18 Aralık 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

18 Aralık 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

Sahile 10 yerinde imiş.. Güzel, zengin ve Münevver bir kızla evlenmişsin. Ne kadar da mütevekkil, ne kadar da derin konuşuyordu.., | Refet: | — Teşekkür ederim -diye ko © keledi.- Evet, çalışıyoruz — işte... Ya sen, sen nasılsın Sevim?. Sevim; avuçlarındaki mendili bir kadın kokusu, esrarlı bir kadın güzell ği vardı. ! — Fakat bu kadar değil.. © - Evlendin mi; şimdi nerelerdesin? — Evlendim.. Üç çocuğum var.. Uzaklarda, Anadolu içinde bir köy muallimiyim.. Kocam da benim gibi bir muallim. Refet içini çekti: — Demek ki.., idi, velevki evlenmemiş olsa idi, ne fayda verirdi?. Elini uzattı, Sevimin elini dikmek istedi. Fakat Sevim bar şını çevirdi ve pencereden uzak- lara baktı; — O kader güzelsin ki.,, O kadar şirli bir kadıu oldun ki., Sevim hafilçe sarardı ve doğ- uldu. Fakat Reletin © bercsi cuhu, bu eski sevgiliye kargçı şiddetli bir uyanışla kımılda- mıştı. Belki de hayatında çok müessir olduğu bu kadını, şimdi haris bir atılganlıkla kucaklamak istiyordu. — Bırak Sevim, — yalvanrırım.. Ver dudaklarını.. Sevim, nazik bir hareketle onun gözlerine dikti, — Rica ederim Refet. zın hakkını vermekliğim'z lâzım değil mi? Sevim, yazı masasının bir kör şesine dayandı; — Aşkımızla dar kafalılığın 11 sene sonra hatırlanması cidden çok hazindir. Aşkımız ha?. Sevim acı acı güldü ve ilâve ettir — Hangi aşkımızl: — Birakın onul.. Bu aşk size hiç bir kuyvet, biç br hak vermemiştir ve ver- miyıcıkliı.Dıruü_İI*— iyi düşün Refet; evlisin.. Karının da dar kafalı olmasını - istemez misin?. Refet, yediği tokatın ağırlığı altında sendeledi.. Çevap vere- medi. — Seni affediyorum Refetl, Maamafih ben, o uzak eski gün lerdo bile biç bir ümit, hiç bir istek taşımadan sevdiğim için, beni unutmaklığına da kızma. dım.. Yalnız; kendi karın geniş kafalılık yapar da seni eski veya yeni bir dostu ile aldatırsa sana acırım, * Sevim, başka bir şey söyle- meden - çıktı, gitti.. Ralet ken- dini topladı: — Evet, müdhiş bir şeyl.. -diye mırıldandı- olabilir yal,. Başka birisi de karıma ayni şeyi söylerse, karım ne yapmalıdır?. Diye mırıldandı. Sevim, on bir sene sonra karşısına çıkmış ve ona faziletin mükemmel bir dersini vermişti. — Zaten biliyordum - dedi - onunla geçecek hayat, saadet ve faziletten bayka bir şey ola- maz. Ne çare ki, iş işten geçti. Yurddaş! Kış gecelerinde misafirle- rine kuru üzüm, incir, fındık, Malatya kayısısı, Antep fıs- b “vivA tuttu.. Gözlerini onun gözlerine | onu göğsünden tuttu. Gözlerini | — Hayır, riça etmel, Sen de | mi böyle düşünüyorsun? Sen de | mi dar kafalısın Sevim! Aşkımı- | ANADOLU 18 Künunvetel WWIWWWHIMMMMWMWW L LARERN LKL KDDK FRRA CAT AT Ebvod CZ LAA FO CA PK TARIRI UKL LKĞK KOĞKYK KOK K KCDAK ALAY ÜUU YAK BKOAY LAY YAKAKIAACANI AAA YERLİ TTDRAKRALKİTİ DA K YAKTARANANN PabetlI Hayat ve hayat sahast — Başı 5 inci sahifede — IBiz simdi biliyoruz ki güneş, yıldızların en büyükleri