11 Mayıs 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

11 Mayıs 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

ÜT /ı»k Lise atletizm bayramıı ANADOLU 11 Mayas 937 Manisa mualhmlen Kulada Taç giyme merasimi için | büyük hazırlıklar var Bu akşam ve yarın akşam, Scudhanfde demirli bulunan bütün gemiler projöktör- çok güzel geçti Gençlerin muvaffakıyeti on bin kişi tarafından alkışlandı Erkek lisemizin hazırladığı büyük ve zengin atletizm bay- ramı, cidden çok muvaffakı- yetli ve çok alâkalı geçti ve on bin kişilik büyük bir ana, baba ve kardeş yığını, liseli- lerimizin atletizmdeki kabiliyet ve kudretlerini şiddetle alkış- ladı.. Bugün, hem güzel bir spor günüydü, hem de mektepliler, gençler ve ebeveyn günü.. Vali Fazlı Güleç de seyirciler ara- sındaydı. Merasim, — İstiklâl marşile başladı ve bunu, parlak, mun- tazam bir geçid resmile, bay- rak çekme merasimi ve lise marşının söylenmesi takib etti. Geçid resminde, plânör- lisı cülerin de tayyareci kıyafetile iştirak ettikleri görülüyordu. Müsabakalar cidden çok zevkli geçti. Genç liseliler, iki gruba ayrılmışlardı: Sarılar, morlar. Ve seyirciler de keza, fiki gruba ayrılmıştı. Neticede mor- lar 72 puanla birinci geldiler. Sarılar da 67 puan aldılar. Müsabakalar, — gruplardan GD TRT MN SORL OEZLANAR KF N dandır. Kaldı ki, esas mesele, bu değil, bilâkis, başlıbaşına bir İzmir gazetesi ile Son duhuliye verilmemesi ve bu yetişmiyormuş gibi, vaki mü- racaat üzerineladeta lütuf ve atı- fet kabilinden: — Peki, onlara da birer tane verelim. Denilmesidir. Bu lâübalilik- tir ki, gerek İzmir gazetelerini, gerekse İstanbullu refiklerimizi temsil eden arkadaşları, bilet- leri iade etmeğe sevkeylemiş- tir. Keyliyet, Yeni Asır arka- daşımızın da — yazdığı — gibi, uzun boylu bir ihtilâf değil- dir. Sadece, gazete ve gazete- €ilerin, Federasyon - reisinin vereceği biletlere hiç te ihti- yaçları olmadığını göstermek- ten ibarettir. Maç hasılatının, bu tedbir- lerle iyileştiği noktasına gelin- ce, Bay Sedad Rıza da bilir ki, Güneş maçından evelki hasılat pek mükemmeldi. On- ları da bu mıntaka idare et- mişti. Eğer düşüklük olmuşsa, bunu, halkın hakemlerin hare- ketlerine ve kendi . takımları- min mağlübiyetlerine karşı duy- dukları teessürde aramak ge- rektir. - Bay Sedad Rıza, sekiz yüz liraya yakın bir para gösterir- ken, bu iş için Ankaradan buraya kadar — geliş, burada ikamet ve Ankaraya avdet masraflarını indirirse, acaba kaç para kalâcaktır?.. Bunu da söylemeleri lâzımdı.. Görülüyor ki, ortada gay- retkeşlik vesaire yoktur. Bi- lâkis vaziyet, olduğu gibi teba- rüz ettirilmiştir. İzmir gazete- leri, bu işlerde tasavvur ettik- lerinden çok samimidirler. On- larda ne kulüpçülük — vardır, 'ne de memleketçilik..” Sporu, sâdece spor, yani Türk genç- liğine aid bir keyfiyet olarak telâkki ederler. Bunların bilin- Keceni coleiltedik 1 B değen Üçer atlet iştirak eden 100 metre koşusile başladı. Neti- cede sarılardan Vahid birinci, morlardan Cemil ve Asım ikinci ve üçüncü geldiler. (Re- kor 11 3/5 saniye) 'Tek adıma 6 atlet iştirak etti. Morlardan Süreyya birinci, sarılardan — Vahid, — Nevzad ikinci ve üçüncü geldiler. (Re- kor 6,18 metre) Manisa muallimleri ile karşılandılar. Kulaya girerken.. Kula, (Hususi) — Manisa muallimleri, buraya geldiler, alâka' Muhtelif tetkikler yapıldı. Kula tarihi, ilktedrisat müfettişi Celâl Gürsoy da kültüreli hareketler hakkında konferanslar verdiler. Kulalılar ve Kula muallimleri de bir ziyafetle misafirlerini ağır- Muallim Şaban$ Belediye bir çay, Londra, 9 (A.A.)