8 Ekim 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

8 Ekim 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

& Garib bir hâdise! Gene m i siyah? “Ben artık kırmızı oto- mobile binmiyeceğim,, . Fransada gar — Neredeyim bayan? — Hava hattı lokantasında- sınız, kizım. — İyi.. Fakat ben buraya ne yapmak için geldim. Ben annemi öldürmedim mi, anne min göklerde olduğunu bana söylediler. Siz beni muhafaza edeceksiniz, değil mi? Ah bu siyah elbiseli adamlari. Bun- lardan çok korkuyorum, ben daha o kırmizi — otomobile binmek istiyorum Bu muhavere Grenoble - nazir olan Bastil tepesindeki İokanta — sahibi Madmazel Kiritolye ile Gaplı genç kız Odet Gal arasında geçmiştir. Küçük matmazel Odet Ga- lin macerası şöyledir: Akşam saat 20 de matma- zel Kiritolyenin lokantasının lüks taraçasında yemek yimekte bulunan genç bir ihtiyat zabiti karanlıklardan feryatlar duy- muş ve lokantadan bir kaç kişi daha alarak seslerin geldiği yere koşmuştur. Az ileride havai hattın di- reklerinden birisinin altında bir genç kız bulmuşlar ve he- bu sabah, iîl;r hâdise.. Hâdiseye maruz'kalan'kız? Ödet, mektebe - giderken kaçırılmıştır. Ödet, yapılan - tedavi ve gösterilen ihtimam üzerine ak- lmnı başına toplamış ve ken- disini kaçıranlar hakkında da şu izahatı vermiştir: Kaçıranlar bir erkek bir de kadından ibarettir. Erkek; iri yarı, kuvvetli, kır saçlı, yeşil gözlü ve siyah elbiselidir. Ka- dın da yeşil gözlü, yüzü fazla boyanmış, uzun kıvrik kirpik- lidir. Mantosu yeşil, fakat kürkleri kömür gibi simsi- men lokantaya ve bayan Ki- ritolyenin — hususi — dairesine getirmişlerdir. Bu kız, henüz on dört yaşında, çok güzel bir kızdır. Şuuruna malik değildir. Ken- disine verilmiş şiddetli narto- “niğin henüz tesiri — altındadır. Ve ayni zamanda büyük bir korkunun tesirleri altında bu- lunmaktadır. Büyük müşkülâtla, ağzından alnan tek, tük kelimelerle adının ÖOdet olduğu anlaşılan kız, kırmızı bir. otomobilden ve ağzına tıkanılan ağır ko- kulu bir bezden de bahset- miştir. Lokartada bulunanlar bu kı siyab olan herşeyden österdiği korkuya bilhassa şl?klkıt eğlmiılcıdiı. Siyah olan herşey karşısın- da Ödetin gözleri büyümek- tedir; zavallı kız yumruklarını sıkarak heyecan içinde kal- maktadır. Hemen zabıtaya haber ve- rilmiştir. Komiser kızın cebinde bul- duğu bir paket bağından kızın Gapli olabileceğine hükmetmiş ve oraya telefon edince, Odet Gal adlı bir kızın sabahtan- beri kaybolduğu haberini al- mıştır. Gizli C el —- gidiyorum, siz burada kala- bilirsiniz. Yalnız yüksek cere- yana dikkat ediniz. Çok teh- likelidir. Boris bunları çıktı, gitti. Profesör Roz, yalnız başina makineleri tetkik etmeğe baş- ladı. Mahud safihaya bakarak cihanı gözden geçirmekten büyük bir zevk duyuyordu. Bu çok gârib bir gazete de- mekti. Günün hâdiseleri birer birer önünden canlı şekidlerle geçiyordu. Birdenbire gözünün önünde Lidyanın denize - gir- mesi teşekkül etti. Roz göz- söyledi ve yahtır. Telefon muhaveresinden iki saat sonra, M. Gal, Odetin babası da gelmiştir. Namuslu ve çalışkan bir makinist olan M. Gali kızcağız görünce: — Gene mi siyah elbiseler! diyerek babasının boğazına sarılmış, zavallı adam boğul- maktan güçlükle kurtarılmıştır. Kız, babasını neden sonra tanıyabilmiş ve: — Annemi öldürdüm! Demiştir. Halbuki annesi sağ ve tam bir sıhhat ve