18 Eylül 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

18 Eylül 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Sayfa Balkan güreş müsabala- rı dün başlamıştır detle alkışladılar. Beşinci Balkan güreş müsa- bakalarının merasimi saat tam 18 de. başladı. Askeri bando çalarken başta Yunan - ekibi olduğu halde müsabakalara iştirak eden Yugoslavya ve Türk milli takımları halkın sürekli alkışları arasında ring üzerinde toplandılar. İstiklâl marşından sonra Türk spor kurumu İzmir bölgesi nanına Vali vekili B. Cavid Ünver ringe çıktı, hoparlörün ahizesi önünde Balkan güreş takım- larıni selâmlıyarak şu natku irad etti: — Dost Yugoslavya ve Elen milletleri — sporcuları, Türk Milli güreş takımı; höşgeldiniz! Sizlerin şahıslarınızda Vilâ. yet namına Parti Başkamı ve Spor Kurumu Başkan - vekili sıfatile milletlerinizi selâmla- makla derin bir haz duyuyorum. Bu sene beşinci Balkan gü- reş müsabakalarının Türkiyede, bilhassa İzmirde yapılmış ol- masından derin bir memnuni- yet hissediyorum. Bu müsa- bakaların, fuarın devam ettiği bugünlerde yapılması ayrıca ehemmiyetlidir. Sizleri burada toplamağa muvaffak olduğun- dan Türk Spor Kurumuna teşekkürlerimi sunarım. Balkan devlet'erinin, bütün sporcularını, yani Romnnya, Bulgaristan ve Arnavud spor- cularının gelecek müsabaka- larda aramızda bulunmalarını temenni ederim. — Balkanlar bugün büyük rehberlerimizin delâletile tam sulh ve müsa- lemet kaynağı olmuştur. Bu gibi spor temasları milletleri- miz arasında samimiyeti artı racaktır. Beşinci Balkan güreşlerini açır ve hepinize muvaffakı- yetler dilerim. Vali muavini bay Cavitten sonra güreş federasyonundan Ahmet Fetkeri söz alarak Balkan — güreşlerini — İzmirde yaptırmağı temin eden parti- mize teşekkürlerini — bildirmiş idarecilerin kısa bır zamanda yaptıği mühim hazırlıkları tak- dirle karşılamış ve sonra gü- reş takımlarım birer birer halka takdim etmiştir. Halk güreşçileri sürekli alkışlarla karşılamıştır. Yunan kafilesi reisi M. Ve- kuris de söz alarak Türk-Yu- nan dostluğundan ve bu te- masların iki millet arasındaki bağlantıları bir kat daha tak- viye ettiğinden bahisle Yunan güreş ekibinin senelerdenberi — 56 — leye gidiyordu. Kendi kendi- sinden o kadar utanıyordu ki, aynaya bile bakmıya cesâret edemiyordu. Roz kendi kendine şu ka- tarı verdi: — Havai adalarına varınca hemen geri döneceğim! Bu kararı - verdiği bir kamarot geldi ve: — Dört numaralı kamara- daki bayan sizi bekliyor. Dedi. Bu haber üzerine Roz, ye- rinden fırladı. Bu daveti ka- bul edemiyeceğini söylemek isterken mihaniki bir hare- sırada Gizli Cihangir Nakleden: F.