11 Mayıs 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

11 Mayıs 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

11 Mayıa, 927 ANADOLU NSN ÜN çe y arrerean M ' Halkevi, Ankaraya seya- 8e hat tertib ediyor Türkovaz barında ——— Bir yaralama vak'ası Birinci kordonda Türkovaz barında Ahmed oğlu Hüseyin, sarhoşlukla Osman oğlu Kad- nkara mektubu Ç ea Ze t ea Şeker sanayiimizin inkişafına doğru.. .—— — | Bugünkü program İstanbul radyosu Gündüz neşriyatı: Saat 12,30- 14 Halk türküleri, havadisler, hafif musiki. Ankaradaki merasim görülecek ve kömür sergisi gezilecektir Büyük - Önder - Atatürkün | nilen her istasyondâ — trene Mütehassıslar geliyor. Pancar ekimi de tetkik olunacak İ ! Uşak şeker fabrikası | fabrika, fabrika gezerek Türk Ankara, (Husususi muhabi- rimizden) — Bugünlerde mem- leketimize Avrupadan iki mü- him mütehassıs geliyor. Yirmi gün kadar kalacak olan bu mütehassıslar Mayısın beşinde Alpulludan başlıyarak şeker fabrikalarımızın bulunduğu sa- haları ve bu sahalardaki pan- car ekimini muhtelif bakımdan tedkik edeceklerdir. 'Türkiye — şeker fabrikaları anonim şirketinin Mart miha yelerinde — neşrettiği — heyeli umumiye raporunda şeker sa- mayiimizin memleket çiftçisinin kalkınmasına olan büyük yar- dımını dikkatle okumuştuk. Bu sanayün on senelik faaliyetini hulâsa eden bu raporda çok şayanı dikkat rakamlar vardı. GA L Cünci SUU tikler, on sene zarfında şeker fabrikalarında 2,173,500 - ton pancar - işlendiğini ve pancar bedeli olarak köylümüze bu ©n sene zarfınd.. 24,443,700 lira ödendiğini gösteriyordu. 1936 senesinde memleketi- mizde 23,300 hektar araziye pancar ekilmiş ve 424,000 ton pancar istihsal edilmişti, 52:300- Türk çiftçisinin is- Hihsal ettiği bu pancar bedeli | )260-270 bin Türk vatandaşı- hın geçimini temin etmiştir. 4 1936 senesi diğer ziraat Mmahsülleri için olduğu gibi ncar için de müsait vaziyelte eçmişti. Bu neticeden mem- un kalan pancar - çiftçisi bu evsimde yine tarlalarında ni mahsulü yetiştirmekle meş- | uldür. - Bugün Avrupadan gelecek- erini yazdığımız iki mütehas- ıs profesör Blom ve Romer ! Atillâ'n Ta Ez5 icaktır. 1 ve 2 numarâlı tah- | yollar kapalıdır. 3 nu- alı tahtelârz yolu Kont ve | daki üç adama baktı ve kuru ikont ile benden başka kim- | bilmez. Doktor Bilz sustu. | İDiğerleri de doktor gibi lar. Yerler artık sallanmıyordu, | da eski tazyik yoktu. D İfidan, uul:ı ::y. yakından bir ses, hiçbir gürültü gel- ordu ıılık? f f Doktor, artık dinlemekten niş gibi bir halle: — Herşey, — herşey oldu! Dedi. " bitti, köylüsünü iş başında görecek- lerdir. Şeker fabrikaları — pancar | çiftçisine bu ziraat için lüzum- lu olan bütün ziraat âletlerin- den başka pancar tohumu da- ğgitır, para avansı - verir, mah- sulün iyi yetişmesine, hastalık- lardan muhalaza edilmesine kendi ziraat ve mücadele me- murlârı vasıtasile nezaret ve muavenet eder. Köylümüz bun: dan şevk ve cesaret alır. Pancar çok dikkat ve itina ile yetiştirilen bir mahsuldür. Bazı hastalıklar ekseriya bu mahsul üzerinde büyük tahri- bat