31 Ağustos 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

31 Ağustos 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

ç Numara — 79 Yazan: M, Ayhon _— Dışarıda kıyamet kopuyordu. Doka ise şarabın tesirile sızmış uyuyordu Hole kayıkçıların, gemicile- “rin ve diğer deniz esnafının (arasında, bu hâdiseye azami — büyük bir ehemmiyet verili- “yordu. Onlar, her kahraman- hığı kendi meslekleri erbavına | atletmeği sevdikleri için: ! — Bu, muhakkak bir korsan işidir -diyorlardı-. hem de Ve- nedik korsanı, Dokanın sara- yına kadar girip bir kızı ka- çırabilecek olan ancak o kar- sandır. — Yani, keseri kendi tarafla- rına zontuyorlardı. Bütün şehir zabıta kuvveti | faaliyete geçmişti. Denizde - sandallar dolaşıyordu. Donan- ma, her ihtimale karşı açıkta hazır. bulunmak - emrini ak- o mıştı. Asıl kıyamet, Dokanın ka- fasında kopuyordu. Doka, daha akşam çöker çökmez, kendisine mükemmel - bir içki sofrası kurdurmuştu. Fakat içkinin bir kısmını da kendi ellerile'hazırlamıştı. Çün- — kü ©o geceyarısı, senelerden- beri ruhunu yakan ateşi sön- | dürecek olan kadın gelecekti. — En dilber bir Yunan kadınını — kolları arasına alacak, onunla başbaşa mesud saatler geçi- — recekti. Bu hayalin lezzeti, Dokayı, şaraptan çok evel sarhoş et- mişti. İkide bir koltuğundan kalkıyor, pencereye giderek yıldızları seyrediyor, mesud bir ruhla, ıslık çalıyordu. Doka sanki gençleşmişti. — Saatler geçmiyor; Diye mırıldanıyordu.. Hal- buki saat, bildiğimiz saatti ve bittabi gelib geçiyordu. Hatırına hiç bir tereddüt bile — gelmiyordu. Nihayet işte, aşk — we vuslat saati gelmişti. Sara- ya derin bir sessizlik çökmüş- — kü. Kalbi çarpa çarpa bekli- — yordu. Doka, sade kulak ke- silmişti. Koridordan ayak ses- leri bekliyordu. Fakat nafile; beklediği ses gelmiyordu. Ne bir kadın kokusu, ne bir ipekli rob hışırtısı, ne de bir ayak — sesi.. Saate baktı. Şimdi de ter- sine olarak, vakit çabuk ge- -— çiyordu ve hâlâ kimse görün- müyordu. Saat bir olmuştu. Bir bu- çuk, iki olmuştu. Ne gelen vardı, ne de gideni. Hayal inkisarı başlamıştı. İçinde ev- velâ derin bir acı duydu. Son- ra hiddeti ayağa kalktı. Oda- | — nin içinde, sinirli sinirli, yarı — deli gibi dol — Biliyorduki, artık gözlerine Ouyku — girmeyecekti. Hemen — şerap şişelerinden birini daha açtı: — Sarhoş olup sızmalıyım; | — Diyerek yunarlamağa baş- — ladı. Biraz sonra artık körkü- — tük vaziyete gelmişti. Pis pis küfrediyordu. Ceketini - zor çıkarabildi ve bir balta ile — yuvarlanmış ağaç kütüğü gibi karyolasının üstüne düştü, sı- Doka bir takım gürültülerle kendine geldi Kanlanmış, şiş- miş gözlerini ellerinin tersi ile oğuşturdu ve etrafına bakındı: Güneş yükseleli epeyce ol- muştu. Esnedi, gerindi. — Bu hayvan herifler, oda- mın önünde ne dolaşıyorlar? Diyerek doğruldu ve kapıyı açınca, saray muhafızlarından üç zabitle bazı hizmetçileri, sabsarı çehrelerle, korkak, bit- kin bir vaziyette karşısında gördü: — Ne var, kediler gibi ne bağrışıyor, ne bekliyorsunuz burada? Söylesenize! Nihayet biri cevab verdi: — Muhterem Doka hazret- leri.. Prenses Kiyarayı arıyor- duk... — Prensesi mi?. Ne yapa- caktınız. onu? Eğer bir işi varsa onu buradan |mı arıya> caksınız, odasından mı? — Odasıma baktık Haş- metpenah... — Yok mu?. Bahçeye bak- madımız mi? Doka, hâlâ vaziyeti