25 Nisan 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

25 Nisan 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

7,.' ;.nıs Çelebi böyle olur Bizde de konser dediğin | Hakem güneşe bahane buluyor. Fakat göl. ge etmesin, başka ihsan istemeyiz — Başı 1 inci sayfada — PH incl ve 14 üncü dakikalar ara- mnda Gulatasaray njsbi bir hâkimi- yet tesis eder gibi oldu, Fakat İze mir kalecisinin yerinde müdahale. Jerile Galatasarayın gol çıkarmasına mani oluyordu. 15 invi dakikada Adaanın 1ska geçmesindan istifade eden Eşfak Büzel bir vuruşla Galatasarayın ilk golünü kaydeder gibi oldu. Fakat topu tutamadı. Necdet yetişti. Ağ- lara taktı. Bu gölle berabar İzmir takımı harekete geldi ve 2 dakika #onra Galatasaray - kalerini çember ultna aldı. Top, Sabriden — müsaid — Variyette olan Hakkının uyağına — geçti. Hakkı şüt çekeceği sırada misafir takımın müdafii kasden favul yaptı. Ve Hakkıyı düşürdü. Hakem penaltı cezasını — vermedi. Maamafih Doğansporlular —hâkim oyunlarına — devam ediyorlardı. 18 İnel dakikada Avni topu kornere atmakla kalesini kurtardı. Fakat kornerden, İzmir takımı — istifade edemedi, 2linci dakikada İstanbul takımı soldan indi. Danyalın bir şütü avut oldu. 23 üncü dakikada Galatasaray aley- hine firikik oldu. Hakkı topu kalenin üst direğinden avuta attı. 25 inci dakikada Galata- saray muhacimleri muhakkak bir gol fırsatını daha kaçır- dilar. Oyun devrenin 34 üncü dakikasına kadar mütcvazin şekilde cereyan etti. Bu daki- kadan sonra İzmir takımı biri- biri üzerine iki fırsat yakaladı, fakat Sabrinin mütereddid oy- “ boldu. Ş Hücumlarına devam eden İzmir takımı 36 1ncı dakikada beraberliği temin etti. Sabri ortaladı, kaleci Avni ve Lütfi beraberce çıkış yaptılar, çar- Pıştılar, topa hâkim olamadı- lar, Hakkı yetişti, beraberlik sayısını çıkardı. Bundan son- raki çalışmalar fayda vermedi, devre 1-1 berabere bitti. İkinci devre Galatasarayın müdafaasında kesilen bir Do- ğanspor akınile başladı. Mu- kabil akında Galatasaray daha ağır bastı. Fakat çekilen şüt mir kalesinin üst direğinden avut oldu. 5 inci dakikadan sonra İzmir takımı tam bir hâ- kimiyet tesis etti. Ve oyunu tamamile misafir takım nısıf sahasına geçirdi. 10 uncu da- kikada Galatasaray sağdan ani bir hücum yaptı.. Top iyi vaziyette Süleymanın ayağına geçti. Fakat Süleyman fena bir vuruşla topu Aavuta çıkardı. İzmir takımı gene hâkim.. 21 inci dakikada iyi bir fırsat yakalıyan, 'sağaçık Re- şad topu avüta atmakla ka- çan fırsatlara bir daha ilâve — etti. 2Sinci dakikada İzmir © takımı süratle indi. Sabri ge- ride bekliyen Hakkıya pas verdi. Hakkı önündeki müda- fileri atlatarak güzel bir gol çıkardı ve takımını galip va- ziyete geçirdi. Galibiyeti ga- rantileştirmek azmile oynıyan ir takımı artık hücumlarına devam ediyordu. Fakat hakem tf"'lîrıııı: hareketlerile İzmi- /— - Tin golçıkarmasına mani olu- — yordu. 