yapar. Geçen sene dahi Trakya ve Adapazanı sahala- riyi bıçakla göğsünden yara> mıştir. Suçlü ve arkadaşları bıçakla yakalanmıştır. Otobüs kazası Alsancak belediye inintakası önünde şoför Etem oğlu Yah- ya Nazmi, idaresindeki 181 sayılı otobüsü belediye miın- taka memuru Muüstafa — oğlu yakalânmıştır. Sarhoşlak Namazgâh caddesinde İsak oğlu Marko ve Hayiım. oğlu İsak fazla sarhoş olarak Kadri oğlu Remziyi yere düşürerek yaralanmasına sebebiyet ver diklerinden yakalanmışlardır. Araba kazası Karşıyakada Sadıkbey soka- ğında Ziya oğlu ldris, idare- sindeki taş yüklü arabasını yoldan geçen Mustafa kızı 11 yaşında Perihana çarptırarak ayağından yaralanmasına se- bebiyet verdiğinden zabıtaca yakalanmıştır. Şeker meselesi B. Kâzım İstanbula gitti. Şeker - İnhisarı Umum mü- dürü Bay Kâzım Ankaradan şehrimize gelmiş, tetkikler ya: parak dün İzmir vapurile İs- tanbula gitmiştir. B. Kâzımın hassısı da vardı rında bu hastalıklardan birinin Mütehassıslar çiftçimizin ça- lışmasını tedkik ederken fab- rikalar ziraat fen ve mücadele memurlarının bu . tehlikelerle olan mücadelelerini de yakın- dan göreceklerdir. Geçen sene - fabrikaları sa- nayii bakımından tedkik eden iki beynelmilel şöhret on sene gibi az bir zaman zarfında bu büyük sanayi şubesinde aldı- ğımız neticeleri büyük takdirle karşılamışlar ve fabrikalarımızı en modern üsüllerle — çalışan memleketlerin fabrikalarile mü- savi derecede bulmuşlardı. Şimdi de şeker endüstrimizi ziraat bakımından tedkik ede- cek olan diğer iki büyük şöh- retin tedkikleri neticesini öğ- reneceğiz. Selim öldü İstanbul, 10 (Hususi) — Ab- dülhamidin büyük — oğlu Se- Km, Lübnanda ölmüştür. ınDefinesi| 'e i Bııı!iu:!ıı Doktor, derin bir kâbustan | uyanıyor gibi silkindi; yanın- bir ifade ile: — Mösyöler... Siz caksız... Haydi ileril, Hatime Binbaşı Detro bekâr idi, bir zamanlar süt analığını yap: mış olan ihtiyar, meraklı bir kadın tarafından ev hizmetleri görülmekte idi. Bu kadının ev hizmetlerinde, yemek - pi- şirme — usüllerinde kendisine mahsus daâima komik ve aynı zamanda çok — müstebidane Dedi. — müessesesi talebesi tarafından ser verilecektir. Bu müessesenin Binbaşı Detro, evinde ara- sıra teklifli veya teklifsiz mi- safir kabul ederdi. Maaşından başka babasından kalma mü- himce bir miktar iradı da vardı. Babası tarafından inşa edilerek miras bırakılmış ve Pastör sokağının en iyi bina: larından birisini teşkil eden bir apartmanda oturuyordu. Alt katta mutfak ve salon- lar bulunan bu geniş ve kon: foru yerinde olan binayı, bin- başının mimar olan babası kendi arzusuna göre yaptır- mıştı. Bunun için yemek - ve kitab salonlarına herşeyden fazla bir ehemmiyet vermişti. Mükemmel rahat — bir yemekten sonra, gene mükem' mel ve konforu yerinde kitab - salonuna geçmek ve bir ve usülleri vardı. istirahat mümkündü. Bu aa Abdullaha çarptırarak yaralan- | masına sebebiyet verdiğinden | Samsuna ayak bastığı günün sergisini ziyâret - etmek: üzere Halkevi namına İzmir ve mül: hâkatından Ankaraya gidecek yurddaşlar için/ bit- Seyahat tertib edilmiştir. Gidiş geliş: Bu seyahate iştirak. edecek- ler gayet ucüz. olarak- süreti mahsusada - hazırlanan - trenle gidib geleceklerdir. İzmirden hareket: 17/Mayıs 937 Pazartesi gü: nü saat 9 da Basmane istas- yonundan. 