27 Nisan 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

27 Nisan 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

ANADOLU Venedılz dokası bağırdı. Meçlıul korsan dayımın kızini'seviyor ha?.. Sînhl!dndın mi yüzbaşı? Adriyatik denizinde, kankır- mızı renginde gemisine, gene kıpkırmızı yelkenler çeken bir İkorsan türemişti. buldan, bazan Atinadan, ba- zan bir Yunan adasından, Bazan İstan- | bazan Venedikten haberleri | yayılıyordu. Fakat hiç bir kim- se, onun hakkında esaslı bir şey söyliyemiyordu. O, bir rivayet, bir dedikodu dalgası içinde yüzdükçe yüzüyor, * kes ondan bahsediyordu. — Gene mi çıkageldi? — Evet haşmetmeap!. Dün gece, gene limanımızın önünde göründü.. Doka (Dog), yüzbaşıyı hid- | detle geriye, kapıya doğru itti: - Buraya, benim olduğum bir devletin limanı- kadar hal... Yok, artık, buna tahammül edilemez. Bu adam, denizler hâkimi nın önüne | Venedikle eğleniyor öyle ise.. | Fakat, — Çok güzelmiş -diyorlardı- | bir ay parçası kadar güzel!.. Tarihin efsanelerindeki peri oğlanları kadar güzel!.. Uzun boylu, siyah gözlü, ince, hafif çatık kaşlı, kumral saçlı, geniş omuzlu bir yiğit.. Adını kimse — bilmiyordu. Nereliydi, neyin nesiydi, gene meçhul!.. Ve onun adı, işte böylece.. *Meçhul korsan, olarak dola- şıyordu. .. Venedik bir ilkbahar günü- nün bütün güzellikleri ile uyan- mıştı.. Yavaş yavaş harekete gelen goöndollarda ( bir nevi « sandal ) Venedikli kayıkçılar, bu güzel kasabanın aşk ve şiir dolu şarkılarını söylüyorlardı. Pencereler açılıyor, göğüs- leri ve kolları beyaz bir yu- muşaklık — içinde çınılçıplak genç kızlar, bir bahar güneşi gibi gülüyorlardı... Venedik Dokası (Dogu ) Prens Andon Justinyoni denize bakan büyük köşkünün çalış- ma odasında altın tahtına ar- kasını dayamış, gözlerini ha filçe kapamış, kucağındaki küçük, beyaz köpeği okşuyordu.!' Çok düşünceli asabi ve mü- teheyyiç gibi gorunııyordıı Geniş, oymah, ceviz. masanın üstünde bir yığın evrak vardı. Kapı vuruldu ve genç, siyah | bıyıklı bir topçu Yüzbaşısı içe- riye girdi, selâm verip durdu. | Doka (Dog), ona dikkatle ve hiddetle baktı. — Ne oldu? Yüzbaşının alnında ince bir ter tabakası gözüküyordü. Yü- zü sararmıştı: — Evet, bakikattir, haşmet- meap, Meçhul Korsan, suları- “mızda gözüktü. Donanmamız- dan üç gemi takibe memur edildi, fakat Meçhul Korsan açıklarda bir şeytan gibi kay- boldu. — Dcmek ki kaçırdılar? Venedik Dokası (Dogu) hid- detle yerinden kalktı, sert adımlarla zabite doğru yürü- dü.. Yüzü kıpkırmızı olmuştu. Sivri beyaz sakalı, tel tel di- kilmişti. — Söyle, çabuk, söyle! — Hayır başmetmeap!. Kor- sanın gemisi çok seri ve çok sağlam.. Tayfaları, bu sahilleri adım, adım biliyorlar.. Gemi, ellerinde bir kuş gibi uçuyor. — Bu malümatı kim verdi sana?. — Tahkikat yaptım haş- metlim.. Üç gün evel, Yunan denizlerine savuşmuştu. Dün gece ise,.. Yüzbaşı, cesaret edip söy- liyemiyordu.. Dog elini, yüz- — bağının omuzuna - dayadı, ye- n din Kdain SS LAi Li | yor... yaklaş!.. Yüzbaşı kendini topladı ve | | nasıl - oluyor