2 Ocak 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

2 Ocak 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

(Şan-Kay-Şek) Japonyanın tekliflerini derhal reddetti. — orALA—! Çin- Japon harbi devam edecek, Şan-Kay-Şek, Çin ordusunun başına geçti. Hankeo,1 (Radyo) — Mareşal Şan-Kay-Şek, /Çin - ordusunun başına geçmiş ve riyaseticum- hur: işlerini Maliye Nazırı doktor (Kong)a - devreylemiştir. Mareşal Şan-Kay-Şek, Çin - Japon muharebesinin neticeye kadar devam edeceğini bildir- miştir. Şanghay, 1 (Radyo) — Japon ordusu, Şekân bavalisinde' iler lemekte devam ediyorlar. Japonlar, Çin ordusu tarafın- dan bavaya uçurulmuş olan bü- tün köprüleri tamir etmişler ve ileri harekâtı tanzime muvalffak olmuşlardır. Londra, 1 (Radyo) — Roy- ter Ajansının Hankeo mubabiri bildiriyor: Almanyanın Çin- sefiri tasile —Japonyanın gönderdiği suli'teklifleri, mareşal Şay-Kay Şek tarafından derhal reddedil- miştir, Şanghay, 1 ( Radyo) — Bu gün, imtiyazlı mıntakadan geçen bir Japom müfrezesi, Çinlilerin hücumuna maruz kalmıştır. Çinliler, Japonların - üzerine el bombası atmışlar ve bunlar- dan bir çoğunu yaralamışlardır. İmtiyazlı mıntakadaki zabıta, derhal tahkikata başlamıştır. Şanghay, 1 (Radyo) — Ja- ponlar, Şayan Ku şehrini bom- bardıman etmişler ve yedi yüz bomba atmışlardır. — Atılan bombaların, büyük ha- Sârat yaptığı ve halktan ölen- lerin Üa iki yüz kişiye baliğ ol- duğu SöYkeniyor. Paris, 1 (Râdyo) — Japonya- nın, Rusya ile olan “htilâfını hal için Çin ile anlaşmak istödiğini ve bu sebepten dolayı yeni ve daha müsaid teklifler yapmak suretile bir an evel sulh akdet. mek niyetinde bulunduğu — söy- leniyor. Tokyo, 1 (Radyo) — Japonya Başbakanı Prens Konoyo, yılbaşı mMünasebetile bir söylev vermiş ve Japonyanın, Çin meselesinde bazı devletlerden muzaheret ve bazılarından da muhalefet gördü- ğönü söyledikten sSonra, Japon- yânın umumi - seferberlik ilân etmek mecburiyetinde kaldığını ilâve eylemiştir. Şanghay, 1 (Radyo) — Japon- lar, cenubi Çini bombardıman etmeğe başlamışlardır. ; Son haberler, Kantonun - şi- malinde kırk tayyareden mürek- keb bir Japon filosunun mühim miktarda bomba attığını ve köprülerle askeri Müesseseleri tahrib ettiklerini bildiriyor, Bağ buahçe tütün Ki için ) Kimyevi Gübreler Ziraat âletleri Hacı Davut zade Rahmi Karadavud Halimağa Çarşısı No. 31 İZMİR vası:, ÖÇ Romanya, İtalya ile dost GrERR AAA AAA olmak istiyormuş. | Başvekil (Gaga), Bay Maıs;)i;ıiye bunun için bir telgraf çekmiş. Bükreş, 1 ( Radyo ) — Ro- manya Başvekili Goga, İtalya Başvekili B. Müussoliniye bir telgraf çekmiş ve Romanya ile İtalya arasında esaslı bir dost- luk tesisi için Kral Karolun kendisine geniş salâhiyet ver- diğini bildirmiştir: Berlin, 1 (Radyo) — Alman Türkiye Bulgaristan ——— Paktı, Bulgaristanın harici siyasetine küsayiş verdi Paris, 1 (Radyo) — Sofya radyosu, yılbaşı münasebetile yaptığı neşriyatta Bulgaristanla Yugoslavya ararında 937 akdo- lunan ebedi dostluk muahedesi münasebetile iki memleket ara- sındaki münasebatın çok - nor- mal olduğunu ve Türkiye - Buk garistan dostluk paktının da, Bulgaristanın harici - siyasetine küsayiş verdiğini, kral