8 Ekim 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

8 Ekim 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

ANADOLU Japonlar yeniden asker topluyorlar Si 6i aaan * Japonlar, kanalların sedlerini yıktılar. | Binlerce halk, sular altında duruyor —e — Başı | inci sahifede — sinde düşmâanın son derecede şiddetli — baombardımanlarına rağmen Çin kıtaatı harikulâde bir kahramanlıkla mevzilerini tamâtnile muhafaza etmektedir. Dün gece Chapeide Japön küvvetleri birkaç defa ilerle meğe teşebbüs etmişse de gö- güs göğüse şiddetli muhare- belerden somra her defasında ge püskürtülmüştür. Köza Japonların tanklarla yaptığı bir taarruz da — tard: olunmuştur. Kataatımız düşman mevrile- rift Ebömbalarile — müessir büskımlar yapmışlar ve ağır zayiat verdirmişlerdir. Japonlar Chapei üzerine çok hunhar bir hava taarruzu yap- mışlardır. Bütün bir filo hep bir anda şehrin üzerine bom- balarını boşaltmışlardır. Vuhie ve Nankin de bom- bârdıman edilmiştir. Bir Japon tayyaresi Çin tayyareleri tara- fından takib olunatak düşürül- müştür. Tsinpu — cephesinin cenub mıntakasında Tsangsu ve şi- mal mıntakasında da Potao- süyu kıtaatımız Japonlardan geri almiştır. Japon kuvvetleri ileri yürüyüşleri esnasında iki kola ayrılmış bulunuyorlardı. Sangyuanda Japonlardan 30 sahra topu ve mühim miktar- da harb levazımı — iğtinam olunmuştur. Japonlar burada ümitsiz bir mühâarebe yapmış- lardır. Şanghay, 6 (A.A.) — Çin gazteteleri Chansinin şimali garbisinde harekât icra et- tmekte olan sekizinci ordunun bir kolunun Pinglouyu istirdat etmiş —olduğunu — yazmakta- dirlar. Dağlık mmntitakanın — şimali gürbisinde harekât icra etmiş olan -diğer bir müfreze Pingh- sing geçidinin şimali şarkisinde kâin Linohhiouyu istirdat et- miştir. Şanghay, ELAA) — Ja ponlarin taarruzu bugün ha- fiflemiştir. Japonlar siperlerini temizlerhek ve bu mintakada- ki Ssayısız trmakların üzoriride- iki köprüleri tamir etmek ve Söreti umümiyede — muvasala yollarımı sağlamlaştırmakla meşguldürler. İnce fakat devamlı bir yağ- mur yağmaktadır. Tokyo, 7 (A.A.)— Japönya- mn Dokuzlar muahedesini ih- Jâl ettiğine dâir- Amerikanın neşrettiği beyannatneden bah- seden Japon mehafili, Ruzvel- tin nutkundan sonra Amerikan hükümetinden herhalde bir hüreket beklendiğini kaydet- mekle beraber bu bareketin ea evel zahifelerin ısırmasile öbür dünyayı baylamamışsa. Bu za- naati seçen Nairler de bu yüz- den pek azdır. Bu doktorlar hakkında garip hikâyeler an- latırlar: Meselâ hakikaten muk- tedir bir doktor, yaralıyı ısıran | yılanı ayağına getirebilmeli ve ona yarayı emdirerek, içindeki zehiri aldırmalıdır. Bundan sonra yılanın, kafasını dıvar- lara Çarpa çarpa kendisini öldürmesi lâzımdır. | bü kadar süratle inkişafından dolayı baytete — düştüklârini itiraf ediyorlar. Bununla beraber bu beyan- nâmeyi müsbet bir hareketin takib edebileceğinden şüphe edilmektedir. Bünün da bir defa daha nazari sahada ka- lacağı kanaati mevcuttur. Tiyençin, 7 (Radyo) — Ja- pön ordular; — bümr rmntake: larda mütemadiyen ilerlemekte devam ediyorlar. Çin ordusu, Japonların bü- tün taarruzlarına şiddetle mu- kavemet göstermektedir. Şanghay, 7 (Radyo)— Dün, ( Yançepo ) — şehrine bir çok gakliye gemileri gelmişler ve muhtelif sahillere asker, tank ve top çıkarmışlardır. Şanghay, 7 (Radyo) — Ja: pon orduları, Niyanvan ve Nevinkan havalisinde