21 Temmuz 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

21 Temmuz 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

kde << Z AE SA B L L Sayfa 6 ANADOLU / Bir koca, karısı-Memurların barem ka- Büyük Italyan mucidi onun başını taşla - nununda değişiklik ezdi — Başı I inci sahifede — kabul etmiş ve Halille karı koca gibi yaşamağa başlamiış:- lardır. Aralarındaki bu müna sebet epey zamandanberi de- vam etmiş, Halil, karısı Fat- mayı pek çok sevmiştir. Fa- kat ikisi zaman bulub da ev- lenme muamelelerini tescil et- tirememişler ve bir nevi met- res ve dost vaziyetinde kal- mışlardır. Bir de çaocukları olmuştur. Fakat Halil ile Fatmanın - arasına başka biri girmiş, ara larını bozmuştur. Tırazlı reti halkından Süleyman is- minde biri vardır. Halilin bu lunduğu çadırdan biraz uzakta oturan Süleyman, bir müddet- tenberi Fatma meşgul oluyor ve onu, kendisile be- raber yaşamağa davet - edi- yormuş. Son zamanlarda ona yaşa- dığı hayattan daha rahat bir hayat yaşatacağını vadetmiş ve aradan bir müddet - geç- aşi: ile * - tikten sonra Fatma, bir gün Süleymanın evine kaçmıştır. Bu vak'a beş gün evel ol muştur. Halil, beraber yaşadığı ve çok sevdiği Fatmanın, başka bir erkeğin yanına kaçmasını hazmedememiş ve onu çok sevdiği için intikam almağa karar vermiştir. Zaten evelce de Süleyman ile Fatmayı bir arada görüşürken gördüğünden onlardan şüpheye başlamıştır. Beş gün evel Fatma, sev- gilisi Halilin çadırmı terket- miştir. Halil, çadırına geldik- ten sonra Fatmayı aramış, fakat bulamamış, civarda ça- diri. bulunanlara sormuş, fa- kat bütün tanıdıkları, onu gör- mediklerini söylemişlerdir. Bunun üzerine Halil, şüp- helendiği Süleymanın çadırına gitmiş ve Fatmayı orada bul- muştur. Ö sırada Halilin elin- de bir sopa varmış. Kadının oyanına giderek: — Haydi eve gidelim. Demiştir. Fatma: — Ben Süleymanla beraber oturacağım. Demiş, Halil hiddetlenerek elindeki sopayı şiddetle Fat- manın — başına indirmiş ve Fatma, sopaya sarılmış, almak istemiştir. Bu yüzden mütbiş | geg | bir mücadele başlamış, Halil, kuvveti sayesinde genç kadını yere yalırmış — ve eline aldığı büyük bir taş parçasını hızla Fatmanın başına vurmuş, bunu diğer derbeler” takib etmiş, Halil bir çılgın gibi -baygın hale gelen- kadının elinden sopayı kaparak başını ve yüzünü sopa darbelerile parçalamış ve sonra işlediği cinayetten ken- disi de korkarak kaçmıştır. Dün jandarmalar, Eşrefpa- şada Halili görmüşler ve ha- linden şüphe ederek yakala- mışlardır. Halil isticvabı es- nasında gayri şuuri haller gös- termiş ve Fatmayı nasıl öl- dürdüğünü anlatmıştır. Halil, vak'ayı anlattığı sırada zabıta, henüz cinayetten — haberdar bulunmamakta idi, Halil, der- hal Jandarma Merkez bölük ko- mutanlığına götürülmüş” Müd- delumumilik te vak'adan ha- berdar edilmiştir. Müddeiumumi muavini B. Cevad Özpay hâdise yerine anvalfakıyet ' ş Şi Ankara, — Devlet memur:- ları mâaşlarının tevhid ve tea- dülüne dair olan 1452 sayılı kanunun bazı maddelerini de- ğiştirmek ve bu kanuna bazı maddeler ilâve etmek üzere hazırlanan kanun — projesine yeniden bazı hükümlerin ilâ- vesi için — teklifler - yapılmak- tadır. Devlet memurluğuna ilk defa girmek istiyenlerin menşelerine, tahsil ve vasıflarına göre şu derecelere kabulleri hakkında projeye bir madde ilâve olu- nacaktır: A — Ortamekteb mezunu olanlar veya ortamektebj me- zunu olmayıp da memurlar kanunlarına göre memur ola- bileceklekler on beşinci dere- ceye; (on beşinci derece 10 lira asli maaştır.) B — Lise veya muadil mek- teplerden veya orta tahsille ayni zamanda meslek tahsili veren enaz beş yıllık meslek mekteblerinden mezun olanlar 14 üncü dereceye (on dördün- cü derece onbeş İira asli maaştır. C — Lise derecesinde bir tahsili ile enaz bir senelik meslek tahsili yapmış veya kurs görmüş veyahud beş yıl hk meslek