kavm- yamamıştı. Cevap beklemeden kapıyı kapamak üzere idi ki, ilk defa söze başlıyan, ne olursa olsun hakikati anlatmı- ya karar vermiş gibi atıldı: — Yok haşmetmeab, hiç, hiçbir yerde yok.. Hatta ken- di sarayında da yok.. Vene- diğin hiçbir yerinde yok.. Doka, sırtına bıçak saplan- mış gibi sendeledi. Birdenbire gözleri büyüdü. Korkunç bir düşüncenin hücumu ile - sinir- İenerek, geriye döndü ve söz söyliyen muhafızın — üstüne atıldı: İ — Ne dedin hayvan!.. Ne dedin eşşek? Herifin gırtlağını sıkıyordu. Fakat aklı başına gelir gibi oldu ve bıraktı. — Evet, haşmetpenah, yok, hiçbir yerde yok.. Vaziyeti artık biraz itidalle muhakeme — etmekten — başka çare yoktu. İçeriye girdi. Ce- ketini giydi. Ve derhal saray muhafızını çağırttı. Aldığı ma- Kümat, çok fena idi. Kiyara, esrarengiz şekilde uçup git- mişti. Kapı, bahçe nöbetçileri tamamile ademi malümat be- yan ediyorlardı. Gece, ne gi- ren olmuştu. Ne de çıkan? Doka küplere biniyordu: — Peki, ne oldu, diye ba- ğırıyordu, uçmadı yal, Uçu- rulmadı ya?. O dakikaya kadar İriniyi hiç düşünmemişti. Birdenbire onu hatırladı ve sapsarı ke- sildi. Acaba, bu tegayyüb hâ- disesinin İrini ile münasebeti var mıydı? Karşısında mühim bir me- sele daha canlanıyor, demekti. İrini, söz verdiği halde gel- memişti. Sonra, nöbetçilerin ifadesine göre, gece saraydan kimse çıkmamıştı. Şu halde kaybolan bir değil, iki kişi idi. İrini masum mu — idi. o da Kiyaranın meçhul karar ve akıbetine mi sürüklenmişli?.. Yoksa, rolü oynıyan ve tuzağı ören bizzat İrini mi idi?. Bu meseleyi ve bu düşün- cesini kimseye açamazdı. Çün- kü kendi foyası meydana çı- kacaktı, bu düğümü, kendi başına çözmeğe mecburdu. — Sonu var — Yunan gazeteleri: Tahtelbahirler mes'elesi için neler yazıyorlar? Vradini, denizci devletlerin ted- bir almaları lâzımdır, diyor.. Yunan gazetelerinin birçok- larm, İspanya vapurlarının tor- pillenmesile meşgul olarak bu hususta yazdıkları lâkonik fık- ralarda bu gidişin tehlikeli hâdiselere meydan vereceğini tebarüz ettirmektedirler. *Ça- nakkale, başlığı altında yaz- dığı başmakalede diyor ki: 'İngilıerc hükümeti meçhul tahtelbahirlere ateş açılmasını emrederken, bunların, Sala- manka hükümetine ait olma- dıklarını düşünmüştür. Tür- kiye hükümeti de âcil tedbir- ler almış ve boğazların kapa- tılması bile mevzubahs olmuş- tur. Bu havalide dolaşan va- purların çoğu Yunanistana ait bulunduğundan, torpilleme işi ve boğazların kapanması, bizi alâkadar etmektedir. Binaen- aleyh Çanakkale — önündeki hâdiselerin, seyrüsefer serbest- liğine zararlı olmamasını te- menni ve ümit ederiz. , Vradini de bu meseleyi de- nizcilik ve seyrüsefer serbest- liği bakımından tahlil ederek S0 ee he Üneel teki — faaliyetlerini hatırlatan bu harekâta karşı, denizci devletlerin tedbir — almaları lâzmgeldiğini tebarüz ettir- mektedir. ——— İzmir Tramvay ve Elektrik Şirketinden —a Eylül 1937 ayında cereya: nın aşağıda gösterilen mınta- ka ve günlerde kesilebileceği sayın — müşterilerimizce bilin> mek üzere ilân olunur : S ve 19 Eylül 1937 pazar: ları saat 7 den 17 ye kadar: V numaralı Çarşı mıntaka- sında X numaralı Konak mınta- kasında XI ve XIV Gazi Bulva- rında AVI Gümrük mıntakasında XI Mezarlıkbaşı mıntaka- sında VEVİLVİN ve XH Tram- vay caddesi ve mücavir so- kaklarda. 