arasında bile sayılamaz, O, yalnız en par- Jak yıldızlardan biridir.) İlmin gözünde arza gelince; onun mahiyeti de şu: Kutruj * ) 13 bin kılometreden bir az nek- san, bir ateş zerresi helinde gü- neşten sçramış ve ikiye ayrılmış (biri kemerdir) bir seyyare.. En az yirmi milyon yıl evel kabuk kıntılarına dağlar, su dolan çır kurlarına göller, denizler diyo- ruz, Bu Su, yani bahri myhitler, dibine ha â inemed ğimiz eng ı ler, seyyaremizan üstünde bir zar kadar ince, bir damla kar dar azdır. Çünkü en derin yeri 9, 9,5 kilometre (13 bine naza- ran 9,5). En yüksek dağlar da Himalâyalar da öyle.. Kalın ka. buklu. bir p: İabuğunu daki kabarcıklar.. Bu dağların, bu okyanusların üstünde altmış kilametre kadar kalınlığında bir de hava zarı var. Hayat işte bu hava zarile bu şu zarı ırıııdı- Şimdi ufak bir toplama amelir yesi yapalımı 60, fazlasile yetmiş kilometre hava gene ilâvesile 10 kilometre sy mecmuu seksen — İçilometre kalınlığında bir aaha, kâinatın Azamçtıne nazaran teleskopla gö- rülebilecek kadar ufak bir yer, onun içinde küme küme kayna- şan insan, hayyan, mebat şek- linde mikroplar.. Hayat hayat ğ >sırrını : 3pladi mızbio'l »o oli BN amsuş —eeyan Z Kadın Fantazi Muşambaları Erkek YgğmurluK Gabardin Pardesüler Gelmiştir Tasarruf Haftası Dolayısile bi J SÜUMER BANK M Büyük Söke ovasının sulanması İşi.. Sondajlar devam ediyor. Bü- yük bir baraj kurulacak.. Aydın, (Hususi)— Hükümetin ele aldığı su & yaseti, ilimizde hızla yürüyor. Sular idaresinin fen heyetleri Menderes üzerinde Çal veya Sarayköy önlerinde zıpıîıuk büyük haraj üzerinde edkiklerine deyam — ediyorlar. Çine çayırında, Gargilli burunda yapılacak baraj yerinde de son- daj işi ilerlemektedir. Tedkik ve Bondajlar bitince inşaata başlar nacak, o zaman Bürhaniyeden Söke ovasına kadar Aydın ili- nin ber karış toprağı sulanacak- tır. Menderesin ıslahı işile birlikte ilümizde br de Menderese amud mkan çaylar meselesi ve bunlar rın ıslahı işi vardır. Aydından Nazilliye kadar olan kırk kilo: metrelik sabada on iki çay, cski devirlerin bakımsız idareleri yü- Zünden bu gü O halde şü *meşhur beyitle bu günkü konuşmayı kapatabi- liriz: İşte o kadardır ol hikâyet Bakisi dürugi binihayetl Mitat Oksancak (* ) Güneşin kutru bir milyon üç yüz doksan küsur bin kilo- imasi. Laderehiti TULLAİ çayların biç birisi Menderese kadar ©1 lir. ba- taklık =g:t'i=|ıl um ve çakılları doldurarak tarlaları sü- rülemez ve ekilemez hale so- karlar. nn en büyük derdi olan buAçr:'luın ııiıhuıı işini ele alan vilâyet, etüdler yaptırdı. Bunla- rın en ehemmiyetsiz. ve küçüğü olan yalnız İmamköy deresinin ıslahı çin 100,000 Liraya ihtiyaç olduğu anlaşıldı. Küçük nehirler ve “î'tnıı wmüudelz kanunları hükümleri tatbik edilen halk Eünü ve kuvvetile ışlahi müm- ün olamıyacağı anlaşılan bu derelerin ıslahı da hükümetin Su siyaseti içine girdi. Sular idaresinin bu işten an- lar ecnebi bir mütehassısı vilâ- yetin teşebbüsü ile şimdi bu çayların membat ve geçtiği yerler üzerinde tetkikata başlıyor. Tet- kik