27 Nisan 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

27 Nisan 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmi altıncı yıl No. 7203 SALI 27 NiSAN'937 | Dışbakanımız Dr. Aras Ankara, 26 (ALA.) — Irak Diş ros ekşpresile Ankazaya gelmiş ve istasyonda Tevlik R vali ve 4 Mevki kumanda: sekreterliği vekil rinci daii Dışişleri Bakamı B. Dr. Aras ile Ank i, Trak dişişleri protokol ve bi- Ankara merkez direktürü şef'le: kumandamı, emvn Irak € gılanınış ve bi ve İçiliği erki adan kar- bando muzi- ka olduğu halde bir askeri müfreze resmi selâmı ila eylemiştir. rk o milli renklerile nan Ackara — düra: iki memleket tü kurşılaşmaları e Ekselâns. Na: isine ibhtiram resmini don; gında dost ve Dişişleri — Bakan çok sanimi ol yapmakta bulunan askeri müfreze- yi selâmlamıştır. Bu esnada mazıka İrak ve Türk milli marşlarımı çal mıştar. Mühterom fakatinde — bulunanlar — istasyondan doğruca ikametlerine tahsis olunan Ankarapalas oteline inmişlerdir. İrak Dişişleri Bakam — pasar günü sabah saat 10,30 da Türkiye- misafirimiz ve re- İşleri Bakam Fkselâns Dr. N Ulsat bu sabalı Yo | saal 6,15 de Bay Eden Brüksel, 26 (Radyo) — İogik tere Huriciye Nazırı B. Eden, pa tar günü akşamı tayyare ile bute ya gelmiştir. B. Eden bu sabah Baat 10 da Belçika Başbıkamı U Van Z land ile Hariciyo Nazırı B. Starkı siyaret etmi d vzwu det konuşmuştur. Tngiltere — sefarethancı ziyaletie; İngiltere Hariciy: N a. tekrar kouuşmalarda — bulunmuş vi yemekten — sanra — Lüken sarıyınıla Belçika Kralı I tarafından kabnl »h M şti Hrüksel, 26 “Radyo) Belçi ka Hariciye Namın B. Siark, bu gece İngiltere Hariciye Nazırı . Eden şerefine mükellef bic ziyafet fette koriliploma- ka ricali — hazır tik ve bütün bulunmuşlardır. B. Eden, yarm (bugüo) konuş- malarına devam edecektir. Siyasi türhafilde — söylendiğine göre, İngiltere Hariciye —Nanırı ile B. Stark, yeni bir Lokarao için müdayelei cf kürda bulunacaktır. Yeni bir Lokarno mu? .Eden, dün tayyare ile Brüksele vasıl oldu ——— . — onuşmalara bugün de devam olunacak. B. Eden ile B. Stark fikir teatisinde bulunacak Suriye hududu üzerinde İslabı Türkiye geçmiş topraklarına ve Brüksel, 26 (ALA.) — B. Eden ve Bayan Hacren — tayyare ineyda- muvasalal! da Belçika Ha- tarafından se- Nazırı Stark omıştır. Eden doğruca İngiliz elçiliğine inmiştir. Brükseldeki ika- meli müddetince orada kalacaklır. B. Stack ile görüştükten sonra kral — tarafından Lanken sarayında kabul olunacaktır. Akşam Hariciye Nazıntarafın: dan şereline bir — ziyafet verilecek ve bu giyalette Lüksemhurg Bap- vekili-B. Besh de bazır bulunacaktır. Eden salı günü öğle sonra li fe de Tesilliyk GÜ ve ei Hergün sabahları çıkar, siyasal gızılodir, Irak Harıcıye Nazırı Ankaraya geld Şark misakı yakında Tah- randa imza edilecektir "Atatürk, yalnız Türkiyenin değil, birçok Şark milletlerinin canlanmasına sebeb olmuştur,, İslahiye hudud istasyonunda cum. huriyet hükümeti adına Gariantep ve mih- valisi, askeri kumandan mandarlıklarına — tayin edilmiş bu- lunan zevat tarafından