25 Mart 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

25 Mart 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

4 25131937 İzmir Sicili Tiearet Memurlu- gundan; İzmirde birinci kordonda 186 nuurarada ticaret yapan (Şark Halı Türk Anonim şirketij nin lanan beyeti umumiyesi zabıtn; rine göre sigilin 1941 nuymaras elunur. 22-3-937 tarihinde adiyen-top- amesi ticaret kanunu hükümle- a kayt ye tescil edildiği jlân 1 — Zabıtname; İzmir Siçili Ti namına * ŞARK HALI TÜRK ANONİM ŞİRKETİNİN ,, 15 de şirket merkezi 1937 Pazartesi günü saat caret memurluğu resmi mührü L Andaş imzası 22, Mart idaresinde mün'akit olup zabilnamesi zirde muharrer olan heyeti umu- miye içtimat adisinde hazır bulunan hissedarlar ile hisselerini gösterir cetveldir, İsmi Vekil Hisse Ara İkametgâh — İmza Adedi Adedi Harold F, Giraud 5 Piere de Portu 5 Bay Rahmi Arslan a Bay H. Fevzi Beler Charles Molinari Oriental Karpet Edmund Manifak. Ltd. Rey ti mMevcut Reis — Kâtibi umumi Balâdaki cetvelde imza sahiplerinin bizzat vaz edilen imzayı hakik ileri bulun- duğuünu ve eshabının irae edilen Tey miktarile içtimai umumide &hz mevki etmeğe salâhiyettar bulunduklarını, mevcut ve ha- Zir buluran hisse senedatının ©eman 800 adedine baliğ bu- lunduğunu ve miktarı mezkü- Tun şirket esas muknvelena- Mesinin 54 üncü maddesi mu- tibince içtimai umuminin. ka- Dünen. in'ikâadı için iktiza eden ekseriyetin fevkinde bulundu- ğunu ve binaenaleyh içtimai Umuminin aizam ve kanuna Muvafık sürette in'ikat edip kâffei mukarreratının nizamen Müteber bulunduğunu beyan Ve tasdik eylerim. Komiser: (Şevki imzası) 1 — İçtimada meclisi idare 'tisi Harold Giraud ve azadan Bay Rahmi Arslan ve Edmund irand, Piere de Portu ve 1 Molinari, Fevzi Beler ve TMurakip Bay Fuat Lostarve t'übı umumi W. H. Hall 'azır bulunmuştur. l 2 — Türkiye Cumhuriyeti isad Vekâleti namına içti- komiser- olarak Bay Şevki iştirak etmiştir. ıln3 — Tevdi edilip mukabi- ilmiş sekiz yüz hisse sene- 'at hamillerinin hazırı bilmec: : bulunduğu - bittetkik anla- | k la bu miktarın esas mu- AVelenamenin iktiza ettirdiği bi Tiyeti tecavüz eylediği ve m“ukyh işbu adi içtimam n ve nizamen in'ikat :wfı hükümet komiseri tara- hdan tefhim edilmekle k..,.:m“miy' şirket esas mu- Üai famesinin 64 üncü mad- Ti 'llıcıbınr.c meclisi idare Si Bay Harold Giraud'un '.""h altında müzakerat baş- - Bay Rahmi Arslan ile Vti Beler rey toplamağa olarak intihap edil- — Anadolu ve Yeni Asır Whlınnın 28 Şubat 1937 i%: nushalarında münteşir davetnamesi kâtip tara- dan kırnat- edilerek heyeti H. Giraud 775 'de duhuliye - varakası ita | he- | 1 Burnava Ferrah Sokak No.16 1 Buca İstasyon Caddesi 1 İstanbul Kuzgun- cukta Hüsnü Pa- şa köşkü Karşıyaka Cumr huriyet Caddesi No. 34 Burnava İsmet İnönü Caddesi No. 30 Burnava İsmet İnönü Caddesi No. 1 oplama M. — Rey toplama M. idare heyeti ve mürakip rapo- tile bilânço ve kâr ve zarar hesabı kâtip tarafından okundu. 