da, bu denizler boyunca uzanan sa- bildeki kalelerimiz, askerleri- miz, toplarımız ona bir şey yapamıyor, onu göremiyorlar!. Uyuyor mu bu herifler? Dev- letimin haysiyetini, uykudamı bekliyorlar? - Bilhassa geceleri, ufuk- ların karanlık olduğu zaman- lardan istifade ediyor edvlet- lim... Son defa, şiddetli bir fırtınada gözüktü. Öyle ki haş- metlim, en kuvvetli gemimizin bile denize açılıp onu takip etmesine imkân yoktu. Doka (Dog) ağır ağır geriye döndü ve bir koltuğa, düşer, yıkılır gibi oturdu: — Yazıklar olsun - diye inledi- üç aydanberi, Venedik, bir korsanın tehdidi karşısında bulunuyor da hiç bir şey ya- | pamıyoruz. Kollarımızı bağla- mış gibi oturuyoruz. Bir kor- san, bir devlete meydan oku- Şöyle yaklaş Ventoriya; Doga yaklaşarak - ihtiramkâr bir vaziyetle durdu: İzmir 1 inci icra me. Fafaki oğlu İbrahimin Em lâk ve eytam bankasından ödünç aldığı karaya mukabil bankaya ipotek eylediği İzmir- de Karşıyakada — donanmacı mahallesinin fadıl bey soka- ğında 24 eski 20,12 taj No eve kapıdan girilince bir ko- ridor üzerinde karşılıklı dört oda bir banyo ve helâ, aşa- | ğıda bodrum bahçe ve yemek odası karşıda mutbak — ve tu- lumba vardır. Ev yeni ve kâr- gir olup elektrik ve yamanlar suyunu havidir. 1800 lira kıy- metinde olan bu fevin mül- kiyeti açık artırma suretile ve 844 numaralı Emlâk ve Eytam | bankası kanunu mucibince bir defaya mahsus olmak şartile artırması 31/5/1937 pazartesi günü saat İl de icra dairemiz içinde yapılmak üzere 30 gün | müddetle satılığa konuldu. Bu arlırma neticesinde satış bedeli her ne olursa - olsun borcun ödenmesi tarihi 2280 numaralı kanunun — mer'iyete girdiği tarihten sonraya mü- sadif olması hasebile kıyme- tine bakılmıyarak en çok ar- tıranın üzerine ihalesi yapıla- caktır, Satış 844 numaralı Em- lâk ve Eytam bankası kanunu hükümlerine göre yapılacağın- dan ikinci artırma yoktur. Sa- tış peşin para ile olup müş- teriden yalnız yüzde ikibuçuk dellâliye masrafı alınır. İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri men- kul üzerindeki haklarını husu- sile faiz ve masrafa dair olan idAialarını ishu ilân tarihinden | hâkim | | | kız da, | sicilince — Emredin efendimiz! Doka (Dog) çok müteessir görünüyordu: — Ne dersin, bu Meçhul Korsan, bu deniz haydadu, bizden ne istiyor, bu hareket- lerindeki maksat nedir? Bu, benim zihnimi kurcalamağa başladı.. Zabit, mütereddit bir vazi yet takınmıştı.. — Söyle, söyle!.. — Evet devletlim, bunun üzerinde durmakla isabet bu- yüruyorsunuz.. Çünkü asıl nok- ta buradadır. Doka (Dog), yüzbaşının sö- zünü manalı bulmuştu. Göz- lerini kaldırıp ona baktı: — Dilinin altında bir şey yuvarlanıyor.. Çabuk söyle! — Cesaretimi mazur görür- zi yerine getire- ceğim efendimi: — Söyle, Çünkü sabrım ta- şıyor.. — Meçhul Korsamı Vene diğe musallat eden şey, sadece aşktır.. Doka (Dog) hayretle yerin- den doğruldu: — Aşk m?. Aşk mı?. Fakat | kimi seviyor?. — Küstah korsanın sevdiği | Sinorita Kiyoran de Rivayi seviyor. Doka baoğazına bir hançer saplanmış gibi, haykırdı: — Ne dedin, ne dedin?. Dayımın kızını seviyor ha?.. Yüzbaşı, sen çıldırdın mı? — Sonu var — rakı müsbitelerile birlikte me- muriyetimize bildirmeleri icab eder. Aksi halde hakları tapu malüm — olmadıkça paylaşmadan hariç - kalırlar. 