25 Mart 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

25 Mart 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

M sayfa6 Tabanci gunlerden: -ondra borsası Fleet Street ngiliz halkının gazetelerde en çok oku- duğu şeyler spora dair olan yazılardır Laondraniın spor - borsası Fleet Street, denilen cadde- dedir. İnsanın cam bir bira, bir viski isterse bu caddede saat 11,30 dan evvel açık bir birahane, bir bar bulamaz. Buna mukabil, cumartesi günü oynanmış olan maçlar hak- kında “ Standard . “Nevs, “Star, “Mail, “ Dispatch , “Expres, ,Chronicle, ve daha birçok gazetelerde 20 milyonu sulan okuyucularına tafsilât veren Tom, Dick ve Harry kumpan- (yasına erkenden bu caddede rastlamak mümkündür. Spor muharrirleri aperatiflerini “Tem- ple Bar, da aldıktan sonra, “öğle yemeklerini “Falcon, da yiyorlar. Cumartesi oldu mu Falcon futbolla alâkalı olan kimse- lerle doludur. Yemek yendik- ten sonra, herkes bir tarafa dağılıyor. Bir kısmı White Hart yahud “Deu, sahaların- da oynanan kupa maçlarına, |bir kısmı da, Fulham yahud Brenifarttaki lik maçlarını sey- vetmeğe gidiyor. Pazartesi ge- lince tekrar ayni saatte bulu- #üyor ve “Vikenal, da oyun |sahalarında yahud İngiliz fut- Obolunun kolisleri arkasında — €ereyan etmiş olan şeylerin | dedikodusu yapılıyor. Fleet Streetin spor muhar- “girleri, istediği kadar gizli ka: Opaklı olsun, hiçbir. haberi, | hiçbir dedikoduyu kaçırmıyor: lar. Türkçesi atlatmak nedir / bilmiyorlar. Bir pirenin nasıl deve yapıldığım burada gör- mek —mümkündür. — Meselâ Fleet Streette herkesin bil- diği bir mesele, yeniden ve | başka bir görüşle ele alınarak okuyucuları — alâkalandıracağı bir şekilde ortaya atılmak- tadır. Gündelik, akşam ve pazar gazeteleri okuyucularının, yüz- de 40 bu muharrirlerin spor kısımlarını okuyanlar teş- kil etmektedir. İki ve daha | ziyade sayılarını spora tahsis etmiş olan bütün gazetelerin tirajları — 900,000 — Evening News ile 800,000 (Daily Eks- pres) arasındadır. Hattâ, üçü futbol olmak üzere dört say- fasını spora tahsis eden ve pazarları çıkan ,The Poeplo, ve “News of the Wold,, ga- zetelerinin her biri 3,000,000 basmaktadır. İngiliz halkının gazetede en çok okuduğu şey spora dair yanlardır. Dünyn politikası hakkında karikatürlerden ya- hud mizahçıların yazılarından bir fikir ediniyor; yahud da *Morning Post, veya “Tay- mis,, gibi sadece politika ile meşgul olan gazetelerde dün- ya politikasını takip ediyor. Onun için, bunlardan birincisi 120,000 — diğeri de 200,000 satıyor. Fakat sanılmasın ki, bu gazetelerin spor yazıları yoktur. Üç kıtada çıkan bü- tün gazetelerin spora dair | yazdıklarını bir araya getirir- kültür işlerile meşgul olan bir İngiliz, ayni zamanda memle- ketindeki spor hareketlerine karşı çok yakın bir alâka gös- termektedir. Çünkü, kralından tutunuzda politikacısı, alimi, gemici ve garsonuna varıncıya kadar her sınıf ve yaşta her- kes spor yapmış ve halâ da spor yapmaktadır. Gazetelerdeki spor yazıları- nın üçte ikisini futbol hakkın- da yazılan yazılar teşkil et mektedir. Meselâ son günde kralton atletik takımının ter: tibine dair çıkan - yazılar, buz- da hökey şampiyonluğu için yapılan müsabakaların tafsi- lâtına tahsis edilmiş olan ya- zılardan çok daha fazladır. Bu