ğmoıddln Bınlloılu Türkiyede yaptığı müsabaka- larda geliş ve gidişte Türk hükümet — adamlarından — ve halktan gördüğü hürnüstikbal ve teveccühten dolayı Yunan hükümeti namına müteşekkir olduğunu ve beşinci Balkan güreş müsabakalarında hazır bulunmak şerefine nail oldu- ğundan şahsan iftihar duydu- ğunu ilâve etmiş bütün güreş- çilere muvaffakıyetler temenni- sinde bulunmuştur. Mütcakiben askeri bando Yunan milli marşını çalmış ve seyirciler tarafından — alkışlan- mıştır. Yugoslav kafile reisi M. Rihter de nutkunda vali veki- line hitab ederek demiştir ki: — Beşinci Balkan güreşle- reşlerine iştirak eden biz Yu- goslav güreşçileri, kardeş Türk milletine ve onun Atası Ata- türke sevgi ve saygılarımızı sunmamızı delâlet buyurmanızı rica eder, Yugoslav milleti namına ikinci defa olarak Türk milletini ve bütün kardeş mil- letlerini selâmlarız. Merasimden sonra Güreş federasyonundan Ahmet Fet- geri güreş nizamatı ve usulile güreş müsabakalarının tekniği hakkında seyircilere bazı iza- hat vermiştir. Müsabakalar 56 kileda Türk Kenan - ve Yunanlı - Bisisin karşılaşmasile başlamıştır. İlk 10 dakikalık devre her iki güreşçinin biribirini — ayakta denemesile geçmiştir. Devre berabere bitmiştir. İkinci devre Kenan üstte ve Bisisin altta olması ile başlamıştır. Netice vermiyen 3 dakikalık bir çar- pışmadan sonra Kenan alta düşmüş ve Yunanlı üstte gü- reşmiştir. Fakat Yunanlı da bir netice elde edememiştir. Devrenin son dört dakikasın- da Yunanlı hâkim güreşmiş ve neticeyi ekseriyetle kazan- mıştır. Bu güreşi 61 kiloda Yunan Filipis ile Yugoslav Antinoviç karşılaşması takib etmiştir. İlk devre her iki güreşçinin ayakta biribirini devirmeğe çalışması ile ve berabere ola- rak bitmiştir. İkinci devrede *Yugoslav çok faik güreşmiş ve ekseriyetle hükmen galip ilân adilmiştir. 66 kilo güreş Yunan Colih- roniyos ile Yugoslav Pankros arasında yapılmıştır. Daha ilk dakikalarda faik güreşen Yu- goslav; Yunan rakibini 3 da- kikada yere düşürmüştür. Üst- te çalışan Yugoslav rakibini ketle; — Bayana söyleyiniz, beş dakikaya kadar geliyorum! Dedi. Profesör acele olarak — tu- valetini tamamladı, fakat dü şünüyordu, Lidya kendisini niçin çağırtıyordu?. Bu suale zihninde binbir cevab - veri- yordu. Fakat kat'i bir noktada duramıyordu! Profesör Roz, dört numa- ralı kamaraya girdiği zaman, Lidyayı bir kanapeye oturmuş buldu. Lidya; — Yarın Havaiye - varıyo- yoruz. Tabii bunu siz de bi- a Taşla yaralamak Keçecilerde, Hayreddinpaşa sokağında Ahmed oğlu 9 yaşlarında Hayri, oyun yüzün- den Kasım oğlu 13 yaşında Mehinedi taşla başından ya- ralamıştır. Dolandırıcılık İkiçeşmelikte Orhaniye ma: hallesinde tabak - İsmail oğlu İbrahim; Kâmil oğlu arabacı Kemalin annesine müracaat ederek: Kemal caketini istiyor. dolandırıcılıkla Kemalin caketini çaldığı anla- şıldiğından — tutüulmüştür. Bu da dolandırıcılık Demiş — ve Yangın sahasında sabıkalı- lardan — Halil oğlu Fettahın, Ömer oğlu 80 yaşında Cafe- re kahve satmak bahanesile beş lirasını dolandırdığı iddia edildiğinden tutulmuştur. Yaralamış Halkapınarda iplik fabrika- sında amele Burnavalı Meh- met kavga neticesinde Tireli Mustafayı çakı ile bacağından | yaralıyarak kaçmıştır. Zabıtaca aranıyor. Bir hırsızlık Karataşta Mimar Sinan so- kağında kösele tüccarı Yako Aron oğlu 60 yaşında Yako Bardonun açık bırakılan pen:- ceresinden evine giren hırsız tarafından bazı eşyası ve on lira parası ile tayyare piyan- gosu bileti çalınmıştır. Hırsız zabıtaca aranıyoı tamamile ezdikten :: sonra 4,56 dakikada sırtını yere getirerek tuşla galip gelmiştir. 