30cü dakikada Cala- — tasaray Eşfakın ayağından be- — raberliği çıkardı. Galatasaray — 37inci dakikada ofsayd. vazi- — yetinden İzmir takımına 3 cü — Sayıyı attı. Bariz bir / Vaziyetinder eden ofsayd ları sallamak — suüretile ihtar ettikleri halde hakem herçi- badâbad Galatasarayı galip çıkarmak azminde bulunduğun- dan — işaretlerini ve gölden sonraki itirazlarını dinlemedi. Yanhakem Kadri bayrağı yere bıraktı ve çekildi. Bundan sonraki oyun İzmir takımının tam shâkimiyeti al- tına geçti. Fakat hakemle be- raber oymyan — Galatasay ya- kaladığı topları dışarıya — ata- rak tehlikeyi uzaklaştırdı ve oyun da hakemin kararı ile | ve şimdilik 2-3 Galatasaray lehine bitti. Bitti amma, işte bundan sonra, halkın şuuru, vicdanı, tahammülü, sabrı taştı ve ha- kem, fena bir vaziyete düştü. Tribünlerden yükselen vaveylâ ve asabiyet dalgası karşısında zabıta, işe mütahale ile ha- kemi, muhtemel bir taarruza karşı korudu ve halkı, zorlukla sahadan, kapı dibinden ve sokaktan dağıttı. Bu arada: — Ne İzmir, ne Türkiyenin hiçbir yeri, hatta üç haneli köyü, şunun, bunun baziçesi olamaz. Yazıktır, ayıptır, gü- nahtır, İzmir sahasında böyle olursa, başka yerlerdekilere ne diyelim? Avazeleri yükseliyordu. Ha- kemin, göz göre göre İzmiri mağlüb etmesi, cidden onun AMĞi Vç şualhamallı Birinci haftayımda deve yap- tığı iki penaltıdan sonra ha- kem bir takıma -beklerinin 15-20' metre gerisinde ve ceza çizgisi içindeki- hasım — oyun- euları ile gol attırmak, ancak ancak, mürettep bir sahne oyununu hatırlatır. Fakat yal- nız hakeme hata atfedilemez. Çünkü nihayet İstanbula dö- necektir, İstanbulludur. Fakat Mfederasyonun, İzmir — oyunları için hakem seçmesindeki usule ne buyurulur? Maksat, İzmir — takımlarını mağlüb ctmekse, oyuna lüzum yoktur, başka yolları da vardır.> Memleket gençliği arasında anlaşamamazlık ihdas edebi- lecek olan bu usul bozukluğu böyle devam edemez, bu oyun mutlaka tekrarlanmalıdır. Am- ma galip, amma mağlüp; ha- kem meselesi de hallolunma- hdır. Aksi takdirde milli kü- me maçlarında rahatla yene- bilecekleri başka bir bölgenin takımlarını seçmek imkânlarınıl verebilir, yani çekilebiliriz. Bizce bugün aymı hakemin oyun idare etmesi de doğru değildir. Buna mani olmak gerektir. İzmir' gibi münevver ve hassas bir muhitte hiçbir profesyonel — zekâ — oyununun sökmiyeceğini peşinen kavra- mak gerekti.. Hakem ne diyor? Bir muharririmiz oyundan sora hakemi görmüştür. Ha- kem diyor ki: “— Vaziyetten müteessirim. Halk aleyhime tezahürat yap- makta haklıdır. Fakat ben of- sayd olduğunu görmedim. Size kat'iyetle söylüyorum ki, gör- medim. Esasen güneş böyle bir vaziyeti görmekliğime im- kân bırakmıyordu. Benim sui niyet sahibi olduğumu zannet- ci ANANOLU RDA Üzüm satışları nc4' hîljl_n'r".n_ :ŞJ 8. |K5' 550 için bir proje hazırlamakta- 52 D. Arditi 11 50 13 50| dır- Bu projeye göre, bundan 43 Kâ.Taner 13 25 13 25| sonra malgllere imtiyazlar ve- 42 Ş, Rıza ha. 13 25 - 13 Sil| rilecek ve maaşları öldükten 41 Beşikçi oğlu 10 50 13 SO0/ sonra ailelerine intikal etmesi 41 H. Alyoti 9 75 15 50| keyfiyeti temin olunacaktır, ;g ğl";:'db"" 1ğ ğ ığ 501 Türkistanda isyan 24 S. Ergin 12 12 mı çıktı? 