— Londra banliyosu — elindeki vuıtılır' nisbetinde taç giyme haftası için Cityyi süslemeğe gayret etmektedir. Belediyelerle bir çok kimseler bu hazırlıklara iştirak etmektedirler. Anavatan filosuna mensub 30 gemi South Endde ve Londra limanında demirlemiş: lerdir. Milli gururu okşıyan bu gemileri seyretmek - için büyük bir halk kitlesi sahilde birikmiştir. Southende ikinci harb filosu lerle sabaha kadar tenvir edilecektir aynı trenle Londraya gelmiş: lerdir. Londra, 10 (A.A.) — Taç giyme merasiminde B. Hitleri temsil edecek olan Almanya Harbiye Nazirı Mareşal Blom- berg dün akşam buraya gel- miş ve istasyonda Kral ailesi adına prens Arthur Of Con- naught - tarafından — karşılan” mıştır. Doğanspor Kafile reisinin beyanatı : İstanbul, 10 (Hususi) — — 400 metre koşusunda sarı- lardan Fahri birinci, morlar- dan Ali ikinci, sarılardan Ziya üçüncü. (Rekor 57 saniye) 1500 metre yarım mukave- met koşusunu morlardan Ne- cati 4,57 dakikada bitirerek birinci geldi. Sarılardan İbra- him ikinci, morlardan Mustafa Üçüncü. Gülle atma: Sarılardan Ta- rık 10,81 metre ile birinci, sarılardan Haşim ikinci, mor- lardan Tevfik üçüncü, 110 mania: Morlardan Sü- reyya birinci, sarılardan Fahri, Suad ikinci ve üçüncü. 400X4 bayrak yarışı çok heyecanlı geçti. Neticede Ke- mal, Aydın, Ziya ve Fahriden mürekkep sarılar takımı 4,2,3/5 dakika ile birinciliği aldı. Cirit: Morlardan Cahid bi- rinci, Tevfılı ılııncı. sarılardan 39,46 nehe) 200 metre sür'at koşusunu 24,1-5 saniye ile morlardan Cemil birinci, sarılardan Va- hid ikinci, morlardan Asım üçüncü, Üç adım: Morlardan Sü- reyya birinci, sarılardan Nev- zad, Turgud ikinci ve üçüncü. (Rekor 12,81 metre) BO0 metre yarı sür'at mü- sabakasında morlardan Mus- tafa birinci, Nejad ikinci, Şe- fik üçüncü, (Rekor 2,22,2-5 dakika) 50 metre sür'at koşusu (kü- çükler arasında) morlardan Mehmed birinci, sarılardan Ke- mal ikinci, morlardan Ali üçüncü.. (Rekor 7 saniye) Disk: Sarılardan Tarık bi- rinci, Haşim ikinci, morlardan Cahid üçüncü. (Rekor 27,12 metre) 100X4 bayrak — yarışını, Asım, Vedad, Cemil ve Fik- retten mürekkep mor takımı kazandı. (Rekor 48,2/5 saniye) Yüksek atlamalarda mor: lardan Süreyya, 1,66 metre atlıyarak birinci geldi. İkinci Cahid, üçüncü de sarılardan Turguttur, S0X4 bayrak yarışı (kü- çükler arasındal: Bu yanışı mor takımı birinci olarak bi- tirdi. Fakat takım koşu esna- sında favul yaptığından birin- cilik Kemal, Mustafa, Ahmed ve Vedaddan mürekkep sarı- lar takıma verildi. Balkan bayrak yarışı: Çok zevkli ve çok heyecanlı geçen bu müsabakayı İbrahim, Fahri, Kemal ve Vahidden müteşek- kil sarılar takımı 4,2 dakika: da bitirerek birinci geldi. Müsabakalar nihayete er- dikten sonra derece kazanan atletlerin mükâfatları valimiz — Fazlı Güleç - tarafından ladılar. Ziyafette nutuklar teati edildi. Muallimler, Çolakzadelerin buradaki kumaş fabrikasını gez-f diler. Burada 500 amele çalışmaktadır. Fabrika, cidden büyük ve faydalı bir eserdir. Misafirler burada bir gece kalıp döndüler. Kaymakamımız da misafirlerle çok alâkadar oldu ve beraberce, Romalılar tarafından yaptırılan ve bilâhare Bizanslılar tarafından tamir ettirilen Kervansarayı gezdiler. Yıldırım cami ile diğer bazı | : Doğanspor kafile reisi B. Hay- — dar gazetecilere vaki beyana" — tında şunları söylemiştir: İ — Bize, Galatasaraylıların aleyhimize tezahürat yaj ları söylenmişti. Halbuki sol tribünde bizi teşvik ettiklerini — görerek mütehassis olduk. demirlemiştir. Vasi güvertesi- nin üstünde yüksek taretlerle muhit bir. mManzara arzeden Nalseson Başkumandanlık bay: rağını çekmiştir. Onun yanında Roney Resolitin, Royal Sove- roign Revange ve Royal Nak asarı da gördüler. MAHKEMELERDE Sarhoşluk yüzünden işlenen cinayet Turan yaralı iken mütemadiyen .