itibarla; bir İngiliı fut- bol muharriri çok ve hem de ek çok yazmak zorundadır. Çünkü İngiliz spor âlemi yal- nız spor sahalarındaki hâdise- lerle sporun teknik tarafı ile değil, ayni zamanda kendilerini meşgul eden sporcuların hu- susi hayatlarına karşı da alâka gösteriyorlar. *Ale, yahud Scatch de işi- tilen bir tek söz veya isim, Fleet Streetdeki spor muhar- tirini tahrik etmeğe yeter. O, ondan sonra Londrada köşe bucak bırakmaz, bü - işittiği tek söz veya addan sütunlar dolusu yazı çıkarır. Geçenlerde biri, “Bizim Bas- tininki ne âlemde?,, diye bir- şey sordu. Bir gün sonra bü- tün Londra: Giri tells of Sec- rei romace (Kız romantik sır- tını ilşa etti) başlığı altında uzun bir yazı çıktı. Şimdi ar- tık, Bastinin ( Bastin, Arsenal takımının en meşhur oyuncu- larından biridir.) 21 — yaşında Joan Shaul adında güzel bir nişanlısı — olduğunu, Arsenal kupa şampiyonu olunca evle- neceklerini, İngilterede işitmi- yen, bilmiyen kalmadı. Hâsılı futbol röportajlarını yapan İngiliz gazetecisi, mem- leketinde olan biten her şeyi işitiyor, görüyor, biliyor ve bunları halkın istediği bir şe- kilde hazırlıyarak okuyucula- rının önüne koyuyor. Onun anlattıkları şeylerin kendi mem- leketi dışına çıkıp çıkmaması kendisini hiç alâkadar etmez. Yabancı memleketlerde İngiliz futbolu hakkında ne düşün- düğünü anlıyabilmesi için onun yabancı memleketlerin gazete- lerini okuyub takib etmesi lâ- zımgelir. Halbuki yabancı ga- zeteler İngilizce çıkmıyorlar. Bu itibarla onun yabancı mem- leketlerin futbol sporuna karşı alâkası, kendi — memleketine yabancı takımların gelmeleri münasebetile yazdığı yazılara ANADOLU TETERTLE NDN LNT Izmir Sicilli Ticaret Memur- | Belçika kralı Bay aI fokuyucularınalbol!bol yetiyor." Şunu da kaydedelim ki, Roy- terin spor haberlerini bütün gazeteler almıyorlar. İngilteredeki halk yığınının Avrupa kıtasındaki futbol hak- kında hiçbir fikri yoktur; za- luğımdan; MAFT SAA A NM GUN AAA ŞAT FTT MN İzmirde Birinci Kordonda ticaret yapan | İzmir Yün Men: sucatı Türk Anonin Şirketi | nin 22-3-1937 tarihinde adiyen toplanan heyeti umumiyesi zabıtnamesi Ticaret kanunu hü- kümlerine göre sicilin 1942 numarasına kayt ve tescil edildiği ilân olunur. 1 : Zabıtname: İzmir Sicili Ticaret Memurluğu resmi mührü namına: İ. Andaş imzası » İZMİR YÖN MENSUCATI T. A. ŞİRKETİNİN ,, 22,Mart 1937 Pazartesi günü sabah saat onda Şirket merkezi idare- sinde mün'akit olup zabıtnamesi zirde muharrer bulunan he- yeti umumiye içtimai adisinde bulunan hissedarlar ile hisse- lerini gösterir cetveldir. İsmi Vekil Hisse Ara İkametgâh — İmzâ Adedi Adedi Bay Rahmi Arslan — 5 Bay Fevzi Beler Bay Harold F. Girâud — ten alâka göstermiyor ki, bir |(Bay Edmund H. Griaud — fikri olsun, İngilteredeki gazeteler yalnız halkın bilmek istediği şeyleri yazdıkları için, spor muhabi- rinin de yabancı memleketler- deki spor hâkkında bir bil- gisi olmasına lüzum kâlmıyor. el Ü n s ai BORSA Üzüm satışları Ç. Alıcı K. . S. . .K.. S 138 Kâz, Taner 10122 11 50 70 İnhisar ida. 7 10 125 33 Alyoti bi. 14 25 14 2$ 12 Şerif Remzi 16 25 16 25 6 S. Gömel 12 25 1225 3 J.Tar. mah. 11 50 11 50 262 Yekün 420896 Eski satış 421158 U. satış Zahire satışları Çu. Ginsi KS :K & 250 Buğday 6 6 125 36 B.Pamuk — 44 44 200 Ken. Pala. 270 — 453 Hindistanda yeni hâdiseler çıktı. Londra, 23 (A.A) — Hin- distanın batı şimalindeki Ve- ziristan bölgesinde yerli aşi- retlerle İngiliz kıtaatı arasında yeni hâdiseler çıkmıştır. 