13 Ağustos 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

13 Ağustos 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Ş Japonya, üç cepheden taarruza hazırlanıyor — Başı | inci sahifede — kinde çok büyük bir gerginlik hüküm sürmektedir. Japonlarla yapılmakta olan müzakeratı idare etmekte olan Şanghay belediye reisi Okyui herşeyin Japonların hareketine bağlı olduğunu beyan etmiştir. Japon makamatı hâdisenin hal ve faslı için aşağıdaki şartları ileri sürmüşlerdir: 1 — Japon zabitile bahri- J yelisine ateş etmiş olan Çin muhafızlarının cezalandırılması 2 — Tarziye ve bu gibi hâdiselerin tekerrür etmiyece- ğine dair teminat verilmesi, 3 — Maktüllerin ailelerine tazminat verilmesi, 4 — Hâdisenin vukua gel- miş olduğu Shai mevkiindeki polis kuvvetinin oradan çekil- mesi, Şanghay belediye reisi ilk üç şartın kabul edilebileceğini, dördüncü şartın ise mutlak surette reddolunacağını bildir- miştir. Tiyençin, 12 ( Radyo ) — Sahar cephesinde merkez Çin ordusile — Japonlar arasında şiddetli muharebeler - başla- mıştır. Japon orduları, Nankeo şi- mendifer istasyonunu işgal et- mişlerdir. Japonlar işgal ettikleri yer- lerde derhal örfi idare - ilân edilmektedir. Şanghay, 12 ( Radyo ) — Çin kuvvetleri, Pekin hattı üzerindeki — istasyonların bir kısmını berhava etmişlerdir. Son gelen haberlere göre, Kalfan cebhesi — cenubunda Japonlarla Çinliler arasında şiddetli bir harb başlamıştir. Çinliler, 12 kilometre ge- riye çekilmiştir. Bugöün Şanghay limanına gelen otuz iki Japon gemisi, karaya mühimmat ve silâh çıkarmıştır. ““âh ve mühimmatla be- raber bir miktarda asker ihraç edilmiştir. Tokyo 12 (Radyo) — Ja- | pon ordusu — başkumandanı — EPrens Tazimoto, bugün İmpa- rator tarafından kabul edilmiş ve uzun müddet konuşmuştur. Amerikada Pamuk rekoltesi iyidir Nevyork, 12 ( Radyo ) — Pamuk rekoltesi bu sencAme- rikada çok kuvvetlidir. Ziraat Nazırı, pamuk müs- tahsilleri nam ve hesabına kredi istemiştir. İngilterede Yeni askerlik kanunu — Löndra, 12 (Radyo) — Yeni askerlik kanunu üzerinde ahzı asker şubelerine binlerce kişi müracaat ederek asker kaydedilmelerini istemişlerdir. İspanya altınları Altınları hamil olan va- purdan haciz kaldırıldı Laruşel, 12 (Radyo) -— Bask hükümetinin altınlarını getir- — mekte olan iki İspanyol vapu- — rundan haciz kaldırılmıştır. Vapurlar altınları çıkarmağa başlamışlardır. Yalnız bir va- purda 7000 kasa altın vardır. Berlinde Berlin, 12 (Radyo) — Al- manyanın gizli zabıta şefi B. İmler 26 gizli cemiyet mey- — dana çıkarmış ve bunları ERGRLUR TU NLAY A TED S YA | e lİyı bir mukavelenin | faydaları | — Başı T inci sahifede — Depodaki — henzin | bin Hira sigortalı olduğuna nazaran şirket, zararlı değil, bilâkis kârldır. Çönkü gümrük resmi ile beraber elden çıkardığı para ve mal bedeli İancak yirmi bin liradır. Geriye beşbin iralık bir kâr kalacaktir. Deponun 40000 lirahk sabdan hariçtir. | — Görülüyor ki, şirket ziyan cı- mediği ve bilâkis sigortadan beş bin lira kazandığı için, kendi işi de çok masum olarak ve manda dehşet ve focaat içim yeren — bedbahiların — silelerine bir yardımda — bulunmak imkâmna da maliktir. Bu bunusu bilbassa işaret ediyoruz Ldhalât gümrüğü müdürlüğü- nün teyakkuz. ve isabetini de tak- dirle karşılarız Cim Londos dünya şampi onu — Başı 1T inci sahifede — bulğümüş — ve - bilhassa - Paristeki Yunanlı halk, sık sık Cim Londos lehine tezahürat yapmıştır. Londosun - rakibi, meşhur Ne: yinerdi. Çok kuvvetli olan bu gü- reşçi, daha güreş başlar başlamaz, Cim Londosa karşı faik bir vaziyet takınmıştır. Tekniği yüksek olun Londos, hasmının ağır ve ezici kuvvetine karşı uzun zamatı mu- kabele etmiş ve nihayet yenilmek vaziyotine kadar gelmiştir. Fakat gene zekâsı ve tekniği ile bu tehlikeyi de atlatmış ve akabinde —maruf tayyare oyununu yaparak basınını kavalandırınış, çe çevirmiş ve yere çarpmış: ur. Bu saretle Nevinerin tırtı yere gelmiş ve Cim Lomdos da dünya şampiyonluğunu kazanmıştır. İnönü kampında (ANADOLU) —Başı 4 ncü sahifede — cak dört plânör uçmuştu. Kamp kapanırken 150 plânör uçacaktır. Meselâ rüzgâra karşı konu- lan bir plânörde yan muva- zenesini öğrenen talebe, ya- vaş yavaş küçük rulelerle is- tikamet — vermesini - belliyor. Bundan sonra ufak sıçramalar başlamıştır. Artık plânörcü emeklemeğe başlıyan çocuk gibidir. Yürümenin zevkini alan küçük, düşer, ağlar, fakat gene durmadan yürümek ister, Ya havada dolaşmanın zev- kini alan genç?.. İlk sıçrama- lardan sonra uçmak arzusu, onun bütün gaye ve hayal dizginlerini eline almıştır. Acroplanik uçuş tekniğini, Plotaj tekniğini, stard teşki- lâtı bilgilerini yetiştiği Türk- kuşunda öğrenerek İnönüne gelmiş olan gencin, bundan sonraki — vazifesi, kendisine, *seninle beraber havalanalım,, der gibi bakan plânöre yer- leşerek, onun ağır vücudünü hafif havada kanadlandırmak- tır. Yerde — kaldığı zaman mahzun ve kederli — duran plânör, havada, uzun zaman kafeste kalmış bir kuş gibi neşeli ve delişmendir. Plânö- rün milletlerarası olan vasıf- ları, bizim gençlerimizin elin: de büyük bir meziyet daha kazanıyor: Bütün tehlike ola- bilecek taraflarının yok edil- miş olması.. Çünkü birçok memleketlerde kanadlanmak davasında olan nesiller kırık kanadların üstüne basarak yükselmişlerdir. Biz de iki yıldanberi, Türk- kuşu gençliğinden hiçbirinin burnu bile kanamadı, Cemal Kutay ve gaz 25 sigortası da bu he- virmiş, n iR — ANADOLU Bergamada Zirai vaziyet çok iyidir Bergama, (Hususi mühabi- rimizden): Islah edilen Akala tohum- larından yetişen fidanlar — ilk mahsullerini iyi — vermektedir- ler. Bergama mıntaksının bil- hâssa ratıp kıyılarına çok el- verişli olan bu pamuk tohum- larından — istifade umulmaktadır. Bütün pamuk sahasını gözden geçiren ziraat memuru B. Necip ötede be- ride ekilmiş olan Hind pa- muğu fidanlarını kâmilen sök- türmüştür. Bu suretle Akala tohumlarının kiymeti - korün: muş oluyor. Bu yıl bütün yaz kurak de- vam ettiği halde münhat yer- lerdeki pamuklar bundan mü- teessir olmamıştır. Yalnız çekirdekli ve çekir- deksiz bağlardan bu kuraklık | yüzünden orta derecede mah- sul alınabilecektir. Si ör — makinesinin faaliyeti: Geçen sene Bergamaya gön- derilen — hububat - temizleme makinesi bu sene de faaliyete geçmiştir. Makine, Arpa,Buğ- day, Çavdar tohumlarını daha iyi temizlemektedir. Bu maki- ne seyyar bir hâle konmuş ve köyden köye gezdirilerek çalıştırılmıştır. Beş gün içinde 30 ton tohum temizlenmiştir. Bu makinc, tohum zamanı- na kadar hububatın - yarısını temizliyebilecek — bir vaziyet göstermektedir. Bu sene mah- sul iyidir. Fiatler de normal bir