29 Ekim 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 24

29 Ekim 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 24

ge O T K | ç di ANADOLU Amerika hükümeti, büyük harpte ölen askerleri için 4 milyon dolar gibi bir rakam sarfederek geniş bir saha üzerinde muhtelif abideler vücude getirmiştir. Mezarlık, bildiğimiz düz mezarla abideler halinde ve ayrı ayrı parçalardan mürekektir. Ülzpehia arasında gülzel bir pesk da vücude getirilmiştir. Yani ölülerin yeri, yaşıyanların -yerleri kadar güzel olmuğtur. ! Japonyada otele gelen yolculara hemen çay ikram edilir. Çay getiren kız, oda kapısında böyle seodeye varır. Resme bakımz: Kuz, tepsiye, çay bardakları yerine yanlışlıkla pirinç kapları koy- muştur, Gelen misafir, kapı eşiğindeki otel terliklerini giymeğe de mecburdur. Yeni Japon medeniyet hayetinda da “bir takım ananevi âdetler hüküm sürmektedir. Japonlar bu | hususta o.kadar hassastırlar ki, kendi ananelerine, memleketlerine hariçten gelecek olan yabancı- ların bile riayet göstermesini isterler. aa Tda P Radyum kraliçesi sahrada Misis “Josie Biahop,, altı çocuklu ve 65 yaşlarında kocasından ayrılmış bir kadındır. Bu Kaliforniya sahralarında çok zengin rad- yuüm tabakaları ile altın, gümüş, helipom madenleri keşfetmiştir. K:j.lı'lomiyı yüksek mahkemesinden bu yerlerin imtiyazını istemek- tedir. Bu suretle ihtiyar kadın, büyük ve emsalsiz. bir servete sahib olacaktır. Son Amerikan mecmuaları, bu kadının enerji ve gayret- lerinen uzun uzadıya bahsetmektedirler. Doğu illerinde köylü kız çocukları , yinde garib bir ibadet Cekvan namında küçük Çin kasabasında, senenin muayyen gününde binlerce Çinli toplamıb garib şekilde tapınırlar. Mabede giden yolun etrafındaki çamurlu pirinç tarlalarında yatar, çamur- lara bulanırlar. Çocuklarını bile bu ibadete tabi tutarlar. Tuhaf bir ciheti de Çinlilerin çamur- larda yuvarlanırken acı çığ'ıklar atmaları ve garib sesler çıkar- malarıdır. Yabancılar bu ibadet karşısında âdeta haşyetle ürper- mektedirler. Sağda yüksek zaviyeden fotoğ- raf almakta şöhret sahibi olmuş Almanlar, Solda Nevyorkun 102 katlı hükümet binasından fotoğ- raf çeken bir pencere temizle- yicisi.. Unutmayın ki, Almanlar; yüksekten fotoğralçılıkta ihtisas sahibidirler.