27 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Leh - Romanya ittifakı kuvvetlendirilecek Leh hariciye nazırı Milletler Cemi yeti paktindan şikâyet ediyor Bükreş 26 (A.A.) —
 Atatürk dün Irak Hariciye vezirini kabul buyurdular Dün akşam misafirimiz şerefine hariciye köşkünde bir ziyafet verildi...
 Italya kralının küçük kızı Istanbula geldi Hususi surette seyahat eden Prenses | şehrimizde bir kaç gün kalacak Dün şehrimize
 Almanya ile İtalya yeni müttefikler arıyorlarmış Kont Ciano gelecek haftalar içinde hir çok hükümet merkezlerini gezecek Roma
 . Hatayın anayasası Anayasanın Türk projesi esası üzerinden ilk tedkiki bitti Cenevre 26 (A.A.) — Anadolu ajansının hususi
 Heyetimiz Tahrandan hareket etti Tahran 26 (AA.) — Pars ajansı bildiriyor: Türk heyeti Tahrandaki vazifesini bitirmiş...

mmm nem Mİ ğe — AKŞAM'ın Küçük İlânlarını Mutlaka Okuyunuz! KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar. > sanmam Sene 19 — No. 6653 — Fiati her yerde 5 kuruş SALI 27 Nisan 1937 Atatürk dün Irak Hariciye | Almanya ile İtalya yeni vezirini kabul buyurdular Dün akşam misafirimiz şerefine hariciye köşkünde bir ziyafet verildi Ziyafette Hariciye vekilimizle, Irak Hariciye veziri arasında nutuklar söylendi. Atatürk, ziyafeti takib “eden “süvareyi : şereflendirdiler Ankara 26 (A.A.) — Bugün Relsi- — cumhur Atatürk Irak Hariciye veziri Naci Asil'i kabul buyurarak nezdle- rinde bir saat kadar alıkoymuşlardır. Hariciye vekili doktor Aras da bu kabul de hazır bulunmuştur. Ankara 26 (A.A.) — Bu akşam Ha- riciye vekili doktor Tevfik Rüştü Aras tarafından Hariciye köşkünde Irak Hariciye veziri Naci Asil şerefine bir ziyafet verilmiştir. Ziyafette Başvekil İsmet İnönü, diğer bir çok vekiller, kordiplomatik, mebuslar, Irak sefareti erkânı, Hari- ciye vekâleti yüksek erkânı hazır bu- lunmuştur. Ziyafeti bir sümre takib etmiş ve Relsicumhür Atatürk bu suvareyi hu- zurlarile şereflendirmislerdir. (Devamı 4 üncü sahilede) Irak Hariciye nazırı, Hariciye vekilimizle birlikte Italya kralının küçük kızı Istanbula geldi Hususi surette seyahat eden Prenses şehrimizde bir kaç gün kalacak Dün şehrimize gelen İtalya kralının küçük kızı prenses Marya Perapalas otelinden çıkarken ve Topkapı sarayını ziyaret için taksiye binerken dün sabahki Ss y k ış olan pren- ses şehrimizde bir müddet kalarak İ muhtelif gezintiler Dün sabah misafir olduğu Perapa- las otelinden malyetile” birlikte çıka- rak otomoibile gezmiş, Sultan- ahmedde kendi fotograt mekinesile müteaddid resimler çeki ses Perapalasta öğle yemeğini mü- yapacaktır. teakip tekrar gezintilernic devam | ederek Topkapı müzesini görmüştür, iştir, Pren- | Irak marşını dinliyor İ Irak Hariciye nazırı Naci Elğsil trenden inerken . Hatayın anayasası Anayasanın Türk projesi esası üzerinden ilk tedkiki bitti Cenevre 26 (A.A.) — Anadolu ajan- sının hususi muhabiri bildiriyor. Anyasanın Türk projesi esası üze rinden ilk tedkiki bugün eksperler komitesinde bitmiştir. Yarın komite statünün kati müzakere ve tarihine başlıyacaktır. Bu esnada iki tali ko- mite anayasaya ait projeleri hazırlı- yacaktır. Heyetimiz Tahrandan hareket etti Tahran 26 (A.A) — Pars ajansı bildiriyor: Türk heyeti Tahrandaki vazifesini bitirmiş olduğundan, heyet | reisi B. Cemal