11 Aralık 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

11 Aralık 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmi yedingll No. 737.’*1 Cumartsi l1l Kânunueve 937 iskoçyada Çok feci bir tren çarpış- ması olmüuştur —_ Hergün sabahları (İzmir) de çıkar, siyasal gazetedir — B. Delbosu Pragda ((;Mlq/ıhiureceklerdı! S Temsıl bıttı perde kapanıyor İtalya konseyden çekiliyor EEZLERİREA AAA S DELE LT Hatayda ıntıİıabat hazırlıkları var fakat... Nüfusa kaydolmak istiyen Tür lere müşkülât gösteriliyor Intihabata, Istanbulda bulunan Hataylılar da iştirak edeceklerdir. Istanbuldaki Hataylılar dört bınden fazladır. mufritlerin birleşerek Suriye bay- rağım çekmek istiyecekleri söy- leniyor. Böyle bir hâdisenin vu- kuuna — meydan verilmiyeceği ümil olunmaktadır. — 'Şaha' 2 İnci süahifede — Belediyeler Bankası Mahalli idareler ban. kasına kalbolunuyo- gel Bazı devletler de İtalyayıtakıben Sosyeteden çekileceklermiş.. Gazetelerin fikri ve İtalyanın borcu.. !talya ve milletler Hamdi Nüzhet Çançar Habeşistan - seferinden ve onun inteç ettiği zecri tedbirler meselesin. derberi — İtalyanlar — fillen Milletler caniyetinden çekilmiş bulunuyorlardı. Dünkü — telgraflar - İtalyanın bu defa Cemiyetten ahden de çekilmeğe karar vetdiğini haber veriyorlar. Vakın bu ahden çekilme key» fiyeti KBenüiz resmen tahakkuk etmiş değildir. Fakat büyük façist meclisi ferkalâde bir içtima akdedecek ve işl müzakere ettikten sonra bir kara- ra raptedecektir. Fakat bütün bun: darın bir formaliteden ibaret olduğu na kimse güphe edemez. İtalyadaki siysrt mevkii bir nevi parlümentoya muadil olan façist meclisinin şimdiye kadar her bangi bir meselede Bay Mussoliniden başka bir şekilde dü- tündüğü, ve onun arsularına — muha gildir. Bu itibarla Cemiyöltei 'Çekli. me keyfiyetinin bir gün meselesi oldağu ve İtalyaya şimdiden Milletler cemiyetinden ahden de çekilmiş na- zarile bakılabileceği muhakkaktır. Milletler cemiyeti İtalyanın çe kilmesi ile yeniden birşey kaybede ©ek değildir. Ba hükümet zaten bir Faşist konseyinde M. Londra, 10 (Radye) — matbusa, İtalyanın Cemiyeti Akvam. dan çekileceği — haberlerini — tehir etmektedir. Niyöz Kronikl diyor ki: yoktur. Fansen Habeşistan istilâm, Mil lever cemiyeli asdliğı ne Kabili velif değildir. İtalya, Milletler cemiyetimi kendi arzusu ile terkediyor. — Hiç kimse onu alıkoymağa teşebbüs ct miyecektir.> Deyli Telgraf şöyle yazıyor: «Müssolini, cumartesi — akşamı neşredeceği — beyannamesine İspanya Mussolini söz söylüyor Hatayda 29 ilkteşrin günü toplanan halk kafileleri Bi de söyleniyor.> Antakya 10 ( Hususi muhabi- | rağının çekilmiyeceği malümdur. rimizden)— Hatayda Suriye bay- | Fakat, bazı usyacılarla bir takım (Van Siras) Atatürkten hayranlıkla bahsediyor Alman Gençlik Teşkilâtı Şefi,terak- kiyatımızı takdirlere şayan buldu. Deyli Hecald şöyle yamyor: “Tenşsil artık sona ermiştir. Şim. p-nıqı kapatmaktan — başka çare Roıu, 10 (Redyo) — Mebücan meclhi kuridorlarında deveran edem gaylalara göre, — İtalyanın — harekâtasa zmüteakıb diğer bür takım devletler de Cemilyeti Akvamı terkedecekler. dir, Ancak bu devletlerin hangileri oldukları henüz belli değildir. Londra, 10 (Radyo) — - Parlâmen. tonua sol cenah mahfelleri, İtalyanın buçuk #enedenberi Cemiyetin hiç bir müzakeresine iştirak etmemiş, hatta yalnız © kadar değil mukarreratıma — ka' halefet etmeği, Cemiyetin meveudiye- tine bile mubalif bulanmağı şiar İt tibaz edinmiştir. Yalnız ne olursa olsun İtalyanın resmen Cemiyet azası meyanında dahil bulunması onun bir İstanbal, man gençlik teşkilâtı şefi Von Şiras, bu gün arkadaşlarile bir- likte Ankaradan buraya geldi. Von Şiras, Taksim abidesine giderek merasimle çelenk koy- duktan sonra vilâyete gelerek Vali Bay Muh ttin Üstündağı zi- 10 (Hususi) — AL | — ziyafet verdi. Alman gençlik- teşkilâtı şefi, matbuat mümessillerine beyana- tında, Atatürkten — hayranl'kla bahsetmiş ve memleketimizde az zaman içinde