Borisin, Avrupa seyahatinden çok iyi neticeler alındığını, Bulgarista- nın mali plânında büyük bir muvaffak yet elde — edildiğini, Bulgarista » mahsulât ve masnua- tının her yerde rağbet gördü- ğünü ve bu rağbetin istikbalde daha fazla artacağını ilân eyle- miştir, — İstanbulda Kimlere düştü İstanbul, 1 (Hususi) — Tay- yâre piyangosunun büyük ikra: miyesi, Bomontide Efe sokağında Bn. Angeliki ile Şişli Terakki Lisesinde talebe 14 yaşlarında Rasim ve Ayşe adlarında iki talebeye düşmüştür. - Amerikada Madenlerden çıkan gümüş Vaşington, 1 (AA) — Ruz velt Amerikada madenlerden yeni çıkarılan gümüşün ons ba- şına kıymetini — 77,57 centten 64,64 çente indirmiştir. Ruzvelt ve Morgentbau bu hususta hiç bir sebeb gösltermemişlerdir. Demokrat memleket. ler Rusyanın etrafın:- da toplanmalı imiş Paris, 1 (Radyo) — Fransız gazeteleri, yılbaşı münasebetile yazdıkları makalelerde, 1938 senesinin, geçen seneden farklı olmıyacağını — kaydediyorlar. Umanite gazetesi, demokra- sile idare olunan memleketlerin, diktatörlere karşı fazla baş eğ- diklerini yazdıktan — sonra, bu memleketlerin Rusyanın etrafın- da toplanmalarını tavsiye eyle- mektedir. #EĞKLİE aöek matbuatı, Romanyada vukubulan kabine değ şikliklerinden —uzun uzadıya bahsetmekte ve Goga hükümetinin, en çok faşiszme mütemayil olduğunu, Yahudiler aleyhine aldığı tedbirlerle de, Almanyayı taklid ettiğini — ve hele Bolşevikliği büsbütün Ro- manyadan çıkaracağını kaydedi- yorlar. Lehistan Yahudileri Madagaskara hicret edebilecekler Londra, 31 (A.A.) —Evening Standard gazetesi Lehistan ile Fransa arasındaki bir anlaşma üzerine Fransanın Madagaskara adasına Lehistan yahudilerinin muhaceret etmesine — müsaade ettiğini yazmaktadır. İsveç İle aramızda yeni bir anlaşma oldu Ankara, 1 (A.A.) — Türkiye ile İsveç arasında 14/12/1936 ve 27/2/1936 tarıhlerinde akte- dilmiş olan tcaret ve kliring anlaşmaları yerine kaim olmak üzere bugün Hırciye Vekâle- tinde Hariciye Vekili Dr. Tevfik Rüştü Aras ile İsveç elçisi V. Vinter arasında bir sene müd- detle mer'i olacak olan yeni bir ticaret ve kliring anlaşması merasimi mahsusa ile imza edil- miştir. Yeni anlaşma bilhassa pamuk ve yün ihracatımızın inkişafını temin edecek hükümleri ihtiva etmektedir. Fransa Dahilden 4 milyar frank istikraz etti Paris, 1 (Radyo) — Fransa- nn çıkardığı — dahili — istkraz tahvilâtı, kısa bir müddet için- de satılmıştır. Piyasada, —artık satılmamış tahvilât yoktur. Maliye “Nazır — B. Bone, bu istikraz hakkında matbuat mü- messillerine beyanatta bulun- müş ve istikrazın 4 milyar frank tuttuğunu söylemiştir. Grevcilere zam yapılması meselesi.. Paris, 1 (A.A.) — Amme hiz- metleri amelesinin yevmiyelerinin artırılması hakkında - belediye meclisile umumi meclis arasın- daki ihtilâf devam — etmektedir. Umumi meclis dün 120 franklık bir zam kabul etmiş ve amele bundan memnun olmuşlur. Hal buki belediye meclisi 600 frank- tan fazla zam yapılması taral- tari değildir. Seine valisi Velley bir anlaşma husülüne çalışmaktadır. Fransız parlâmentosu e— Büdceyi kabul etti / Paris, 1 (Radyo) — Fransız Âyan ve Mebusan Meclisleri, sabah saat sekize kadar içtima