9 Kasım 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 12

9 Kasım 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 12

Cekirdeksiz kuru üzüm ihracatçıların dikkat nazarına: İktısad Vekâleti Izmir kontro- .. gee v ee lörlüğünden: Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatının murakabesine dair nizamna- menin 19 uncu maddesine göre teşkil olunan heyet normal ve ince standart tip nümunelerini tesbit ve ihzar eylemiş balunmaktadır. 15 İkinciteşrin 937 tarihinden itibaren ihraç edilecek 7 - 12 ve 17 - 21 no. lu standart tiplerin bu nümunelere uygun olması lâzımdır, Alâkadarlar, nümuneleri dairemizde her zaman görebilecekleri gibi 20 İkınut:şnn 937 tarihine kadar İkincikordonda 28 no. lu Manipülâsyon yerinden istenilen miktarlarda tedarik — edebi- lirler. 9 10 3934 Çankırı vilâyet daimi encü- meninden: 1 — Talip içıkmaması hasebile yeniden eksiltmeye konulan iş Çankırı il merkezinde yapılacak hastane pavyonu olup keşif bedeli (36569) lira (80) kuruştur. 2 — Buna aid şarıname ve evrak şunlardır: (A) Eksiltme şart- namesi, (B) Mukavele projesi, (C) Bayındırlık işleri genel şartna- mesi, (Ç) Fenni şartname, (D) Hususi şartname, (E) Keşif cedveli, F) Silsilei fiat cetveli, (G) Metraj cetveli, (H) Proje ve grafiktir. sşiyenler bu evrak ve şartnameleri Çankırı, Ankara, İstanbul ve İzmir Nafia müdürlüklerinde görebilirler. 3 — Hastane inşaat bedelinin yirmi bin lirası 937 senesi büt- çesine mevzu tahsisattan verilecek mütebakisi 938 senesi bütçesin- deki tahsisattan tediye edilecektir. 4 — Eksiltme 29/İkinciteşrin/ Pazartesi günü saat 16 da Çar- kırı vilâyet daimi encümeninde yapılacaktır. $ — Eksiltme kapalı zarf usulü ile yapılacaktır. 6 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin (2742) lira (73) ku- rüuş muvakkat teminat vermesi bundan başka en az onbeş bin liralık yapı işi yapmış olması ve Nafia Vekâletinden alınmış ehli- yet vesikası ibraz etmesi ve ticaret odasına kayıtlı buluması Şarttır. 7 — Teklif mektupları yukarıda dördüncü maddede yazılı saat- tan bir saat eveline kadar eksiltme komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektupların nihayet dördüncü maddede yazılı saata kadar gelmiş olması ve diş zarfın mühür umumu le iyice kapatılmiş olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. 913 18 24 7503/3932 “TIstanbul Nafıa direktörlü- v ee ğgünden: 22-11-937 Pazartesi günü saat onbeşte İstanbulda Nafıa müdür- ünde 29998,72 lira keşif bedelli İstanbul Nişantaşı kız orta okulu inşaatı kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Mukavele, eksiltme, bayındırlık işleri genel, hususi ve fenni şart- nameleri proje' keşif kulfsssile “bona ' mütelerri diğer evrak 150 kuruş mukabilinde dairesinde verilecektir. Muvakkat teminat 2256 liradır. İsteklilerin teklif mektupları ve en az 20,000 Jliralık bu işe benzer iş yaptığına dair Naha Vekâletinden almış olduğu, mötcab. hitlik ve ticaret odası vesikalarını havi kapalı zarflarını 22-11-937 Pazartesi günü saat 14 e kadar İstanbul Nafıa müdürlüğüne ver- meleri, 30 49 14 7266-3783 Izmir silâh tamirhanesi satın alma komisyonundan: 1 — İzmir Halkapınar silâh tamirhanesi sınırı içinde yeniden yapılacak bir bina 2001 lira 50 kuruş keşif bedelile açık eksiltmeye konmuştur. 2 — Şartname, proje ve plân çalışma günleri içinde saat 7 den 16 ya kadar tamirhane müdürlüğünde görülebilir. 3 — Münakasa 22/11/937 gününe rastlıyan Pazartesi günü saat ondörtte İzmir Halkapınar silâh tamirhanesinde müteşekkil komisyonda yapılacaktır. 