18 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

18 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Mussolini 27 eylülde Berline vasıl oluyor Mussolini ve Kont Ciano Alman nazırlarile beraber Akdeniz meselelerini görüşecekler
 Atatürk Dün Ankarayı şereflendlrdıler Ankara 17 (Telefonla) — Relsicumhur Atatürk bu sabah saat onu beş geçe Ankarayı...
 Italyan vapurları Rus limanlarına uğramıyacak Köstencedeki Italyan vapurları acentesi bu hususta Romadan emir aldı Roma 17
 Nyon anlaşmasının tatbiki kanunu bugün Mecliste müzakere edilecek Fırka grupu bu sabah toplanıyor Mecliste birçok hatipler
 Tarih Kurultayına gelen profesörlerin sözleri Macar: «Türk Bulgarları anlatacağım. Slâvların devlet teşkilâtında Türkler...

Sene 19 — No, 6797 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMARTESİ 18 Eyldi 1937 KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası: 125 kuruş Akşam ilân servisi, telelon 24240 — Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) İtalyan gemileri Rus limanlarına gitmiyecek m — yon anlaşmasının tatbiki kanunu bugün Mecliste müzakere edilecek Fırka grupu bu sabah toplanıyor Mecliste birçok hatipler söz alacaklar Nyon anlaşması metnini ve tatbiki hakkındaki kanun lâyihasını esbabı mucibesile aynen yazıyoruz Ankara 17 (Telefonla) — Büyük , in Millet meclisi yarın (bugün) saat 14de İN toplanacak ve iki celse akdedecektir. irinci celsede Nyon anlaşmasının ine dair hükümet tezkeresi oku- a arilaşma tedkik edilmek üze- re Hariciye encümenine havale edile- cektir. İkinci celse de anlaşmanın tat- biki hakkında hazırlanan kanun iâyi- hasının müzakeresine geçilecektir. Ev: velce de bildirdiğim gibi kanun lâyi- hasını Başvekil İsmet İnönü müdafaa edecek ve birçok hatiplerimiz söz ala- caklardır. Büyük Millet meclisinden evvel Cumhuriyet Halk Partisi grubu top- lanacak, Başvekilimizle, Hariciye siya-. si müsteşarı B. Numan Menemencioğ- lu Nyon anlaşması etrafında beyanat ta bulunacaklardır. İtilâfın tatbiki hakkında hazırlanan kani yihasının esbabı mucibesini aynı riyorum Esbabı mucibe «İspanyada mücadele halinde bulu- nan taraflardan hiç birine aid olmu- de bazı denizaltı gemileri tarafından profesörlerin sözleri Macar: «Türk Bulgarları anlatacağım. Slâvların dev- let teşkilâtında Türkler birinci derecede âmil olmuştur. Kurultaydan sentezler çıkacaktır.» Fransiz: «Asyadan doğduğunu tahmin ettiğim güneş- din'in Afrikadaki tesiratıni fotoğraf vesikalarile kongre- de gösterebilirim. » Yunan: «Dört bin sene evvelki Giritle ön asyanin müte- kabil tesirlerini anlatacağım.» Sağdan sıra ile: Macar murahhası profesör Feher Geza, Fransız murahhast Pöre Azols ve Yunan murahhası doktor Marinotos (Yazısı 8 inci sahifemizde) Tarihi deniz romanı başladı Yazan: İskender Fahreddin Sertelli Yeni tefrikayı 1linci sahifede okuyunuz yan ticaret gemilerine karşı Akdeniz- | bir takım tecavüzler vaki olmuştur. | Tarih Kurultayına gelen Nyon itilâfını müzakere ve tasdik edecek Büyük Millet Meclisinin içtima ından bir görünüş İlk önceleri İspanya sahillerine inhi- sar eden bu taarruzlar gittikçe Akde- (Devamı 13 üncü sahifede) Atatürk Dün Ankarayı şereflendirdiler Ankara 17 (Telefonla) — Reisi- cumhur Atatürk bu sabah saat onu beş geçe Ankarayı şereflen- dirmişlerdir. Büyük Önderi, Ankara valisi Tandoğan, mevki ve jandarma ku- Mhandamı Polathda, Başvekil İsmet İnönü ile bazı Vekiller Etimesud- da, diğer Vekillerle mebuslar ve Vekâletler ileri gelenleri, merkez kumandanı ve emniyet direktörü ve kalabalık bir halk kütlesi de Ankara istasyonunda hararetle karşılamışlardır. Atatürk karşılayıcılara iltifatta bulunmuşlar ve yeni yapılan An- kara istasyon binasını gezmişler. dir. Atatürk bu sırada Nafia Veki- line yeni binanın ne zaman açıla. cağını sormuşlar, Nafia Vekili de Cumhuriyet bayramında açılacağı cevabını vermiştir. Atatürk yeni binayı gezdikten sonra Çankayaya teşrif buyurmuş. lardır, Güreşler Beşinci Balkan güreş şampiyonası dün İzmirde büyük merasimle açıldı 10 uncu sahifemizde okuynuz, Kanun bilgileri Komşunun tavuğu Bugün beşinci sahifemizde Mussolini 27 eylülde i Berline vasıl oluyor Mussolini ve Kont Ciano Alman nazırlarile beraber Akdeniz meselelerini görüşecekler Berlinde Müusolininin ikametine tahsis edilen saray Berlin 18 (Akşam) — İtalya Baş- | Mussolininin şerefine bir resmi kabul vekili B, Mussolininin Almanyaya | tertip edecektir. İtalya Başvekiline seyahat programı tafsilâtı henüz Te- | pu seyahatinde Hariciye Narızı Kont men tebliğ edilmemekle beraber, bü | Oiano da refakat edecektir. B. Müs- | hususta müteferrik bazı malümat sölini ile Hariciye Nazirı Kont Ciano, ii Alman kabinesini içtimamda bulu- 27 eylülde Berline varacak la kapısından şehre nacak ve bu esnada Akdeniz mesel&- leri görüşülecektir. Alman hükümeti resmen girecektir. B. Mussolini, Baş- vekâlet dairesinde cereyan edecek | Berlinde B. Mussolininin ikametine mükâlemelere iştirâk edecektir. Wilhelmstrasse'deki Hindenburg Sa- 28 eylülde, Alman hükümeti, “B. | rayını tahsis etmiştir. : Italyan vapurları Rus limanlarına uğramıyacak Köstencedeki Italyan vapurları acen- i tesi bu hususta Romadan emir aldı satışına devam edilmekte bulundu- ğunu beyan etmiştir. Bükreş Vi (A.A) — Gazetelerin Roma 17 (A.A) — Bir İtalyan sey- İ riselain kumpanyasının gemilerini Karadenizdeki Sovyet limanlarına | göndermemesi emrini almış olduğuna | bildirdiğine göre, Köstencedeki İtal dair bir şayla devran etmektedir. yan seyrisefain kumpanyası acentesi, Merkezi Venödikte bulunan kum- İ Romadan İtalyan gemilerinin Kara- panya, bu sabüha kadar böyle bir e- | denizde Sovyet limanlarına hareketi. mir almamış olduğunu ve, biletlerin | ni meneden bir emir almıştır. A Çi — Bu çorap bir liraya pahalt mı?., çorap aldığınız eski günleri düşününüz! — Öyle amma, o zaman insan bir ipek çorap alınca ortalığa nam verirdi... Aman bayan, bir de on liraya bir çift zo EUR er a