karşılanımış ve bir jandarma mülrezesi de ra- simei ihtiramı a eylemiştir. Misafirimiz buradan — itibaren Ankaraya kodar olan yolculuklarını kendilerine tahsis edilen ve Toros ekspresine bağlanan bususi vagonda yapmışlardır. — Sonu 4 uncü ;nhı/edı — BAŞ VIZKİLİMİZN Bugün Parti grubunda beyanatta bulunacaklar Ankara, 26 (Hususi) — Başbakanımız İsmet İnönü, yarın (bugün) Halk Par- tisi grabunda Yugoslavya seyahati ve Bulgar kralı Borisle mülâkatı hakkında izahat verecektir. İNezi ae gae li Duatepe torpi- dosu bugün ha- reket ediyor. 26 (Hasusi) — Dua- tepe torpidosu, yarın (bugün) İngil- tereye müteveccihen buradan hare- ket edecektir. Torpidomuz, İngiltere kralının taç giyme merasiminden sonra ya- İstanbul, pilacak geçid resminde — donanma- mazı temsil edecektir. Roma görüşmeleri General Göering B. Mus- solini ile görüştü — ——— Mussolini.-Hitler m ülâkatının' hazırlan- dığtı ve İspanya hâdiselerinin müza- kere edildiği söylenmektedir Bay Müusşalini ve General Göring Roma, 26 (Radyo) Alman: ya Haya Görüngi bugün Kapriden Buraya gelmiş ve derhal — İtalya Hariciye — Nazırı Koüt Ciano ile Siki sarayımnda uzun müddet konuşmuşlardır. Öğ- Teden sonra — sai de Venedik sarayında B. nliniye mülâki olmuştur. gn General Roma siyasal mehal ilinde, G. Görive ile B. Mussolini arasındaki Romanya Lehistan Avrupayı idare edenle- rin kurucu zihniyeti © —— —— Kral Karol, 3. Beki kabul ederek uzun müddet İkonuştu Romanya Hariciye Nezareti binası Bükreş, 26 (A.A.) — Po- lonya - Romanya müzakereleri | hakkında neşredilen tebliğde ta büyük ebemmiyet atlolu: Mussolini - Hitler mülökatı ile İspanya hâdiselerinin, bu mülâ: kalta mevzubahs olduğu söyleniyor. | General- Görüngin, yarın (bu- gün) Berline dönmesi muhtemeldir. ——— -<-< Soğuk İM_depoIarı Mayıs nihayelinde inşaata başlenacak Şehrimizde ve memleketin diğer yerlerinde yapılması İk- tısad Vekâletince kararlaştırı- lan soğuk: hava depoları inşa atına mayıs ayı nihayetlerine doğru başlanacaktır. Devlet Demiryolları idare- ssi de soğuk hava tertibatını havi vagonlar getirterek, bu yıl yaş üzüm, taze sebze ve meyve ihracalı yapılabilmesini temin edecektir. Bugün Meçhul Kor- san başladı. Fartına Ali romamı pazar sayı: aızda Arkadaşımız, M Ay- han oman yerine, hepinizin büyük bir zeykle takib edeceğiniz canlı, küvvetli bir deniz, aşk ve macera romanı verdi. Bugünt 6 ıncısahifede Yakında da Bayan Saime Sâdi- nin edebi romamımı vereceğiz Hüsnü âbey nuyor. | — Sönüü'neü' sekiföde — Montrö Konferansı, dün ansızın inkıtaa uğradı Rühatçı uyüyabilirsiniz İzmir itfaiyesi müteyak- kız olarak sizi bekliyor Dün akşam itfaiyemizin müte- kâmil vaziyeti görüldü İzmir belediye itfaiyesi, di- | ğer itfaiyelere nazaran haki- katen mükemmel bir vaziyet- Karahan Ankaradan ayrıldı B. Karahan Askara, 26 (A.A.) — Sovyet? Rusya büyük elçisi olub memlöke. timizden ayrılacağı cihetle vedana:” mesini Reisicumhur — Atatürke tak. dim- etmiş olan Karahan — Yoldaş dün akşam ekepresle Acokaradan ayrılmıştır. İstasyonda Reisicumliur