ar- tıranın üzerine ihalesi yapıla- caktır. Satış 844 numaralı emlâk ve eytam bankası ka- nunu hükümlerine göre yapı- lacağından ikinci artırma yok- tur. Satış peşin para ile olup müşteiiden yalnız yüzde — iki- buçuk dellâliye masrafı alınır. İpotek sahibi — alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hâakkı sahiplerinin gayri men- kul üzerindeki haklarını hu- susile faiz ve masrala dair olan iddialarını işbu ilân — ta- rihinden itibaren yirmi gün içinde —evrakı müsbitelerile birlikte —memuriyetimize bil- dirmeleri icabeder Aksi halde hakları tapu si- cilince malüm olmadıkça pay- Jaşmadan — hariç kalırlar. 25/3/1937 tarihinden itibaren şartname herkese açıktır. Ta- lip olanların yüzde yedibuçuk teminat akçası veya milli bir banka — itibar mektubu ve 37/1755 dosya numarası ile İzmir 1 inci icra memurluğu- na müracaatları ilân olunur.764 Denizli iktısat bank lirk anonim şirketinden: Alelâde içtimaa davet: Bankamızın 1936 yılı alelâde hissedaran umumi - toplantışı 23/mart/1937 salı günü saat 14 de Denizli ticaret odası salar nunda içtima edecektir, En az 40 hisseyi sahip olanların his: se senetlerini içtima gününden 10 gün evvel banka merkezi ile Nazilli şubesine teslim ederek mukabilinde alacakları du: huliye varakasile içtimaa gelmeleri ilân olunur, Toplantıda müzakere edilecek mevat; 1 — Meclisi idare ve murakıp tarafından verilen raporların okunması, 2 — Bilânçonen tasdik ve meclisi idarenin ibrası ve ka- zancın dağıtılması hakkındaki meclisi idare teklifinin tasdik veya tadili. 3 — Müddetleri biten iki üye yerine gene iki üye intihabı, 4 — Meelisi idare üyelerinin hakkı huzurlarının tayini. 5 — 1937 seresi murakıbının seçilmesi ve ücretinin tayini, Denizli İktisat Bankası Türk Anonim Şirketinden Fevkalâde içtimaa davet: Statümüzün bazı maddelerini bankalar kanununa uydurabil. mek için tadili lâzımgelen 1, 11 ve 35 inci maddelerin eski şekilleri ile teklif edilen yeni şekilleri aşağıdadır. 23/mart/1937 salı günü Denizli Ticaret odası salonunda saat 16 da fevka- lâde içtima edilerek bir karar verilmesi lâzımgeldiğinden his- sedarandan bir hisseyi dahi malik bulunan zevatın toplantı gününden 10 gün evvel hisse senetlerini Denizli merkezine veya Nazilli şubesine teslim ederek mukabilinde alacakları du- huliye varakasile içtimaa gelmeleri ilân olunur. Eski Şekiller: Madde 1 — Kanunen memnu olmıyan banka muamelâtile, ticari ve iktısadi her türlü işleri yapmak ve mümasil işlere iştirak eylemek üzere işbu esas mukavelenamenin son sahifelerinde isimleri muharrer zevat ile tertip ve ihracı berveçhi ati kararlaştırılan hisseler ashabı beyninde bir Türk anonim şirketi teşkil olunmuştur. Şirketin umur ve mesalihi heyeti umumiye tarafından mensup yedi azadan mürekkep bir meclisi idareye ihale olunur. İlâh. Şirketin temettüatı safiyei seneviyesinden ev- velen ©6 10 ihtiyat akçesine, saniyen bedeli tesviye edilmiş sermayeye *6 5 ifraz olunduk- tan sonra baki kalan kısmı sureti atiyede tak- sim olunur. İhtiyat akçesi ve birinci temettü tefrik olunduktan sonra kanuni temettüü safinin yüzde beşi müessis hisselerine, yüzde onu mec- lisi idare reis ve azâlarile kâtibine ve yüzde otuzbeşi fevkalâde ihtiyat namile tefrik edile- rek meclisi idarece lüzum görüldüğü zaman- larda piyasadan Denizli İktısat bankası hisse senetlerinden mübayaasına tahsisine ve müte- baki yüzde ellisi ikinci temettü olarak umum hissedarana tevzi olunur. Şu kadar ki müessis- lere verilen kısım, temettüöü safiden tevzi olu- olunacak birinci temettüün tenzilinden sonra kalacak miktarın onda birini tecavüz edemez. Yeni şekiller: Madde 1 — Kanunen memnu olmıyan Banka muamelâtile, sermaye ve ihtiyat akçaları yekünunu aşmamak şartile doğrudan doğruya veya iştirak tarikile ticari ve iktısadi ve sınai her türlü işleri yap- mak üzere işbu esas mukavelenamenin son sahifelerinde isimleri muharrer zevat ile tertip ve ihracı berveçhi ati kararlaştırılan hisseler ashabı beyninde bir Türk anonim şirketi teş- kil olunmuştur. Şirketin ümur ve mesalihi heyeti umumiye ta- rafından mansup yedi azadan ve bir de tebii aza olan müdürü üumumiden mürekkep bir meclisi idare tarafından idare olunur. Bu aza- lar arasından seçilen iki aza ile azayı tabii olan banka müdürü idare komitesini teşkil eder ve bankalar kanununda yazılı vazifeleri ifa ederler. İlah. Şirketin temettüatı safiyei seneviyesinden evve- len 9610 ihtiyat akçası ve 2999 numaralı ka- nunan 31 inci maadesi mucibince 4 5 (İleride vukuu — muühtemel - zarar karşılığı) na, saniyen bedeli tesviye edilmiş sermayeye yüzde beş ifraz olunduktan sonra bâki kalan kısım sureti atiyede taksim olunur İhtiyat akçası ve muh- temel zarar karşılığı tefrik olunduktan sonra kanuni temettü safinin yüzde beşi Fmüessis hisselerine, yüzde onu meclisi idare rcis ve azalarile kâtibine ve yüzde otuzbeşi fevkalâde ihtiyat namile tefrik edilerek meclisi idarece lüzum görüldüğü zamanlarda piyasadan Denizli İktısad Bankası hisse senetlerinden mübayaa- sına tahsisine ve mütebaki yüzde ellisi ikinci temettü olarak umum hissedarana tevzi olunur. Şu kadarki müessislere verilen kısım temettüü safiden tevzi olunacak birinci temettüün tenzi- linden sonra kalacak miktarın onda birini te- cavüz edemez. 658 SIHHAT BALIKYAĞGI Norveçya balıkyağlarının eh balinidir. Şerbet gibi içilir, 2 defa süzülmüştrü Hamdi Nüzhet Çançar Sıhhat Eczanesi Başdurük Büyük Salepçioğlu İ karşısında Madde 11 — Madde 35 — Madde 11 — Madde 35 —