24 Eylül 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

24 Eylül 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Sandaldan atlayan delikanlı muha- ; fızlardan kurtulmak için kaçıyordu. <a , Çünkü benim gibi bir erkeğin ölümden korkmasına - imkân tasavvur olunamaz. —Ancak mademki sen de bunu böyle istiyorsun, peki, ben de ka: bul ediyorum: Fakat esefle şunu' haber vereyim ki, Meh- lika, sizin muhacirler sarayın- dan kaçırılırken asabiyete, kor- kuya' kapilmiş, derhal hususi hekimi celbederek gizlice te- davisine başlattım. Öyle zan- nediyoram ki hiçbir tehlike yoktur, sarayda tâam bir emni- yet içindedir. Onun geldiğini burada ancak birkaç kişi bi« leceğiz. Sıhhatini tamamen el- de edebilmesi için, doktorun tavsiyesine göre, hiç olmazsa on gün geçmesi: lâzımdir. Meçhul korsana bunu haber ver. Önun” zevcesi, ayni za- manda benim kendi ailem ef- radidir, ayni zamanda düşün- sün kâ, böyle yeni yeni hâdiseler çıkarmamak ta benim şeref, mevki ve haysiyetim iktizasıdır. On gün sonra, pazartesi aks şami zaat yediye doğru bana kendi adamlarından, ayni za- manda” her şeyi salâhiyetle konuşabilek birisini göndersin. Başından aşağı siyah bir manto kullanmasını da — unutmasın. Bu hallerin böyle- devamını ben de arzu etmiyordum ve bütün- bunlara mukabil, tek- râar, tekrar senden de kalbime saadet vermekliğini, sarayımı vücudünle süslemekliğini isti- yorüm. Seni mes'ud edeceğim. Sen dünyanın en müreffeh, “en zengin kadım olacaksın, bunu vadediyorum. Çok derin sevgilerle gözle: rint öpmekliğime müsaadeni dilerim yavrucuğum.., Döka — mektubu — yazarken Viryöni de gelmiş, kapı di- binde ayakta durmuştu; Doka mektubu bizzat ve Dokalık zarfile hazırladı, Viryoniye uzâttı: — Bunu derhal prenses İriniye vereceksin.. O ya kendi sarayındadır, yahud da gene muhacirler sarâyında.. Viryoni, omuzlarına pelerin almıştı. Çünkü yaralı olduğu: nun görülmesini istemiyordu. Şapkasını da iyice basmıştı. Fırladı, gitti. Doka mırıldandı: — Şu Viryoni fedakâr ço: cuk: vesselâm.. Kollarında iki kılıç yarası: var da, gene ça lışıyor.. Bu defa bizim kahra- man Meçhul Korsana daha kuvvetli. bir oyun oynamak lâzım.. ... Gece - yarısı.. - Nerede ise, karanlıkta, parmak göze bata- caki. Suların üstünde bir gon- dol ilerliyor.. İçinde genç, iyi giyinmiş bir delikanlı... — Çabuk olalım babalıkl. —« Gidiyoruz evlât, gidiyo- ruz iştel Kayıkçı birdenbire kürekleri bıtakır gibi oldu. Gözleri, rih- tunın: köşesinden, iki - tarafı meş'ale ile aydınlatılmış muh- teşem bir gondola dikildi. Bu gondolu, bir diğer gondol ta- kib ediyordu. — Neye durdun ya?. — Sicilya Dokasının zevce- nin gondolu geliyor. — Ne çıkar?. — Nemi çıkar; bugün emir çıktı. Prenses, Venediğin mi- safiridir. O geçerken bütün göndollar oldukları yerde du- racak ve' ona yol verecektir. Delikanlının' sesi dikleşti: — Ya verilmezse?. — Belâlar mübarekil!.. Delikanlı yerinden fırladı ve göndolcuyu kenara iterek kü- reklere yapıştı. — Buyursun gelsin belâlar!. Benim beklemeğe ne- taham- mülüm var, ne de vaktiml. Gondolcu şaşırdı; — Delirmiş! Diye mırıldandı. Delikanlı: nin küvvetli kolları, göndolu bir kuş gibi uçuruyordu. Kar- şıdan bir ses' duyuldü: — Heteey, ne halt yiyori sunuz bel Delikanlı aldırmadi. Gons dolu, rihtim