7 — Aşağıda yazılı husu- sat ittifakla kararlaştırıldı. A) 1936 Senesi bilânço ve kâr ve zarar hesabı. kabul edilerek meclisi idare ibra edildi. B) Kârın meclisi idarenin teklifi - veçkile kabul edildi. C) 1937 Senesi zarfında vuku bulacak meclisi idare içlimalarına iştirak edecek olan , her azaya beher içtima için yirmibeşer lira ücret verilmesi muvafık görüldü. D) 1937 Senesi için senevi ikiyüz lira ücretle Bay Fuad Lostar murakip olarak seçildi. Celseye nihayet verildi. Harold F. Giraud Piere de Portu Rahmi Arslan F. Beler Charle Molinari Edmund H. Giraud Komiser: M. Şevki 30 kuruşluk pul 24/3/937 Aslımın aynidir İzmir Sicili Ticaret me- murluğu resmi mührü 10 tevzii Gayet havadar bahçeli gü- zel manzaraâlı kullanışlı kirası elverişli Göztepe vapur iske- | lesine dört dakika mesalede iki ev kiralıktır. Göztepe'de Abdülezel so- kağında yoakuşta bakkal Bay Bedri'ye veya telefonla 2256 numaraya müracâat. İLÂN Suphi namında birisi ben- | den senetle 400 lira alacak iddia ettiğinden Ticaret mah- kemesinde senedin sahteliğini dava ettim. Muhakemesi derdesttir. Sup- hinin bu senedi üçüncü şahıs- lara devr edeceğini haber al- dim. Senedi temellük edecek üçüncü şahısların malümu ol- mak üzere keyfiyeti ve Suphi ile hiç bir ticari ve hukukt muamelem ve senedim bulun- madığını ilân ederim. — — nzdin, DK RERTEEE Z Kiralık Ev ANADOLU İzmir Sicili Ticaret Memurluğundan ; Tescil edilmiş olan (İzmir Ve civarı telefon Türk anonim şirketi) nin 19-3-1937 tarihinde adiyen toplanan heyeti umu- | miyesi zabıtnamesi ve hisse- daran çedveli ticaret kanunu hükümlerine göre sicilin 1943 | numarasına kayt ve tescil | edildiği ilân olunur, İzmir sicilli tcaret memurluğu resmi mühürü namına İ. Andaş imzası 1: zabıtname 2: hissedaran cedveli ZABITNAME 400,000 Türk İirası serma- yeli İzmir ve Civarı Telefon Türk Anonim Şirketinin ilişik cedvelde adları, ikametgâhları vesair hususatı yazılı hisse ları, 19 mart 1937 müsadif cuma günü saat İzmirde şirketin Dr. caddesinde 10 numarada kâin merkezinde, ıdare meclisinin daveti üzerine, senelik alelade heyeti umumiyesini - yapmak ruznamedeki müzakere edip karar vermek üzere, komiser Sırrı Güngör hazır. olduğu halde - toplan- dılar. Bu husustaki mevzuat ile ticaret kanununun 297 ve 377 nci maddeleri hükümleri- ne göre, bu içtimada komiser sifatile hazır bulunan Güngör, bu toplantıya çağırıl- ma işinin ve ruznamenin ti- caret kanunu ve şirket esas mukavelenamesi hükümlerine uygun olup olmadığını araş- tırdı. Heyeti umumiye başkanı İsmail Hakkı Sur- tarafından gösterilen dosya ve evrak üzerinde yapılan tedkik neli- tesinde, bu işten İktısat Ve- l tar Hulusi ve maddeleri Sırrı Hissedarların Adları İzmir Belediyesi L.M. Erikson şirkeli İsmail Hakkı Sur Dr. Ali Halim Bayer Yngve Rapp C. Güstaf Lundman 10 İkametgâhları kâletinin ve Telefon Şirketi komiserliğinin usul ve nizamı dairesinde haberdar edildikleri ve hissedarların kanunı miadı zarfında bu toplantıya çağırıl- dıkları, ve Tüzname ile heyeti umumiye — işlerine müteallik blânço, rapor vesair evrakın alâkadarlara muayyen vakitleri | zarfında gönderildiği, bu — iç- timaa davet keyfiyeti ile ruz- namenin ayrıca İzmirde mün- teşir gündelik Anadolu gaze- tesinin 11-2-1937 tarihli ve 