yapılan büyük terakkiyatı takdire şayan buldu- Dahiliye Vekilimiz Bay Şükrü Kaya Ankara, 10 (Hususi muhabi- rimizden) — Belediyeler Bankası, mahailli idareler bankasına kal- bedilecek ve bankanın sermayesi, bakkında da bazı ilâveler yapacaktır. Bu arada yeni bir sulh teklif edece. Cemiyeti Akvamdan — çekilmesinin, — Sonu 8 inci sahifede — İzmirden Istanbula giden otobüsler ve fiskoslar! (Tan) başııı;ıirlıarririnin yazdıklarına vali B. Muhiddin Ustündağ şiddetle cevap veriyor Lstanbul, 10 (H Emin; (Tan) gazetesinde —yazdığı bir başmakalede; İzmirden gelen otobür. lerin burada — işlemesi için verilen müsaade dolayısile halk arasında ba. m fiskoslar — işitilmekte — oldağuna kaydetmekte ve: “Başvekilimiz, her şeyi açıkça yazabilirsiniz. buyurdu. ğunu söylemiştir. Von Şiras, yarın Bükreş yolile Berliue dönecektir. göün olub da gene oraya ütdet ede. ceği hakkında bir ümid beslenmesi. ne imkân veriyordu. Bugün bu im kân da ortadan kalkmış demektir. Bu saretle Roma « Berlin - Tokyo mihverini teşkil eden her üç hükü- met te Milletler cemiyeti ile bütün alâkalarını ketmiş, dünyaya çamil ol. mak iddiasnda ölan bu Cemiyetin, âhtiyarlarile, — dışında kalmışlardır. Hatırlardadır ki Milletler cemiyetin. den ilk delfa japonya çıkmıştı, Bur nun için ileri sürdüğü vesile de (Mançuko) hiâdisesi mtnasebetile Mil. Tetler cemiyetinin Umk — Şarka bir tahkik beyeti göndermesi ve bu he. yetin japanya aleyhine rapor vermesi olmuştu. Bir müddet sara da japon- elli milyon liraya iblâğ oluna- caktır. Dahiliye Vekâ'eti, bu husustaki Pprojeyi hazırlamakla meşğuldur. yaret etti. Vali, (Von Şiras) ıerchne bır Muhiddia Üstüae dağ, çiddetli bir Tisanla bu heşriyata cetab vermekte ve maksad takib edildiğini ilori sürerek, ötobür mere. lesinin tetkiki için Dahiliye — Vekâle. tindea mülettiş gönderilmesi — husun. da ricada — bulunduğunu — beyan et mektedir. İzmirin bağrmda Çalışkan Akhisarlıların bir eseri yükseliyor! Bu yeni ve milli eser dün merasimle açıldı Tire yakîndeki Cie nayetin tahkikatı!. Kanlı mendil bulundu Suçlular inkâr Yeni bir münakaşa Şehir plânı ne yayı Alımanya takib etti Almanya da tahdidi teslihat işinde kendisine bu- kuk müsavatı verilmemesini vesile İttibaz etmişti. Bugün Düttef iklerine İtalya peyrev oluyor. Garibi şaramdır ki yagün İtalya Bin kararını mühik göserecek orta. da hiç bir sebeb yoktr. Yani Mil. Tetler cemiyoti — bugünlerle İtalyanın ne lehinde, ne aleyhinde hiç bir ka- Tar almış değildir. Onun — için intn- giyri ibtiyari İtalyanın bu (jest) ni isilzam etti. Ten sebebin ne - olibileceğini düşün. mekten kendini alanıyor. Evet, hakikatei acıba —bunun tebebi me olabilir?. Fikrime kalırsa bu sebeb şadur: Lomd (Halifaks) 1n lerlin ziyareti si. Yasi muhitlerde çoktabavrüller yap. Maştır. Bugün ariz İnogiltere va Fransanın pek yaka bir zamanda Almanya ile bir müskereye başlıyar saklarına ve belki e bu müzakere. Ye bügünden alelâdediplomasi yolla. — Sonu 2 inci sahifede — Banka binası ve müdürü “Akhisar Tütüncüler banka- $ı,, nın İzmir şubesi, dün öğ- leden evel saat onda, Gazibul- varındaki şube binasında yapı- lan törenle açılmış ve merasimi müteakıb bankada muamelâta başlanmıştır. Merasimde, vali B. Güleç, milli ve ecnebi bankaların İzmir şubeleri müdürleri, -tanınmış id- halâtçı, ihracatçı tüccarlar, Ak- hisar kaymakamı B. Rifat ve merasim için şehrimize gelen — $onu 2 inci sahifede — ediyorlar Sağdan sola Mehmet, Cafe: ve Refik İzmir - Tire şosesi - üzerind Taşçeşme mevkiünde şoför ” danlı Emin ile şoför muavı.. Aliyi öldürenlerin yakalandık- larını yazmıştık. Cinayet; Ödemiş ve Tire ha- valisinden satın alınan tütünlerin İzmire nakli ücreti yüzünden do- ğan bir münakaşanın neticesidir. Müşevvik olarak gösterilen şoför Ödemişli Osman vaktile — Sonu 8 inci sahifede — vakit değiştirildi? $ Bazı zevat, bu değişmenin yeni | vukubuldugu ıddıasmdadırlar Paraşut kulesinder Kültürpark sahasının görünüşü — Yazısı $ inci sahifede —