19 Eylül 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

19 Eylül 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Sayfa 4 Evelki akşamki intibalardan: (Kafile reisleri, anirenör- ler, spor teşkilâtı mümessilleri ve daha bazı zevat) — Başı T inci sahifede — Yugoslav rakibine nisbeten daha hâkim güreşti. Ve 20 dakikalık güreşi ekseriyetle hükmen kazandı. Bu güreşi 6l kiloda Türk Yaşar - Yunan Filipis karşılaş- ması takip etti. Ve gecenin enteressan karşılaşmalarından biri olan bu güreşi, Yaşsr tuşla kazandı. Müsabaka Yaşarın hücumile başladı. Rakip güreşçi Yaşarın karşısında bucalıyordu. Yunan Tükibi ie mütemadiyen minder haricine kaçıyor ve bu. suretle tuş tehlikesinden kurtulmak istiyordu. Devre Yaşarın müt tefikan galibiyetile bitti. İkinci devrede Yaşar altta olduğu halde başladı. Yunanlı 3 dakikalık fırsattan istifade edemedi. İkinci 3 dakikada Yaşar üste geçince Trakibini derhal oyuna düşürerek sırtını yere getirdi ve 13,17 dakikada tüşla gölip geldi. 66 kiloda: Türk Yusuf - Yugoslav Fiçer karşılaştılar. Birinci devrede Yusuf güzel bir — başlangıç yaptı ve sıkı çalışmağa baş- ladı. Bu devre, her iki güreşçi biribirine oyun tatbik edeme- diklerinden bitti. İkinci devre Yusul alita ol- duğu halde başladı. Yugoslav güreşçi 3 dakikalık üst güre- şinde çok çalıştı muvaffak olamadı. İkinci üç dakikada Yusuf rakibini iyi bir vaziyette yaka- hyarak tuşa getirdi ve 16,14 dakikada tuşla galib' geldi. 72 kiloda: berabeşlikle Yunan Marko — Yugoslav | Fişer - karşılaştılar. Yugoslav daha ilk dakikalarda Yunan rakibini altına aldı ve muhtelif | oyunlarla sırtını yere getirmeğe çalıştı. 9 zuocu dakikada Yır nanlı fena güreştiğinden ilk | | Risiy karşılaştılar. Milli takım antrenörü — ihtarı aldı, müttefikan Yugoslav Jlehine bitti. İkinci devre tekrar Yunanlının altta devre olmasile başladı kada Yunanlı 2 inci ihtarı yidi. Bu dakikadan sonra güreş ayakta olarak ve Yugoslavın tam hâkimiyeti altında devam etti. Neticede Yugoslav sayı hesabile müttefikan galip geldi. 78 kiloda: Mersinli Ahmed — Yunan Kambokeis karşılaştılar. Gü- reş Ahmedin hücumile ve Yu: nanlı rakibin mütemadiyen kenarına — kaçmasile başladı. Yunanlı çok , kaçak güreşiyordu. 8 inci dakikada Ahmed Yunanlıyı altına aldı. Fakat kurnazca güreşen misa- fir güreşçi, bu vaziyetten ken- dini ringin dışarısına atmakla kurtardı, devre müttefikan Ah-« med lehine bitti. İkinci devre Ahmedin tam hâkimiyetile başladı. Ve 13,27 dakikada Ahmed sırtını. yere — getirerek galib geldi. 87 kiloda: Türk Büyük Mustafa - Yu- goslav Mesnet güreştiler. Mus- tafaya nisbeten çok zayıf bir güreşçi olan Yugoslav güreşçi, minder hasmının tuşla ! Gizli Cihangir 57ü bu sıkınlı geldi. Maamafih, Lidya balkonda bu halde güneşib gurubuna kadar kaldı. Güneş battıktan sonra odaya girdi ve kendisini bir kanapenin attı, çünkü cidden yorulmuştu. Aşağıda şarkı da bitmiş veya durmuştu. Derin bir sü- küt her tarafa hâkimdi. Fakat tam bu sırada, bu derin sü- küt içinde Borisin sesi du- yoldu. Bu ses çok tath bir eda ile: — Lidya, bizim tarafa hoş geldin! Dedi. üzerine Nakleden: F.