mektebi tahsili üzerine en az iki yıllık daha yüksek bir meslek tahsilni bitirmiş bulunanlar 13 üncü dereceye (Lise vaya muallim mektebini — bitirdikten sonra imtihanla orta tedrisat mual- limliği — ehliyetnamesi almış olanlar maarif mesleğine bu bu derece ile alınabilecekler- dir, 13 üncü derece 20 lira asli maâştır.) D — Beş seneye kadar tah- silli yüksek mekteb mezunları 12 inci dereceye (yüksek tahsil müddeti üç seneden az olan mektep — mezunlarının — eksik müddetleri üst dereceye terfi etmeleri için doldurmaları lâ- zimgelen müddete ve üç sene- den fazla olanların fazla ge- çen her seneleri kıdemlerine eklenecektir. 12 iaci derece 25 liradır.) E — Altı senelik yüksek mekteb mezunları 11 inci de- muştüur. Dağlar arasında ve kenar bir yerde olduğu için çadırı bulmak epey güç ol- müştüur. Süleymanın, çadıra döndüğü vakit Fatmanın cese- dini görünce korktuğu ve kaç: tığı anlaşılımıştır. Halil; dün akşam İzmire getirilmiş ve jandarma nezaretinde alıko- nulmuştur. Bugün — adliyeye verilecektir. Bir muharririmiz, dün katil Halille — görüşmüştür. — Halil vak'a hakkında demiştir ki: — On üç aydanberi birlik- te yaşıyorduk. Bir de çocu- ğumuz var. Fatmayı çok sevi- yordum. Hatta bazı erkeklerle görüştüğünü duydum, gidip kendisini aldım, eve getirdim, ilk defa herşeye katlandım ve sesimi çıkarmadım. Fakat evi terkedib Süleymanın yanına gidince tahammül edemedim, onu öldürdüm. Halil, perişan bir vaziyette- dir ve abuk sabuk söylenmek- tedir. Müddeiumumilik, cese- Projeye yeniden bazı mühim hü- kümler ilâf)e edilğyor receye ( on birinci derece 30 liradır.) F — Yüksek tahsilini yurd- da yaptıktan sonra ecnebi bir menlekette muayyen bir mes- lek için ihtisas tahsili veya (yurdda) lise tahsili ikmal et- mekle beraber ecnebi bir mem- lekette yüksek tahsili üzerine muayyen bir meslek için ihti- sas tahsili yapanlardan ihti- saslarını yurdda salâhiyettar bir heyet huzurunda isbat &- denler onuncu dereceye (onun- cu derece 35 İiradır.) G — 15,14, 13, 12 ve 11 inci derecelere kabul edi- leceklerden bir ve onuncu de- receye gireceklerden iki garb dilini iyice bildikleri Bakanlar heyeti kararile Ankarada teş- kil olunacak komisyon huzu- runda imtihanla sabit olanlar bir derece mafeyk memuriyete, H — Devlet memurlukla- rıma alınırken lisan bilmedik- leri halde memur iken garp lisanı öğrendikleri veya lisana vâkıf oldukları için memurlu- ğa girerken bir üst dereceye kabul edildikten sonra bir garp lisanı daha öğrendikleri G fıkrasında gösterilen heyet huzurunda sabit olanlara, aid olduğu Bakanlıkça ve nizam- ile tesbit olunacak nisbetlerde bir defaya mahsus olmak üzere nakdi mükâfat verile- cektir. | — Tahsil derecesi itiba- rile daha yüksek bir derece- ye girmek salâhiyetini haiz olduğu halde açık yer olmaması dolayısile aşağı derecede bir me- muriyete alınanlardan ehliyetleri görülenler girebilecekleri de- recelere ilk açık yer olduğun- da tercihen tayin lerdir. edilecek- Projenin kamutayın bu top- Tantısında çıkması muhtemeldir Birinci Mıntaka Tapu Sicil Muhafızlığından: Ş Balçovanın İnciraltı yanıklar mevkiinde şarkan yol garben arnavut Zeynel - bahçesi şima- len İbrahim bahçesi cenuben Ayşe bahçesile çevrili bir bah- çe eskidenberi ölçücü Meh- medin senetsiz olarak - tasar- rufunda iken kırk sene evel ölmesile veraseti kızı Emineye ve Eminenin de 38 sene evel ölmesile veraseti kızı Hatice ve Zehra ve Salihaya ve Zeh- ranın da 12 sene evel - ölme- sile veraseti kız - kardeşleri Hatice ve Saliha ve Salihanın 6 sene evel ölmesile veraseti kocası Mehmed oğlu Tevfik ile kızı Nadide ve oğlu Mu- zaffer ve Mehmede intikal ettiği ve işbu varisler tarafın- dan da ayni şeraitle senetsiz olarak tasarruf — edilegeldiği mintakamıza ibraz edilen ilmü- haber münderecatından anla- şilmiş olmakla bu gayri men- kulün tasarruf sebebleri