18/Mayıs/937 Salı günü An- karaya: varış. 19/Mayıs/937- Ankarada: 20/Mayıs/937 Ankarada: 21/Mayıs/937. — Ankaradan hareket (saat 9. da) 22/Mayıs/937 İzmine varış. Bilet ücretleri: hil olmak üzere lira 91 kuruş lira 70 kuruş. lirta 71 kuruş. İstiyenler biletlerini Basma refakatinde iki Alman müte- | | alabil hane — İzmir Halbavinda kArlarin İzanceri Konser verecek talebeden bir kısmı Yarın akşam saat on sekizde Sağırlar, Dilsizler ve Körler Halkevi fsalonlarında bir kon- | müzikle uğraşan talebesi, muntazam bir metod ve esaslı bir çalışma ile, en' zor, en klâsik parçaları bile muvaffakıyetle çalmaktadır. Nitekim bundan evel verdiği muhtelif konserlerde halkın rikkati içinde yükselen büyük tak- dirlerle karşılanmıştır. Hiç şüphesiz yarın akşamki konser de bu muvaffakıyetlerin tevalisi olacaktır. gerezaa lonun - dolablarında 5-6 bin seçme kitab bulunmakta idi. İşte bu biribirine bitişik iki geniş ve güzel salonun birinde, yemek salonunda & haziran çarşamba günü akşamı saat 1i de iki genç kız ve dört genç erkek mükellef bir ma- sanın etrafında yer almış bu: lunuyorlardı. Geniş masa üzerinde henüz mazel Gizel ile nikâhmız ne zaman olacaktır? Genç adam bu süale - doğ: rudan doğruya cevab vermedi. Ayağa kalkarak heyecan için- de bulunan Gizelin yanına kadar gitti, genç kızı elinden tuttur ve aynı derece heyecan | içinde Hulunan hemşiresinin de bir elini tutarak: — Diyan; dedi; aziz hem- | şirem, yüzbaşı Fernan Ojiye | kutlanması şerefine Ankarada | yapılacak merasime- iştirak et- | mek ve enternasyonal -kömür | Pül nakliye- vergileri de da- Birincitmevki gidiş 'geliş18 | İkinci mevki gidiş geliş 13 Üçüncü mevki gidiş geliş B istasyonundan irler ve güzergâhta iste | binilebilir. Bilet - almak için birer fotograf verilecektir. Bi- letler nama yanılıdır- ve yalnız gidiş geliş bu hususi; tren için muteberdir. Yolcular beraber- lerinde kompartımana eşyadan maada bagaj eşyası bulundu- ramazlar. İştirak: İzmirden: Bu tenezzühe iş- tirak etmek. istiyenler doğru- dan - İzmir ;Parti - ilyönkurul binesında Halkevi memuru her gün saat 8:17 arasında lerini alabilirler. Müracaatlar pılmiş olmalıdır. Mülhakattan: Bu seyahate iştirak etmek Mayıs akşamına kadar Parti — ilyönkurul Halkevi memurundan biletle- rini almış olacaklardır. hakat Pârti kurulları - kendi la olarak müracaat Bergama —| Turing , . ve otomobil maya bir karar vermiştir. TAKVİM kulübü, Berga Nisan 28 Seler 29 MAYIS İĞüneş TAĞ : öğle — 5) kkindi - 8,56 16,04 mahcub fakat bebektir. Ne kocaman annemize, disinde hiçbir zaman bulamı- yacaktır. Benim gibi bir kar- | deş bu vaziyete îıigı'uıe kala- maz. Tahminlerim yanlış mı? Diyan, asri tip bir kız idi. Çok namuslu, çok ciddi fakat o kadar da serbest bir kızdı. Bunun için, ilk heyecanına hemen hâkim oldu ve: — Hayır, Lük, yanlış dü: | şünmüyarsun! Diye