kenarından ayni hizla sürüyordu. Birdenbire gondolcunun sesi duyuldu: — Ben kendimi suya atı- yorum. Çoluk çocuk - sahibi- yim, başıma - belâ istemem.. Ve göndolcu Bunu söyler söy: lemez, kendisini suya' atıp yüzmeğe — başladı. Delikanlı bir kahkaha attı: ve bir taraf- tân da kıilıcini siyirdi. Zavallı göndolcu, ne gön- dolunu — düşünmüştü. ne de alacağı parayı.. Delikanlı' ise” bu: vaziyeti hissederek, derhal ayağa kalkti ve sağ cebinden çıkardığı bir kadife keseyi sahile fırlattı: — Babalık, o keseyi bul ve all Darşi taraftan küfürler ge- liyordu. Delikanlı: kararını vermişti: İki- göndolün - arasından geçecekti. Bunlardan birinde beş, altı muhafız görünüyordu. Herhangi bir tehlikeyi düşü- nerek fazla cesaret — göstere: miyecekleri muhakkaktı. Bu sırada kadın sinirlenmiş olacaktı: d Si bildiriniz! Delikanlı kürekleri son hızla birkaç defa daha çekti ve her iki göndola şiddetle çar parak onları sarstı, araların: dan geçmeğe muvaffak oldu. Başını da geriye çevirdi: — Seni Sicilya maskarası maymun prenses seni? Diye bağırdı. Kadın bir çığlık attı: — Beni tahkir eden şu re- zili muhakkak isterim!. Delikanlı, suyün akıntısından da istifade ile kaçıyordu. Fa: kat farkına vardı ki, muhafız- ların gondolu da kendisini takib ediyordu. Hem de beş altı koldan kürek çekildiği için tehlike muhakkaktı. Etrafını gözden geçirdi ve rıhtıma süratle yanaşarak ka- ranlıkta bir hayalet gibi sıç- radı. Koşmağa başladı. Mu- hafızlar da geliyorlardı. Bir sokağa daldı. Bulunduğu yeri iyice tayin edemiyordu. Birdenbire, — Şuraya gireyim! Dedi ve bir parmaklığı küstaha- — haddini Yazan: M. Ayhan sıçrıyarak geçti. Girdiği yeri nihayet anlayıca: — Tamam - dedi - şu perili saraya girdik galibal, Perili saray, Venediğin son zamanlarda sık sık dedikodu mevzuu yaptığı bir saraydı. Oraya ancak geceleri bazı gölgelerin girdiğini söylüyor- lardı. Fakat içeride kim vardı, bu girib çıkanlar kimlerdi, bu saray kimin nesiydi, meçhul!. Mesele, birkaç kere dokaya aksettirilmiş, doka ise mah- rem olarak şu emri yermişti: — Mukaddes papamızın hı- mayesinde bir saraydır. Ona aid hiçbir şeyi tetkik etmek değil, dinlemek hakkına bile malik değiliz. Sarayda gecele- ri işik yanardı. Fakat bu işık, bazan alt katta, bazan üst katın herhan- gi bir odasında veya salonun- da gözüküyordu. Rivayet halinde, burada müthiş. denecek kadar güzel bir kadınin bulunduğu da söy- leniyordu. Halk nihayet saraya perili saray, demişti. Gece ve gündüz oraya kimse yanaşmak istemezdi. Herkes ba: şini çevirmeği daha doğru görürdü. — Sonu Var — İngiltere - Amerika | Ticaret muahedesi Vaşington, 23 (ALA.) — Hariciye Nazırı B. Hull İngis liz-Amerikan ticaret muahede- sinin: akdi- için - yapılmakta olan iptidai müzakerelerin hayli ilerlemiş olduğunu bildirmiştir. Tarihten yapraklar istiyorum. Fakat — muhafaza edebilir misin?.. Söz verip te koruyamadığın takdirde bütün Manisa ve Manisalıları yok et mem mümkündür. — Yüksek kumandan, bana ötedenberi itimat ve sevginiz olduğunu- bilirim: Bu vâzife, vakıa çok tehlikelidir. Maa- malih sizin için oldüktan son- ra hayatimı bile fedadan çe- kimem.. Birakınız; onu siz ge- linceye kadar bütün- mevcudi- yetimle koruyacağıma - söz ve- riyorum.. İstanbuldan tanıdığı ve dü- rüstlüğüne çok itimat