31 Ağustos 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

31 Ağustos 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ULUS Ü NO AA LA D i B ADIMIı HER YERDE 5 KURUŞ | 18 inci Yıl No. 5781 SALI 31 Ağustos | 1937 Tel ; Başmuharrir 1063 Yazı İşleri Müd. 1062 Bütün yurd bayram yaptı Büyük geçid resmi yapıldı, Harbiyeden çıkan binden fazla subaya diplomaları verildi Dünkü geçid resminde muntazam yürüşlerile büyük takdirler kazanan bu seneki Harbiye mezunları Ankara'da ilk harbiye mezunları Dün harbiyede büyük bir tören yapıldı Kahraman ordumuz bu sene binden fazla subay kazandı Dün bütün Ankaranın sevinç, neşe ve intizam içinde yaşadığı büyük bayramın canlı bir hususiyeti de vardı: Harbiye okulunun 103 üncü yılı mezunlarına öğleden sonra saat 15.30 da törenle diplomaları dağıtılacaktı. Sabahki büyük geçid res- mine iştirâk eden ve gösterdikleri takdin- ve iftihara değer intizamla onbinlerce ankaralmın alkışlarını toplayan harbiyeli gençler saat 13 de Zalfer âbidesine çelenklerini koydular. Burada hava yarsubayı Ekrem Olcay bir söylev verdi. “Atatürk rejiminin, Atatürk kültürünün, A- tatürk sevgisinin en parlak ve en Müsaid verimlerine müyesser olan gençliğin, canla başla savaşmağa, verilen vazifeleri başarmağa ahdi olduğunu, imanı bulunduğunu,, anlattı. Bundan sonra yeni mezun- lar Bankalar caddesi yoluyle mek- teblerine gittiler kok k Dünkü törende hazır bulunan bir muharririmiz gördüklerini şöyle anlatı- yor: Okula tam zamanında gittik. Daha uzaktan büyük ve güzel harb okulu bi nasının önünde bir fevkalâdelik hisse- Atatürk'ün teşekkürleri İstanbul, 30 (ALA.) — Riyaseticamhur. Umumi Kâ- tibliğinden: Otuz ağustos bayramı münase- betiyle yurdun içinden ve dışın- dan gelen tebrik telgraflarından Atatürk pek mütehassis — olmuşlar ve teşekkürleriyle tebriklerinin iletilmesine Anadolu Ajansını me- (Sonu 7, inci sayfada) Dünkü törende bulananlar ve Afgan askeri heyeti General Mustafa Kemal Kökçe dünkü törende çok kuvvetli bir nutuk verdi Tayyare vezafer bayramı Dünkü geçid resminde hahraman askerlerimiz sert adımlarla geçtiler ve coşkun alkış'larla karşılandılar Türk milleti Atatürk - kızı kahraman tayyarecimiz Sabiha Gökçen'le övünebilir Gökçene törenle diploması verildi Sabiha Gökçen'in sözlerinden: oAĞi “Ne mutlu bana ki, bu şeref beratını miletimin ve vatanımın en büyük hedefe ulaştığı bu kutsal günde, 30 ağustosta almış bulunuyorum..,, Eskişehir, 30 (Hususi muhabi- rimiz bildiriyor) — Eskişehirde 30 ağustos zafer bayramı bugün ka- labalık bir halk kütlesi tarafından kutlanmıştır. Saat 10,30 da Ata- türkün hemşireleri Bn. Makbule, Sabiha Gökçenle beraber törene geldiler. Onları Ordu müfettişi Örgeneral Fahreddin ve diğer ge- neraller takib ettiler. Meydanda (Sonu 4. üncü sayfada) Dünkü geçid resmi çok parlak oldu Bütün A_nkara kahraman orduyu coşkun bir heyecanla alkışlıyordn 30 ağustos zaferinin 15 inci yıldö- nümü, dün şehrimizde ve bütün yurd- da büyük merasimle kutlandı. Anltara- da tâ sabahtan itibaren şehir baştanba- şa bayraklarla donanmış, güzel Ankara bayram günlerine mahsus, 0 vakur ve canlı manzarasını almıştı. Halk çok erken saatlerden itibaren hipodroma doğru akına başlamıştı. Sa- at dokuz, dokuz buüçük sularında Kara- oğlan, Ulus meydanı, Bankalar caddesi ve civarları kalabalıktan geçilmez bir hal almıştı. Ankaralılar bir taraftan bayramları- nı kutlarken, diğer taraftan da Trakya manevraları sonunda yapılan büyük ge- çid resminde bulunamamaktan mütevel. lid Üzgünlüğü, kahraman askerlerimizin yapacakları geçid resmiyle tadile koşu- yorlardı. Bu yıl, Ankara'da kutlanan Zafer bayramının bir hususiyeti de, geçen son- bahardanberi cumhuriyet merkezinin bağrında yer alan Harbiye mektebini bu (Sonu 7. inci sayfada) Bugün 12 sayfa Dumlupınarda Türk meçhul askerinin mezarında Büyük tören yapıldı Dumlupınar, 30 (Hususi surette gi den arkadaşımızdan) — Afyondan sa- bah karanlığında hareket eden hususl trenimiz Dumlupınar istasyonuna gir- diği zaman bizden evvel Afyondan ve İzmirden gelen katarların 17 vilâyet. ten getirdiği halk ve cemiyet mümes. silleri ve Dumlupmar civarından bim. lerce köylü ile karşılaştık. İstasyondan mechul asker âbidesine doğru giden yol üzerinde atlı, yaya, -- rabalı ve otomobilli bu kalabalık on beş yıl evvel kazanılan büyük zaferim şehidlerine karşı duyulan hürmet his. sinin süküneti içinde idi. Tören, âbide çevresinde toplanan şehirli, köylü asker ve sivil bu binlereş ( Sonu 3. üncü sayfada ) Mareşal Fevzi Çakmak geldi Genel Kurmay Başkanı Mareşal Fev- zi Çakmak dün sabahki ekspresle İs- tanbuldan Ankaraya gelmiş, istasyonda bir müfreze askerle şehrimizdeki ba- kanlar, mebuslar ve Milli müdafaa ba- kanlığı ileri gelenleri tarafından karşıs lanmıştır.