vaziyettedir. Paris şoförleri Umumt grevilân ettiler Paris, 12 (Radyo) — Paris şoförleri grev ilân etmişlerdir. Otuz taksi şirketi bugün ça hışmamıştır. Yalnız bazı küçük taksi şirketleri faaliyettedir. Yani bütün Pariste 4700 tak- siden sadeçe 200 araba ça lışmıştır. Havaliye aid 49 garaja mensub 3500 taksiden yalnız 153 araba çalışmıştır. B. Benes Fransa sıhhive nazırını kabul etti Prag, 12 (Radyo) — Fransa sıhbiye nazırı B. Marko Rikar bu sabah cumhur reisi bay Benes tarafır dan kabul edil- miştir. edileceği | kın D Su derdi.. Dün, bir kariimizden mektubu aldık: Eşrefpaşada Zafer mektebi arkasında Komiser Mahmut sokağında oturmaktayım.Oradaki şu bu sokağa bir çeşme konul- muştur. Nedense bir haftadır bu çeşme bir sicim kalınlı- gında akıyor. ve yü: tandaş bir teneke su için kıv ranıp duruyor. Belediyenin bu derdimize bir çare bulmasını yalvarıyoruz. Eşrefpaşada Zafer mektebi arkasında Komiser Mahmut sokağında No. 7 evde Kâmil Şenöz Bucada ekmek meselesi Haber aldığımıza göre, Buca belediyesi, Bucada fırınlardan başka yerlerde ekmek - satışı yapılmasını yasak etmiş ve bu yasak, halkı sıkıntıya, ekmek satan bakkalları da haklı ola- rak şikâyete düşürmüştür. Bucada esasen iki fırın var- dır. Eskiden ekmeğini bakkal- lardan tedarik eden halk, şim- di Bucanın bir köşesinden kal kıb fırına kadar gitmek mec- buriyetinde bırakılmıştır. Bak- kallar, İzmirden ekmek getirib satmak istemişler, buna da müsaade edilmemiştir. Buca belediyesi bu kerarın- dan vazgeçse çok - iyi olur sanıyoruz. Ekmeklerin bakkal- larda iyi muhafaza edilmesi ve temizliğe riayet olunması şartile satılması pek âlâ müm- kündür.. Halka da - kolaylık gösterilmiş olur. rece va- Öğretmenler Bundan sonra Vekâletce tayin edilecek İstanbul, 12 ( Husasi ) — İlkokul öğretmenleri bundan sonra Maarif Vekâleti tarafın- dan tayin edilecektir. Almanyada işsizler azalıyor Berlin, 12 (Radyo) — AL manyadaki işsiz mikdarı Tem- muzda 563,000 idi. Bu mikdar Hazirana nisbetle 86,000 nok- sandır. Fransız sefirleri değiştiriliyor Paris, 12 (Radyo) — Fran- sız sefirleri arasında mühim tebeddülât olacaktır. Vaşing- ton, Moskova, Brüksel, Atina," Oslo, Belgrad ve Pekin se- firleri değiştirilecektir. aa Dahiliye Mütebassısı Doktor Celâl Yarkın İzmir - Memleket hastanesi dahili hastalıklar seririyyat şefi Pazardan maada hergün hastalarını muayene ve tedavi eder. Muayenehane : İkinci Beyler sokağı No. 65 Talefon : 3956 Evi : Göztepe tramvay caddesi No. 1018 Telefon : 2545 HEKENLAN / Telefon: 2545 — AMAD Emlâk ve Eytam bankasından: Esas No. Yeri C. 114 Karşıyaka alaybey naldöken tramvay caddesi ada 30, parsel 13. İzmir birinci “ka- rantina tramvay C, Aada 698, parsel 8 A. 1134 Depozito No. su Nev'i Tei Eski Yeni S7/1 55 Ev ve dükkân 350 447 taj Ev 650 Jİzahatı yukarıda yazılı emlâkin bedelleri peşin veya taksitle ve C. 114 Nolu gayri menkulün taksitleri * 9.5 faize tabi olmak kaydile 27-8-937 cuma günü saat 11 de ihalesi yapıl- mak üzere pazarlıkla artırmaya konulmuştur. İstekli olanların hizalarında tırarak artırmaya girmeleri ilân olunur. yazılı depozitoyu veznemize ya- 13 25 2785 halkın su ihtiyacını temin için | SEAEET Z 13 Ağastos . . “— .. .. .. .. İzmir iskân müdürlüğünden: Muhtelif kazalarda yapılacak göçmen evlerinin aşağıda