Şemseddin Benlioğlu —— e Lidya, ihtiyarsız olarak ye- rinden fırladı, fakat kendisini çok çabuk topliyarak: Seyahatim — esnasında neye bir delfa olsun kendini bildirmedin? Diye sordu. — Seni rahatsız. - etmekte bir fayda yoktu. Bununla be- raber seni bir an bile yalnız bırakmadım. — Evet, ben de bunun böyle olduğuna eminim. — Şimdi ne yapmak rindesin? — Ne demek istediğini an- hyamadım. fik- | yanamadı. 5 inci daki- | N K lka n ANADOLU Dun_ qkşam_ güreşçileri-| Alsıncı Balkan miz iyi netice aldılar.. güreşleri — Başı I inci .mlılılede FM i edip etmiyes || karar ve: || snan * ve sempatiyi art olaumu itibarile fakiyeti — ve rağbet hk malümat vetilmesinin fay- kabul edilmiş ve bu || milli federa birer kıımıh— | karar verili; | Elen delegesinin tek- Altıncı Balkan gü- 8 eylülünde Mltilakla vermiş ve bugün (inal müsaba- Atinn sına karar kalarını müteskib — tekrar toplan- mak üzere dağılmıştır. NEREL A ga 4 Mustafanın savletine hiç da- Ve 1,6 dakikada Mustafa tuşla galib geldi. Ağır sıklette: | Yunanlı Çardis, Yugoslav | Yugoslav güreşçi çok canlı idi. Daha ilk dakikalarda rakibini köp- rüye getirerek tam üzerine oturdu. Fakat hasmı kurnazca bir hareketle başını ring ha- ricine attı ve tehlikeyi atlattı. Fakat Yunanlı minder ortasına gelince tekrar köprü ile kendini kurtarmağa uğraştı, fakat mu- vaffak olamadı ve bu suretle Yugoslav 6,40 dakikada tuşla galip geldi. Bugün öğleden sonra ve saat tam 17,30 da Balkan gü- reş olimpiyadlarına devam edi- lecektir. Bu müsabakalardan evel ve saat 14,30 dan itiba- ren İzmir güreşçileri arasında muhtelif müsabakalar yapıla- caktır. Saha duhuliyeleri pek isa- betli olarak indirilmiştir. Tri- bünler 50, sporcu, zabit, ta- lebeye 25 kuruştur. Sandalye- ler ise 1 liradır. Altıncı Balkan güreşleri nerede olacak? Beşinci Enterbalkanik güreş kongresi bugün oğleden evel ikinci ve son toplantısını ya- pacaktır. Kongrede, Elen de- legesinin altıncı Balkan güreş- lerinin Atinada yapılması hak- kındaki teklifi müzakere edi- lecek ve beynelmilel güreş federasyonu ile irtibat temini görüşülecektir. Yunan murahhası B. Dam:- yanos bir muharririmize: — Biz buraya Balkan gü- reş birinciliklerini almağa gel- medik. O, Türklerin hakkıdır. Fakat ikincilik te bizim hak- kımızdır. Demiştir. | ordulanının, | ları ve Çin ordularının | hattı Tokyo, 18 (Radyo) — ponya Harbiye Nezaretinin neşrettiği bir tebliğde; Japon Pekin - Hankeo havalisinde ilerlemekte olduk- ric'at Ja kesildikten üç Çin muhasara edildiği, sonra (To- fırkasının şimendifer lonto) da | hattı üzerindeki kasabalardan | bir - çoğunun ıaplrdıldxğı Ja- Japonya Çini “arzımev'ud, saymaktadır. Fakat... Avrupa devletlerinin bu kıt'ada çok büyük alâka ve menfaat- leri vardır. Hatta tamamile Amerikanize olan — Şanghay şehrinde meselâ Fransanın çok büyük bir alâkası vardır. Şanghayda sekiz devlete ait imtiyazlı bir mıntaka - vardır; Fransız mintakası ayrıdır. Di- ğer mıntakalarda polis vazife- sini Amerika - ve İngiltere gör- mektedir. Fransızlara ait “Şafak,, üni- versitesi daha busene 15 Çinli döktor yetistirmiştir. Ve bu müessese son 20 sene içinde | 180 doktor, avukat ve profe- sör Çinli yaratmıştır. Çinin birçok