4 — Talipler 2490 sayılı kanununun 2 ve 3 ncü maddeleri hükmüne göre icap eden vesikalarla birlikte 150 lira 12 kuruştan ibaret muvakkat güvenmelerini İzmir mal sandı ğına yatırarak alacakları makbuzlarile birlikte belli edilen gün ve saatte komisyona gelmeleri. 6 9 12 16 3898 oto Koöroğlu Hamza Rüstem En meşhur fabrikaların fotoğraf makineleri, film, cam, kâğıt, kart ve bilumum fotoğrafçılıkta müstamel eczalar, fotoğraf alât ve edevatı, font ve sehpalar. Fotoğrafçılığa müteallik her nevi malzeme Zevki okşıyacak resim ve ağrandismanlar, senedat ve evrak istinsahları ve kopyaları kemali dikkatle yapılır. AMATÖR İŞLERİ Developman, kopya ve her nevi ağrandisman sürat ve nela- setle yapılır. İZMİR: Emirlerzade çarşısı No. 28, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Telefon: 2675 Telgraf: Rüstem İzmi LA ANADOLU İzmir birinci icra — memurlu- ğundan: İlhaminin Emlâk ve Eytam bankasından ödünç aldığı pa- raya mukabil bankaya ipotek eylediği — İzmirde akada Donanmacı mahallesinin Raygân sokağında 11, 13 No, lı ve ta- punun 6/7/931 — tarih 17 pafta, S2 ada, 62 parselinde kayıtlı eve girilince taş bir koridor ile başlıyan bu ev koridorun niha- yetinde yanyana ikı oda, yanın- da mutbak ve helâ ve kızma hamamı ve küçük bir avlusu vardır. Yamanlar suyu ve elek- tirik tes satı da vardır. Bu evin yanında 13 No.lı ev de bir koridor üzerinde üç oda ve altta mutbak, helâ ve bodrum vardır. Cem'an 3000 lira kıy- metli olan işbu iki evin mül- kiyeti açık artırma suretile ve 844 numaralı Emlâk ve Eytam bankası kanunu mucibince bir defaya mahsus olmak şartile ar- tırması 10/12/937 cumagünü saat 11,3) da icra daremiz içinde yapılmak üzere 30 gün müddet- le satılığa konuldu. Bu artıma neticesinde - satış bedeli her ne o ursa olsu bor- cun ödenmesi tarihi 2280 numa- ralı kanunun meriyete - girdiği tarihten sonraya müs dif olması hasebile kıymetine bakılmıy rak en çok artıranın üzerine ihalesi yapılacaktır. Satış 844 numaralı Emlâk ve Eytam bankası kanu- nu hükümlerine göre yapılaca- ğından ikinci artırma yoktur. Satış peşin para ile olup müş: teriden yalnız yüzde iki buçuk dellâliye masrafı alınır. İpotek tahibi alacakl larla di- ğer alâkadarların ve irtifak hak- kı sahiplerinin gayri menkul üzerindeki haklarını — hususiyle faiz ve masrafa dair olan iddi- alarını işbu ilân tarihinden iti- baren yrmi gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte memuriye- timize bildirmeleri icab eder, Aksi halde hakları Tapu si- cilince malüm olmadıkça pay- laşmadan hariç kalırlar.20/11/937 tarihinden — ilibaren — şartname herkese açıktır. Talip olanların yüzde yedi buçuk teminat ak- çası veya bir banka itibar mek- tubu ve 37/3295 dosya numa- marasile İzmir 1 inci İcra me- murluğuna — müracaatları — ilân olunur. Hiiş.No: 949 İzmir - birinci icra memurlu- ğundan: Mustafa, Kerime ve Fazilenin Emlâk ve Eytam bankasından ödünç aldığı paraya mukabil bankaya ipotek eyiediği İzmirde Karşıyakada Donanmacı mahal: lesinin Süleymaniye sokağında 41 No. hh eve kapıdan girilince bir sofa, sağda bir, karşıda bir ki ceman iki oda ve buradan kapı ile arkaya geçildikte sıra: sie bir mutfak ve çamaşırhane ve tulumba suyu ve miktarı kâfi bahçe bahçede balâ ve üst kata çıkılınca üç büyük bir küçük sandık odasından baret ve bulun- duğu mevki ve tarzı inşasına nazaran — 3500 lira kıymetinde olan bu evin geçsa sene yapi- lan satışı 2280 No.lı kanuna göre geri bırakıldığı halde birinci sene taksiti ödenmediğinden bu hüküm ortadan kalkarak yeni- den mülkiyeti açık artırma su- retile ve 844 numaralı Emlâk Eytrm Bankası kanunu mucibin- ce bir defaya mahsuz olmak şartile artırması 10-12-937 Cuma günü saat 11 de icra dairemiz içinde yapılmak üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. Bu