16 Ekim 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

16 Ekim 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

| Kilisenin üzerinde evvelâ siyah du- manlar gözüktü, sonra yıkıldı. —- Şöyle otur -dedi- kar: Şıma geç İrini. — Sende fevkalâdelik gö- Tüyorum Doğan.. — Evet, hem de hayırlı bir W 3 gördüm galiba.. Doğan bunu müteakıb, ak- şamdanberi — geçen hâdiseyi anlatmıya başladı.. İrini sevin- cinden kendini kaybediyordu: — Mükemmel!.. Çok mü- — kemmel Doğan.. Öyle büyük bir iş yaptın ki.. —Benim anladığım şudur, İri- ni.. Bu kız, senin delikanlıyı sevmiye başlamış olacak, Bu gece sen onun yanına gide- €ck ve yaralıya yaptığımız gi- bi, onu da ikna edeceksin. Yani, aralarında böyle bir hâ- disenin gölgesi olmamak lâ- zımdır. İrini biraz mütereddit idi: — Fakat ben Steladaki bu şayanı hayret değişikliğe pek inanamıyorum. — İnan İrini.. Benim göz- lerim hayatta aldanmamıştır. Bu gecelik bu kadar. — Yemek yimiyecek misin? — Yiyelim, istersen yemeği tarasaya getir.. Hava gene aç- “rak üzere.. — Evet, yıldızları seyre- deriz.. » — Fakat çabuk olmalısın.. Ben bu akşam gemiye giderek ilk tecrübeyi yapacağım. — Peki Doğan. Biraz sonra tarasada otur- muşlardı. Deniz koyu mavi bir çarşaf gibi ufkun hareket- siz, durgun, eteklerine kadar uzuyordu. Yıldızlar doğmuştu. , Hiç konuşmuyorlardı. Bazı — Sükün dakikalarının müphem tahassüsleri içinde idiler. Ye- — Meğin sonuna doğru Doğan — bir kadeh daha yuvarladı: N — Yarın hiç bir yere ay- — mılma İrini.. Bu akşamki tec: |— Tübenin tesirlerini tetkik ede- ceksin. Olmadığı takdirde.. Sustu, devam etmedi.. Sonra yerinden kalk... Kılıcını, han- Çerini omuzuna değen uzun saçlarını, ince, yeni çıkmış bıyıklarını düzeltti. İrini, de- Tin ve içli bir bakışla onu tetkik ediyordu. k. — Doğan çok asabisin.. l O, cevab yerine elini uzattı: “— Allaha ısmarladık İrini. — — Güle güle Doğan.. * NM'“l"i süratle indi. hçeyi ayni hızla geçib so- kaklara daldı. y Biraz sonra bir - gondolda Süratle denize açılıyordu. Ce- Zair gemisinde, kaptanın pa- rolası gözüküyordu: Kırmızı bir ışık.. Demek ki, bütün tayfalar, i tenbihi veçhile, sahile işŞ ve maâhut meyhaneye gitmişlerdi. Kayık yaklaşırken — , Bemiden bir ses yükseldi: — Zaman!... Bu da bir parola idi. Do- #an cevab verdi: — Geldi kaptanım.. Ve göndolcuya seslendi: — Çabuk çek.. Göondolcu da, mahut mey- in adamlarındandı. _%ı göndolcunun eline gümüş para fırlattı ve ge- miye geçti.. Gondolecu, karışık, esraren- giz işlerdeki alışıklığı ile, sü- ratle gondolunu çekti, götürdü. Kaptan bekliyordu. Doğanı elini göğsüne götürerek se- lâmladı: — Selâmünaleyküm.. — Aleykümselâm kahrama: nim.. — Hazır miyiz? — Evet.. Kaptan yürüdü. Doğan da onu takib etti. Güyertede bir sehpa üzerine kurulmuş bir âlet vardı. Kap- tan, kol gibi bir noktayı gös- terdi: — Makine şimdi kurulmuş- lur.. İşte bak, bomba şurada duruyor. Şu kolu çekince, yay boşanacak ve şiddetli bir taz- yik, bombayı buradan tutub fırlatacak.. — Mesafeyi nasıl tayin edi- yorsun? — İşte şu mâkas gibi âletle.. Bunu ne kadar açarsam, me- safe o kadar açılır.. Kıstığım nisbette de bomba daha ya- kınlara düşer.. Âlet, hakikaten garib bir şeydi.. — Bak, bunlar işte, dört taraflı kirişlerdir.. Hani, ok sisteminde bir şey.. — Bomba şimdi hazır mı? — Evet, dört tane hazır-? ladım.. Çünkü isabeti tanzim etmek lâzım. Evvelâ denizden başlıyacağım, T — Peki, denizde de - pal- lar-mi bu? — Patlamaz, fakat suyun kaynaştığı yeri — görebilirim. Ona göre ününcü sallayışta, eski kilise yıkılacaktır. Doğan güvertede Düşünüyordu: Bu hâdise acaba ne tesir yapacaktı? Doka korkacak mı idi, yoksa gene kaplan postu- na, girmiş eşek gibi sahte bir kahramanlık mı gösterecekti? Vakit gece yarısı idi. Doğan doğruldu: — Hazır mıyız? Kaptanın küçük mavi göz- leri fırıl finl dönüyordu: — Ona ne şüphe? — Çek öyle isel Kaptan süratle, bu yeni sis- tem Mançınığın yanına yak- laştı ve kolu süratle çekti. Bombanın yatağından çıkışını görememişlerdi. Kilisenin tam dibinde bir alev yükseldi ve şiddetli bir tarraka da duyuldu. Kaptan bir kahkaha attı. — Şimdi tam kiliseyi tuttu- racağız, oturdu. Ve derhal, kolu yerine ge- tirdi. İkinci bombayı da ya- tağına yerleştirdi ve gene kolu çekti. İsabet tamamdı. Kilisenin üstünde evvelâ bir kara duman "gözüktü. Sonra ikinci bir gürültü, bütün sü- küneti karıştırdı. Bunu, bir alev sütununun yükselişi ta- kib etti, Bina hem yanıyor, hem yıkılıyordu. Şehrin bu kısmında bir kargaşalık başla: mıştı. Kaptan, elini kalçala: rına dayamış, — kahkahalarla gülüyordu. Filhakika, Venedik, yekdiğerini takib eden bu in: filâklarla, korku ve heyecan içinde sokağa dökülmüştü. — SONU VAR — Yavuz Kitabevi Sahibi Fahri Kitabçı getirttiği| Bütün mekteb khi. tablarını cn müsaid şartlarla satışa çıkardığını sayın öğretmenlerle müşte- mlerine arzeder. T Satılık Eczane Sahibinin sıhhi ahvali se- bebiyle Kemer istasyonu ya- kınında KEMER ECZANESİ acele satılıktır. İstiyenler sa- hibi Bay Hayrettine müracaat etsinler.. HĞUDA AĞAĞAKCAASTAAĞIAKAKTAPLAKAIAKASAAAIINIZ. Oöz Hek Mitat Orel Adres: Beyler Numan so- kağı No. 23 İ Kabul saatleri: Öğleden evel saat 10-12 öğleden sonra 15,30 - 17 Tele, 3434 Devrim t Kitabevi Sahibi: MİTAT Bütün mektep - kitaplarını en müsait şartlarla satışa çı- kardığını sayın öğretmenlerle müşterilerine arzeder. Adres: İkinci Beyler soka- gında 58 numara. Birinci Sınıf . Mutahassıs ları ve elektrik tedavisi İzmir - Birinci beyler sokağı Elhamra Sineması arkasında Telefon : 3479 Kiymet — Tesbit Cinsi Kilo G. (Adet Lira K. — No, top 245 00 829 Ecsamı kimyeviye 41 000 36 00 — 790 Tek kapaklı maden 3 adet cep saatı. 52 00 804 Pamuk mensucat &— 52 000 15 top den az ipekli. S0 00 839 Kireç kaymağı 1550 000 30 00 — 842 — İpliği boyalı pa» 30 000 2 top muk mensucat. Yukarıda yazılı eşyanın 20/10/937 ci çarşamba günü saat 14 de açık artırma suretile dahile satılmadığı takdirde ayni günde ecnebi memleketlere götürülmek üzere satılacağından işine gelenlerin İthalât gümrüğü satış komisyonuna müracaatları. birinci icra memurlu- ğundan: 3661 Mehmed Necatiye borçlu Naciyenin bu borcundan do- lağyı tıbti haczec Ah- med ağa mahallesini Şamlı sokağında kâin 187 ada ve 7 parsel sayılı 65 numaralı tajdın iki cepheye açılır iki kapılı ve Salepçi cami taratına açılan kapının 65 ve Şamlı sokağına açılan 55 numaralı zemini küçük avlu tahtani kısmında mutbah bir sofa iki oda bir yemek odası fevkani kısmında cunba bir sofa üç odayı müştemil bir baba evin 1800 lira kıymeti muhamme- ne ile 17 T. Sani 987 tarihine müsadi/ çarşamba günü saat ilde açık artırma suüretile satılığa çıkarılacaktır. Bu ar- tırmada satış bedeli muham- men kiymetin *b 75 ini bül- madiğı takdirde en