7142 sayılı nüshasile de ilân edildiği anlaşıldı. Hissedar İzmir Belediyesini Şehir meclisi daimi encümen azasından Bay Faik Ener, ve hissedarlardan Stokholmda L. M.. Erikion şirketini - usulüne muvafık ve musaddak - vekâ- letname ile Avukat Nuri Esen temsil etmekte idi. Listede yazılı diğer hissedarlar ile mü- rakıp Abdullah Atlı bu . cel- sede bizzat hazır lardı. Hazır bulunan hissedarların temsil ettikleri hisse ve rey adedi ilişik cetvel mucibince 40,000 üzerinden 39,996 his- se ve GÜ reye çıktığından ve bu miktar kanuni ve nizami nisap ekseriyeti temin ettiğin: den, celse esas mukavelena- me hükümlerine göre, idare meclisi ve heyeti umumiye başkanı İsmail Hakki Sur ta- rafından açıldı. Rey toplamağa Halim Ba- yer ve heyeti umumiye sekre- terliğine avukat Nuri Esen intihap edildi muayyen ruzname üzerinde görüşülmeğe başlandı. Madde 1 — İdare meclisi ve murakıp raporları okundu. bulunuyor- ve İ L. M, Erikson mümessili Nuri Esen, şirket umur ve muame: lâtının idaresinde gösterdik- leri gayret ve ihtimamdan ve temin ettikleri intizam ve mu- valfakiyetten — dolayı, — idare meclisine teşekkür eltli ve okunan idare ve murakabe raporlarının tasdikini ve idare meelisi — zimmetinin — ibrasını teklif etti, İdare meclisi ve mürakıp raporlarının tasvibi hissedar. ların reyine arzedildi. Hazir bulunan — hissedarların ittifakı arasile idare meclisi ve mü- rakıp - rakorları tasdik edildi. Madde 2 — Şirketin 1936 | senesine ait bilânçosu ve kâr ve zarar hesapları ve envan- teri okundu ve tasdik edildi. Sonunda; a) — Bilânço ve kârü zarar hesaplarile — şirketin envanter — kayıtlarının tasdikine idare meclisinin ibrasına, b) — Geçmiş seneler mu- ameleleri neticesi ola- rak 19356 senesi so nunda kaydedilen 2,650,51 lira zararın 1935 senesinin - safi kârı hesabı bakiyesin- den tesviyesine ve'ba» kisinin yeni seneye ittifakla ka- rar verildi. Madde 3 — Mürakıp inti- habına geçildi. Eski mürakıp Dr. Etem Taşlıoğlu ile Ap- tullah Atlı bir yıl müddetle ve senede ikişer yüz lira üc: retle tekrar mürakıp - seçil« diler. Madde 4 — Şirket serma- yesinin artırılması ile buna mü: telerri işlerle gaki temettüatın ve devrine 19 Mart 1937 Cuma günü senelik toplantısını yapmak üzere alelâde surette içtima eden İzmir ve civarı Telefon Türk Anonim şirketi heyeti umumiyesinde hazır bulunan hissedarlar cetveli, Hissedar vekillerinin Adları İzmir Eczacı Faik Stockholm İzmir İzmir İzmir İzmir Avukat Nuri Esen İdare Meclisi Başkanı İdare Meclisi Üyesi İdare Meclisi Üyesi İdare Meclisi Üyesi Hisse yekün Temsil Hisse Sayısı 21.498 17.498 250 250 250 İkametgâhları İzmir İzmir İzmir İzmir İzmir İzmir 39.996 aamaameaı Hazır bulunan rey yekânu Tasdik olunmuştur. 