nam- na Başyaver binbaşı Celâl ve kale: mi mahsur müdürü B. Süreyya, Temi mabsus müdürü B. Vedü-ile Hariçiye Vekili Dr, Tevlik Rüşdü Sonu 4ncü sahifede — tedir. Dün akşam Şehir Mec- lisi müzakerelerinden sonra belediye reisi doktor Bay Behçet Uz İzmir itfaiyesinin mütekâmil vaziyetini — göster- mek üzere Şehit Meclisi üye- lerini itfaiye santral binasına davet etmiştir. Bu münasebetle itfaiye mer- kezinde bir çay ziyafeti veril- miş ve bu ziyafette birçok ze- vat hazır bulunmuştur. Başta - Müstahkem — Mevki komutanı General Büahaneddin ve maiyetleri erkânı ile Denizli saylavı ve gazetemiz sahip ve başmuharriri Bay Haydar Rüş- dü Öktem, Türkolis müdürü Bay Cemaz Ziya, raportör B. Rahmi, matbuat erkânı, em- niyet direktörü ve daha birçok zevat ziyalete davetli idiler. Saat on dokuzda - İtfaiye merkez binasına gelen zevat, muntazam bir halde sıralan- mış olan — İtfaiye mensupları tarafından selâmlanmıştır. Da- vetliler, salonda toplandıktan sonra Belediye reisi Bay Beh- çet Üz ve itfaiye müdürü Bay İbrahim Günday. taraflarından İVaiye binası erzdirilmis,.mnh lerine izahat verilmiştir. 4 ncü sahifede üçok, Galatasaraya 4-2 mağlüb oldu Hakem yanlış “kararlar verdi, Uçok takımı da fena oynadı Galatasaraylılar Pazar günü misafir Galatasa: ray takımı sön — milli küme tema- ü Üçok — takımile u. Ve bu maçı da 442 kazandı. Misafir takım cumartesi günü Doğanıporla yaptı- Bi temasda bakemin bariz tarafgir- Bği yözünden galib — geldikten sonra bu ikinti maç daha fazla bir alâka Oyandırmış ve havanın | yağımmıla ve bozük olmamına - rağ. tamamile denecek derecede dolmuştu. Ne çare ki ha- kemr eski K. S. K.lı Bay- Niyazi, fazla hassaniyetim tevlid eltiği yan- hışlıklarla yerinde olmuyan kararlar verdi ve netice doğdu. Maçın tofsilâtına girişmeden evel takımları bir görden geçirelim. men sladyum, GCalatasaray; takim balinde ol. sun sisl ir oyuna malik de- gildir. Topa - gelişigüzel vurmakta: dırlar. Oyuncalar top üzerine çıka- cakları yerde rakib oyuncuları hir- polamağa çrlişıryor. Sert ve müte- madi favüllü bir sistem. Misafir takımda sağaçık Necdet ve kuleci Sacid takımın en iyileridir. — İzmi: rin yakından tanıdığı Lütfi — tam manasile bozuk... Mubacim hattın- da Bülend rakib kalesi önündeki vaziyetlerde sık sık güt çekiyor, fakat ekseriya isabetsiz... Üçok takımız Bu maçta oöym- yanlardan en fazla muval fak olane lar Enver, Adil, Basri, Said Namıktı. Müdafaada takımını en fazla istinad eniği Z. Ali en fena orunlarından — birini çıkandı ve te- kımın mağlübiyetinde Lüyük âmil oldu. Nitekim göller hep onun - hatalı oyunundan ve ikinci Ve - üçüncü ve rakib mubacimin aktığı sırada yapmıyarak kalesine — doğra çekilmesinden ileri — gelmiştir. Mazhat fena değildi. Kaleci Hilmi, kendisine — terettüb eden — vazifayi tamimile yapmıştır. Takumn en fena oyuncusu Şükrü idi. Nitekim muhacim hattında oya; n tak- mun bütün muhacim hattımı — felce uğratığı gibi serbest olarak aldığı topları bile şabsi oynaması yüzüne den öldürdü. — Sonu 6 ıncı sahifede —