artırma - neticesinde satış bedeli her ne olarsa olsun bor- cun ödenmesi tarihi 2280 numa- ralı kanunun meriyete girdiği tarıhten sonraya müsadif olması hasebile kıymetine bakılmıyarak en çok artıranın üzerine ihalesi yapılacaktır. Satış 844 numaralı Emlâk ve Eytam Bankası kanu- nu bükümlerine göre yapı'aca- gından ikinci artırma yoktur. Satış peşin para ile olup müş- terinde yalnız yüzde iki buçuk dellâliye masrafı alınır. İpotek sahibi alacaklılar diğer alâcadarla ın ve lak hakkı sa" hiplerinin gayri menkul üzerin- deki haklarını hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı mi telerile birlikte memuriyetimize bildirmeleri icabeder, Aksi halde hakarı tap sici- lince malüm olmadıkça paylaş- madan hariç kalırlar. 20-11-937 tarihinden — itibaren — şartname herkese açıktır. Talip olanların yüzpe yedi buçuk teminat akçesi veya mılli bir banka itibar mek- tubu ve 37/1141 dosya numa- rasile İzmir birinci icre memur- lağuna müracaatları ilâh olunur. H.iş. No: 248 Gayri menku malların açık artırma ilânı Twre mahkemesi - başkâtipli- ginden: Tirenin Yeni mahallesinden Alı karısı Fatma Şalı oğlu ile Yeni mahalleden Şalı oğulların- can Mehmet Şalı oğlunun şayıan mutasarrıf —bulundukları Tirede bahçe kahve civarında maa müş- temilât sebze bahçesinin taksimi kabil olmadığından beher 920 metre murabbamın 150 lira kıy- metinde olduğundan ö'çülerek satılıp şuyuusun izalesine Tire sulhhukuk mahkemesince karar verilip bu hususta memur tayin edilmiş olduğundan işbu bahçe- nin beher 920 metre murabbar yüz elli lira üzerinden artırma: ya çıkarılmıştır. Ve bu bahçenin ihalesi 2-12-937 tarihine müsa- dif Perşembe günü saat onbeşte yapılacaktır. Muayyen günde Mmühammen kiymetin yüzde yet- | " 6 Toşrinisamni memurlu: | — İzmir ikinci hukuk mehkeme: sinden: Halen Alsancakta - istasyot evlerinde bagaj memuru Osman Gülcan yanında oturan Ayşe tarafından kocası Recep oğlu Nazif aleyhine açtığı ihtar da- vasından dolayı müddeaaleyhe çıkarılan davetiyenin bilâtebliğ iade edildiği görülmüş ve müd: Teaaleyhin ikametgâhıni terkle ne'eye gittiği bilinememiş ve zabta tahkikatı da bunu teyid eylemiş olduğundan bu babtaki tebliğatın ilânen icrasını davacı istemiş ve isteği muvafık körü lerek arzuhal süretile davetiya varakasının mahkeme divanhar nesine talikine ve tahkikâtın 1-12-937 Çarşamba gününe bira- kılmasına karar verilmiştir. Ya- zılı günde saat on raddelerinde tahkikat hâkimi huzurunda müd- deaaleyhin essleten hazır bulun- masi veya terafından bir vekil göndermesi lüzumu aksi takdip de hakkında giyaben muamele yapılmak üzere gıyab kararı it« tihaz olunacağı H. U. M. K, tebliğat faslına tevfikan tebliğ makamın kaim olmak üzere ilân olunur. İzmir birinci- icra gundan: 3930 Bayrama 1()00 lira tazminat borcundan dolayı Zehranın tahtı tasarrufunda bulunan İzmir Kad- riye mahallesi mescit sokağında 48/1 ve 48/2 kapı — numaralı mahcuz 10 dönüm tarla 300 lira kiymeti muhammine ile ve bu tarlanın müntehasında kâin 200 lira kıymeti — muhammineli ve içerisinde üç odayı muhtevi tek katlı heyeti umumiyesi itibarile eski bir bap ev yuk rda bildi- rilen muhammen — kiymetlerle 9/12/937 tarihine müsadif per- şembe günü saat 11 açık artır- ma sürecile — satılağa — çıkarıla- caktır. Bu artırmada satış bedeli mu- hammen kiymetin *6 75 — şini bulmadığı takdirde en çok ar- tıranın teahhüdü baki kalmak şartile satış on beş gün> daha uzatılarak ikinci artırması24-12-937 tarihine müsadif Cuma günü sa- at İl de yapılacaktır. Bu artır- mada dahi satış bedeli muham- men kiymetin 9675 şini bul madığı takdirde en çok artıran isteklisine ihale olunacaktır. Bu