eylediği Ataleyin bu. sözleri Rojeyi: ike naa kâfi geldi ve milyonlar tutan. hâzinesini büyük kilise » bugün Ulucamidir - de depo etti ve bir mikdar muhafız bı- raktıktan sonra gene büyük merasimle Manisadan hareket etti. Bütün yaz mevsimini et- raftaki Türk şövalyelerile mü- cadele ile geçirdi, pek muvaf- fakıyet kazandı. Hele Saruhan bey kuvvetlerine Danya şehri muhasarasında — mağlübiyeti pek feci olmuştu. Maamafih bu arâda gene Rumlardan birçok canlar ya- karak elde ettiği yeni servet- || leri Ataleyyota muhafaza için | gönderiyordu. — Devvm Edecek — “ ANADOLU MH585 İnhisar ida. $)409 Paterson ($İ313 Ü. Kurumu Üzüm satişları Ç. Alıcı Ka yi ç 260 K, Taner 230 Şi Remzi 164 ). Tara. Mah. 153,3Y. İ. Talât 15 1875 142 F. Abdullah 17 S0 18 5S0 113 ALRE Üzüm: 16 17 100 Alyoti bira: 16 50 18 59 Büşilişilee. —TW 45 H. Alanyalı 16 75" 17 38 D. Arditi- 18 19 31 Horasan o. 17 75> 18 S0| 31 Albayraliz 165 — 16 26 N: Karan 18 20 23 Ş. Riza: Ha: 16 16 75 15 Vitel 15 16 875 10MBEB 16 17 7T M Hf 1375 16 8 K. Akyiğit 16 — 16 2802,5 67497 70299,5 İncir satışları Ç Alıcı K.S. K.S. 1610 Tütsü ile t. 6 13 1034 M. J.Taran. 425 4 25 SEP e B 425 425 520 A. H. Nazlı 8 286 Ş, Rıza Ha.6 — 1450 168 B. Alazraki 8125 9375 113 F. Solari —7 12 69 S. Süleyma. 8 25 8 25 37 S. Beyant 775 9 24 M. Cevdet 675 725 15 A. Muhtar 9 25 13 4145 Zahire satışları Kilo Cinsi .K KS $ Ton Arpa 4 » 130 Nohut $ 625 10 Susam 16 50 974 Kilo T.B: içi 82 194 . Acı, » içi 56 396 ,, Yün 255000P: çekir. 2 90 3 439 B.Pamuk 38 Piyasa fiatleri 1450 15 1929 19798 16 50 17 18 18 75 20 22 2250 23 S0 Bravo Menemen belediyesine Menemen, 23 ( Hususi mu- habirimizden) — Bundan evel vukubuları neşriyatımızı nazarı dikkate alan belediye, Mene- men pazarında mahlüt gıda maddeleri satanlar hakkında ciddi takibata başlamış ve dün, ötedenberi- menemen pa- zarına mahlüt yağlar getirib satan, İzmirin Orhaniye ma- hallesinde 1-41-1 numaralı evde mukim Mehmed oğlu Mustafa adında- birisini — yakalıyarak hakkında kanuni takibata te. vessül eylemiştir. Mehmed oğlu Mustafa, İz- mirde imal ettiği üç, teneke mahlüt yağı satârken görül- müş ve elindeki' yağlar; der- hal tahlil edildiğinde; bunla- rih, tamamen mahlüt- olduğu anlaşılmıştır. Menemen — belediyesi, bu adamı zabita - marifetile ve yağlarla birlikte İzmir - Bele- diyesine göndermiştir. Silâh taşıyanlar Sahilpark gazinosunda Hü- ıqlnde Bir tabanca, Çorak: | rer bıçak bulunmuştur. 18 25 caret memur- Kağundan: (Ahmet ve Remzi Sümer kardeşler) ticaret unvanile İz- mirde eski kasaplarda-33 nur marada her türlü yağ, peynir, balık ve zeytin tanesi - ticare- tini yapan işbu şirketin ticaret unvyanı ve- şirket mukâavelena: mesini ticaret kanunu hüküm- lıııııığveıuılıımlıııı_ı— Mükavele. Bugün bin dokuz yüz: otuz yedi yılı Eylül ayımım yirmi ikinci Çarşamba günüdür. Türkiye cumurluğu yasala- rına: dayanan ve örnegi - tass dikli aşağıdaki mühür ve im- zasını kullanan İzmir ikinci noteri Mehmed Emin Erener, Bahçeliler hanındaki dairemde ve işimin başında iken saat onbirde yanıma gelen, adı ve sanı İzmirde Güzelizmir nak- liyatı umumiye memurlarından Ali Behçet Erenler ve Karşı- yaka Soğukkuyu Emniyet- so- kağında 24 numarada Müstafa oğlu İbrahim Güzelzeybek adlı şahitlerle belli olan