12 ve 26 Eylül 1927 pa- zarları saat 7 den 17 ye hadac . y İzmir İkinci lcra Memur- #luğundan: Bay Adnanın Emlâk ve Ey- tam Bankasından taksitle satın aldığı gayri menkülden müte- vellit borç için bankaya ipotek eylediği Karşıyakada Osman Zade mahallesinde Reşadiye caddesinde 32 eski 34 yeni kapı numaralı kapıdan içeri girilince bir miktar taşlık ve karşıda yan yana iki oda ve solda bir oda ve bir kaç ba: || samak merdivenle çıkılınca bir küçük sandık odası vardır. Taşlıktan tekrar inilince soka- ğa çıkar ufak demir kapu ve kapının yanında bir oda ve bir bahçeyenazır ayrı ayrı bir oda ve bir matbah ve bir he- lâ ve yanında hamamı vardır. Bahçe kapusundan bahçeye çıkılınca, solda tuğla ile ya- pılmiş bir. odunluk ve su tu- lumbası ve hane dahilinde Yamanlar suyu ve elektrik tesisatı ve 15 metre uzunlu- luğundan 3 buçuk metre ge- nişliğinde bahçesi mevcut olup işbu hanenin kıymeti ehli vu- kufça 2000 lira olarak tesbit olunmuştur. Mezkür evin mülki- kiyeti açık artırma suretile ve 844 numaralı Emlâk ve Eytam Bankası kanunu mucibince bir def'aya mahsus olmak şartile artırması 8/10/937 Cuma günü saat 14 de icra dairemiz içinde yapılmak üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. Bu artırma neticesinde satış bedeli her ne olursa olsun borcun ödenmesi tarihi 2280 numaralı kanunun mer'iyete girdiği tarihten sonraya müsa- dif olması hasebile kıymetine bakılmıyarak en çok artıranın üzerine ihalesi yapılacaktır. Satış 844 numırı(ı %mlik ve Eytam Bankası kanunu hü- kümlerine göre yapılacağından ikinci artırma yoktur. Satış peşin para ile olup müşteri- den yalnız yüzde iki buçuk dellâliye masrafı alınır. İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri men- kul üzerindeki haklarını husu- siyle faiz ve masrafadair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde ev- rakı müsbitelerile birlikte me- muriyetimize bildirmeleri icab eder. Aksi halde haklarf tapu si- cilince malüm olmadıkça pay- laşmadan hariç kalırlar. 27-9-937 tarihinden itibaren — şartname herkese açıktır. Talip olanla- rın yüzde yedibuçuk teminat akçası veya milli bir banka itibar mektubu ve 37/2182 dosya numarasile İkinci icra memurluğuna müracaatları ilân olunur. H. İş. No. 581 — 2986 I numaralı Darağaç minta- kasında H numarahı Tepecik mınta- kasında Hİ numaralı Alsancak min- takasında IV numaralı Basmane min: takasında LX numaralı Eşrefpaşa mın- takasında XV numaralı Kültürpark mıntakasında Karşıyaka Turan Bayraklı Bornova mıntakasında Şebeke ameliyatı dolayısile cereyanın — 31-8-1937 de saat 7 den 17 ye kadar Bucada kesil Küçük Harika! Büyük kolaylık! Çamura - Çukura - Kazaya karşı sigorta Yelek cebine ve el çantasına sığar kolaylıkla taşınır. JUNIOR Ceb fenerleri Türkige umumi satış hakkı: İsmail Ömer İşçen Galata Hafnw sokak No. 5 Fuarda satış yeri TRAKYA pav- vonu kar:ıımda Manisa vilâyetinden: 1 — Yeni inşa edilmekte olan memleket hastanesi — için (895) lira muhammen kıymette on altı kalem tabak, kâse, fincan, sürahi, su bardağı, tuzluk, tepsi, çatal, kaşık, bıçak kepçe gibi mutfak malzemesi açık eksiltme suretile satın al- nacaktır. 2 — Bu malzemenin daimi encümende görülebilir. nümuüneleri ve evsafına ait şartları 3 — İhale 16-9-1937 Perşembe günü saat on buçukta vilâyt daimi encümeni önünde yapılacaktır. 