gayri menkul üzer nde her hangi bir ş-kilde hak talebinde bulunanlar işbu — ilânın — tarihi neşr.nden evel ellerindeki vesa- ikle bir.ikte dairemize müracat: ları lâzımdır. Aksi takdirde hak- ları tapu sicil le <abit olmıyan- lar pataların paylaşımasından ha: riç bırakı acaklardır. Satış peşin para ile olup ta- liplerin & 7 buçuk pey akçe- sini veya millf banka "mektubu: nu hamil bulunmaları lâzımdır. Şartname 11/11/937 den iti- baren her kese açık bulundu- rulacaktır. Müterakim vergi ten- viriye ve tanzifiyeden olan be- lediye ruşumu artırma * bedelin- den tenzil olunur. ©& 2 buçuk Müşteriye aittir. 2762 numaralı vakıllar kanunu mucib.nce tedi- yesi icabeden taviz bedeli müş- teriye aittir. n İxııir birinci icra 37/8701 — numaralı Motör istiyenler okusun 9 beygir kuvvetinde Gorsley markalı bir motör satılıktır. Gör. mek istiyenler seyyar muhabirl miz B. Yusufa veya Şemikler köyünde bahçesindeki adamına müracaat etmelidirler. BAAT DND Diş Tabibi Cevat Dağlı İkinci Beyler sokak No, 6$ Telefon: 3055 yi iresinin miş beşini bulmadığı takdırde ihale, dosyasına veya icra münadisine müddeti önbeş gün uzatılacak ayni gün ve saatte ihalei kat'i- yesi yapılacaktır. Artırmaye işti- rak edeceklerin muhammen kıy- metin yüzde yedi buçuğu nisbe- tinde pey akçasi veya milli bir bankanın teminat mektubunu vereceklerdir. Gösterilen günde artırmaya iştirak edenler artırma şattnamesini okumuş ve lüzumlu malümatı almış ve bunları tama- mein kabul etmiş addolunur. Gayri menkuül kendisine iha'e olunan kimse derhıl veya veri- len mühlet içinde parayı ver- mezse ihale kararı bozülarak kendis'nden evel teklifte buluna-| nın taahhüdü baki kalmak sure- ile 15 gün müddetle artırmaya çıkarılarak en çok artırana iha- lesi yapılır ve iki artırma bey- nindeki fark ve geçen günlerin faiz! hesap edilerek ayrıca hük- me hacet kalmaksızın memuri- yetimizce birincı müşteriden alı- nacaktır. Satılan gayri menkulün dellâliye vesmi ve üç senelik vergisi alıcıya aittir. Daha fazla malümat almak istiyenler me- muriyetimize müracaat etmeleri icab eder. işbu gayri menkul VAV/1937 tarihinden — itibaren açık: artırmaya — konulmuştur. Artırmaya — iştirak - edeceklerin gösterilen günde haızır bulun- maları ilân olunur. Doktor K. Tahsin Soydam Cild ve tenasül hastalıkları mMütehassısı İzmir Belediyesi Zührevi has- talıklar ve tedavi evi doktorlu: ğundan çekilerek yeniden aç- tığı Numanzade sokağındaki 3 numaralı — muayenehanesinde hastalarını Pazardan maada her gün sabahtan akşama kadar kabul ve tedavi eder, müracaatları lüzumu ilân olunur. ı_ Türk Hava Kurumu Büyük piyangosu 1 inci keşide 11 Teşrinisani 1937 dedir Büyük ikramiye 30,000liradır Bundan başka: - 15,000, 12,000, 10,000 liralık ikramiye- lerle (20,000 ve 10,000) liralık iki adet mükâfat vardır. Ayrıca: (2,000) liradanbaşlıyarak — (20) liraya kadar büyük ve küçük birçok ikramiyelerle amortileri havi olan bu zengin plândan flade etmek için bir bilet almaktan çekinmeyiniz. BzLEA Ş METALLUM “D, — Giranz'" Siz de alırsanız Hem bol ışık almış olur, hem iktısat etmiş olur, hem lâmba değiştirmekten kurtu lur, hem de sarfiya tınızın eksildiğini Ü fakorada / görürüünüz. METALLUM Cevfik Baykent Elektrik - telefon vzmalzemesı deposu. , Siemens fabrikaları mümessili Peştemalcılar 77 - 79 telefon 3332 İzmir üeserret Öteli Otelimizin bütün mobilyası tecdid edilmiş soğuk ve sıcak SU banyo daireleri ilâve edilmiştir. Otel yeniden telvin ve tefrif edilmiş ve müşterilerimizin her türlü istirahatleri temin olut” muştur. Fiatler mutedil ve keseye elverişlidir. Kemeraltı caddesi karakol karşısında No, 72 İzmir — Tele. 2533,