halinde kalarak büdce müzake- relerile meşğul olmuşlardır. Saat yedi buçukta- reye vaz olunan büdce, 60 muhalife karşı 523 reyle kabul edilmiştir. Nankinde Rus sefaret. hanesini yaktılar Şanghay, 1 (A.A.) — Royter Ajansının muhabiri bildiriyor: Nankinden verilen bir Japon baberine göre Nankindeki Söv« yet sefarethanesi bu gün bir yangın — neticesinde tamamile harab olmuştür. Yangının sebebi anlaşılamamıştır. Sefaret memur: ların Hankova naklindenberi boş idi. B. Titulesko Çiftçi partisine dahil oldu Bükreş, 1 (Radyo) — B. Ti- tülesko, ikamet etmekte bulun- duğu Sen Moristen çıftçi partisi lideri B. Matyoya bir telgraf çekmiş ve yeni hükümetle mü: cadele etmek istediğinden, çiftçi partisine dahil olmağa karar verdiğini bildirmiştir. İki yangın * Birinde dokuz ve di. ğerinde 4 kişi yandı Brüksel, 1 (Radyo ) — Dün gece burada bir yangın olmuş ve bir aile reisi, üç küçük ço- buğn ile beraber ateşler içinde kalarak kül olmuştur. Londra, 1 (Radyo ) — Dün gece, Londranın kenar mahalle- lerinden brinde bir.birini taki- ben iki yangın olmuş ve dokuz kişi " yanm ştır, Almanya Donanmasını artırıyor Hamburg, 31 (A.A.) — 1937 senesi içinde Alman Ticaret fi- losunun tonilâtosu 140 bin ton artarak 4 milyon tonilâtoya ba- liğ olmuştur. Alman tezgâhları hep Alman müesseseleri hesa- bina olmak üzere mecmuu ya- rim milyon tonilâtoluk — ticaret gemileri yapmakla meşgul bu- lunuyor. B. Lebrunun ziyafeti Paris, 1 (Radyo) — Fransa Reisicumhuru B. Lebrun, Yılbaşı münasebetile bu sabah Başvekil B. Şotanı, öğleye yakın Âyan reisini ve müteakıben de Parlâ- mento reisi Heryoyu kabul et- miştir. B. Lebrun, öğleden sonra Başvekille birlikte Âyan ve Me- busan - reislerinin ziyaretlerini iade etmiş ve Eliza sarayına dönerek büyük bir ziyafet ver- miştir, bu ziyafette, Nazırlar, Âyan ve Mebusan — reisleri ile Fransız Mareşalleri hazır bulun- muşlardır. Yunanistanın Müdafaa büdcesi Atına, “1 (Radyo) — Maliye Nazırı B. Apostol'di, bu gün Harbye Nezaretine gitmiş ve General Papa Dima ile birlikte Mili Midafan büdcesi üzerinde BKT < 'nms! Damarlar genişlemesi akese- sinin şiddeti şahıslara göre de- ğişir. Bazı insanlar lüzumlu lü- zumsuz her vesile ile kıpkırmızı olurlar. Günahkârlar veya anor: maller az kızarırlar veya hiç kızarmazlar. Bazı kadınlar elle- tile yüzlerini örterek kızardık- larını gizlemek isterler. Ba ha- reket yapmacık değildir, bunun pisikolojik bir esası vardır, ka- dınların jinokolojik Muayene e- nasında bu vaziyetleri sık sık görülür. Vaktile salonlarda kadınlar bu maksad için yelpaze kulla- Bırlardı. Yüz kızarmasını göz- lerden saklıyan her sebeb, ilfeti ya zaafa düşürür veyahud or- tadan kaldırır. Karnaval eğlen- celerinde maske takılması yüz kızarmasını — gizliyerek — ahlâk kayıdlarının bir müddet için unutulmasını kolaylaştırır. Ge- celer eğlenceye daha müsaiddir. Ve tam bir zulmet içinde iifet heyecanı kâmilen gevşer. Fransız şairi Bernisin nesren şöyler “Gün ilâhı (güneş) in sokulamıyacaği güzel kokulu bir yatak odasında ilfet aşkın diz- leri üstünde korkusuz uyur, diye tercüme olunabilen nefis bir kıt'ası bu mütaleanın beliğ bir ifadesidir. İffet heyecanının