19/5/1937 tarihinden itibaren şartname herkese açıktır. Ta- lip olanların yüzde yedi buçuk teminat akçası veya milli bir banka itibar mektubu ve 937/3583 dosya numarasile İzmir 1 inci icra memurluğuna müracaatları ilân olunur, H. İş. No. 1083 Emlâk ve Eytam bankasından: icra dosya numa- rasile satılan, yukarıda evsafı yazılı gayrimenkulün isterse, bankamızca bu gayri- merkule konulacak — kıymetin yüzde ellisine kadar umumi şarllarımız dahilinde ikraz ya- pılabilir. alıcısı Akhisar icra memurluğun- dan: Akhisar Hazinei maliyesine borçlu eski tahsildar Mehmed Remzinin Yeni çarşıda Hal sokağında 18 No. l1 14 M.M. dükkânın umumi hükümler da- iresinde salılmasına karar ve- rilmiştir. İhalesi 27 /5/ 937 perşembe günü saat 15 te icra dairesinde yapılacaktır. O gün verilen bedel eski kıymetin yüzde 75 ini bulursa ihale, bulmazsa artırma 15 gün uza- tılarak 10 /6/ 937 de her kaça çıkarsa kat'i ihalesi icra kılı- nacaktır. Harcı, — dellâliyesi alana ait, satış peşindir. Fazla malümat - istivenlerin daireye | i İzmir 2 inci iera me. dan: u Hüseyinin Emlâk ban kasınilen ödünç aldığı paray: ipotek eyi yakada Alaybey Selâmet sokağında tapu kay- dına göre eski 28, yeni 30 ve vaziyet — raporuna göre 19,35 sayılı eve tahta par- maklıklı kapudan girilince 18 metre uzunluğgada ve 1,20 genişliğinde çimento koridor sağda yanyana iki oda ve arkada mutbak ve mutbâk derununda bir gusulhane ve arkasında tahminen 3 metre uzunluğunda ve $ metre ge- nişliğinde terbian 15 — metre genişliğinde bahçe ve deru- nunda bir su tulumbası mev- cüt ölaân ve 950 lira kıy- metinde bulunan — mülkiyeti açık artırma suretile ve 844 numaralı Emlâk ve Eytam ban- kası kanunu mucibince bir defaya mahsus olmak - şartile artırması 31/5/937 pazartesi günü saat 11 de icra daire- miz içinde yapılmak üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. Bu artırma neticesinde sa- tış bedeli her ne olursa olsun borcun ödenmesi tarihi 2280 numaralı kanunun meriyete girdiği tarihten sonraya mü- sadif olması hasabile kıyme- tine bakılmıyarak en çok ar tıranın üzerine ihalesi yapıla- caktır. Satış 844 — numaralı Emlâk ve Eytam bankası ka- nunu hükümlerine göre yap- irde karşı- mahallesinin lacağından ikinci artırma yok- | tur. Satış peşin para ile olup müşteriden yalnız yüzde iki- buçuk- dellâliye masrafı' alınır. İpotek sahibi alacaklılarla | diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri men- kul üzerindeki haklarını husu- sile faiz ve masralfa dair olan iddialarını işbu ilân taribinden itibaren yirmi gün içinde ev- rakı müsbitelerile birlıikte me muriyetimize bildirmeleri ica- beder. Aksi halde hakları tapu si- cilince malüm olmadıkça pa: laşmadan hariç kalırlar. 