3 İngiliz askeri ölmüş ve 7 asker yaralanmıştır. Yağmaya deyam etmekte olan aşiretler 6 Hintliyi kal- dırmışlardır. İzmir Vakıflar müdürlüğünden Mevkü Tabuk Ahmet S. Medine yokuşu Vakfı Kırım mesçidi Sarı hafız mesçidi Bay Pierre de Portu Bay D. A. Heap Bay Gödfrey Giraud — Bay Achille Maguin Di Öryental Karpet Manifakçörers Ltd. €. Molinari 2000 Reis — Kâtibi Umumi Balâdaki cetvelde mevcut imza sahiplerinin bizzat vaz edilen imzai hakikileri bulun- duğunu ve eshabının irte edi- len rey miktariyle içtimai umu- mide ahzi mevki etmeğe salâ: hiyettâr bülunduklarım, met- cut ve hazıf bülunan hisse sehedatının ceman (2040) ade- dine baliğ bulunduğunu ve miktarı mezburun şirket esas mukavelenamesinin 54 üncü maddesi — mucibince içtimaı umuminin — kanunen in'ikadı için iktiza eden ekseriyetin fevkinde bulunduğunu ve bi- naenaleyh içtimai umuminin nizam ve kanufla muvafık su- rette in'ikat edüp kâffei mu- karreratının nizamen muteber bulunduğunu beyan ve tasdik eylerim. Komiser: Zeki imzası Kiıymeti 400 2000 Yukarıda yazılı mesçitlerin mülkiyeti peşin para ile satıl- mak üzere açık arttırmaya çıkarılmıştır... İhalesi 14 / 4 / 937 Çarşamba günü saat on beştedir. İsteklilerin vakıflar müdür: lüğüne müracaatları ilân olunur. 25 31 5S 14 884 İzmir harici askeri satın alma ilânları İzmir Mst. Mv. Sat. Al, Ko. dan: 16-3-937 Tarih ve 7167 sayılı nusha ile ilân edilen 7 adet bulaşık yıkama makinasınin eksiltmesi başka güne bırakıldı- ğından 30-3-937 ve 15,30-4-937 tarihinde çıkacak ilânlardan sarfınazar edildiği ilân olunur. 887 İzmir Müstahkem Mevki satın alma Komisyonundan: 1 — Kırkağaç'taki kıtaat ihtiyacı için 24000 kilo un açık eksiltme ile satın alınacaktır. 2 — İhalesi 6/4/937 Salı günü saat 15 de Kırkağaç satın alma Komisyonunda yapılacaktır. 3 — Tahmin edilen mecmu tutarı 3120 lira olup ilk temi- nat parası 234 liradır. 4 — Evsaf ve şeraiti her gün Kırkağaç satın alma Komis- yonunda parasız görülebilir. S — Eksiltmeye gireceklerin Ticaret odasında kayıtlı olma- ları şart olmakla beraber 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde ei d . ve ;ıtuıımelerinğe yazılı vesika- Rey toplama M. 1 İstanbulda Kuz- guncukta Hüsnü Paşa köşkünde Karşıyaka Cum- huriyet Caddesi No. 34 da Burnava Ferrah sokak No. 16 da Burnava İsmet İnönü Caddesi No. 1 de Buca istasyon Caddesi Şerafettin Cad- desi No. 70 Burnava İsmet İnönü Caddesi No. 1 İstanbulda Şark Halı Şirketi Sul- tan hamam Ken- dros han No. 2 fuınlvı İstmet nönü Caddesi No. 30 Rey toplama M. 1:— İçtimada meclisi idare reisi Bay Rahmi Arslan, âza- dan Bay Fevzi Belet, Müsyö Harold F. Girtud, Müsyö Ed. muünd H. Giraud, Müsyö Pi- erre de Rörtü, Müsyö D. A, Heap, Müsyö Godfrey Giraud, Müsyö C. Molinari, Müsyö Achbille Maguin ve murakip Bay Mustafa Münir, Hakkı Saffet ve Müsyö Gabriyel Rus- so hazır bulunmuşlardır. 2:— Türkiye — Cumhuriyeti İktısad Vekâleti hamiha ko- miser olarak Bay Zeki iştirak etmiştir. 