topla- niyorlar. Limanda 11 Amerikan, 4 İngiliz, 4 İtalya, 4 Frahsiz ve 3 Hollanda zırhlısı bulunmak- tadır. Tiyençin, 7 (Radyo) — Ja- pönlar, kanal sedlerini yıktık- larıtıdan dolayı birçok yerler sülar altinda kalmıştır. Binlerce hâlk açıkta, aç ve sefil bir halde bulu ,maktadır. Tokyo, 7 (Radyo) — İngil: terenin bura sefiri Japonya Haritiye Nezareti müsteşarile uzun bir Mmülâkât yapmıştır. Tiyençin, 7 (AA) — Japon erkâmharbiyesinin bir tebl- ğinde, Japon kitaatinin tay- yare ve zırhlı tren Pingyuanı zaptettikleri bildi rilmektedir. Bu mevki hattı üzerinde ve Tehtehui ile Tsinan arasındadır. 11 kolera miştir. Japon makamatı hastalığın Japon ordusuna da - sirayet etmemesi için ihtiyat tedbir- leri almıştır. Tokyo, 7 (Radyo)— Japon- ya Harbiye Nezareti, bugün neşrettiği bir resmi tebliğde, bazı sınıfların daha silâh altı: na davet edildiğini bildirmiştir. Chefoo, 6 (A.A.) — Bura- daki Amerikan deniz makam- ları Çinlilerin Chefoo dalga kirânini berhava etmek teh- didine şiddetle itiraz etmek- tedirler. Şimdiki halde bir Amerika harb gemisi harici limanda demirlemiştir. Ticaret gemi- leri de - dalgakıranın -dışında tahmil edilmektedirler. Tekirdağı panayırı Dün açildı Tekirdâğ, 7 (A A) — Te- kirdağ panayirı dün açilmiştir. Beş gün sürecek — olan Piüa- vak'ası — kaydedil. lesi bülünmaktadir. Hayvanat satışı 'hararetle devam ediyor. Panaytrin son gününde büyük pehlivan güreşleri yapılacaktir. Roma Belediyesi istikraz yaptı Roma, 7 (Radyo) — Muh- telil, imar işleri için Roma belediyesi, dört yüz milyon liretlik bir istikraz akdeyle- miştir. yardımile | Tiyençin - Paküu | Tiyençin, TAAA) — Ti- | yençinde -4 ve Dairende de | yırda kalabalik bir 'köylü *küt- B İlkteğrin 987 | Müzayede ile ayni günde iki | büyük satış Birinci satış sabah- leyin saat T0 da | — Yolculuk dolayısile Birinci- teşrinin 10 uncu pazar-günü sabahleyin tam İ0 da Göztepe tramvay caddesi 808 No.lu mühendis Bay Azize ait bilcümle mobilya- ları açık artırma tılacaktır. Fevkalâde lüks aymalı do- lap tuvalet iki adet komedi- ik kübik karyola ma somyası, aynalı büle, ka- re yemek ma: 6 adet san- dalyeleri, yeni bir halde ma- koltuk, lüks yazı- hane döner koltuğu ile be- raber, ceviz şemsiyelik, Sahi- binin Sesi salon gramofon birçok plâkları ile beraber, Amerikan duvar saatı, den mamul Hereke kamaşın- dan kübik kanepe takımı 7 parçadır, kübik sigara masa: ları, 7 lâmbalı Blaupunkt mar kalı 935 modeli radyo kısa, orta ve üzün dalgah- bütün dünyayı alır, dünyada &n iyi tanınmış Blüthür markalı pi- yano, 6 parça kadifeli oda takımı, sepet takiımı, küşlü düvar aynası, 5 adet camlı dosya dolapları ve kütüphane, beyaz boyalı elbise dolabı, markis, muhtelif kadifeli tül perdeler, çocuk için — şüfinye- ralı dolap, salamandra soba, tekrar bir. adet dökme soba, buz dölabı, 6 âdet saddalye, 2 adet somya, çocuk karyo- lası, ve birçok İsparta taban halıları, seccadeler vesair bir. | çok mobilyalar bilmüzayede satılacaktır. FIRSATI KAÇIRMAYINIZ.. Fırsat artırma salonu Aziz Şımk Telefon: 2056 | Satılık ev.. saat evde süretile sa- nosu, iki: ki; SI, ruken iki ceviz- Güzelyalı tramvay cad- desi 1027 numaralı 6 odalı ve bütün könförü havi de- nize nazir ev satılıktır. T İ liplerin mezkür eve müra- caatları ilân olunur. -ı İzmir Vilâyeti Senei sabık icarı Lira K. 21 . Emrezde Altındağda Kavaklıpınar caddesi Bâlçova ilica'mevkiü Yeri 10 75 10 gün müddetle temdiden açıl 18/10/937 Pazartesi günü saat makbuzlarile birlikte Vilâyet olunur. 