Hüsnü ile maiyetindeki evat, dün Türkiyeye hareket etmiş- r ve Hariciye veziri B. Sami, Ma- liye vezir vekili B. Bader, Hariciye ne- zareti siyasi dalre şefi B. Adeile di- ğer şefler, Türkiye büyük elçisi ve elçilik erkânı tarafından uğurlanmiş- lardır. Telefon: 24240 (İdare) —24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) müttefikler arıyorlarmış Kont Ciano gelecek haftalar içinde hir çok hükümet merkezlerini gezecek Roma 26 (A.A.) — Reuter ajansının muhabirinden; EB. Mussolini, Venedikte B. Şuşniğ ile yaptığı mülâkattan sonra bu sabah Goering ile görüşecektir. Bu görüşme esnasında yeni müttefikler bulmak suretile Roma - Brelin mihverini takviye etmek hususunda sarfedilen gay- retler mevzuu bahsolacaktır. Fransanın müttefiki olan Çekoslovakyanın Paris - Londra mihverinden uzaklaştınlarak tecrid edilmesi hakkında Duce tarafından yapılan teşeb- büsleri Şuşniğin ne suretle karşıladığı malüm değildir. Gelecek haftalar zarfında Kont Ciano muhtelif hükümet merkezlerini ziyaret edecek ve bun- dan sonra Hitler ile Mussolini Berchtesgaden'de buluşacaklardır. Mussolini ile Goering arasinda bugün tedkik edilecek mevzular arasında İspanya meselesile dört senelik Alman plânının da gözden geçirileceği şüphesizdir. Bükreş 26 (A.A.) — Siyasi mah- fillerde, kral KarolunB; Bekle mü- lâkatına hususi - bir ehemmiyet at- fedilmektedir. Lehistan - Romanya ittifekının takviyesi beklenmekte ve kralm her zaman bu ittifakın bir mürevvici olduğu kaydedilmektedir. Bununla beraber, tam bir noktai nazar mütabakatının başarıldığı zan- nedilmiyor ve tebliğin müteaddid meseleler üzerinde noktaf nazar bir- liği tesbit ve müşahede (edildiğine dair olan kısmı tebarüz etiriliyor. Resmi ziyaretler meselesinin hak linden di bilhassa memnuniyet gösteriliyor. istan cumhur baş- kanı 6 haziranda Romanya şenlikle- rinde hazır bulunacak ve kral Ka- rolda bu ziyarete ayni ayın sonle- rına doğru mukabele edecektir. Ro- manyanın en güzide şahsiyetlerin den biri, kralın dâvetnamesihi cum- hur başkanına vermek üzere mayıs içinde Var; ya gidecektir, Erkânı harbiyeler . görüşmelerinin mayısta yapılacağı ve bu suretle Le- histan erkânı harbiye reisinin yeni Romanya erkânı harbiye reisi gene- Leh - Romanya ittifakı kuvvetlendirilecek Leh hariciye nazırı Milletler Cemi- yeti paktindan şikâyet ediyor ral. Şişitini ile ilk mülâkatını ya pacağı bildirilmektedir. B. Bek'in beyanati Roma 26 — Polonya Hariciye na. zırı B. Bek, Stefani ajansının Bük- reş muhabirine demiştir ki: il «Milletler Ösmiyeti paktı, Avrupa milletlerinin hakiki tekâmülünü göz önüne almamıştır. Bu sebeple pakt- ta değişiklik yapılması lâzımdır. Mevcud nizamname bugün mevcud vaziyete uygun değildir. Bu hususta beynelmilel bir içtima skdedilmesi zaruridir. Polonyaya gelince, bu memleket, Milletler cemiyeti çerçevesi içinde kendine aid meseleleri halletmek im- kânını bulamamıştır. Bükreş 26 (A.A.) — Polonya Has riciye nazırı Bek ile refikası dün akşam saat 20de Varşovaya hare ket etmişlerdir. B. Bek, hareket etmeden evvel, Bükreş görüşmelerinin samimiyeti do- layısile memnuniyetini izhar ve Po- lonya ile Romanya arasındaki daimi tesanüdden (o ehemmiyetle bahset- — Kaybolan kadının alâmeti farikası var midır?... — Evet, tırnakları boyasızdır!..,