19/5/ 1937 tarihinden itibaren şart- namc herkese açıkır. Talip olanların yüzde yedibuçuk te- minat akçesi veya milli bir banka — itibar mektubu ve 37/7972 dosya — numarasile İzmir 2 inci icra memurluğuna müracâaatları ilân olunur. H. İş. No. 1150 Emlâk ve Eytam bankasından: 37/7972 icra dosya numa- rasile satılan, yukarıda evsafı yazılı gayrimenkulün — alıcısı isterse, bankamızca bu gayri menküle konulacak kiymetin yüzde ellesine kadar umumi şartlarımız dahilinde — ikraz apılabilir. Akhisar icra memurluğun- dan; Akhisar Hazinei maliyesine borçlu Sandalyeci Nurinin çık- rıkçılar bap dükkânın kümler — dairesinde — satılma- sına karar verilmiştir. İha- lesi 27 /5/ 937 perşembe günü saat 15 te icra dairesin- de yapılacaktır. O gün sürü- len bedel eski kıymetin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde ihale, bulmazsa artırma 15 gün uzatılarak 10 /6/ 937 de her kaça çıkarsa kat'i ihale yapılacaktır, Dellâliyesi, harcı alana ait, satış peşindir. Fazla malümat almak istiyenlerin ri yilân olu: AA L umumi — hü- ukabil bankaya | | gında bekletti.. içinde 14 No.lı bir | 27.4/937 B üçok, 4-2 Galatasaraya mağlüp oldu — Başı T nci sahifede — Oyun 17,10 da başladı. Takımlar: Galatasaray: Sacid, Lütti, Reşad, Adem, Salim, Nuri, Necdet, Süleymen, Bülend, Haşim, Danyal, Üçok: Hilmi, Z. Ali, Fuad, Enver, Âdil, Mazhar, Saim, Said, Basri, Şükrü, Namık. İlk vuruşu Galatasaray yaptı Ve üç pasla Üçok takımının kalesine sokularak 10 uncu saniyede ilk golünü kazandı. Top santerden çıktığı gibi sol içten solaçığa, tekrar soliçe geçli, Haşim âni ve isa: betli pir şütle kalenin sol za- viyesinden topu içeri soktu. Bu top Üçok takımının ayak- larına bile geğmedi. Oyun tekrar başladı. Misafir takım aldığı avantajın neşesile tekrar hücuma geçti ve 4 üncü daki: kaya kadar adeta Üçok kalesi önünden ayrılmadı. Bu daki- kadan sonra oyunu açmağa muvaffak olan Üçoklular 9 un- cu dakikaya kadar mütemadi- | yen aktılar ve bu müddet zar- fında Basri, Said, Saim biribiri üzerine üç gollük fırsat kaçır- dılar. Devrenin 25 inci dakika- sına kadar hâkim fakat golsüz bir oyun çıkaran Üçok muha- cimleri 28 inci dakikada Şük- rünün şahsi oyunu neticesinde topu kaptırdılar Lütfü eşape ile topu solaçığa havale etti. Solaçık durdurmadan Bülende geçirdi, Bülend de Haşime geçirdi... Z. Ali Haşimden evel topa yetişti. Fakat aya- Arkadan yeti- şen Haşim isabetli bir vuruşla ikinci dela olarak topu Üçok kalesi ağlarına taktı. Üçok takımı 2-0 mağlüp vaziyete düştüğü halde faik oyununa devam ediyordu. 32 inci dakikada Namıktan Sai- de, Saitten mükemmel bir pasla Basriye geçen topu, Basri güzel bir şütle Galata- saray ağlarına taktı. Bu gol | Üçok takımının maneviyatını artırmıştı. Takım Galatasara- yın sert oyununa mukabele | etmeden — mütemadiyen akı- yordu. Nitekim 35 inci daki- kada Saidin ayağile beraber- lik sayısını kazandı. 41 inci dakikada Üçok Jlehine bir korner oldu. Basri topu tam kalenin önüne attı. Namığın kafa darbesi avut oldu. Devre 2-2 berabere bitti, İkinci devrenin ilk dakika- | larında Galatasarayın semere- siz kalan biriki akınına şahit oluyoruz. Üçok bu akınlara mukabele etti. Fakat bu hücumlar da gol- süz geçti. 