sonunda bunlar da Mende- resle birlikte ıslah edilecek, bu günkü zararlı durumları ye- rine istifadeli şekle sokulacak- lardır. Izmir belediyesinden: Başkâtiplikteki şartaamesi veç- hile İkiçeşmelikteki 454 sayılı evin yıkılarak enkazı müzayede ile satılacaktır. Muhammen be, deli elli bir lira 31 kuruştur. Açık artırma ile ihalesi 4-1-938 Salı günü saat on altıdadır. İşti- rak için dört liralık muvakkat teminat makbuzu ile söylenen gün ve saatte encümene gelinir. 18 212429 469 İzmir Levazım âmirliği ilanları zmir Lv, âmirlıği Sat. Al. Ko, Rs. den: 29/LKânun/937 Çarşamba günü saat 15 te kapalı zarfla iha- lesi icra kılımacağı Anadolu gazetesinin 12-27 Birinciteşrin ve 12 Birincikânun 937 tarihli nüshasile ilân cdilen 161 adet torna tez- ahının sehven ihalenin nerede yapılacağı yazılmamıştır. M. M. ekâleti satın alma komisyonunda ihalesi icra olunacağı tashihen _'lîn. olunur, 16 17 18 4420 İzmir Lv, âmirliği Sat, Al, Ko. Rs. den: 1 — Selimiye kışlasının çatısının tamiri ihalesi kapalı zarflâ 4/İkinckânun/938 Salı günü saat 15 de yapılacaktır. Mu- hammen keşif bedeli 25110 liradır. İlk teminatı 1884 liradır. Şartnamesi her gün öğleden evel komisyonda gö- rülebilir. İsteklilerinin ilk teminat makbuz veya mektupla- rile ve 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 ncü maddelerinde yazılı vesikalardan maada Nafıa Vekâleti fen memurluğun- dan alacakları ehliyet vesikalarile beraber ihale günü ihale saatinden en az bir saat eveline kadar teklif mektupla- rini Fındıklıda komutanlık satın alma komisyonuna ver meleri. 18 22 26 30 4443 — — İzmir Lv, amirliği Set, AL Ko, Ra, den: 1 — Müstahkem mevkinin göstereceği yerde (2000) lira bedel keşifli yaptırılacak inşaat açık eksiltme suretile münaka- saya konmuştur. 2 — İhalesi 30/1.Kân./937 Perşembe günü - saat 15te - kışlada L-kir levazım amirliği satın alma komisyonunda yapıla. tur. 3 — Teminat muvakkate akçesi 150 liradır. 4 — m' ve keşifname ve resmi her gün komisyonda gö- rülebilir. 5 — İstekliler ticaret odasında kayıtlı olduklarına dair vesika göstermek mecburiyetidedirler. 6 — Eksiltmeye iştirek edecekler 2490 - sayilı “kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde ve şartanmesinde yazılı vesikaları ve teminat muvyakkatelerile birlikte ihale saatinden evol * mürecaatları. 14 18 22 26 4& İzmir Lv. amirliği Sat. Al. Ko. Rs. den: 1 — Müstşhkem mevkinin göstereceği yerde 3200 lira bedel keşifli yaptırılacak elektrik tesisatı açık eksiltme - suretile münakasaya kon muştur. 2 — İhalesi 30/Birincikânun/937 perşembe günü saat 15 bu- çukta kışlada izmir levazım amirliği satın alma komisyo- nunda yapılacaktır. 3 — Teminat muvakkate akçesi (240) liradır. 4 — Şartname ve keşifname ve resmi her gün komisyonda $ — İstekliler ;iurıt odasında kayıdlı olduklarına dair vesika göstermek mecburiyetindedirler. | 6 — Eksiltmeye iştirak edecekler 2490 sayılı -kanunun 2 ve 3üncü maddelerinde ve şartaamesinde yazılı vesikaları ve teminat — muyakkatelerile birlikte ihale — saatinden evel komisyona müracaatları. 