24 Mart 1937 kuruşluk damga pulu İzmir ve Civarı Telefon Türk Anonim Şirketi Y Rapp İzmir Komulanlığı ilânları İzmir Mst, Mv. Sat. Al. Ko. dan: 1 — Mst. Mv. birlikleri için spor melzemesi pazarlıkla satın alınacaktır. İhalesi 9-Nisan-937 Cuma günü saat 11 de Mst. Mv. Sat. Al, Ko. da yapılacaktır. Tahmin edilen mecmu tutarı 941 lira 85 kurüştur. Evsaf ve şeraiti Mst. Mv. Sat, Al. Ko. da görülebilir. Eksiltmeye gireceklerin ticaret odasında kayıtli olma- ları şart olmakla beraber 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde ve şartnamelerinde yazılı vesika- larla birlikte teminat makbazlarını ihale saatından bir saat evvel komisyona vermeleri, İzmir Müstahkem Mevki Satın 1 — Seferihisar garnizonuna eksiltme ile yaptırılacakt W'rs ilk teminatı 138 Jiradir. 25 30 4 8.886 alma komisyonundan: ait elektirik tesisatı ir. açık Tahmin edilen mecmu tutarı 1839 lira 47 kuruş olup İhalesi 26/Mart/937 cuma günü saat 11 de Mst. Mv, satın alma komisyonundi Şerait ve plâm Mst. rülebilir. | Eksiltmeye gireceklerin Ticaret odasında kayıtlı olma- Mv. sat. al. a yapılacaklır. komisyonunda gö— ları şart olmakla beraber 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü mddekımdz ve şerlııam:luındz yuzıl vesika- Komiser: S. Güngör İzmir Mst. Mv. Sat. Al, 1 — Tayyare alay ihtiyacı aslar, düğme vesair şartile 302 takım kışlık, zarlıkla diktirilecektir. 250 teyzii husuşlarının müzakere: sinin şimdilik şirkef tesişatının hükümetçe satın alınması hak: kındaki müzakerelerin neticer: sine kadar tehirine ittifakla karar verildi, Madde 5 — Evyvelce verilen karar ve selâhiyetler dairesin. de müzakereye devam edilme: sine ve neticeşinin heyeti umur miyeye bildirilmesine ittifakla karar verildi, Ruzaamede görülecek başka iş olmadığından, saat onbirde toplantıya son verildi, İzimir: 19 Mart 1937 - İzmir belediyesi namına Faik Ener Heyeti umumiye başkanı L Hakkı Sur L. M. Erikson şirketi namına vekâleten (İmı.ı okunamamıştır) Hissedar ve idare meclisi - üyesi Ali Halim Bayer Hissedar ve idare meclisi üyesi (İmza okunamadı) Hissedar ve idare meclisi üyesi (İmza okunamamıştır) Heyeti umumiye sekreteri N. Esen Rey toplamağa memur Ali Halim Bayer Karar netayici hükümet için hiçbir taahhüdü mütezammin olmamak kaydile, zabıtname- nin usul ve kanuna uygunlu- gunu tasdik ederim. Komisr S. Güngör 24 Mart 1937 İzmir ve civarı Telefon Türk anonim şirketi damga mührü ve on kuruşluk damga - pulu. ettikleri Rey Sayısı 10 10 10 10 10 10 İmzaları F. Ener N. Esen İ. Hakkı Sur Ali Halim Bayer Y. Rapp Güstaf Lundman 60 Heyeti Umumiye Başkanı: İ. Hakkı Sur Ko. dan: için kumaşı alaydan verilmek malzemesi dikiciye ait kalmak 129 takım yazlık elbise pa: Bir takım kışlık elbisenin dikim ücreti 125, bir takım yazlık elbisenin dikim ücreti 9O0 kuruştur. Hepsinin teminat parası 37 lira 2 kuruştur. İhalesi 29.Mart-937 Pazarlesi günü saat 11 de Mst. Mv. Sat. Al, Ko. da yapılacaktır. - Numüne ve şartnamesi Mst. Mv. Sat. Al. Ko, da ya- pilacaktır. Eksiltmeye gireceklerin ticaret odasında kayıtlı olma- ları şart olmakla beraber 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde ve şartnamelerinde yazılı vesika- larla birlikte teminat makbuzlarını ihale saatından bir t evvel komisyona vermeleri. Izmir Muhasebei Hususiye 885 .. Müdürlüğünden :. ldırı. Hususiye akaratından olup EMREZ'de kâin 15 dönüm tarla 3 sene müddetle kiraya verilmek İurp 20 gün müddetle :çık ekııkmeye çıkınln.ı_’tı Şııııh n nlerin h gün Muhasebei