tâli hareketleri Vaziyetler İlfet, korku gibi, biribirinden farklı iki nevi aksülâmellere se- bep olur. Ya kaçmakla tezahür eder yahut heyecan o derecede- | dir ki, kadın yernde miblanır kalır, sesi kısılır. veyahut dili tutulur. İradeli hareket cihazında az çok aşikâr bir felç vardış. İlfet, hayvanlarda fırarla zahir olur. İffet hareketleri, hayvan- lar da takiple mütenasiptir, ek- seriya dişide görülür. Dişinin kaçması otomatik olarak erkekte takip meyelânını doğurur, Dişi giyik kızgınlık zaman arında er- keğinden kaçar. Dişi köpek, er- kek köpekten gizlenir. Bu ka: çışlar iffetten daha ziyade cilv:- den ileri gelen bir haldir. Vahşi hayvanlar cinsi muamele için gizlenirler, dişi de, erkek de böyle bir anda kendilerine hü- Sıkitr | Ilmi Babisler Kadın-Erkek * Yazan: Dr. Esad Hatiboğlu S- B Insanda ve hayvanda dişilerin iffeti nasıl görünür? Çinli kadın, ayağını, kocasından başka kimseye göstermez cum edebilecek kıskanç rakip- lere karşı ihtiyat tedbirleri al- mağa mecburdurlar. Ehli hayvan: larda bu korku daha azdır. İnsan nev'inde, kaçamıyan şa- | hıs cinsi cazibe merkezlerini gi liyecek vaziyetler almağa çalışır, * İlfete vücudün utangaçlığı da demişlerdir. Elbiseye alışık ka- dına çıplakken rastlanırsa o da bazı vaziyetler alır, vücudü- nü hafifçe öne eğer, larını kaldırır, — kollarını melerinin Üüstüne — doğru vuşturur. ve bacaklarını sıkarak / mümkün mertebe cinst kısımla. omuz. me. , rını saklar. İnsanda iffeti ifadı eden tabit vaziyet budur. El seli kadınlarda bile diğer illel tavırları kaydolunmuştur. Bunlar ya ellerile örterek veya başla- rını çevirerek yüzlerini — göster- mezler veyahud . önlerine ba- karlar. İlfet tezahürleri şahıslara, ahvale ve bahusus ırklara göre değişir. Meselâ Çinlilerde iffet bilhassa ayakta temerküz eder. Çinli kadın ayağını kocasından başka kimseye göstermez, Arab kadınları tenasül uzuvlarını örte tükleri, ciddiyetle yüzlerini de örterler. b Yukarı Mısırda kadınlar. bü. yük cazibeleri kalçaların fazli büyüklüğündedir. Buralarda he- men çıplak olan yerliler yap- raktan bir kuyruk taşırlar. #ğöyle bir tezyin maddesinden mahrum olanlar, görüldükleri vakit güya çıplaklıklarını örtmek için, sırt — üstü yere yatarlar. Taflan gazinosunda, rakamla; rüya dekoru içinde değişiyor — Belediye reisimizin dikkat nazarına — Şehirde eğlence yeri az, halk eğlenmiyor, diye şikâyet ediyo- ruz, bunda hiç şüphe edilme- meli, bakın anlatayım: Ben de insanım. Benim de bir az dinlenme, saz, söz dinle- meğe ihtiyacım vardır tabil» Dün gece, İkinc: Beyler 80- kağında açılmış Taflan gafinosu- adı verilen bir yere grdim- Lis- teyi istedim, (bunda belediyenin | mührü yoktu) hâdiseyi müsbet şekilde konuşmak istediğim için Küçük Bilecik (her yerde 4 kuruşa satılır ) 90 kurüş, küçük ayni derecede yeni rakı (her — yerde 29 kuruşa satılır) gene 90 © kuruş.. Servis yapan garsonu çağırdım, bana bir takım söyledi ki, galiba, kend anlamadı. Sebep ve ba! nilen şey, bu garsonun çok hazin bir hale dü Meyva fiatine baktım Si vesaire.. : Garson yanımdan ayrıldıktıa — Mmüsaade edin de rakam zikre- | sonra ben kendı kendiıme, — Sonu 8 inci sahijede — kak . ?