8 İkinci sâatış öğleden | sonra saat 3 de Acele yolculuk - dolayısile Birinciteşrinin 10 uncu Pazar 3 de Gazi bulvarında Silâhçı Ali Salimin binası Kız enstitüsü altında uyuşturucu maddeler inhisarı İzmir şubesi müdürü Bay Vahit Demirkana ait bil- cütmle nadide mobilyaları açık arttırma suretile - satılacaktır. Satılacak eşyalar meyanında fevkalâde güzel kıristal camlı aynalı büfe kontre bülesi, açı- hr kare yemek masası, 6 adet yemek iskemlesi, maruken 1 kanape 2 koltuk, iyi sesli Reichen markalı Alman piya- nosu, fevkalâde lüks maundan mamul modern şifünyeralı ay- nalı dolap, 3 aynalı tuvaleti komodinosu karyola ma som- yası, 10 parçadan mürekkep fevkalâde güzel pomye kadi- feli koltuk takımı, şemsiyelik, hasır kanape takımı, muhtelif kübik sigara masaları sahibi- nin sesi salon gramofonu ve birçok plâkları, İngiliz mamu- lâtı bronz kesme iki kişilik karyola ma somyası, tekrâr ma söomyası, duvar saatı, 4 pürça kübik murâbba siyara sehpaları, aynah büyük vitrin, kristal camlı ındâan mamul kütüphane, büyük yazı masası, 2 adet saksı sehpası, gayet güzel kıymetli poker masası, bir kişilik siyah karyola bezli somyasile beraber, 2 üdet Amerikan koltuğu, 2 adet se- defli Şam işi tabure, kâdifeli küçük salon vitrini, büz dölabı çocuk karyolası, yeni bir hâlde dökme soba, perakende mulr telif yemek iskemleleri, gaz tam camlı yazıhane camekânı, halı, kilim, ve seecadeler, ve- saire, birçok eşyayı nefise müzayede suretile satılacaktır. Dikkat: İşbu satılacak eşya Pazar günü Sabahleyin saat 8 buçuktan itibaren mahallinde görülebilir. Fırsatı kaçırmayınız. Fırsat arttırma salonu Aziz Şınık Telefon: 2056 Muhasebei hu- susiye müdürlüğünden; Cinsi Narlıderede eski mezarlık mevkii 4 dönüm bağ 8 ağaç zeytin 48 ,, Ğ 20 dönüm tarla 376 ağaç — meyva mahsulu. inde İdarci hüsusiye akaratındân olup yukarda yer ve cinsi gös- terilen akar şerâiti müzayede mucibince Kkiraya verilmek üzere k artıfmaya çikarılmıştır. Şartları öğrenmek istiyenlerin her gün Muhasebei :Husüsiye varidat kalemine ve pey sürmek istiyenlerinide ihale günü olan 10 dan 12 *ye kadar depozito encümenine müracaatları ilân 10 12 14 3541 Türk Hava Kurumu Büyük piyangosu 45 inci keşide 11 Teşrinievel 1937dedir |İBüyük ikramiye 200,000liradır Bundan başka: 15,000, 112,000, 10,000 liralık ikramiye- lerle (20,000 ve - 10,000) lital Aynıca: (3;000) liradan başlıyarak — (20) liraya hk iki adet mükâfat vardır. kadar büyük ve küçük birçok ikrâmiyelerle amortileri havi olan bu zengin plândan istilade (e çekinmeyiniz. tmek için bir bilet almaktan ©aa BORSA Üzüm satışları Ç. Aha 1633 Kâ. Taner 523 İnhisar günü öğleden sonra saat tam |300 Ü. Kurumu 373 A.R. Üzüm. 369 Ş. Rıza H. 323 Vitel 296-Jiro-ve-şili 271 S. Öktem 245 Esnaf Ban. 132 S. Erkin 106 M. Arditi 90 D. Arditi 68 A. H. Nazlı ST'M )/ Cüremü 39 Beşikçi o. 38 Ş. Bencuyo M N. Börekçi 13 A. Maydo 12 Zahi H. İbra. 9 Ş. Remzi 5 K. Akyiğit 3916 91174,5 95090,5 K. S. 14 50 12 4 4 14 12 15 M 14 4 16 15 M 13 M M 13 16 15 S0 20 ı7 50 2S 50 50 S0 Bll) 50 15 25 75 K. $. 