afi- yet içindedir. M. Gale göre, kaçırma hâdisesinden üç gün evel meç- hul bir adam evine gelerek kızı Ödeti görmekte ısrar et- miştir. Ödet bu adamı reddettiği halde, bu meçhul adam: — Çok güzel olduğunuz için hayatınızı sigorta ettiriniz! ısrarında bulunmuştur. Bu hâdisenin kaçırma ile alâkası olduğu sanılmaktadır. Kızın niçin ve kimler ta- rafından kaçırıldığı henüz tes- bit edilememiştir. Yalnız yapı- lan tıbbi muayenede Odetin namusuna hiç bir veçhile te- cavüz edilmediği anlaşılmıştır. ihangir Nakleden: F.îemıoddin Banlloglu | lerini safihaya çivi gibi sap- : lamış bir halde baktı. Banyo safhaları geçtikten sonra, Roz birdenbire içinde bir - sıkıntı hissetti. Boris aklına gelmişti. Bu adamı kıskanmaktan ken- disini alamıyordu. Manivelâyı hareket ettirerek safihaya hâ- disatın aksini kesti. Laboratu- vardan acele acele — dışarı çıktı. Dışarıda hiçbir kimse yok- tu. İçindeki sıkıntı. gittikçe büyüdü. Bunun sebebini bile- miyordu. Fakat Boris ile Lid- ya aklından çıkmıyordu. Etrafına dikkatle bakındı, | inkişafı Japonyanın ANADOLU Vaşington, 7 (A.A.) — Ha- riciye Nezareti bir beyyanna- me neşrederek — Japonyanın Çini istilâsını tekbih etmiştir. Bu beyannamede ezcümle deniyor ki: “Uzak Şark hâdiselerinin Çindeki hareketinin milletler arasında cari olması lâzımgelen müna- sebet prensiplerile telif edile- olduğu gibi 9 devlet muahedesi hükümlerine ve Kelloğ paktına da mugayir bulunduğu neticesini istihraca Amerika hükümetini sevket- miştir. Amerika hükümetinin mü- taleasına göre, beynelmilel mü- nasebatta hâkim olması icab eden prensibler şunlardır: Milletler siyasetlerinin sevk ve idaresinde kuvvete müra- caattan ve keza diğer millet- lerin dahili işlerine karışmak- tan içtinab etmelidirler. Bey- nelmilel münasebetlerde bütün meseleler muslihane görüşme- mez lerle halledilmeli ve bütün milletler mevcut taahhütlerine riayet — eylemelidir. Bundan başka muahedenin mukaddes olduğu prensibi idame olun- malıdır. , Milletler cemiyeti asamblesi tarafından Çin meselesi hak- kında kabul edilen karar su- reti metninin Hariciye Neza- rTetine vusulundan sonra neş- redilen bu tebliğ Uzak Şark işinde Amerikanın Milletler cemiyetile teşriki mesaide bu- lunacağında ve 9 devlet kon- feransına iştirak edeceğinde şüphe bırakmamaktadır. Vaşington, 7 ( A.A. ) — Amerikanın bitaraf kalması lehinde harckette bulunan altı teşekkül neşrettiği müşterek bir tebliğde B. Ruzveltin” nut- kunu tenkit ve Reisicumhuru 1917 deki yolu takiben mem- leketi yeni bir harbe sürük- lemekle ittiham eylemektedir. Gene bu tebliğde Ruzveltin kurucu hiçbir. sulh programı ortaya koymadığı, milli bir ihlâl etmekte olduğu ve sulhu kurtarmak için yegâne çarenin demokratik prensiplerin tatbi- ki bulunduğu beyan olun- makta ve Ruzvelt te diktatörce hareket etmekle itham edil- mektedir. Şanghay, 7 ( Radye ) — Amerika Hariciye Nezaretinin beyannamesinde — Japonyanın hareketinin takbih edilmesi Çin siyasi mahfellerinde iyi İngiliz filosu Çeşmeye geliyor.. İstanbul, 7 (Hususi) — Çeş- meye gelecek olan mühim bir İngiliz filosu, dün Maltadan hareket etmiştir. Filo, hükümetimizin verdiği müsaade üzerine Çeşme sahil- lerine demirliyecektir. Filo mürettabatı, erzak hu- susundaki ihtiyaçlarını Çeşme- den temin edebileceklerdir. İngiliz harp gemilerinin, Çeş- mede bir hafta