71 kiloda Yugoslav Fişerle Türk Hüseyin karşılaşmışlardır. Daha ilk dakikalardan hâkim bir oyun oynıyan Hüseyin; birinci devreyi lebine bitirdiği gibi ikinci devrede de raki- bini tamamile ezmiştir. Fakat sırtını yere getirememiş, müt: ttefikan sayı hesabile galib ilân edilmiştir. 79 Kilo güreşi Mersinli Ah- metle Yugoslav arasında ya- pılmıştır. Küvvet ve teknik itibarile rakibine nisbeten yük- sek bir güreş çıkaran Ahmet müttefiken sayı hesabile gü- Türk Spor Kurumu güreş federasyonu: Fuar münasebetile İzmirde tertib ettiği Balkan güreş müsabaka- larını bütün İzmirlilerin takib edebilmesini temin için du- huliye fiatlerini ucuz olarak tesbit etmiştir. Fiatler: Tribün 75, hasusi tribün 100, numaralı sandalye 200 Güreşlere saat 17.,30 da başlınıcıkhf. | Yâzme birincilikleri — Başı | inci sahifede — bitirmişler, Bahkesirli Hasan mü- sabakanın tekrarımı - İstememiş ve ikinciliği kabul etmiştir. Bu turetle İstanbul — biriaci, Bahkesir ikinci olmuşlardır. Kocaeliden Yusuf üçün: cü, İzmirden Mehmed dördüncü, İçelden Kümil beşinci, Antalyadan Mehimed altıncı gelmişlerdir. En — heyecaplı müsabaka, son yapıları 1500 metre muükavemet yarışı olmuştur. - Müsabukaya, vedi mantakanın da yüzücüleri girmişler, Kacaelili denisci 400 metrede, A karalı yüzücü de 1100 metrede şi- şerek müşabakayı terketmişlerdir. İstanbullu Halil, yarışı başla> diğı süratle bitirmiş ve 22,59 ile birinci gelmiştir. Holili 100 metre mesafeden takih eden ve 24514 ile ikinci gelen Balıkesirli Mustala, k kabiliye- üzüşündeki farkla ge- daha iyi wetice alab tinde olmasına ra; noksarilığından bu ride kalımıştır. Kocneliden Yusaf üçüncü, Ankaradan Cihad döndün. cü. İzmirden — Kenan — beşinci kal. mışlardır. Buudan soora yedi mıntaka takımı arasında Türk bayrak gös. teri yarışı yapılmış, İstanbul birin. ci, Kocaeli ikinci, İzmir üçüncü gelmiştir. Gene — gösteri mabiyetin. de olmak üzere mintakalar yüzü. cülerinden müteşekkil A. ve B. ta- kumları vaterpola oyaamışlardır. eilik Tederasyonu reisi tarafından seyireller ve hakem he- yetinin buzurunda birinci, ikinci, üçüncülere madalyalar tevzi edil. miş mntaka - itibarile - birinciliği kazanan İstanbullu sporculara ayrı: ca bir de şild verilmiştir. Türkiye yüzme birinliliklerinin puran hesabile ve mıntaka itibari- le beticesi şöyledir. 73 puvanla İs: tanbul birinci, 40 puvanla Balıko- sir ikinci, 32 puvanla Kocacli üçüncü, 16 puvanla İzmir dördün- cü, 11 puvanla İçel beşinci, Y pu- vaniz Antalya altıncı, $ puvanla yedinci. reşi kazanmıştır. 