19 Ş. Remzi 13 13 50 g 'N N 12 Şinlek 0. — 10 16 —l:"h"' 2? (Rnğyo) Tü î.n_ 460 Yekün gril gııe_(e_sıne g.ors. Ürkis- 429642,5 Eski satış tanda büyük bir isyan çık- 430102,5 U. satış mıştır. Buhara, tamamen asi- İncir satışları | lerin eline geçmiş bulunuyor. Ça Ahear — K.S. K. S MENEMEERI MK 976 İnhi. ida. 450 4 75 375 Alyoti bi. 4 75 4 75 1351 Yekün 182345 Eski yekün 183696 U. satış Zahire satışları Çu. Ginsi K. S 'KS 480 Buğday 6 0625 63125 Nevyork hamalları Yevmiyelerinin artırılma- sını İstiyorlar.. Nevyork, 24 (Radyo) — Şi- mendifer istasyonlarındaki 20 | bin hamal, yevmiyeleri artırıl- miyacak olursa grev ilân ede- ceklerini bildirmişlerdir. Coplantı Kuruluşu İktısat Vekâletinin Germencik incir tarım Mavıs 937 Persembe günü saa! incir deposunda toplanacaktır. olunur. Ruzname 1 — İdare heyeti seçimi 2 — Kontrol heyeti seçimi 3 — Hakem heyeti seçimi Kuruluşu İktısat Vekâletinin posunda toplanacaktır. olunur. Ruzname 1 — İdare heyeti seçimi 2 — Kontrol heyeti seçimi 3 — Hakem heyeti seçimi 4 — Birlik teşkili hakkında Akhisar belediyesinden: 4 — Birlik teşkili hakkında müzakere ve karar. Malüller Terfih olunacak Ankara, 24 (Hususi) Hükâmet, malüllerin — terfihi « VE Ziraat makineleri panayırı 5 -- 9 Mayıs 1937 reslau D ya çaırış Germencik incir tarım satış kooperatifi üyelerine tasdikine iktiran eden 6 sayılı satış kooperatifi ilk genel kurulu 13 t 1âde Germencik kooperatif Ortakların asaleten veya temsilen hazır bulunmaları - rica Ortaklardan Mustafa Haciilyasoğlu 1271 Toplantıya çağırış Ortaklar incir tarım satış ko- operatifi üyelerine: tasdikine iktiran eden 5 sayılı Ortaklar incir tarım satış kooperatifi ilk genel kurulu 16 Ma- yıs 937 Pazar günü saat 14 de Ortaklar kooperatif incir de- Ortakların asaleten veya temsilen hazır bulunmaları rica Ortaklardan Mahmut Kertmen müzakere ve karar. — 1268 Belediyemiz için mübayaası tekarrur eden 60,000 adet parke taşının talibi çıkmamasından bir ay zarfında pazarlıkla satın Breslau Sergisi 25 4/937 Wi Coplantıyaçağırış Köşk incir tarım şatış koope- ratifi üyelerine Kuruluşu İktısat Vekâletinin tasdikine iktiran eden 10 sa- yılı Köşk incir tarım satış kooperatifi ilk genel kurulu 15 Ma: yıs 937 Cumartesi günü saat 14 de Köşk kooperatif incir de- posunda toplanacaktır, Ortakların asaleten veya temsilen hazir bulunmaları rica olunur, Ortaklardan Fuat Çimen Ruzname 1 — İdare heyeti seçimi 2 — Kontrol heyeti seçimi 3 — Hakem heyeti seçimi 4 — Birlik teşkili hakkında müzakere ve karar. — 1269 Toplantıyaçağırış Erbeyli incir tarım satış koo- peratifi