3:— Tevdi edilip mukabi: linde duhuliye vesikası ita edil- miş iki bin kırk hisse senedi hamillerinin hazırı bilmeclis bulunduğu bittetkik anlaşıl- makla bu miktarın csas muka- velenamenin — iktiza ettirdiği ekseriyeti tecavüz eylediği, ve binaenaleyh işbu adi içtiman kanunen ve nizamen in'kat et- tiği Hükümet komiseri tara- fından tefhim edilmekle hey'eti umumiye Şirket esas mukave- lenamesinin 64 üncü maddesi mucibince Meelisi İdâre reisi Bay Râahmi Atslan'ın riyaseti altında müzakerata başladı. 4:— Müsyö Godfrey Giraud ile Müsyö C. Molinari rey toplamağa memur olarak inti- hap edildiler. $:— Aanadolu ve Yeni Asır gazetelerinin 28, Şubat 1937 tarihli nüshalarında münteşir içtima davetnamesi kâlip tara- fından kıraat edilerek hey'eti umumiyece muvafıkı — nizam görüldü. 6:— Riyasetin talebi üze- rine İdare Hey'eti ve Mürakip raporlariyle Bilânço ve Kâr ve Zarar hesabı kâtip tarafından okundu. 7:— Aşağıda yazılı hususat ittifakla kararlaştırıldı. 10 25/3/937 Üi Edenle konuştu — Başı T inci sahifede — Paris 23 (A.A) — Övr ga- zetesi, Fransız dış bakanlığının Belçika kralının Londrayı zi- yareti münasebetile İngiliz dış bakanlığına bir muhtıra vere- rek Belçikanın bitaraflığı me- selesinin yalnız — diplomatik müzakereler yolile görüşülmesi arzusunu göstermiştir. Gazete, Fransanın Lokarno muahedesinin feshinden sonra hâdis olan ve olabilecek me- selelerin yalnız İngiltere, Fran- sa ve Belçikâ arasında müza- keresini istediğini bildiriyor. Stalunun — birinci maddesi ve Belçikanın bu husustaki vaziyetine — gelince, Fransa Brüksel hükümetine doğrudan doğruya Cenevreye müracaat tavsiyesinde bulunulmasını tek- lif etmektedir.Zira Belçika bu maddeden mütevellit mecbu- riyetlerden ancak — milletler cemiyetinin kararile - istisna edilebilir. İngiliz kabinesinin dünkü toplantisı.. — Başı | inci sayfada — uzun makaleler yazmakta ve bedbinlik göstermektedirler. Paris, 24 (Radyo) — İngik tere-İtalya münasebatının aldığı son vaziyetten dolayı Paris gazeteleri de endişeletini sak- lâmamaktâdırlür: Fransız siyasal mehalili, ger- ginliğin sebeplerini izah et- mekte ve iki devlet arasında bundan evel hasıl olan itilâf- tan filen eser kalmadığı ka- nbatini gösternektedirler. Son manevralar — Başt İ inöf sahifede — donu geçmekte hiçbir zorluk çekmez. Süratli kravazörlere gelince yalmz sürat kâfi değildir. Ve İtalyan kruvazörlerinin silâh- ları ise diğer yabancı filolar kruvazörlerinin — silâhlarından yüksek olmadığı da malümdur. Bütün bu sebeblerden dolayi akdenizin bir İtalyan gölü ol- duğu hakkında Romada söye lenen sözlere hakikat nâzarile bakılmamaktâdiır. edildi. B) Kârın Meclisi |dareniti teklifi veçhile 2 numaâralı ku: pon mukabilinde 1 Mayıs 1937 tarihinden itibaren 2 86 hesa: biyle beş yüz liralık beher hisse senedine on lira temeltü tevzii kabul edildi. C) 1937 sehesi zarfında vu- ku balacak Meclisi İdare içti- malârına iştirâk edecek olan her azaya beher içtimâ için yirmi beşer lira ücret veril- mesi muvafık görüldü. D) 1937 senesi için senevi iki yüz ellişer lira ücretle Bay Mustafa Münir ve Bay Hâkkı Saffetle Bay Gabriel Russo mürakip olarak seçildi. Celseye nihayet verildi. Rahmi Arslan F. Beler Harold F. Giraud Edmund H. Giraud Piere de Portu D. A. Heap Godirey Giraud Achille Maguin Gharles Molinari Komiser Zeki 30 kuruş damga pulü — 24/3/1937 g