84 Kiloda Türk büyük Mus- tafa ile Yunahlı Lefakis kar- şılaşmışlardır. Mustafa rakibini ayakta biraz denedikten sonra ilk hamlede yere yıkmış ve 3,16 dakikada sirtini yere ge- tirerek tuşla galip gelmiştir. Ağır sıklette Türk Çoban Mehmetle Yunan Çardıs kar- şılaşmışlardır. Mehmet ilk da- kikalardan derhal hücuma geç- miş ve 2,15 dakikada rakibini kafa kolla minder üzerine se- rerek güreşi tuşla kazanmıştır. Balkan güreş müsabakaları bu akşam Alsancak sahasında ve saat 17,30 dan itibaren devam edecektir. denberi — hiç görünmediniz. Yoksa malüm hedef üzerinde benimle 'beraber yürümekten vaz geçtiniz. mi? Diye sordu. Lidya, profesöre ilk defa rasgelmiş — gibi — bakıyordu. Sesinde ve halinde genç bir kız tazeliği vardı. Roz, sersem olmuştu. Artık geri dönmiye karar verdiğini söylemiye hazırlandı. Lidya, buna meydan vermeden sö- züne devam etti: — Benim nereye gittiğimi çok iyi biliyorsunuz, dedi. Belki orada ebedi olarak ka- lacağım. Benim varmak iste- diğim bir hedet vardır. Fakat mahud geceden sonra sizin artık bir hedefiniz ğını sanıyorum. liyorsunuz. Fakat birkaç gün- ) kalmadı- Profesör Roz bu sözler üzerine kıpkırmızı oldu, asabi bir halle ayağa kalktı, ve: — Olanlardan dolayı çok müteessir. ve — müteessifim. Evet, sizi takıb etmemek - ka- rarını vermiştim. Fakat ma- demki; siz şimdi — meseleyi kurcalamış bulunuyorsunuz. Ben de size söylüyorum ki, sizden ebediyen — ayrılmıyaca- ğgım, Sizi cehennemlere kadar da olsa takib edeceğim. Ölüm tehlikesine de sizinle beraber ve zerrece düşünmeden atıla- cağım! Dedi. Roz, kararında kat'i ve şe- did idi. Lidya da kendisine hayret hatta takdirle bakıyordu, ve sonra: Enterbalkanik güreş köngresi — Başı T inci sahifede — Kongre başkanlığına Türk Spor Kurumu genel sekreteri Bay Nizameddin Kırşan se- çildi. Elen delegesi Vekusis, Yugoslav delegesi Richterin teklifleri ittifakla kabul edile- rek Türkiye — Reisicumhuru | Atatürke, Başvekil İsmet İn- önüne, Parti genel - sekreteri Şükrü Kayaya köngrenin — ta- zimlerinin telgrafla arzedilme- sine ve büyük bir misalirse- verlik gösteren İzmir valisine ve belediye reisine de teşek- kür edilmesine karar verildi, Bunun üzerine söz alan Ahmed Fetgeri, ayai hislerin | ve koöngrenin saygılarının dost Balkan devletleri reislerine de telgrafla — iblağını — teklif etti. Bu teklif de alkışlarla kabul edildi. Bundan sonra- tüznameye geçilerek teknik meselelere girişildi. Beynelmilel nizamna- menin izaha muhtaç noktaları üzerinde görüşüldü. Müsabakaların hakemleri tes- bit edildi. Balkan güreşlerini organize edecek federasyonla- rın, çağıracağı federasyonlara ve müsabıklara ödeyeceği mas- raf meselesi tetkik - olundu. Bundan sonraki organizasyon- lar için davetli takımlardan dokuzar kişinin geliş, gidiş ikinci mevki tren veya vapur biletlerini ödedikten başka, herbiri için yolda geçirecekleri günler için ikişer, ikamet müd-. detlerince de birer Türk lirası verilmesi ve ayrıca ibate ve iaşelerinin temin edilmesinin zapta geçirilmesine karar ve- rildi. Ve vaktin gecikmesi yü- zünden Pazar günü ikinci top- lantı yapılmak — üzere celseye nihayet verildi. Tahkikat devam etmektedir — Başı 1 inci sahifede — isticvab edilmişlir. İtalyan anarşisti, hâdise günü Pariste bulunmadığını iddia etmektedir. Zabıta; Fransadan Belçikaya geçmek İstiyen Maryato adında bir İspanyol ile diğer bazı anarşistleri, hududlarda