17 Temmuz 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

17 Temmuz 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

| Beyfa 6 K ldemi müdahale komi-Hata tesinde ingiliz plânı ——— 6 ——— —Başı 1 inci sahifede — etmektedir. Yalnız, bu inın tatbik kabiliyeti etra- | da tedkikat yapmaklayız. Bitaraflığı kurtarmak mak- sadile yapılan bu plânın mü- takeresi komiteye mevdudour. Ümid ederiz ki, mütcakib mü- teakib müzakerelerde fakıyet hasıl olacak — ve tehli- e düşmüş olan — bıtarallık, iyi bir şekilde sıyanet edi- lecektir. — Von Ribentrop!an — sonra, İtalya sefiri B. Grandi söz almış ve şunları söy'emiş! muvaf- — — Bu piânla anlıyoruz, ki İngiltere. eski yolu - terketmiş İtalya-Almanya nazar nok- ftasına yaklaşmağa başlamıştır. talya, yeni plânı müzakere e tekike esas olacak şekilde kabul ediyor. Aziz başkan Lordu P'umut, plânın müzke- esini tacil ederlerse isabet ş olurlar. a, bu hususta vukubu- ık müzakereleri takibe ama- dir. « — İtalya selirinden sonra, Po- onya murahhası #öz almış ve Polonyanın, yalnız, gönüllüle- rin geri çekilmesi meselesinde muarız olduğunu, plânı, esas itibarile kabul ettiğini söyle- miştir. Bundan sonra, Belçika, Hol- |landa ve diğer murahhaslar “da söz almışlar ve plânı ka- bul ettiklerini beyan eylemiş- lerdir. Yalnız, Fransız sefiri B. Korben, hükümetinden he- “nüz talimat lemiştir. Komite recisi Lord Pilmut, | Fransız sefirinin sözü üzerine öğleden sonra saat 16 bu- — çukta celseyi tatil evlemiştir. — Londra, 16 ( Radyo ) — - Ademi müdahale komitesi, öğleden sonra saat 16,30 da — LordPlimutun riyasetinde top- lanmıştır. Evvelâ Fransız se- — firi söz almış ve demiştir ki: — Fransa, İspanya işlerinde takip olunan bitaraflığı kur- — tarmak lüzumuna kanidir. An- — cak, yeni plânda, cumhuriyetçi - İspanya ile ihtilâlci İspanyaya — muharip hakkı — verilmesi hu- GOKARELARI ea almadığını söy- B YOMARGE SNT Se Lreran — karşılık her sene 300-400 bin — kilo iplik verecektir. Fabrikayı gezerken hepimiz, — müstakbel basmanın nefase- “tini düşünüyorduk. Fakat yu- — karıda da yazdığım gibi, Al- omanların, beklenen - parçaları — biran evel göndermesi şart.. Rus mütehassıslar, Türk — gençlerinin bir kısmını, dö- — kümcülük ve kaynakçılıkta da — yetiştiriyorlar. Bunlar bilâhare — Karabüke gönderileceklerdir. Rus mütehassıslarından B. Komzim diyor ki: — — Montajdaki muvaffakı- yetimizin sırrı, Türk işçisinin — canlı, çalışkan ve verimli ol- masındadır. Kayseri fabrika- sını da biz kurduk. Fakat bu — fabrika daha moderndir. Ey- — İül sonuna kadar monltajı bi- tirmek azmindeyiz. Fabrikayı gezdikten sonra - lokantanın geniş balkonunda büyük bir aile sofrası halinde — toplandık. Burada, bir yığın — Münevver genç te iş almış bu- — İunüyor. Hayatın yüzü ve sesi — değişmiştir. Nazilli ovasında — yeni ğlem doğuyor. Cumbhuriyet ve yeni Türk sı; ki bir r. r ki, | ile susunda muarızdır. Bundan başka gönüllülerin geri çağrılması ve kontrolun şekli, noktainazarımıza uygun görülmemektedir. Maamafih, ümid ederiz ki, bu hususta teferruata girişildikten sonra bir tarzı hal bulunacaktır. Zira Fransa, bu meselelerin, esaslı surette temzlenmesini — ârzu | etmektedir. Şunu da arzetme- Lyim ki, alınacak kararlarda Fransa, daima serbestisini mu- hafaza — etmek şartile - İngiliz plânını kabul eder., B. Korhenden sonra Rus sefiri B. Mayiski söz almış ve uzun beyanatta bulunduk- tan sonra, Rusyanın, İngilter plânına şiddetle itiraz etmiştir. Bundan sonra, Türkiye, Yu- nanistan, Yugoslavya, Roman- ya, Skandinavya — devletleri murahhasları söz — söylemişler ve yeni plânı kabul ettiklerini bildirmişlerdir. Bunu müteakib Lord Pilimut, Salı günü toplanmak üzere celseyi tatil eylemiştir. Moskova seyahatı — Başı T inci sahifede — Türk Vekilleri şerefine bir ziyafet vermiştir. Ziyafette B. Vornşilof, Kaganoviç. Mikoyan, Valeri, Mej- lauk, Sudün, £ otemkin, Stomonin- kof, Budyemni lerden başka Türk Vekillerine re- fakat eden zevat hezir bulunmuştur. Yemekte B. Molotof ve Aras nutuk söylemişlerdir. Mütcakıben büyük Kremlin sarayında bir resepsiyon yapılmış ve bu resepsiyona hükümet azası, Söryet müceesatı — simamdarları, Sövyet teşekkülleri ile ilim, san'at ve matbuat mümessilleri davetli bulunmuşlardır. Moskava, 16 Ajansı bildiriyor: Dün B. Zekâi Apaydın R. Rüşdü Aras ve Şükrü Kaya şeref, Terine bir akşam ziyafeti vermiştir. Ziyafette B. — Molotof, Mik; Ejet, Litvinof, Mojlauk, Sudün, Budyemni, Stomoniskof, - Vekillere refakat etmekte olan zeval ve Tür- kiye elçiliği erkâm hazır bulun: mouşlardır. Ziyafetten sonra yapılan ka- bu resminde kordiplomatik, hükümet azası, Sovyet mües- sesatı zimamdarları, san'at ve matbuat mümessilleri bezir bu- lunmuşlardır. ORSA O TONL A SER LN Üzüm satışları Ç. Alıcı KS KA 155 Esnaf Ban. 12 21 22 M. J. Tara. 14 75 17 177 Yekün 449990,5 Eski satış 450167,5 U. satış Zahire satışları Ç. Cinsi SK K.S. 1595 Buğday — 5 75 6625 65 Ton Buğ. 575 6625 12 B. Pamuk 45 45 İzmir Belediyesinden: Nümunesi — veçhile beheri beş yüz seksen kuruştan üç yüz otuz altı lira kırk kuruş bedeli muhammenle yaptırıla- cak olan elli sekiz aded yaz- lık ceketin açık eksiltme ile ihalesi 23 Temmuz 937 Cuma gününe temdid edilmiştir. Nu- mune ve şartnamesini görmek üzere Başkâtipliğe iştirak için- de yirmi beş buçuk - liralık muvakkat teminat makbuzu ve diğer şahsiyet. (AA,) — Tas ANADOLU — Başı | inci sahifede — Adana, 16 (A.A.) — 14 Temmuzda resmen ilân edilen Hatay rejimi münasebetile 13 | Temmuzda Antakyayı ziyaret eden Suriye âli komiseri Mar- tel beledive binasında söyle- diği nutukta demiştir ki: *Sancak halkına memleke- Bnizin kanunu eşasisi hakkın- da beynelmilel mühim müza- kerelerini cereyan ettiği devre geçtikten sonra bir sulh ve müsalemet muhit! tkhale doğru hangi bir ruh içinde tevsccüh etmek mu- vafik olacağını tayin etmek icin sizlerin Aaranıza gelmeyi Tüzümlü gördüm. — Sancakta vasıvan hâlkın mezhebin ihti- Tâfi komuşulan içinde is- dü Cenevre meelisince 29 Ma- vıs tarihinde kabul edilen me- tinlerin ihtiva ettiği ahkâmın mülhem — olduğu ittihaz ettirdi. Hayatı umumiyenin muhte- Kf tezahüratında işbu yeni va- ziyetin küvveden fiile çıkarıl: masına ahenktar teşriki mesai etmek için Sancak halkını teş- kil eden anasırı muühtelifenin yekdiğerinden münfail görün- düklerine rağmen siyaset âle- minde kâfi derecede kemale ermiş olduğunu isbat etmek sizlere aiddir. prensibleri Ben bilhassa vaziyeti içtima- iyeleri veya nüfuzu şahsiyeleri dolayısile vatandaşlarının tabit rehberi olan zevata hitab edi- yorum. Asayişin temini mesu- liyeti kendisine teveccüh ettiği müddetçe Fransanın memuri- yeti mahsusasını bilâ taksir ve dillerin tasdü- | | yın anayasası bitarafane olarak icra edeceği teminatı kendilerine getiri- yorum, Her yanda sükünun idamesi ile herkesin kendi mesaisini kemali rahatla takib etmesi için umumun yardımına gü- venmekte esasen Fransa hak- hdır. Mukadderatına müşterek kaldığı Suriye ile komşu Tür- kiye arasında Sancak bir ih- tilâf sebebi değil bilâkis Su riye ve Türkiye