yüksek memurları bu Şafak üniversitesinin eski tale- besidir. İngilterenin, Fransanın, hatta İtalya ve Almanyanın da ayni şekilde kurulmuş ve inkişaf etmiş vaziyetleri vardır. Ve eğer, son Rus * Çin an:- laşmasının, Japonların iddiası veçhile gizli ve askeri bir maddesi varsa, vaziyet azami vehamet kesbetmiş demektir. Ruslar Çine yardım ediyor- lar diyorlar; bugün için doğru olmasa bile bu yakın bir yarı- nın bir hakikatidir. Bu, cihan bombasını ateşlemiş olacaktır. Japonyanın Almanya ile te- dafüi bir ittifakı vardır; bu it- fak Rusyaya karşı olduğu için bu dava tecavüzi de - olabi- lir. Bu sebeple Almanyanın, — Belki buraya geldiğine pişman — olmuşsundur. Sana | tekrar ederim ki, sen şu anda | ve burada da tamamile ser- | bestsin. Hayatını tanzim hak- kı tamamile senindir. — Boris, sanıyorum ki beni iyi tanırsın. Ben bir şeye ka- rar verirsem, bir daha dön- mem. Buraya senin yanında kalmak üzere geldiğimi de biliyorsun, — Âlâ.. Şimdi buraya gel- mek için hazır mısın? — Hemenl. Mümkün olan süratle yanına gelmeğe ha- zanm. — Alâ,, Profesör Rozun da beraber gelmesinde ısrar edi- yor musun?, Lidya bu suale şekilde: — Evetl. kat'i bir Cevabını verdi, — Pek âlâ gelsini. Bu ak- şam, güneş batarken küçük balıkçı köyüne kadar onunla beraber gidersin. Bu köy, şehre on kilometre kadar me- safede kâin ve bir — burun üzerindedir. Kime sorsanız bu köyü size gösterir. Orada sizi küçük bir sefine bekliye- cektir. Bu sefinede sade - iki yerli gemici vardır. Onlara kendinizi tanıtacak ve onun vasıtasile buraya, yanıma ge- leceksiniz. — Olur. — Oruvar Lidyal.. — Oruvar Borisl.. Bundan sonra gene derin bir süküt hasıl oldu. Lidya, Borisin sesinin hâlâ kulakla- rında bombalar gibi patla- makta oleuğunu hissediyordu. < yu- | karıda da söylediğimiz veçhile- | pon ordularının, (Şumau) neh- | rini geçerek, bunların sahille- rinde tahaşşüd etmiş bulunan beş Çin fırkasını parçalamağa başladıkları — kaydolunmakta, Pekin - Hankeo hattındaki mu- harebelerde Çinlilerin üç bin ölü ve pek çok yaralı terket- l tikleri bildirilmektedir. Şanghay, 18 ( Radyo ) — Sabık jıpnnyı Hıncvyc Na- Uzak Şarka bir bakış Japonya şimdiki nüfuzu- nu nasıl kazandı? Asya harbinden bir cihan harbi doğ- ması ihtimali görülüyor. g— Çine yardım edecek Rusyayı garptan vurması mümkündür. Bundan sonra artık müselsel taarruz ve ilânı harbler bek- lemek lâzımdır. Çünkü Fransa, Rusyanın müttefikidir. Şarktan başlıyan üçüzlü bir harbe, Avrupada da iki bü- yük devlet iştirak — ettikten sonra, cihan harbine yeniden başlamış nazarile bakılmalıdır. * ”. Fransanın — vaziyeti Uzak Şarkta siyaseten ve stratejik bakımdan değişmiştir. Hindi Çininin müdafaası çok zorlaş- mıştır. Siyam, Fransa ile 1925 de akdettiği mukaveleyi 1936 da yenilememiştir. Siyam — idare erkâmı Alman nüfuzuna tâbi kimselerdir. Siyam, altı sene- lik bir deniz kuvvetlenme | programı tatbikine başlamış ve Japonyaya büyük imtiyaz- lar vermiştir. Bilhassa son resmi Siyam haritası, Fransaya tâbi veya nüfuzu altında bulunan bazı mahalli beylikleri Siyam milli hudutları içinde göstermiştir. * ”. Çin, büyük bir anarşi için- de bulunmakla