çok artı- ranın taahhüdü baki kalmak şartile satış 15 gün daha uza- tılarak ikinci artırması 2 K. Evvl 937 tarihine müsadif perşembe günü saat 11 de yapılacaktır. - Bu artırmada dahi satış bedeli muhammen kiymetin — *6 75 ini bulmadığı takdirde en çok artıranın is- teklisine ihale olunacaktır. İşbu gayrimenkul üzerinde herhangi bir şokilde hak ta- lebinde bulunanlar işbu ilânın tarihi neşrinden itibaren 20 gün zarfında / ellerindeki ve- saikile birlikte dairemize mü- racaat lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu - sicilile sabit ol- mıyanlar paraların paylaşma- sından hariç kalacaklardır. Satış peşin para ile olup ta- liplerin *6 7 buçuk pey akçe- sini Veya milli banka itibar mektubunu hamil bulunmaları alnan lâzımdır. Şartname 27 T. Ev- | vel 937 tarihinden itibaren © de 2buçuk dellâliye müşteriye aiddir. Müterakim vergi ve tenviriye ve- tanzili- yeden olan belediye rusumu artırma bedelinden tenzil olu- nur, 2762 numaralı kanun mücibince tediyesi icab eden taviz bedeli müsteriye aiddir. Taliplerin - yukarıdaki — şerait dairesinde İzmir birinci icra- sının 12795 — numaralı dosya- sına ve icra münadisine müra- caatları lüzumu ilan olunur. Foto Or İNÖNÜ Cad. No.20 Atölyede En güzel pozlar çekilir. Amatör işler Temiz çabuk ucuz ya; Memur aranıyor Daktilo - bilir bir memura ihtiyaç vardır. Marifet mat- baasına müracaat edilmesi, DS e S ERARÜ LA L NT A — POMAN SYA < G GAARR AT GSRROUT TU YUT GN L DAT AAA İzmir Ithalât gümrüğü müdürlüğünden; Tarife Marka No. No. 853/A S.CVH. 24264 $93/C 155/A 135 T80 ” ZU ASAD0R Y.M. 311 379/2/A-3 7 12 16 3499 « W 'iı ” herkese açık bulundurulacaktır. B aemmmı Te B S — İzmir Levazım âmirliği ilânları — İzmir Lv. amirliği Sat Al. Ko. Rs. den: tahmin edilen teminat muvak- miktarı mecmu tutari — kate akçası münakasa Cinsi kilo Lira Ku. — Lira Ku. şekli Süt 23100 300300 225 23 açık eksiltme Yaoğurt 21000 2940 00 220 50 açık eksiltme ihale tarihi günü saâti 27/1.Teş. 937 çarşamba 10 27/1.Teş. 937 Mi oe n 1 — İzmir askeri hastanesinin yukarıda cins ve miktarları yazılı iki kalem süt ve yoğurt ihtiyacı iki kıta şartname ile ayrı ayrı açık eksiltme suretile münakasaya konul- * muştur. İhaleleri hizalarında yazılı tarih, gün ve saatlerde İzmirde kışlada İzmir levazım amirliği satın alma komisyonun- da yapılacaktır. Teminat muvakkate akçaları hizalarında yazılıdır. Şartnameleri her gün komisyonda görülebilir. 5 — İstekliler ticaret odasında kayıtlı olduklarına dair ve- sika göstermek mecburiyetindedirler. Eksiltmeye iştirak edecekler 2490 sayılı kan ınun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesikaları ve teminatı mu- vakkatelerile birlikte ihale saatinden evel komisyonda hazır bulunmaları. 9 VÜ cd0an. MA İzmir Levazım âmirliği satın alma ko. reisliğinden: İstanbul Levazım âmirliği için alınacak olan altmış yedi ton sadeyağının 11/10/937 tarihinde kapalı zarfla eksiltmesine is- tekli çıkmadığından 19/10/937 salı günü saat 15,30 da Top- hanede İstanbul Levazım âmirliği satın alma komisyonundan pazarlığı yapılacaktır. Tahmin bedeli elli sekiz bin iki yüz do- ksan lira, ilk teminatı dörtbin üçyüz yetmiş bir lira yetmiş beş kuruştur. Şartnamesi 291 kuruşa komisyondan verilir. İs- teklilerin kanuni belgelerile belli saatte komisyona gelme- leri. 16 17 3666 İzmir Levazım âmirliği satın alma ko. reisliğinden: 2 - İkinciteşrin - 937 salı günü saat 16 da İzmirde kış- lada Levazım âmirliği satın alma komisyonunda - kapalı zarfla * ihalesi icra kılınacağı Anadolu gazetesinin 15/10/937 tarihli nüshasile ilân edilen 135900 kilo kuru otun görülen lüzum züerine münakasadan kaldırıldığı ilân olunur. 