İzmirde Karantinada İskele yokuşunda Nazmiye sokağında 7 numaralı evde mukimler olup bu evi kanuni ikametgâh ittihaz eyli- yen Şemsettin oğulları Ahmet Sümer ve Remzi Sümer baştan aşağı tarafımdan yazılmak üzere| anlatacakları gibi bir- şirket mukavelesi yapmaklığımı iste- diler yasanın aradığı gibi ken- dilerini ve şahitlerini ergin ve olgun gördüm. İsteklerinin ne olduğunu sordum. Mütte- fikan benim ve- şabitlerin - yas nında söz aldılar ve dediler ki: Aşağıdaki maddeler dairesinde bir şirket tesis ettiklerini âkit- ler ittifakla beyan ederler. 1 — Buşirketin merkezi İz- mir ve merkezi muamelâtı İz- mirde eski kasaplarda 33 nu- maralı mağazadır. — Bu şirketin nevi kol- lektiltir. 3 — Bu şirketin. unvam “Ahmet ve Remzi Sümer kar- unvanı şirketi istimal etmek suretile münferiden imza ve şirketi temsil . ederler. 5 — Bu şirket her cins yağ, peynir; konserve balık ve zeytin tanesi ticaretile iştigal eder. 6 — Bu şirketin sermayesi *3000, üçbin Türk lirasından ibaret olup yarı yarıyave nakden vaz edilmiştir. 7 — Her şerikin kâr ve zarardaki.- hissesi- yarı yarıya ve müsavidir. 8 — Bu: şirket' Bugünden itibaren beş sene müddetle mer'i: ve muteberdir. 9 — Hersene Kânunuevvel sonunda bir pilânço tanzim olunarak o sene zarfında — te- hakkuk eden kâr ve zarar yazılan nisbette- tevzi ve tak- sim” olunacaktir. 10 — Şirket müddetinim hi- tamından evvel ortaklardanm Biri feshi şirketi ihbar etmes | diği takdirde hitamı şirkettem itibaren daha bBeş sene müd: detle şirket devam etmiş sayı- | kapıda Ali ve Mustafada bi- | lacaktır. Âkitlerin başka bir diye- 24 Eylâi'98 İ fımnrsıu'ui ti YFrmnıı İzon:o!o:ll tevkıf edildi Paris;, 238 (A.A) — | hiyettar mabafılde- Mâlaga' Fransız konsolosunun kons? loshane - binasında — Frat İ memurları - tarafından — tevk | edilmiş foldüğü baberi t edilmektedir. — Bu tedlı' Tronocosonun - mevkufiye! karşı mukabeleibilmisil olu üzere ittihaz: edilmiş o beyan edilmektedir. Troll sonun karışmış olduğu işle bir Fransız konsolosunun zifesini ifası arasında bir- Mf kayese haddi bulmağa imki ] yoktur. İ Amiral Hortinin kardeşi öldü Budapeşte, 23 ( A.A. ) Naip Hortinin kardeşi süv$ generali Stephan Horti B nada dün gece zatürreed” ! ölmüştür. F Müteveffa, kraliyet taraft B idi ve geçenlerde Budapti gazetesinde Alman nüfuz Macaristan için büyük bir ti like teşkil ettiğine dair bir? makaleler yazmıştı. Lise ve Orta oku!'E giploma de: M Erkek Kültür Lisesine olunması. Dr. Demir Kamçı oğlu Cilt ve Tenasül hasti larıve elektrik tedavi$ | İzmir - Birinci beyler soka! Elhamra Sineması a: Telefon : 3479 / sayın öğretmenlerle mü mlerine arzeder. Göz Hekim . Mitat Orel » Adres: Beyler Numan $7 l kağı No. 23 J Kabul saatleri: Öğleden saat 10-12 öğleden sort 15,30 - 17 Tele. cekleri olmadığı anlaşıl bu: şirket mukavelesi "*) tanzim olunarak hazır 0447 yanında açıkça okundu. ve münderecatının ârzu tamamen uygun olduğun! bul ve ikrar ettikten £ altını hepimiz imza mühürledik. | Genel sayı:10021 Özel sayi” İşbu şirket ıııııhveıd retinin dairede saklı V4 umum? numarali aslına bulunduğu tasdik kılindi. dokuzyüz otuıyed' lâl aymın yirmi ikinci B | snİŞ se öyla ıff İzmir ikinci noteri M: F.n:ı:r resmi” mü! M E. Erener *lııııılılıdıı' 20 kuruşluk tayyare a—qıııı—çrf