11 Nisan 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

11 Nisan 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

| i <B Saylı 6 VDOLAAS 3 “Hollivudun yeni simaları ? yarının yıldızlarından Doris Nolan, 2 Vendy Barrie, 3 genç ve körpe bir yıldız *“Deanna Durbin, 4 Dorothy, 5 güzel ve cazibeli Janice Jarrott, 6 Viyanalı Tilly Loch, 7 İtalyan artistlerinden ve şimdi Hollivudda bulunan İsa Mironda, 8 Avrupa yıldızlarından Tal Birell, 9 bir Amerika firması tarafından angaje edilen Alman artisti Oussey, T0 Vandala filmi ile parlıyan yeni artistlerden Frances Farmer Joan Gravfordu beyaz per- dede seyrederken, aşağı yu- karı, hepiniz onu zevkle, tak- dir ve heyecanla seyredersiniz. Çünkü Hollivudun, bu meşhur yıldızı, hem kuvvetli bir san'at- kâr, hem de eşi az bulunan, tılsımlı, garip gözlerile güzel bir kadındır da.. Çocukluğu ile bugünkü si- ması arasında büyük farklar vardır. Vaktile çok açık renk- te olan gözleri, bilâhare iri, yeşil mavi, koyu bir şekil al- miş ve harikulâde kirpiklerle süslenmiştir. Ağzının tabil bü- yüklüğü de onun ayrı bir sü- südür. 31 yaşında, 1,58 bo- yunda, 56 kilo ağırlındadır. Evvelâ sahnede oynamış, çevik, güzel vücudu ile nazarı dikkati celbetmiş, bilâhare si- nemaya geçmiştir. Kendisi kol- lej mezunudur. Vaktile maruf Duglas Fairbanks ile evlenmiş, fakat sonra ondan ayrılmıştır. Bu izdivaç 1929 genesinde Vu- kubulmuştu. Bilâhare tekrar evlenmiştir. joan Gravfordun bir. köpeği vardır ve artist bununla yakından alâkadar ol- maktadır. Okumağı, sporu, denizi çok sever. Bir aralık sahneden çe- kilmek, kendi âleminde, sükü- netle yaşamak istemiş, fakat filim müesseseleri buna imkân bırakmamışlardır. Yukarıda artisti —muhtelif yaşlarda annesi, son kacası ile görüyorsunuz. Bir de ka- rikatörünü koyuyoruz ki, kendi elile yapılmıştır. Güzel Jon Gravfordun hayatı . .— — Sporu, okumağı, denizi ve köpeğini sever, çok istediği halde perdeden ee AY Avrupa sinema ve filim me- raklıları arasında kökleşmiş bir kanaat vardır; bunların ağızlarından sık sık: — Amerika yıldızlarile mu- kayese edilecek yıldızlarımız yok! Cümlesi duyulmaktadır. Maamafih, bu kanaata he- yecan ve asabiyetle: — Yok mu diyorsunuz ?. Fakat falan veya filân Mat- | bir fark, en fazla muvaffak | kemmel organize edilmiş de- mazele ne buyurursunuz? diye | olmuş bir reklâm farkı vardır. itiraz edenler de çıkar, Holivutta en gözel ve en fazla alkışlanan artistlerin Fransız, Alman, İtalyan ve şimal mem: leketlerine mensub - kadınlar olduğu da en büyük bir ha: kikattir. Yalnız arada bir fark var: dır. Fransızlar veya diğer Av- rupa — milletleri — yıldızlarını, Amerikalılar gibi arz ve teş- | hir edemezleri Arada müthiş * .. | doğduğu yerdir; Parisin bin | bir zevk mihrakı her gün bin | bir yıldız namzedini prazante Vederi Sesli filmler zaferi aynı zamanda konservatuarın da bir zaferi olmuştur. Fakat bu ye- tişen