20 15 16 18 18 17 18 7 20 18 20 16 18 17 14 3 4 17 20 18 50 15 50 20 17 50 İncir satışları Ç. Alıcı 128 Ş Rira H 73'D. Arditi 18 J. /Taranto 337 2780 83117 K. S. 6 50 iki kişilik köbik nikel karyola (118 A.H. Nazlı 7 25 7 6 50 7 7 7 10 Zahire satışları Ç. Cinsi 621 Buğday 178 Arpa 95 Noöhüt 678 Bakla 78 Ton Bakla KS K4 $ 625 3 75 669 B.Pamük 27 39 H. 27 sobası, elektrik sobası, büyük |2793 Kilo P. çekirdek 4 S S0 4 4 52 52 2 90 Piyasa fialleri No. 7 14 15 16 17 20 S0 25 00 75 00 15 00 15 75 16 SO0 18 25 21 00 23 00 Yavuz Kitabevi Sahibi Fahri Kitabçı getirttiği Bütün mekteb ki- tablarını müsaid şartlarla satışa çıkardığım sayın öğretmenlerle müşte- tilerine arzeder. İzmir İnhisarlar Başmüdür- l“ v .e üğünden: Dairemizce bir sene zarfında satın alınacak tahminen ÜÇ buçuk milyon kilo sıkletinde üzüm, incir ve sair çuvallı mal- ların, ambarlarımızda arabadan indirme, istif, vezin, çuvallar" dan döküb muayeneden sonra paçal yapılma, çuvala doldurup dikme ve baskülde çekilme, arabalara yükleme işleri açık ek“ siltmeye konulmuştur. Muhammen bedeli 6475 muvakkat teminatı 485,63 liradır- Şartnamesi muhasebe şubemizde görülebilir. İsteklilerit K. S. 5i 2 *pe e Filistinde Arablar umumi grev ilân ettiler — Başın! inci: sahifede — fiyetinim do div setbestisini mubil bulunduğunu - bildirmiştir. - Bu e- miyet Filistinde takib edilen taz- yik siyasetinin bütün Arab memle- ketlerinde — şiddetli bir aksülâmel busule getireceğini bu telgrafindan kaydetmiştir. Kudüs, 7 (A.A) — Resmi gazete memuriyetinden affe- dilmiş olan büyük müftü tara- findan neşredilmiş olan bütün eserlerin menedilmiş olduğunu yazmaktadır. Kudüs, 7 (Radyo) — Büyük müftülük, Filistindeki — tazyik hareketi devam ettikçe karga- şalıkların önü alınamıyacağını kömiserliğe bildirmiş ve buna nihayet verilmesini — istiyerek son tevkifatı protesto etmişlir. Mareşal Döboro İtalya kralı tarafından kabul edildi Roma, 7 (Radyo) İtalya kralı Viktor Emanvel, bu sa- bah Mareşal Döbonuyu kabul etmiş ve kendisile uzun müd- det konuşmuştur. GEPA Z MMM ATLR T $ TCC Aleni teşekkür Oğlumuz Mustalfama tutul- düğü müdhiş ve tehlikeli bir hastalığı zamanında — teşhis ederek sıhhi tedbirlerle tehli- kenin önünü almağa ve evlâ- dımızı mühakkak bir ölümden kurtarmağa — muvalfak — olan İzmir Memleket hastanesi da- hiliye mütehassısı Dr. B. Ce- lâl Yarkın ve bu hususta bü- yük yardımları dokunan Mem- leket hastanesi operatörü Dr. B. İbrahime aleni teşekkür- lerimizi sayın gazeteniz vasır tasile sunarız. Hasan Gülgeze ve eşi Nazife Gülgeze Memur aranıyor Daktilo bilir bir memura ihtiyaç vardır. Marifet mat- baasına müracaat edilmesi. 0 S . Devrim . * Kitabevi Sahibi: MİTAT Bütün mektep kitaplarını €en müsait şartlarla satışa çı" | kardığını sayın öğretmenlerle | müşterilerine arzeder. Adeod: İkinci -Beyler. soki ğında 58 numara. 19/10/937 günü saat 15 de Başmüdürlüğümüzdeki komisyon& gelmeleri. 8 12 3542 Askeri fabrikalar umum mü- dürlüğnüden: 3000 ton lâvamarin kömürü Tahmin edilen bedeli '39,000 'lita ölan yukarda miktari VE cinsi yazılı kömür askeri fabrikâlâar umum müdürlüğü süti alima kömisyonünca 1:11-937 pazartesi yünü sant 15 — de 'kö” pâlı zarf ile ihâle edilecektir. Şartname 1 lira 95 kuruş MU” kâbilinde kömisyondan vetilir. Tâliplerin muvakkat teminâ ölân 2025 lirayi havi teklif mektublarını mezkür günde sa8! 14 de kadar kömisyona vermeleri ve kendilerinin de 24 sayih kanunun 2 ve '3 üncü maddelerindeki vesaikle gün ve-saâtte komisyöona müracastları. 3480 Bi0 12 Vi