kadar kala- cakları söyleniyor. Siyasi Müsteşarlar B. Celâl Bayarın riyase- tinde toplandılar Ankara, 7 (Hususi) — Bütün Vekâletler Siyasi Müsteşarları, bugün Başvekâlet Vekili B. Celâl Bayarın riyasetinde top- lanmışlar ve muhtelif mesele- ler üzerinde müzakerelerde bulunmuşlardır. Amerika fabrikaları Rusyaya ve Çine silâh satıyorlar Vaşington, 7 ( Radyo ) — Sovyetler, Eylül ayı zarfında Amerika silâh ve mühimmat fabrikalarından on milyon do- larlık mübayaat yapmışlardır. Bunların yarısı donanma ihti- yacı içindir. Çin hü' âmeti de Amerika H. Nezaretinin mühim bir beyannamesi Japonyanın, Çind; başladığı istilâcuyane hareket- ler, Amerika tarafından takbih edilmektedir karşılanmıştır. Bu mahfeller, Çin-Japon harbine bir müda- halede bulunulmadığı takdir- de bir cihan harbi çıkacağını bildirmektedirler. Almanya müstemle. kelerini istiyor Fransa ise, bnna lüzum yak diyor Paris, 8 (Radyo) — Alman matbuatı, müstemlekeler hak- kında sefearber bir halde neş- riyata başlamış ve Almanyanın, eski müstemlekelerini — istedi- ğini kaydederek şiddetli pro- pagandaya koyulmuştur. Paris siyasal mehafili, eski müstemiekelerin — Almanyaya iade edilemiyeceği ve buna lüzum olmadığı kanaatinde- dirler. İskenderunda Konsey, kontrol azalarını tayin etti Cenevre, 7 (A.A.) — Mik letler Cemiyeti konseyi, İs- kenderun sancağında yapıla- cak ilk intihabatı kontrola memur beş kişilik komisyonun azasını tayin etmiştir. Bir Belçikalı, bir Hollan- dalı, bir İngiliz, bir Norveçli ve bir İsviçreli. Bu azalar tayinlerini kabul etmişlerdir. 11 İlkteşrinde Ce- nevrede buluşacak ve sonra Sancağa gideceklerdir. Roma şehri Dün sular altında kaldı 2,889,000 dolarlık bomba ve mühimmat satın almıştır. Almanya müstem. leke istiyor Berlin, 7 (Radyo) — Alman gazeteleri, Almanyanın müs- temleke ihtiyacından bahisle Avrupa milletleri arasında iki blok kaldıkça Almanyaya müs- temlekelerinin iadesi bir zaru- ret olduğunu kaydetmektedir- ler. İngiliz amelesi 'aponyaya gönderilecek mü- Londra, 7 (Radyo) — Li- man amelesi, Japonyaya gön- derilmek üzere olan silâh ve mühimmatın tahmiline itiraz etmekte ve ısrar edildiği tak- dirde grev ilân edeceklerini ileri sürmektedirler. çok renkli çiçeklerden başka birşey göremedi. Serseri gibi ilerliyorken ani bir şekilde Lidyanın ve Borisin önünde bulundu. Biribirlerinin gözle- lerinin içine bakarak, biribir- lerine âdeta dayanarak ve çok samimi olarak görüşüyorlardı. Ne kadar samimi, yakın görüşmekti bul Roz keskin bir neşterin kal- bini mütemadiyen kestiğini sandı. Lidya, müstehzi bir tavırla: — Bay profesör, siz de ci- hangirlik sanatını öğrenebil- diniz mi? Diye sordu. Roz, bu suale verecek ce- vab bulamadı. Fakat Lidya şu anda, her zamandan hem de pek fazla güzeldi! Boris: — Bay profesör tecrübele- rine devam etmek fikrindedir, sanıyorum! Dedi. — Bilâkis, kendimde yorgunluk hissediyorum. — Herhalde — lâboratuvar sizi yordu. Lidya, söze karışmadı. O da zihninde başka bir şeyle meşguldü! AB_on'ı. Rozün uzaklaştığını görünce: — Lidya, dedi. Çok zaman- lardanberi kaybettiğim — saa- detimi bana yeniden verdin. Lidya, düşüncesinden ken: disini güçlükle kurtardı ve: — Evet, evet Boris, dedi. Fakat ne garib ki, bu saadeti sen kendin tepmiştin. bir — Lidya, çok düşüncesiz, çok nankör bir adam oldu- Roma, 7 (Radyo) — Bugün