yıldızlar, cihanşümul bir şöhret temin için Amerikanın Holivudun — propagandasına muhtaçtırlar. Avrupada sina- macılık, Amerikadaki gibi mü- gildir! Holivudlular, genç ve güzel Yeni Adam 171 inci sayısı çıktı. Bu sayı ile ilâve olarak Anatole Fran- ee'in (Epikürün bahçesi) adlı eserinin 3üncü formasını ve- riyor. İçinde İsmail Hakkının (İmtihan yeri, Travay, Sana niçin düşman olmadım, İlkokul programının tenkidi, Estetik nedir, Hayatım) - başlıklarile beş makalesi, şair Mehmed I Akif anketine Kerim Sadi, Orhan Seyfi, Yusuf Ziya ve Raif Necdetin verdiği dikkate çok değer cevaplar var. Ayrıca Hüseyin Avni, H. Bozok, Ad- nan Cemil, Dr. İzzeddinin ma- kalelerini ve Andre Gide ve- sair ecnebi muharrirlerden ya- pilan tercümeleri okuyacaksı- nız. En modera bir Türk fikir mecmussı o'an Yeni Adamı ehemmiyetle tavsiye ediyoruz. Büyük İngilizvapuru Süveyş kanalında karaya öturdu. Londra, 10 (Radyo) — İn- giliz bandırahı " ve' ( Vis Röva Of Hindiya) adlı yirmi bin tonluk büyük bir posta vapuru Süveyş kanalında karaya otur- muştur. #Reksistler Resikâra geçerlerse Bel- çika federal bir hükü- met olacak. Brüksel, 10 (Radyo) — B. Leon Doğrelin naşiri efkârı efkârı olan Pey Reel gazetesi, Reksistlerle Flamanların uz- laşma esaslarını neşretmiştir. Bu esasa göre, Reksistler resikâra geçtikleri taktirde Bel- çikayı federal bir hükümet haline koyacaklardır. Fakat komünizme memleket dahi- linde hiçbir hak vermiyecek- lerdir. Paris sergisi Açılış tarihi henüz belli değil Paris, 10 (Radyo).— Gaze- teler 1937 sergisinin 3 mayıs- ta açılacağını — yazmışlardır. Fakat bu tarih doğru değil- dir. Serginin ne gün açılacağı hakkında henüz verilmiş kat'i bir karar yoktur, Fransız — £ muharrirleri Venediğe vardılar.. Venedik, 10 (Râdyo) — Bir Fransız tayyaresi Paristen bü- | raya gelmiş ve birçok Fransız muharriri getirmiştir. Muhar- rirler Fransız. konsolosu tara- fından kabul edilmiş ve bugün gene Parise dönmüşlerdir. vmaz gizlenmiş olan hususiyet ve şahsiyetleri meydana çıkar: makta çok mahirdirler; bu su- retle yarının cumhur tarafın- dan alkışlanacak şahsiyetlerini kolayca tesis etmektedirler. Ve... Çok defa da güzeller üze- rinde tadilât yapmakta meselâ değiştirilen kirpiklerle gözlere başka bir mana ve cazibe vermektedirler. Holivud, Garboları, Ditrih- leri, Gravfordları, Klovet Kol- berleri ve bunlara benziyen kıymetli sermayelerine rağmen, elemanlarını mütemadiyen ar- tırmakta, yenilemekte ve.. bun- ları da cihan yıldız namzetleri arasından seçmektedirler. Bu suretle Romadan Miran- dayı, Londradan Merl Obero- nu, Lili Palmeri, Viyanadan Lwiz Reyneri ve Tilli Loşu ve daha bunlara benzer bir sürü yıldızı istikbale — hazırlamak Prens Nikola ———t .4 a— Prenslik hukukundan mahrum kaldı Bükreş, 10 (Radyo) — Sal- tanat şürası dün akşamki iç- timamda prens Nikolanın has nedan mevkiinden mahrum edilmesine karar vermiştir. Bu» kararın