7 inci dakikada Galatasaray ani bir hücum yapıyor. Top bariz ofsayıdda duran Necdetin ayağına do- kundu, Üçok kalecisi oyuncu- nun ayaklarına kapanmak su- retile tehlikeyi atlattı. 9uncu da- kikada Galatasaray lehine bir firikik oldu, fakat neticede avut.. Bu dakikadan 26 ıncı da- kikaya kadar top saha orta- | sında oynandı. Topa daha | hâkim olan İzmir takımı inad edercesine en iyi vaziyetleri sonrâa Şükrüye veriyordu ve Şükrü ise mütemadiyen topu eziyor, öldürüyordu. 27 inci aakika- dan sonra her iki takım gali- | biyet golünü kazanmak için leden kaleye geçiyordu. Fakat Üçok yorulmağa başlamıştı.: 32 inci dakikada Galatasarayı hücumda görüyoruz. Top Üç: ok kalesinin 18 çizgisi üzerin: de dolaşıyor. Mazhar iyi bir vaziyette topu kafa ile karşı" ladi,— top hiç kasdolmadan omuzlarına çarptı. Hakem Üç- ok aleyhine bir penaltı çıkar* dı. Halbuki hiç de yerinde bir karar değildi. Galatasaray' artık 3 — 2 galip vaziyetine düşmüştü. Dört dakikt' sonra da soöldan gelen — bir topa' Necdet yetişti ve takımının galibiyetini garantileştiren dör“ düncü sayıyı çıkardı. Bu dakikadan sonra oyun nihayetine kadat Üçok takımı” nın canlı akınlarila misafirleriri kalesi önünde geçti. Fakat netice değişmedi. Galatasaray 4-2 oyunu kazandı. Misafir takım dün Bandır- ma ekspresi ile İstanbula ha- reket etmiştir. İstasyonda böl- ge başkanı ve sporcular tara- fından uğurlanmışlardır. İzmir ikinci no- liğine Muhatap — İzmirde Karşı- yakada Rayegân sokağında 13 No, da mukim Ahmed oğlu Riza Şakarcan. Yukarıda adresi yazılı Riza Şakarcanı İzmir ikinci noter- liğinden tasdikli 15 Teşrinie- | vel 936 tarih ve 10907 No. lu ve yine ayni noterlikten tasdikli 2 Kânunuevel 936 tarih ve 12405 - No. lu $iki kıt'a vekâletname ile hem şahsan ve hem de temsil et- tiğim Karaoğlan zade İbrahim ve Mustafa unvanlı şirketimiz namına umumi sürette tütün mübayaası için vekil tayin Bıı kerre gnrulun ine — mumaileyhin nihayet ver- ve işbu ihbar- namelerden — bir nüshasının muhataba tebliğini ve husulü malümat zımnında bir nüsha- sının İzmir İnhisarlar başmü- dürlüğüne tevdiü ile bir nüs- hasını da Anadolu gazetesin de neşredilmek üzere resmi ilânlar şirketine — verilmesini rica ederim. etmiştim. lüzüm üzı 26 Nisan 937 60 Kuruşluk Harç pulu ve 20 kuruşluk tayyare pulu İzmirde kâin Karaoğlan zade İbrahim ve Mustafa ynvanlı şirket namına şe- rik sıfatile ve kendi namı» na esaleten hareket eden Mustafa Karaoğlan. 26 Nisan 1937 25 kuruşluk Damga pulu Umumi No, 3848 Hususi No. 1-110, Daire dasyasında mahfuz aslına mutabık olan işbu ib- barname sureti Anadolu gaze- tesine tebliğ için tasdik kılındı. Bin dokuz yüz senesi 26 Nisan 1937 günü. İzmir ikinci noterl resmi mühürü ye namına imzâ okunamadı. 1262 Birinci Sınıf Mutahassıs Dr. Demir Ali Kamçı oğlu Cilt ve Tenasül hastalık ları ve elektrik tedavisi İzmir - Birinci beyler sokağı EJhıııırı Suımısı ırkuındı 3119 » elelon | | İ İ | g | ş