üyelerine Kuruluşu İktısat Vekâletinin tasdikine iktiran eden 7 sayılı Erbeyli incir tarım satış kooperatifi ilk genel kurulu 11 Ma- yıs 937 Salı günü saat 14 de Erbeyli kooperatif incir depo- sunda toplanacaktır. Ortakların asaleten veya temsilen hazır buluvmaları rica olunur. Ortaklardan İsmail Erbey Ruzname 1 — İdare heyeti seçimi 2 — Kontrol heyeti seçimi 3 — Hakem heyeti seçimi 4 — Birlik teşkili hakkında müzakere ve karar. toplantıya çağırış Umurlu incir tarım satış koo- peratifi üyelerine Kurutuşu İktisat Vekâletinin tasdikine iktiran eden 9 sayılı Umurlu incir tarım satış kooberatifi ilk genel kurulu 12 Ma- yıs 937 Çarşamba günü saat 14 de Umurlu kooperatif incir deposunda toplanacaktır. Ortakların asaleten veya temsilen hazır bulunmaları rica olunur. 1273 Ortaklardan Mehmet Dirik Ruzname 1 — İdare heyeti seçimi 2 — Kontrol heyeti seçimi 3 — Hakem heyeti seçimi 4 — Birlik teşkili hakkında müzakere ve karar. — 1272 toplantıya çağırış Karapınar incir tarım satış kooperatifi üyelerine Kuruluşu İktisat Vekâletinin tasdikine iktiran eden 8 sayılı — Karapınar incir tarım satış kooperatifi ilk genel kurulu 14 Mayıs 937 Cuma günü saat 14 de Karapınar kooperatif incir deposunda toplanacaktır. Ortakların asaleten veya temsilen hazır bulunmaları rica olunur. Ortaklardan Hüseyin Kocabıyık Ruzname 1 — İdare heyeti seçimi 2 — Kontrol heyeti seçimi 3 — Hakem heyeti seçimi 4 — Birlik teşkili hakkında müzakere ve karar. — 1270 alınacaktır. İsteklilerin belediyeye müracaatları 25 - 30 1263 Dikili belediyesinden: ——— lıştım. Yarınki maçı - idare edemiyeceğimi sanıyorum. Ma- amafih şimdi Ankaraya tele- fon ederek - vaziyeti Federas- yon reisine bildireceğim ve alacağım emre göre hareket edeceğim.. Bu beyanat tamamile gayri varittir. Çünkü güneş vaziyeti hiç te dediği gibi değildi. Çünkü güneş, arkasından vu- ruyordu.. iGalatasaray kalilesi reisi B. Muslih ne diyor? ir muharririmiz de — Bay - Bir n “takım idarecisi diyor ki: *— Evet, doğrusunu söyli- yeyim, bu gol ofsayddandır. Fakat bizim sayılmıyan golü- müz, göldür.., Doğanspor umumt kaptanı da; bu şerait dahilinde artık milli küme maçlarına iştirak edi- lemiyeceğini söylemiş ve: — Bu maç neticesi üzerin- de Federasyona itiraz edece- ğiz. İki yan hakemi dinlemi- yen ve güneşe de bahane bu- BEAR çi Dikili iskelesinde belediyeye aid otel ve gazinonun 1 Ha ziran 937 den itibaren üç senelik icarı açık artırmaya çıkaâ- rlmıştir. 10/5/937 de - ihalesi yapılacaktır. İsteklilerin Dikili belediyesine müracaatları ilân olunur. 25 30 5$ 10 1266 Gazi Bulvarında . v « İzmir Sağlık Evi Müessis ve Müdürü Dr. Operatör Mitat Baran Yeniden inşa ve tesis edilen bu hususi hastane her türlü asri techizatı fenniye ve konförü muhtevidir. Hasta kabu- lüne başlamış olup gece ve gündüz daimi doktoru bulunur. P üessise müracaat edecekleri her an kabul eder ve hastalar P