yakalamağa muvaf fak olmuştur. Paris, 17 (Radyo) — — Fransız zabıtası, İspanyadan Fransaya iltica edenlerin — evlerinde araştırmalar yapmış ve barı evrakla — esliha ya. kalanmıştır. Araştırmalar — neticesinde 10 kişi yakalanmış ve tevkif edilmiştir. Marsilya, 17 (Radyo) — Dün gece aat 3,80 da bir fabrikaya konmuş olan bir yangın bomban infilâk etmiş ve fabrikanın yarısı yanmıştır. Hâdise esnasında fabrika civa. randa koşarak kaçan beş şahıs gö- rülmüştür. — Roz, bana elinizi uza- tınız. Dedi ve kendi güzel elini Roza doğru uzattı. Okyanus vapurunun Hono- loloj mahalli hıy,rı'mırdın bıt.:în idi. Gü- neşin çok parlak zıyası içinde ve çok mavi, çok güzel bir sema kubbesi altında, ekzotik bayramın çok gürültülü ve ahenkli muzıkası arasında va- pur yolcuları, arzdan başka bir âleme erişmiş olduklarını sandılar. Burada hayat sanki başka, daha mülâyim ve se- vimli şartlar altında geçiyordu. Roz ve Lidya bir otele id- diler. Seyahatin oldukça — uzun sürmüş olmasına rağmen Bo- ris hiçbir. işaret vermiş de- ğildi. Roz kadar Lidya da bu Prag, 17 (Radyo) — B bir yangın, Sokollar mahall sini tehdid etmektedir. diye kadar yanan evler, den fazladır. Viyanadan gelen son ha lere göre, orada da b bir. yangın çıkmış, meşhu Rednon binası yanmıştır. Almanya Yunanistandan üzüm tütün alacak Atina, 17 (Rıdyo) — olan heyet, nanistan arsında yeni bir caret muahedesi imzalamıştı Bu muahedeye göre; Almanyı Yunanistandan busene fazli miktarda üzüm ve tütün caktır. Yunan vapuru kurtarıldı İstanbul, 16 (A.A.) — tence ve İbrailden Liverpo giderken dört gün evvel libolu civarında İnceburund karaya oturan Yunan band Malinko vapuru bugün l—[o ve Alemdar kurtarma gem tarafından salimen — kurtarıl' mıştır. Yunan subayları Alman manevralarını | takib edecekler — | Atina, 17 (Radyo) — Yun hükümeti; Alman marevral rında bulunmak üzere gen ral Markoyu Almanyayaı gö dermeğe karar vermişir. Yunan Erkâııhırhıyı umi miye reisi, Berlinde bulum makta olan Yunan abitleri| nin de manevraları taüb etmil leri lüzumunu Berlin efaretint bildirmiştir. | B. Çemberayn ı Iskoçyadan Losdraya dönüyor | Londra, 17 (Rıd_o) — İm giltere Başvekili B ııbel'“ layn, yarın (bugün) dan dönecektir. İ Başvekilin avdeti mütea kıb bir kabine içtimi âkdolu nacak ve mühim me:! | müzakere edilecekr. Bu içtimada, ngi Roma sefiri de azır nacaktır. Belçika kdbinesi Tadilâta mı 'frııor? Brüksel, 17 (Rayo) — Bel: çika siyasal mebâli, bu ayıft sonunda B. Van eland kıH' nesinde bazı tadât yapılacı ğginı tahmin ediydar. Başbakan B. Wn Zeland büsbütün çekilmsi ihtimalii den de bahsoluryor. turmakta idiler. lıdyı.iıınındıııı dıheıııonrı c iş olmak kendisini ihata:den âde güzel mzarayı daldı. Balkonu altında kız ve erkeklelen - bir çiçeklerle süsliniş old halde Havadlılara tatlı bir ahenb şarkı yordu. Lidya bu t verici aheng gözleri ufkâ dalmış - olduj halde - dinli yordu. Fakat birdbite içini b sıkıntı bastı.Ne — oluyordu! Diye kendisie düşündü. V — Yoksajedi, ) vazgeçtiğim çin mi kalbir -S..—-