sebebi, prens Nikola- nın kendisine küfüv — olmıyan bir kızla gizlice evlenmesin- | dendir. Belgrad, 10 (Radyo) — Ro- manya kralını kardeşi prens Nikolanın beş sene evel Ma- dam Döbersko namında eski bir Rus — diplomatının — karısı ile evlendiği meydana çıkmış- tır. Kralın müsaadesini istih-? sal etiteden yapılan bu ev- lenme münasebetile prens ve Romanyada alelâde birer vatandaş gibi yaşamaları muvafık görülmüştür. Prens Nikölâa, Romatnyada çok se- vilmişlir.. Bu karar, Roman- yada teessürle karşılanmıştır. Gandi İngilizlerle barışmamağa karar vermtştir Londra, 10 (Radyo) — Al- lahâbaddan alınan bir habere göre, Hind milliyetperverleri şefi Gandi Nehru İngilizlerle hiçbir veçhile uzlaşmıyacağını bildirmiştir. Gandi Nehru, aynı zamanda Hind valii umumisini de ziya- ret etmiyecektir. Türkiy başpehli- vanlık müsabakası Çocu esirgeme kurumu mer- kezi tarafından her sene tertip edilmekte olan ve stadyomun bitmesine intizaren bir iki se- nedir yapılamıyan Türkiye baş pehlivanını seçme müsabaka- ları busene 21 Mayıs cuma karısının günü Ankara stadyomunda baş- hyâcaktır. Güreş üç gün sü- recektir. Başpehlivana 500 lira ile bir madalya, diğerlerine de- rcce ile 700 lira mükâfat ve- rilecektir. Bu milli güreşe bü- tün Türkiye pehlivanları da- vetlidir. Macaristan Dahiliye Nezareti Peşte, 10 (Radyo) — Ma- car Dahiliye Nezareti bugün- den itibaren Bay Jozef Sele verilmiştir. Bu Nezaâret şim- diye kadar Başvekil Bay Da- râtinin uhdesindeydi. T.H. BÜ 200,060 İKRAHİYE ANADOLU geee T AT 1 393 A Yeni neşriyat: Breslau Sergisi VE Ziraat makineleri panayırı Breslau 5 -- 9 Mayıs 1937 SA S TUTNAMEAM AD 23 Nisan çocuk haftasının ilk günüdür Pragda infilâk Prag, 10 (Râdyo) — - İnfi- lâk maddeleri yapan bir fab- rikada infilâk — vukubulmuş, fâbrika binaları harab olmuş, dokuz kişi ölmüştür. Kiralık ev Güzelyalı Nuri bey sokak 6 Numarada bütün asri kon- förü haiz büyük bahçeli, içinde elektriği ve suyu 5 odalı gayet havadar bir ev kiralıktır. g Her gün öğleden evvel evin alt katına müracaat- ları. Akhisar asliye hukuk ha- kimliğinden: Akhisarın Hashoca mahal- lesi ışıklar sokağında 68 No-lı evde oturan Ahmet kızı Zehra tarafından Bursa lnegölündı Sinan bey mahallesinden olup ikametgâhı meçhul kocası Ha- san oğlu Hüseyin aleyhine açtığı boşanma davasında! Akhisar asliye hukuk mah- kemesinde yapılan açık du- ruşma sonunda aralarında şid- detli geçimsizlik bulunduğu sabit olduğundan kanunu me- ; deninin 134 üncü maddesine " tevfiken boşanmalarına 19/2/937 tarihinde karar verilerek 17 esas No.h İlân örneği mah- keme divanhanesine - tebliğ makamına kaim olmak üzere; talik kılındığından işbu ilân- dan itibaren on beş gün zar- fında turuku kanuniyeye te- vessül etmediğ takdirde işbu hükmün iktisabı kat-iyet ede- ceği ilân olunur. 1124 200,000 HUÜKAFAT VAR , 8 :CI 2:. I. ğ 8 :€CU 4 di . 4 2:C1 Z 6: “ ü KEJİDE 4 LİR4A