4 — Muvakkat teminat (67) lira 13 kuruştur. İlan olunur. Si 4 2 14 Manisa vilâyetinden: 1 — Yeni inşa enilmekte olan memleket hastanesi için nümunesi mevcut bezden muhtelif boyda (800) parça don ve gömlek, (300) adet nevresim, (300) adet çarşaf, ( 96 ) adet gömlek yaptırılacak ve (100) adet muşamma bezi, (200) metre sargılık ve (96) metre komreslik bez alınacaktır. (7054) metre bezden imal edilecek olan bu levazımın imaliyesi ile birlikte muhmman kıymeti (2064) liradır. 2 — Bez nümunesi ve imal şartları vilâyet daimi encüme- ninden görülebilir ve öğrenilebilir. 3 — İhalesi 16-9-1937 Perşembe günü saat on buçukta vilâyet daimi encümeni önünde yapılacaktır. 4 — Muvakkt teminat (154) lira 80 kuruştur. a 4 İlân olunur. 9 14 Manisa vilâyetinden: 1 — Yeni inşa edilmekte olan memleket - hastanesi için kılıfı ile birlikte beheri (13) lira 95 kuruş kıymetinde ( 100 ) adet yün yatak ile yine kılıfı ile birlikte beheri ( 204 ) kuruş kıymetinde 200 adet yün yastık açık eksiltme suretiyle satin alınacaktır. 2 — Kılıf nümunesi ve diğer şartları Daimi encümen kale- minde görülebilir. ve öğrenilebilir. 3 — İhalesi 16-9-1937 Perşembe günü saat on buçukta vilâyet daim? encümeninde yapılacaktır. 4 — Muvakkat teminat (135) lira 08 küruştur. Kültür Lisesi Müdürlüğ Si c faz b günden Kız ve erkek öğretmenlere (Fuar) münasebetile İzmire gelecek kız ve erkek öğretmen- ler (Kültür Lisesi) yatı dairelerinden istifade edebilirler. İzmir İkinci İcra Memurlu- ğundan : 2987 Remzinin Emlâk ve Eytam Bankasından taksitle satın al- dığı gayri menkulünden müte- vellit borç için bankaya ipo- tek eylediği Karşıyaka Donan: macı — mahallesinde Çoraklı sokağında eski 64 yeni 76 sayılı ve ada 51 parsel 5 sayılı ve 50 lira kıymetindeki arsa- nın mülkiyeti açık arttırma suretile ve 844 numaralı Em- lâk ve Eytam Bankası kanunu mucibince bir bef'aya mahsus olmak şartile artırması 8/10/937 Cuma günü saat Tâde ic- ra dairemiz içinde yapılmak üzere 30 gün müddetle satılı- ga konunldu. Bu artırma neticesinde satış bedeli her ne olursa olsun borcun ödemesi tarihi 2280 numaralı kanunun mer'iyete girdiği tarihten sonraya müsa- dif olması hasebile kıymetine bakılmıyarak en çok artıranın üzerine — ihalesi rîırl:c_ıkhr. Satış 844 numaralı Emlâk ve Eytam Bankası kanınu hü: kümlerine göre yapılacağından ikinci artırma yoktur. Satış peşinpara ileolup müşteriden yalnız yözde iki buçuk dellâ- liye masrafı alınır. İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve itifak k h rinin geyvri men kul üzerindeki haklarını husu- siyle faiz ve masrafadair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde ev- rakı müsbitelerile birlikte me- muriyetimize bildirmeleri icab eder. Aksi halde hakları tapu si- cilince malüm olmadıkça pay- laşmadan harıç kalırlar. 27/9: 937 tarihinden itibaren şartname herkese açıktır. Talip olanla- rın yüzde yedi buçuk teminat akçesi veya milli bir banka itibar mektubu ve 37/1934 dosya numarasile İkinci icra memurluğuna müracaatları ilân olunur. H, İş. No. 502 2987 Mitat Orel Adres: Beyler Numan so- kağı No. 23 Kabul saatleri: Öğleden evel saat 10-12 öğleden sonra 15,30 - 17 Tele, 3434 Birinci Sınıf Mutahassıs Dr. Demir Ali Kamçı oğlu Cilt ve Tenasül hastalık. ları ve elektrik tedavisi İzmir - Birinci beyler sokağı Elhamra Sineması arkasında Telefon : 3479