milletlerine dostluklarını takviye edecek vesaiti teshile mahsus bir un- sur olmalıdır. İki komşu dev- let arasında msebatı dos- tanenin — tees: ü tememi etmekte, Türkiye için hiçbir sebeb kalmadığı teminatını kat'i taahhüdatla müeyyet bir sürette Türk ricali devletin- den istihsal etmekle Fransa mes'uttür. İşbu itilâf ve sulhperverane sivasette ayni hedefi alâkadar oldukları hususatta — hukuku mütekabillerini hürmeten takip etmelerini bütün Sancak aha- lisinin idrakinden beklerim. Komiser beyanatına şunu ilâve etmiştir: *Sancağın yeni harfiyen — tatbikten birşey yapamam., Bu nutuk şiddetle alkışlan- mıştır. statusunu daha iyi O gün 14 Temmuz Fransız milli bayramı — münasebetile Beyruttaki resmi kabulde bu- lunmak üzere Antakyadan ay- rılan âli komiserin infikâkin- den bir gün sonra Hatayın yeni rejimi Türkçe-Arapça ol: mak üzere iki dilde resmen ilân edilmişti. Izmir iskân müdürlüğünden: 1 — Yapılacak iş: Muhtelif kazalarda yerleştirilmiş olan göçmenler için yaptırılacak evlere ait ilândır. A. — Menemen kazasının maltepe köyünde 91 kârgir köy tipi tek evin muhammen kıymeti 17328 İira 22 kuruştur. B. — Bergama kazasının kınık nahiye merkezinde 20 kâr- gir köy tipi tek evin muhammen kıymeti 3808 Tira 40 ku- ruştur. C. — Dikili kazası merkezinde 31 kârgir şehir tipi tek ve çandarlı nahiyesi merkezinde 158 tek ve 31 çift köy tipi kâr- gir evin muhammen kıymeti 46939 lira 14 kuruştur. D — Foça kazasının bağ arası mevkiinde 17 kârgir tek ve 10 kârgir köy tipi kârgir çift evin muhammen kıymeti 6557 lira 64 kuruştur. E — Kemalpaşa kazasının yukarı kızılca ve parsa köyle- rinda 21 tek kârgir köy tipi evin muhammen kıymeti 3998 lira 82 kuruştur. F — Totbah kazasının kayas köyünde 32 tek kârgir ah- medli 156 tek 32 çift kârgir havuz başı mevkiinde 54 tek kârgir taş kesiğinde 145 tek 16 çift kârgir köy tipi evlerin muhammen kıymeti 89631 lira 42 kuruştur. G — Kuşadası kazasının kalambaki çiftliğinde 29 tek kâr- gir köy tipi evin muhammen kıymeti 5522 lira 18 kuruştur. 2 — İnşa edilecek göçmen evlerine aid kereste iskân dai- resince inşaat mahallerinde aynen müteahhidine teslim edile- ceğine göre evlerin keşifleri mucibince muhammen kıymetten kereste tutarı tenzil edilmiş yukarıda yazılı muhammen - kıy- metle kereste kıymetleri hariç tutulmak suretile hesap — edil- miştir. 3 — İşbu inşaat anahtarı teslimi suretile 13/7/937 tarihin- den itibaren 15 gün müddetle kapalı zarf usulü ile eksiltmeye konulmuştur. İhale 28/7/937 tarihine tesadüf eden Çarşamba günü saat 14 te iskân müdürlüğünde müteşekkil komisyonunda ihale edi- lecektir. 4 — İhale her kaza için ayrı ayrı yapılacağından — teklif zarflarının bu suretle tanzim ve tevdii mecburidir. 5 — Eksiltmeğe iştirak etmek istiyenler ihale saatinden evel 2490 sayılı kanunda tasrih edilen şekilde * 7 buçuk muvakkat teminatlarını tediye ettiklerine dair makbuz veya banka mektubu ibraz etmeğe mecburdurlar. 6 — Eksiltmeğe iştirak etmek nler fenni şartname ve plânlarfnın ve mukavele suretlerini öğrenmek üzere — vilâyette iskân müdürtüğünden kazalarda iskân memurlarına müracaat etmelidirler. KA sel İ 2333 İzmir inhisarlar başmüdürlü- ğgünden Alsancakta bakım evlerimizde mevcud 55 adet müstamel tonga makinası 17-7-37 den itibaren bir ay zarfında müteferrik surette pazarlıkla satılacaktır. Bunlar üç kısımdan ibaret olup beherinin muhammen fiat 10, 15, 20 liradır. Makinalar depo- inde her gün | Devlet Dehwollan Işletme Umum Müdürlüğünden: 1 — Devlet Demiryolları istasyon ve katar - işlerinde çalış- mak üzere müsabaka ile hareket memur namzedi alınacaktır. A) Müsabakaya iştirak edebilmek için orta tahsili bitirmiş olmak; B) Türk olmak; C) Yaşı 18 den dun ve 30 (dahil) den yukazı olmamak; D) Bu sene için askere çağırılmamış olmak; E)j İdaremiz merkez hekimleri tarafından muayene neticesinde faal servisde çalışmağa arıza ve hastalığı olmamak; şarttır. Lise mezunları imtihansız olarak 61 lira namzedi olarak alınırlar. 