yağan şiddetli bir yağmur ne- ticesinde bütün Roma sular altında kalmıştır. Sular, Vi- teryo köprüsünü alıp götürmüş, hertaraf, su hücumuna maruz kalmıştır. Su altında kalan şehrin üç yüz mıntakasından itfaiye da- vet edilmiştir. Zarar çok mühimdir. Hud Cebe. lüttarığa vardı.. Cebelüttarık, 7 (Radyo) — İngilizlerin, büyük harp gemi- umde olan bitaraflık kanununu Mümmatı yüklemek is'emiyor. lerinden Hud, bugün buraya gelmiştir. Almanyanın, Admiral Von: şer adındaki zırhlısı da buraya uğramış ve bir müddettenberi hastanede yatmakta olan bir Alman zabitini alıp hareket etmiştir. ğumu ben de takdir ediyorum. Fakat bir daha böyle olmı- yacağımı “da temin ederim, — Haydi bunu da böyle kabul edelim. Lidya yeniden düşüncesine daldı, ve birden: — Zavallı Roz, zavallı pro- fesörl! Onu buraya getirdiği- me çok pişmanım. Dedi. Boris, genç kadına hayretle baktı: — Ben profesörü kendili- ğinden geldi sanıyordum. Dedi. — Hah.. Evetl. Dedi ve Lidya sözü başka bir vadiye sürükledi. Lidya ve Boris gene yanya- na, başbaşa gezinmeğe devam ettiler. B h&u.dı 93t Satış komisyonla- rının kararları —< .— Mukaveleler tasdik edilmiyecek Satış komis-onlarının salâ- hiyetleri dahilinde olan ihale kararlarının ikinci derece ita âmirleri tarafından tasdikine lüzüm olmadığı hakkına'Ma- liye Vekâletinden vilâyete bir tamim gelmiştir. Milli ve metruk emvalin şa- tışlarına ait müzayede ve icar mukavelenamelerinin ita âmir- leri tarafından tasdik edilip edilmiyeceğinde bazı yerlerde tereddüde düşülüyordu. Vekâ* letin emri bu tereddüdü izâale etmiştir. Üzüm fiatlerinde Birden 1,5 kuruş yük- seliş oldu Dün üzüm piyasasında fev- kalâde hararet vardı. (3000) çuval üzüm satışı olmuştur. Bu fazla satışın sebebi, bazi Avrupa memleketlerine yapır lan satışların kliring hesabına göre bedellerinin İş Bankası tarafından ödenmesinin kabul edilmiş olmasıdır. Bu yüzden üzüm fiati birbu" intihabat| S*k kuruş yükselmiştir. Pravda Gazetesinin bir makalesi.. Moskova, 6 (A.A.) — Prav: da gazetesi İtalyanın Londr büyük elçisi Grandi tarafındaf İngiliz Hariciye Nazırı Edene İspanya meselesi etrafında yer pılan ziyareti mevzubahs ede” rek bu ziyaretin pazarlık mâ” nevrasından başka birşey ol madığını kaydeylemekte — V€ diğer taraftan Roma nezdif” deki İngiliz- Fransız teşebbü” sünün de İtalyayı serbest b rakmak ve münhasıran bit kendi menfaatlerini koru! emelini — gizlediğini tadır. Amerika Eski muharipleri dönüyü' Roma, 7 ( Radyo ) — Bif müddettenberi burada buluf” makta olan Amerika eski Mt haripleri, Milânoya etmişler ve uğurlanmışlardı" B. Delbos Amerika sefirile konu$!” Paris, 7 (A.A.) — B. D* bos dün öğleden sonra AD rika maslahatgüzarı B. Vilsot' kabul etmiştir. Fransada fırtınd Paris, 7 (Radyo) — Ff sanın Aryej havalisinde detli fırtınalar vardır. ve yağmurdan büyük husule gelmiştir. KU ... Fakat.. Bugünden Borisin bu cihana hül yerinde herşey değişti. lâboratuvarını ve fenni tırmalarını tamamen bi Günlerini, hatta bütün lerini Lidya ile beraber * — riyordu. l)l Cihan hâkimine artık V 4 hâkim olmuştu. Sabık zevce, bugünün ıevdıll;d;' olmuşlardı. Parlak ve M güneşin parlak ışıkları #" g ve sıcak kumlar üzerind? ris ile Lidya yeniden maz günler yaşıyor! İkisi de biribirine köffi rin bir aşk hissediy? İkisi de ıimdiyeı.k:” günlerine acıyorlardı. L — Sonu VA AA SA