—— — inliyor ve söz söyliyemiyormuş Tilkilikte Hatuniye cami civarında arkadaşı Turanı sar- hoşluk yüzünden yaralıyarak El;lı mul ıfceuıeıılıe lün lııe ll’ıI: miz Ağırceza mahkemesinde devam edilmiştir. Bu celsede bazı şahitler dinlenmiştir. Bun- lardan bekçi İbrahim, vak'a gecesi devriye gezerken düdük sesleri duyduğunu, — vak'a ye- rine gidince Turanı yaralı halde yerden kaldıran iki arkadaşı- nın bir arabaya koyduklarını, derhal kendisinin de hâdiseye el koyarak - suç delillerini or- tadan kaldırmamak için Tura- nın iki arkadaşının hüviyetle- rini tesbit ettiğini Ve araba ile Keçeciler merkezine doğru giderken Turana: — Seni kim vurdu? Diye sorduğunu, fakat Turanın yal- nız inlemek suretile cevab ver- diğini söylemiş ve şu izahatı vermiştir: — Turan, kendisini vuranı söylemiyecek derecede ağır yaralı idi. Yolda polis B. Meh- mede tesadüf ettik. Yaralıyı aldı, —hastaneye — gölürdü. Ben de Turanın iki arkada- şını karakola götürdüm, sonra şahid sıfatile ifadelerini aldı- lar. Karakola geldiğim sırada maznun — Hamdullahın - ikinci komisere — teslim — olduğunu işittim. Şahid, polis Bay Mehmed de, vak'ayı bekçi Bay İbrahi- min söylediği şekilde anlatmış ve demiştir ki: — Arabada Turanın ifade- sini almağa çalıştım, muvaflak olamadım. Yarası çok ağırdı, söz söyliyemiyordu, baygın bir halde idi. Hastaneye - gittik, Yaralı Turanın - elbiselerini soydular, elbiseleri üzerinde -— Reüği merasimle gençlere verildi. Lise talim ve terbiye heye- tini, bu güzel günü hazırlıyan idarecileri ve liseli gençlerimizi tebrik ederiz. Cidden ııııı-' bıçak, filân çıkmadı. Sonra karakola geldim, Hamdullah teslim olmuş ve Turanı vur- âııiânıı da itiraf etmiş diye luydum. Bazı şahitler gelmemişlerdi. Onların celbi için muhakeme, başka bir güne bırakıldı. 40 Gelin ve güveyie tenzilâtlı fiatle eşya verilecek Fuar günlerinde yapilacak kırk gelin ve güveyinin dü- ğgünleri için evlenecek olanla: rın - elbiselerinin parasız. ve tenzilâtlı olarak Kız Enstitüsü ile İzmir erkek terzileri tara: fından dikileceğini yazmıştık. Fuar komitesinin Mmüracaatı üzerine Sümerbank Umum Müdürlüğü, 40 gelin ve güve- yin eşyalarını yıııdı 15 - 20 nisbetinde tenzilâtla vermeği kabul ettiğini bildirmiştir. İngiltere İtalyadan izahat istemiyecek Londra, 9 (A A.) — Akşam gazeteleri Londradaki İtalyan gazete muhabirlerinin geri çağ- rıldığı haberini büyük başlık- larla neşretmişlerdir. Royterin Romadan — öğren- diğine göre İtalyan hüküme- tinin İngiliz gazetelerini İtal- yada yasak etmesi İtalyan-İn- giliz münasebatında — emsali görülmemiş — bir hâdise teşkil etmektedir. Hatta Habeş harbi yapılırken bile İtalya hükümeti böyle bir tedbire tevessül et- memiştir. Landra, 9 (A.A.) — Gior- nale D'ltalia ve Popolo D'lta- ha gazetelerinin muhabirleri müstesna olmak üzere bütün İtalyan gazeteleri Londradan ayrılmışlardır. Bu iki gazete muhabiri de iki güne kadar hareket edecektir. Londra, 9 (A.A.) — Aleyhimize tezahürat yapi" lacağı hakkındaki haber üze* rine tertibat alınması için zâ* | bıtaya müracaat ettiğimiz do!' gemileri durmaktadır. Biraz ileride Furions tayyare gemi- sinin büyük sathı göze