gös- terildiği veçhile inşaası için kapalı zarf usulü ile yapılacak münakasa ilânıdır: 1 — İnşa edilecek binaların evvelce yapılan ilândaki keşit bedelleri dun görüldüğünden nafıa formüllerinin köprü ve şoselerde tatbik olunan tahlil fiyat esaslarına göre yükseltilerek bu kerre yeniden muhammen kıymet tesbit edilmiş ve bu evlerin tiplerile hangi kazaların hangi mevkilerinde yapılacağı aşağıda gösterilerek 8/8/937 tarihinden itibaren onbeş gün müddetle yeniden münakasaya konulmuş ve 23/8/937 pazartesi günü saat üçte İzmir iskân müdürlüğünde müteşekkil komis- yonca ihalesi mukarrer bulunmuştur. A — Menemen kazasının Maltepe köyünde 91 tek köy tipi kârgir kaza merkezinde 14 şehir tipi kârgir rgama — kazasının Kınık nahiyesinde 20 tek köy tipi kârgir C — Dikili merkez kazanın Çandarlı köy tipi Ç — Foça kazasının Bağarası mevkünde 17 tek, 10 çift köy tipi kârgir D — ğ emalpaşa kazasının Yukarı kızılca ve Parsa köylerinde 22 tek köy tipi kârgir E — Torbalı kazasının muhtelif köylerinde 387 tek ve 48 çift köy tipi kârgir F — Kuşadası kazasının muhtelif köy tipi kârgirdir. G — Çeşme kazasının muhtelilf köy tipi kârgir 927 kazasında 31 şehir tipi kârgir, nahiyesinde 158 tek 31 çift kârgir köylerinde 29 tek köylerinde 103 tek Yukarıda tadat olunan tek evlerin - kerestesi hariç olmak üzere beherinin muhammen bedeli 356 lira 57,5 kuruştur. Çift evlerin 625 lira 48 1/4 kuruştur. Şehir tipi evlerin 410 lira 46 kuruştur. Münakasaya iştirak etmek istiyenler toptan - teklif yapabileceği gibi onar, yirmişer evin- inşasına pera- kende suretile de iştirak edebilirler. Her müteahhid tip itibarile kaç evin teahhüdüne iştirak ederse bu evlerin beherine konulan muham- men kıymetinin * 7,5 nisbetinde teminat vermedikçe münakasaya iştirak edemez. İnşa edilecek göçmen evlerine aid kereste iskân dai- resince inşaat mahallerinde aynen müteahhide teslim edileceğine göre yukarıda beher ev için keşifleri mucibince konulan muhammen kıymetler kereste bedeli tenzil edilmek suretile konulmuştur. Kerestesi veri- lecek olan bu binaların malzemesi, işçiliği hesap edilerek anahtar teslimi suretile ihale edilecektir. - Münakasaya iştirak etmek istiyenler fenni ve umumi şartname plânları görmek üzere İzmirde iskân müdür- lüğüne kazalarda kaymakamlara müracaat etmelidirler. — Münakasaya iştirak edecek olanlar -teklif mektupla; | rına mes'ul olan şeriki mimar veya fen memuru,ile müştereken imza edecektir. — 2935 7-10-14-17 - “YARINI DÜŞÜN Gümrük mahafaza genel komutanlığı İstanbul satın alma komisyonundan: 1 — 832 takım süvari ve 1131 takım piyade eratı kışlık elbisesine istekli çıkmadığından 23-8:937 pazartesi günü saat 15 de pazarlığı yapılacaktır. 2 — Tasınlanan tutarı 19237 lira 40 kuruştur. 3 — Şartname ve evsaf komisyondadır, görülebilir. 4 — İsteklilerin 1443 liralık vezne makbuzu veya bankâ mektupları ve kanuni vesikalarile birlikte o gün Ga- latada eski İthalât gümrüğü binasındaki komutanlık satın alma komisyonuna gelmeleri. 3-8-13-18 4683/2616 mimm. Doktor Mnmm A.Kemal Tonay Bakteriyolog ve bulaşıcı, salgın' hastalıkları Birinci Sınıf Mutahassısı — (Verem ve saire) e Baymahane İstasyona karşısındaki Dibek sokak başında 30 sayılı ©v Ve muayı sabah eaat 8 den akşam saal 6 ya hastalarını kabul eder O L AAA0 (UKIMAAI l ı"