3663 İzmir Levazım âmirliği satın alma ko. reisliğinden : 28/1.teş./937 Perşembe günü saat 15,5 ve 16 da İzmirde Kışlada Levazım âmirliği satın alma komisyonunda açık ek- siltme suretile ihaleleri yapılacağı Anadolu gazetesinin 9/10/937 tarihli nüshalarile ilân edilen 23100 kilo süt ile 21000 kilo yoğurdun ihale tarihi tadil gününe tesadüf etti- ğinden 23100 kilo südün ihalesi 27/Lteş/937 Çarşamba günü saat 10 da ve 21000 kilo yoğurdun ihalesi 27/1.teş/937 Çar- şamba günü saat 11 de yapılacağıstashihen ilân olunur. 3664 İzmir Levazım âmirliği satın alma ko. reisliğinden : 1 — İki adet perçin imal makinesi kapalı zarfla eksilt- meye konmuştur. 2 — Tahmin edilen bedeli 18500 lira olup ilk teminat pa- rası 1387 lira 50 kuruştur. 3 — İhalesi 18/I.teşrin/937 pazartesi günü saat 15 dedir. 4 — Eksiltmeye gireceklerin 2490 — sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde istenilen belgelerile birlikte temi- nat ve teklif mektuplarını ihale gün ve saatinden en geç bir saat evveline kadar M.M. V. satın alma ko- misyonuna vermeleri, 3667 İzmir Levazım âmiırliği satın alma ko. reisliğinden : 1 — İzmir Müstahkem Mevki kıtaatı hayvanatının 153900 kilo kuru ot ihtiyacı kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. 2 — İhalesi 3/2.teş/937 Çarşamba günü saat 16 da İzmir kışlada Levazım âmirliği satın alma komisyonunda yapılacaktır. Tahmin edilen mecmu tutarı 6156 liradır. Teminat muvakkate akçesi 461 lira yetmiş kuruştur. Şartnamesi hergün komisyonda görülebilir. İstekliler Ticaret odasında kayıtlı olduklarına dair vesika göstermek mecburiyetindedirler, Eksiltmeye iştirak edecekler 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde ve şartnamesinde yazılı ve- sikalarile teminat ve teklif mektuplarını ihale saatin- den en az bir saat evveline kadar komisyona vermiş bulunacaklardır. 16 20 500528 3665 İzmir Asliye —mahkemesi | 10 na talikine karar verilerek ikinci hukuk dairesinden: giıyab ihbarnamesi usulen mah- İzmirde Eşrefpaşada 4 üncü | keme divıııılıınesine_ talik edil- Sultaniye mahallesinde Tenez: | Miş olduğundan müddea aley- züh sokağında çıkmazda 28 hin tayin olunan günde mah- sayılı evde Mustafa kızı Arife klemeder hazır bıılun_muı_ veya tarafından kocası Ümmet oğlu bir vekil göndermrsi 'ıf" tak- Ahmed aleyhine açılan bo: dirde bir daha tahkikat ve şanma davasına mütedair da- | Mahkemeye kabul edilmiyeceği va arzuhal suretile davetiye l_Ebl'ğ A"İ'k'm"" kaim olmak varakası müddea aleyhin ika- | ÜZtre ilân olunur. 3658 metgâhının meçhuliyetine bi- İzmir Ahkâmı şahsiye Sulh naen Yeni Asır gazetesinin | hukuk mahkemesinden: 24 /9/ 937 gün ve 9662 sayılı Gaip Abdi oğlu İsmail ile nüshasile ilânen tebliğ edildiği | kardeşi Osman Ziyaya İzmirde halde tayin olunan günde | Selâtinoğlu mabhallesinde Ta- mahkemeye gelmemiş oldu- | maşalık sokağında 63 No, lu ğgundan hakkında gıyab kararı | evde oturan Abdi oğlu Meh- ittihaz ve tebliğine ve tahki- — med Alinin kayyum tayin edil- katın 6/11/937 cumartesi saat | diği ilân olunur. 3660 ati edüce *