çarp: maktadır. Nehrin mansabına doğru Boadicea ve Bulldog | ru değildir... muhripleri — demirlemişlerdir. Elecra ve Escert muhriplerile Fri a'_'"_z gazetel | Narval Toroise ve Seahrese | lehimizde yazıla'_ denizaltı gemileri Tilbury dok- yazıyorlar larına bağlanmışlardır. Fakat en çok nazarı dikkati celbeden gemiler yeni yapılan 9000 tonluk Nevcastle ve Sout- hempton kruvazörleridir. Bun- — Başı 1T inci sayfada — Matin, Pöti Parizyen, Ö fouınıl ve Jur gııetelaı lı 4 inönünün yüksek İ İ Atatürkün en yakın arl ların Mancinikları ve hava olarık nealebiline Sla ai | müdafaa tertibatı seyircilerin | kizmetleri kaydediyor. Ve 4 takdirini celbetmektedir. rüsmelerin su tfehhümleri dt 1€ ravesend ile Ecsost Vooich| ğıtmıya ihtilâfların yakında arasında iki ağ atma gemisile | mamen halline ümid verdi 4 altı torpido demir atmıştır. | memnuniyetle bildiriyor. ? Bu gemilerin biraz ilerisinde Poti Pariziyen Sancağın id#?. | birçok denizaltı gemileri filo- | vi teşkilâtında itilâf olduğu©' 1 | müşkülâtın Suriye hududun!! garantisi üzerinde henüz d? vam eylediğini, Matin kati itilâfin önümüzdeki nevre konsey içtimaında cağını yazıyorlar. Övr Milâno mülâkatınd aradaki suitefehhümün yal Sancağa inhisar eylediği fi rindedir. Bu gazete diyor ki *Mühim olan cihet Sanci ibi harici politika zihni şınde kâfi â’;ecedc mut bt kat olup olmıyacağını bildi mektedir ki bu vesile ile i&fPdaj bında geniş bir sahaya teşii' “e edilebilecek bir hvçılıklı dim esası atılabilsin,, Ernuval diyor ki: Görüşmeler - tasliyesi mekte olan sancak - ihtilâli dan doğan fena havayı di mağa yarayacaktır. Atatürki — | yanında yurdunu kurtaran ” yük şef Pariste Türk-Fı mu an'anavi dostluğunun devan görmekteki samimi arzum tillâ kruvazörleri ve bunların ilerisinde de Hindistan bahri sancağını taşıyan İndus şilebi görülmektedir. Zeebruggp faciasından son- ra enkaz halinde İngilleıcye dönmeğe muvaflak olan Royal Daffodil gemisini halk alâka ile seyretmektedir. Geminin güvertesinde şimdi imparator- luk renklerile süslenmiş olan tribünler konmuştur. Bu tri- bünler alayın geçeceği Vik- torya rıhtımına nazırdır. Yarın akşam Southanfde de- mirli bulunan bütün gemiler bir projektör galesi yapacak- lardır. Salı ve Çarşamba gün- leri bütün filo sabaha kadar tenvir edilecektir. Londra, 10 (A.A.) — Ro- manya Prensi Mihal, Yugos- lavya Kral Naibi Prens Pol ve refikası, Yunan prenslerin- den Nikola ve Pol akşama doğru Londraya varımışlardır. | inanabilmiştir. Ek Bunlar taç giyme merasimi . esnasında kralın misafiri ola- Facia kflfbdflla' IY(O caklardır. listesi a Lakehurst, 9 (A.A.) — Aynı trenle BB. İsmet İnönü, denburg faciası kurban Litvinof ve Avenol ile Tür- T. kiye, Macaristan, Avusturya, | resmi Jlistesi şudur: P: İran, İspanya, — Arnavudluk, Yolculardan yedisinin V Estonya murahhas heyetleri ıetı tesbit edilebilmiş olan ve Fransız askeri heyeti de | ' şi ölmüştür. Mürettebat! hepsinin de hüviyeti meydi çıkarılmış olan 22 kişi öla tür. Yere indirme takımı 2 rettebatından bir kişi ölmi 15 i yolcu 16 &1 mül battan ve 2 si seyirci ol üzere 33 kişi hastaneye dırılmıştır. Bunlardan on * nazik bir vaziyettedir. mehafil, İtalyan gazetecilerinin Londradan İtalyaya geri çağ- rılması hâdisesi etrafında her türlü mütaleadan içtinap eyle- mektedir. Maamafih bu karar lâkaydi ile karşılanmıştır. İn- giltere tarafından bu babda hiç bir teşebbüste bulunulm- —w yacak ve İtalyadan izahat is- | ketten hırtulııu; olan tenmi, .'.. ü Z ,—vr*' - Kİ a