hak: kında 1/8/937 Pazar günü sa- bah saat onda mahallinde memurumuz tarafından tahki- kat yapılacağından bu gayri menkul üzerinde herhangi bir bak iddia ediliyorsa on gün içinde mıntakamıza veya tah- kikat gününde mahallindeki memura - vesaiklerile - birlikte hildirilir. — dün sabah öldü — » nnn — Başı I nci sahifede — vafakatini kabul — etmekle”beraber, halk haberlerin telsizle gönderil- mesile istihza ediyordu. Gemiler ve gemilerle, kara arasındaki kısa — mesafelerde haber gönderilmek üzere 1897 de bir kumpanya teşkil edildi. | Markoni bir taraftan da cihaz- ! lar üzerinde tadilât yaparak | Atlas Okyanusu üzerinden tel-| sizle haberler göndermeğe ça- | lışıyordu. Aletleri iyice ıslah ve tan- zim ettikten sonra İngilterenin Kronvol Vilâyetinde Buldhu istasyonu ile Amerikada Sho- tiedo Nova, Kape Breton is- tasyonu kuruldu. Bu iki istas- yon arasındaki mesafe üç bin kilometreyi geçer, Markoni bu işte beş sene çalıştıktan sonra, nihayet Atlas Onyanosu üze- rinden telsiz haberleri gönder- meğe muvaffak oldu. Markoni, 1898 - senesinde ilk telsiz telgraf cihazını kotra yarışlarında kullanmıştı. Ayni sene, İhgiltere veliahdının ya- tına koyduğu bir cihazla, yatta bulunan - veliahdin - hastalığını kraliçe Viktoryaya haber ve- riyordu. Gene aym- senelerde ticari işlerde telsiz muhaberatı göndermek suretile muarızla- rına büyük darbeyi indirmişti. 1904 senesinde gemiler ara- sında telsiz muhaberesi imkân dairesinc girmişti. Bütün ge- miler binlerce -kilometreden telsizle muhabere edib yolcu: larla kara arasındaki — irtibatı temin ederler. 1909 da batan Ropiblikin gönderdiği — telsiz haberini | alan gemiler yardıma koşmuş ve bu gemideki yolcular kur- tarılmıştır. Bu — muvaffakıyet, telsiz telgrafın kiymetini büs- bütün — artırmıştır.. Bundan sonra hükümetler, gemilerde telsiz cihazlarının bulundurul- masını kanunla mecburi kıl- mışlardır. Cihan harbinde telsizin ordu ve donanmadaki hizmetlerini herkes bilir. Yalnız ordular, gemiler değil, tayyarelerle ge- miler ve karargâh arasında telsiz muhaberatı temin edil- miştir. Cihan harbinde Markoni; İtalyan telsiz sistemini idare etmiştir. Bu muvaffakıyetlerin- den dolayı İtalyan Âyan mec- lisine aza olarak intihab edil- diği gibi 1909 da Nobel fizik mükâlatını da kazanmıştır. Markoni, son senelerde ha: vadaki elektrikleri toplıyarak bunlardan istifade etmeği dü- şünmüş ve bu hususta ilk tec- rübesini 933 te yaparak Na- polideki yatından, Tokyodaki eletrik Jâmbalarinı - birbuçuk saat yakmağa muvaflak ol- muştu. Markoninin, dünyanın en büyük muhterilerinden biri ok duğu şüphesizdir. Garsonlar Greve devama karar verdiler Paris, 20 (Radyo) — Grev ilân etmiş bulunan kahvehanc, lokanta ve otel müstahdemini dün saat 15 de bir içtima yapmışlar ve talepleri — ka- bul edilmedikçe hiçbir uzlaş: ma kabul edilmemesine karar vermişlerdir. 21 Temmuz 927 ö Yunan gazete si okuyanlara Aşağıdaki gazetelerin aylık || abone fiatlerimiz yalnız 120 kuruştur. Bundan mada her abone müşterimize her ay iki güzel romanımızı dahi meccanen hediye edeceğimizi bildiririz. | Elefteron Vima, Akropolis, || Proia, -Katimerini, Elefteros Antropos, Etnos, Estia, Vras dini, Atinaika Nea, Ellinikon Mellon, Etniki, Tipos ve saire. Yunan gazeteleri acentesi Birincikordon No, 130 | L. Kolokoças Fransada Nehir nakliyatı durdu Paris, 20 (Radyo) — Pari' | sin şimal kısmındaki - nel ve kanallarda grev - hasebil€ | seyrüsefer durmuştur. —Vapuf” cular fazla ücret istemekt€ devam ediyorlar. DOR 3 Üzüm satışları Ç. Alıcı K.s K 43 M. J. Tara. 12 50 16 11 Esnaf Ban. 13875 14 * 54 Yekün *i 450346,5 Eski satış Ş (450400,5 U. satış ğ Zahire satışları Ğ Ç. Cinsi Ss.K. Kğ 60 Ton Buğ. 5625 6 ğ 8il Buğday — 5625 & 155 Ton Arpa 325 4, 100 Susam 15 50 15 l 29 B. Pamuk 46 46 | 121 Ken. Pala. 250 — 250 | 275 Ton Bakla 4 50 5ğ