2 — Müsabakada kazananlara muvalffakıyet derecesine göte | Gi, S7, 46, 43 lira aylık ve buna göre muhtelif vazileler verilecektir. 3 — Müsabaka imtihanı 31 Temmuz 937 tarihinde saat 14 de Haydarpaşa, Sirkeci, Ankara, Balıkesir, Kayseri, Ma- latya, Adana, Afyon, İzmir, Erzurum, Mudanya işletme mer- kezlerinde yapılacaktır. 4 — En müracaat tarihi 30 Temmuz 937 Cuma günüdür. $ — Daha ziyade tafsilât almak isteyenlerin işletme müdür- lüklerine ve âmirliğine ve büyük istasyonlarımıza müracaat etmeleri lâzımdır. M7 22..21 2416 İzmir vilâyeti muhasebei hu- susiye müdürlüğünden: Şehitler caddesinde 81 sayılı arsa tahrir komisyonunca Rük- nettin namına yazılmış ve 800 lira kıymet konmuştur. İhbar- namesi tebliğ edilemiyen sahibinin tarihi ilândan itibaren bir ay zarfında itiraz etmesi ilân olunur. 2404 Menemen urbaylığından 1 — Belediyeye sıhhi güna yapılacak mani bir Ücretle memur aid sebze hali arkasındaki saha üzerinde inşaşı mukarrer 1578 lira 26 kuruş keşifli hangar in- şası 15-71937 tarihinden itibaren onbeş gün müddet- le açık eksiltmeye konmuştur. 2 — Eksiltme işi: 30-7-937 cuma günü saat 15 de beledi- ye dairesinde icra kılınacaktır. Bu işe aid mali ve fenni şartname bedelsiz olarak uray muhasebesinden alnabilir. Taliplerin tayin edilen gün ve saatte bele- diyeye müracaat eylemeleri ilân olunur. 2399 Eşrefpaşa hastanesi sertaba- betinden: " Hastanemizin 937 senesi ihtiyacı için yaptırılacak olan 400 lira muhammen kıymetli 65 kalem muhtelif cinste evrakı mat- bua 17-7-937 günlemecinden itibaren on beş gün müddetle eksiltmeye konulmuştur. Taliplerin nümuneleri görmek ve şe- raiti anlamak Üüzere her gön hastane heyeti idaresine müra- caatları ve eksiltme günü olan 2-8-937 pazartesi günü saat dokuzdan on ikiye kadar vilâyet encümenine müracaatları ilân olunur. 2421 21 25 29 il daimi encümeninden: Eksiltmeğe konulan iş 17 İzmir - Urla « Çeşme — yolunun 40-4-000—42 4-800 — kilometre- leri arasındaki şosenin esaslı onarılması Açın tutarı (4164) lira (72) kuruş Bu işe ait evrak ve şart lar aşağıda yazılıdır A) Eksiltme projesi B) Sözbağı projesi C) Bayındırlık işleri genel şart- namesi D) Açın ve proje : Bu evrakları Bayındırlık direktör- lüğünde görüp inceleyebilirler İstekliler Eksiltmenin yapılacağı yer, tarih, gün ve saatı : 29/Temmuz/937 perşembe günü saat 11 de İl daimi encümeninde Eksiltmeğe girebilmek için gereken belgeler 937 takvim yılı müteahhitlik ve ticaret odası belgeleri Muvakkat teminat : (313) lira, —a Dikkat Cürk pazarı Ibrahim Karakaş Odun pazarı Kebabçılarda (3) numarah ticarethanemi bu kere daha genişleterek gene Odun pazarında Sümer Bankın çıktığı eski Bayraklı (12) numaralı mağazaya naklettiğimi muhterem müşterilerime — arzederim. Selçuk Muhtarlı- ğından: Selçuk köyünde (4000) Metre murabbaa yol ve pazar yeri- nin taşla döşenmesi münakasaya konulmuş ve münakasa müd- deti de 12-7-937 tarihinden 27-7-937 - tarihine kadar 15 gün olarak kabul edilmiştir. T İstiyenlerin şartı öğrenmek ve pey sürmek üzere Selçuk nnn taöRetlara İÖ0i l 2361