beraber, Ja- ponyanın taarruzunu her an beklediği için kâfi derecede hazırlanmıştır. — Japonlar bu defa, Mançuriyi yutarken gör- dükleri kolaylıkları göremiye- ceklerdir. Bu cihet bir taraf- tan, Jakn maliyesinin pek ber- bad olması diğer taraftan belki cihanı umumi bir harbe sürüklenmekten kurtaracaktır. Sade böyle olsa n& iyi?.. Başı dönüyor, kulakları oğul- duyordu. Sıcak ve kapalı bir hamamda gibi garib bir - hal içinde idi. Bu hali, Havainin sıcak ve ratıb iklimine atfet. mek istedi. Lidya, kendisini toplamak için bir banyo aldı. Banyo, asabını kâfi derecede teskin etti. Artık güneş te batmıya başlamış bulunuyordu. Hare- ket kararını vermek - için sa- londa bulunan Rozun yanına gitti. Profesör Roz: — Ne var, hâlâ mı liyoruz? Diye sordu. Lidya tatlı bir tebessümle: — Yoksa sıkıldınız mı? Dedi. — Hayır. Fakat sizin hali- bek- 19 Eylâl 937 çan Japonlar, Çinde yeni b devlet tesis ediyorlar |Pekin-Hankeo hattı üzerinde vukubulan muha belerde 3000 Çinli ölmüştür. Çin limanları kapand zan B. Arita; merkezi- Pekil olmak üzere yeni müstakb Çinin temel yasasını hazırlf maktadır. B. Arita, halen Saharda bi lunmakta ve orada çalışmı tadır. Yeni Çin hükümeti, Mançt” ri ile tevhid edilecek ve Mat' çuri imparatoru Puyinin hi kümdarlığı altına geçecektir: Onkon, 18 (Radyo) — limanları, umumiyet - itibal kapanmıştır. Medhallere tof pil konmuş olduğundan, P" lotsuz hiçbir vapurun limanlar? girmesine imkân kalmamışti” Pekin, 18 (Radyo) — Çit kiler, Japon kıtaatının ileri b rekâtına mani olmak için b tün köprüleri berhava etmel başlamışlardır. B. Çemberlayn Kabinesinde tadilât olmıyacak Londra, 18 (Radyo) — giltere Başvekili B. Çembef layn, bugün İskoçyadan bul gelmiştir. Bazı mehafil, İngiliz kabint sinde tadilât yapılacağını Nazırlar arasında - ihtilâf b österdiğini iddia iyorlaf îı da ılglıudırlıı, bume D eylemektedirler. Hurda İncir Mübayaa devamdadi İnhisarlar idaresi hurda İ cir mübayaatına devam etm tedir. Şimdiye kadar Öden Aydın ve Selçuk havalisind 250 ton incir alınmış, bunlaf ) dan on vağon şehrimize ge rilmiştir. Hurda incir burad? depo edilecek ihtiyaca göf İstanbula sevkolunacaktır. İdare, şaraplık üzüm mübf yaatına da bugünlerde nib verecektir. Busene iyi fiatle! 720 ton kadar yaş üzüm mıştır, Domuz mükellefiyeti 937 yılı için Vilâyet halkı 7000 domuz mükelleliyeti b sab ve tarholunmuştu. Yi halkın mahsullerimize çok # rer veren bu hayvan 7000 tanesini telef edert kuyruklarını - Ziraat Vek, teşkilâtına — vermesi lâzımd” Müddet üç ay uzatıldığı ancak 5000 domuz telef lebilmiştir. Vilâyet Ziraat cadele Komisyonunun 938 için — mükellefiyet (5000) olarak tesbit edeej haber alınmıştır. nizi bilmiyordum ve mı ediyordum. Ne olacak, bir # evel anlamak istiyorum. İ — Ne mi olacak?. Ço basit.. Hemen hareket e& ceğiz.. Eğer... Lidya durdu ve proieıo" dikkatle baktı. Profesör: — Hemen hareket edeöf ğiz.. Eğer.. Diye Lidyanın son cümles ni tekrarladı ve Lidyanın y züne istihfafkârane baktı: Eğer... — Vazgeçmi ve pişman olmamış isenizl — Hayır... Kararımda d€ gişmiş hiçbir şey yoktur. 5ö zümde sebat ediyorum : edeceğim, — Bilmiyorum amma, — Sonu var — bi 4