18 22 14 26 43885 İzmir Levazım ümirliği Sat. Al. Ko. Re, den: Dikim evleri için 16 no. dan 1750 kilo 18 no. dan 735 kilo 25 no. dan 2370 kilo 60 no. dan 5630 kilo bobin keten - ipliği 20-1-938 peşrembe günü saat 15 de Tophanede İstanbul Lv, A. satın alma komisyonunda kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. Tahmin bedeli 112030 lira ilk teminatı 6851 lira 50 kuruştur. Şartnamesi 560 kuruş mukabilinde komisyondan alınabilir. Nümu: neleri komisyonda görülebilir. İsteklilerin kanuni belgelerile teklif mektuplarının ihale saatinden bir saat evcline kadar komisyona vermeleri 418218 4266 Te Temir İv. amirliği Sat. Al. Ko. Rs. den: Asş. lise ve orta okalları için 77996 metre pilamalik bez 21/12 /93T Salı günü saat 15 de Tophanede istanbul Lv. amirliği satın alma komisyonunda kapah zarfla eksiltmesi yapılacaktır. Tahmin bedeli 17159 lira 12 kuruş ilk teminatı 1286lira 93 kuruştur. Şartname ve nümunesi komisyonda görülebilir. İsteklilerin kanuni belgelerile teklif mektuplarını ihale saatından bir saat eveline ka- 4267 dar komisyona vermeleri, a | Sı M ağ End İzmir Lv. amirliği Sat. Al. Ko. Rs. den: Ordu hastaneleri için 134200 metre patiska 21-12-937 Salı günü saat 15/30 da tophanede İstanbul Lv. amirliği satın alma komis! nunda kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. Tahmin bedeli 48312 lira ilk teminatı 3623 lira 40 kuruştur. Şartname ve nümunesi ko- misyonda' görülebilir. İsteklilerin kanun? belgelerile teklif mektup- larinı ihale saatinden bir saat eveline kadar komisyona vermeleri. di Nib9! Yuğyer 18 4268 — İzmir birinci icra memurlu- | üzere artırmanın onbeş gün da- gundan: Ali oğlu Süleymanın Muaz- zeze ilâmla olan borcundan do- layı haczedilip satılmasına karar verilen ve tamamına - 600 lira kiymet takdir olunan Güzelyurd mahallesine ait tapu gütüğünün 67 numaralı sayfasında müsec. cel ve 208 cilt ve 401 sıra nu: maralı Mart 328 tarihli - sicile kayıtlı ve 1574 ada 12 parsel teşkil eden Salâtinoğlu mahal- lesi Salâtinoğlu sokağında bulu- pan 8 kumaralı bir evin biyinci Aartırması 19-1-938 —Çarşamba güönü saat ondan on bire kadar dairede yapılacak ve bu arttır- mada sürülen peyler takdir olu- nan kıymetin yüzde yetmiş be- şini bulmadığı takdirde en son artıranın taahhüdü baki kalnak K tk G a he ba uzatılmış olacağı ve bu tak- dirde ikinci artırması 4 çubat 938 Cuma günü saat ondan on bire kadar gene dairede yapıla- cak ve en çok artırana ihale edilecektir. Müzayedeye iştirak içie »yüzde 7,5-teminat | akçasi verilmesi lâzımdır. Artırma şart» pamesi 19-12.937 tarihinden itie baren 937/9249 sayılı dosyada görülebilir. İpotek sahibi alacak: hlarla irtifak hakkı sahiplerinin ve diğer alacaklıların gayri men kul üzerindeki haklarını hususile faiz ve masrafa dar o'an iddia- layını evrakı müsbitlerile yirmi gün içinde dairemize bildirme- leri ve aksi halde hakları tapu sicille sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları ilân oluaur.