cevab verdi. Lük gülerek binbaşı roya: — Aziz kumandanım, dedi, ben madmazel Gizel ile, hem- şirem Diyanın yüzbaşı Ojiyeye desti izdivacını uzattığı anda nikâhlanacağım. Det- müracaat ederek. isimlerini, kay: dettirir ve bu vasıta ile bilet- 15 Mayıs akşarmtına kadar ya- mülhakattan istiyenler 15 İzmir binasında Mül- mıntakalarından bu seyahate iştirak etmek - istiyenler için İzmir Parti ilyönkuruluna top- eder ve bilet alabilirler. Her şahns için birer fotograf getirilmesi veya gönderilmesi unutulmamalıdır. Kermesi kulübü bir ge ÜĞS 22 Mayısta Bergamada baş- liyacak ve bir hafta sürecek olan Kermes hazırlıklarına Ber- gamada ehemmiyetle devam edilmektedir. Bergama kerme- sine gitmek için İzmirden ha- zırlananlar çoktür. Bunu na- zandikkate alan İzmir Turing seyahat tertibine Rumi - 1353 Arabi- 1356 İExkat Ezan Vasat Evkat Ezan Vasa! bir ne bana, ne de sana seni sevdi- ğini söylemek cesaretini ken- Akşam neşriyatı: 17 İnkilâb. dersleri (Üniversiteden naklen naklen B. Yusuf Kemal tara- fından), 18,30 dans musikisi, 19,25 konferans, 19,50 kon- ferans, 20 Bn. Belma ve ar kadaşları tarafından Türk mu- sikisi, 20,30'B: Ömer Rıza tarafından arapça söylev, 20,45 B. Cemal Kâmil ve arkadaş- ları tarafından Türk musikisi, 21,15 stüdyo orkestrası, 22,15 Ajans ve- borsa, haberleri, 22,30 seçilmiş musiki patça- ları, Belgrad radyosu 20,45 de Türkçe neşriyat. Bay Mussolini, baş- ladığımız işi bitire- ceğiz, dedi .| — Başı T inci sahifede — Diye Bünun üzerine Bay Mussolini: bağırmıştır. t — İtalyan imparatorluğunun birinci senesi bayramı- mille- tin azminin ve zaferinin bir eseridir. Bu zafer bizi sulha sevk etmektedir. Herkes bilmelidir ki, İtalya, deruhde ettiği vazife ve işe devam edecektir. Bu vazife ve iş, müstakbel bir zamân demektir, Bu arzu ve-dilek için her- fedakârlığa - devam - ede- cegiz.,, Roma, 10 (Radyo) — Bugün de imparatorluk. bayramının üçüncü günü tesid edilmek- tedir. Romanın talim meydanla: rında gerek İtalyan ve gerek renkli askerler bir çok harb oyunları yapmışlardır. Renkli askerlerin cirid oyun- ları şiddetle alkışlanmıştır. Adis-Ababa, 10(Raddyo) — İtalyan imparatorluğunun — bi- rinci yıldönümü münasebetile Adis - Ababada mareşal Graç- bir yani tarafından — askeri geçid resmi yaptırılmıştır. Bütün Habeşliler ve Habeş rüesası at meydanında buluna- rak askeri resmi geçidi. alkış- lamışlardır. Mareşal Graçyani bir nutuk irad etmiş ve İtalyanın Habe- şistanda yaptıklarını ve yapa- caklarını izah etmiştir. Ve bu sırada, bulunduğu köşeden Piyer Malen; oku- makta olduğu romanı masa- nin bir kenarına bıraktı, ve: — Romancılar ne derlerse desinler, hayatta da bazı ma> ceralar oluyor ki, nihayet iz- divaç ile son bulmaktadırlar. Dedi, Binbaşı Detro gülerek: — Azizim Piyer, bu netice fena birşey değildir, sen ne vakıt için hazırlanıyorsun? Diye sordu. — Bunu sormağa lüzum var mı kumandanım, sizin ni- şanlandığınız gün ben de ni- şanlanacağım! Haklı idi. Çünkü Piyer, binbaşının da — kendisi gibi bekâr kalmağa karar verdiğini biliyordu. SON