5 Ocak 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

5 Ocak 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

#ebile JA ? HİKÂYE Genç mühasebec, üç yüz li- raya olan ihtiyacını 0 gün daha çok bissetti, Bu parayı bulup veremezse diğer insanlar gibi şereli yerinde yaşıyamazdı. Ona memurluk bile yaptırmazlardı. Borçlu idi. Sekiz yerden ic raya verilmişti. İki aydır borcu- nu ödiyemediği ahçı, veresiyeyi kesmişti, Aç kaldığı günler ol- muştu. Nitekm o gün de açtı. Ba borcu bir az da kendi düşünememezliğinden — kabarttı. — Hayır, büyük şehrin binlerce - eğlenti yeri onu kuzakladı. Se- fahat iletinin bütün mikropları zavallıyı istilâ etti ve kapıldığı bu cereyanın tiyakâr güzellik e- rine kandıkça kâandı, - (İnsan | edindiği itiyadlardan güç İvar F geçer) derler, Bu kaide muha- S a sebeci Cemalde hükmünü icıa edemedi. İçerisine düştüğü va- ziyetin selâmete çıkar bir tarafı olmadığını derhal kavradı. Faz- — ha gün geçiremedi. Ne yazık ki © şimdiki borç yapılınş - bulunu- yordu. Üç yöz Hira fazla bir borç değildi. Nihayet bir sene zarfında — ödiyebilrdi. — Fakat alacaklıları insafsız adamlardı. Mühlet vermiyorlardı. Bir mu- — hasebacinin sekiz yerden icraya verilmesi ise âmirlerince iyi te lâkki edilmiyecek bir keyfiyetti. Esasen bir aylık geçimini temin — edecek paradan da mahrumdu. l Ah, iyi bir insan ona üç yöz ! lira ikraz etseydi de bu miktarı maaşından dört yüz lira olarak ödeseydi. Nerede, nerede böyle halden anlar bir iyi kalpli, pa- rah günlerinde yamından aynıl- mıyan arkadaşları şimdi birer birer çekilmiş, selâm bile ver- miyorlardı. Değil ki yardımda bulunacaklar... İdâre ettiği kasada üç beş bin lira vardı. —Ulfak bir hesap oyunu ile üç yüz İirasını kaybetmek mümkündü. Fakat, musuna terkettiği bir kasaya eli ni hırsız sıfatile uzatabilir miydi? — Bu, millete, hükümete karşı iş- < Tenecek adi bir hiyanet, alçak. hktı, Hayır, bunu, bu denaeti irtikâp edemezdi, irtikâp etme- meliydi. Hem hangi ihtilâs var- di ki, meydana çıkmamıştır, içinde, ıztırap içinde, ya; nın farkında olmadan kıvrandı. Defterin o sayfaları gözüne ıiılıı tikçe titriyor, bütün — insanl şerefi, haysiyeti ayaklar altı çiğnenir zanned yordu. Müdürün kendisini çağırdığı —zamanlar yüzü bir limon rengini alır, bin- bir helecan içinde sözünü şaşı- rırdı, Çok nedamet etti. Üç bin * huzur duymadı, görmedi. ÂAzap | A, Eaver Toksoy Tira borçlu yaşamanın, üç yüz yerden icraya verilmenin bu ih- tilâstan daha ehven olduğunu kabul etti. Ne çare ki, ihtilâs yapılmıştı. Parası olsa da bu ihtilâs bestaraf edlemezdi. . .. — Cemal bey, hesaplar ta- mam tabi?. Banu müdür soruyordu. Sa- rardı. Dli tutulur gibi oldu. — Her şey muntazam olsun. Bir noksün varsa ikmal ediniz. Yakında bir müfettiş gelecek zannediyorum. Kemal bey ge- lirse çox ttizdir. Hi iş çıkarır yavrum. — Evet efendm. — Sonra ilk dela teftişe tâbi tutulacaksın. — Seleflerinden iyi ve düzgün bir hesap verirsen bakkında bağırlı olur, bti — Defterlerde - silinti filân, sakın ha, Onun için en mühim bir kusurdur, bu. Yanlışlık ol- maz değil. Okunacak derecede silmeli ki, şüpheyi davet et- mesin, — Yoktur, efendim. — Eminim, Zaten yüzümüzün akı ile şu teftişi atlatalım da terlün ça yazarım. * .. İstanbulda — yaşıyamıyacağını anladı. Burada kaldıkça evhâm- dan boğulacaktı. Zaten nevres- teniye benzer - bir illetle ma- lüldü. Şarkta ufak bir vazifo buldu. Hesapları ufak bir me mura devrett. Kimse farkında olmamıştı. İstanbuldan ayrıldı. (B.) de vaz İeye başladı. Def- terdeki . silimti,: “ilöveli' kâğıdları gözüne çarpmıyordu artık. Mü- dürün yüzünü görmekten kurtul- muştu. — Teftişten kurtulmuştu. Yalaız evhamdan, — şüpheden kürtulmamıştı. Her posta gel- dikçe kâlem şefinin - kendisine bu ihtilâsa aid bir tebliğde bir pols veya bekçinin kendi- sibi tevkif edeceklerini zannedi- yordu. İş için gelen kimselerin yüzüne derhal bakamıyordu. O gün polis geldi. Elinde resimi bir tahrirat — vardı, Kale- min şefine verdi, Şef okumağa başladı. Okurken - Cemilin yü- züne baktı. Cemil sarardı. Gene — Size bir tebliğat var, Ce- Polis kalem şefinden tahriratı alarak ona uzattı. Titriyerek geçip, kısık kısık daki 3, 4, 5 sayılı birlee şik bir arsanın baş kâtiplikteki şartnamesi veçhile 18/1/938 Salı günü asat 16 da açık artırma ile ihale edilecektir. , İştirak için yüz otuz iki liralık muvakkat teminat makbuzu ve> ya banka teminat mektubile söy- lenen gün ve saxtte encümene gelnir. 31 S7 11 4609 (Cemal Ataker, S. Peln, H. Bıkar) ticaret anvanile İzmirde Çiv'eller çarşısında 18 numara- da demir, hurdevat ve her türlü inşaat malzemesi üz-rine tica- vet yapan işbu şrketin ticatet unvanı ve şirket mukavelena- mesi ticaret kanunu hükümlerina göre sicilin 2148 numarasına kayıd ve tescil edildiği ilân olunur. İzmir sicilli ticaret memurluğu resmi mührü ve F. Tenik imzası 1: Makavele Bugün bin dokuz yüz otuz yedi yılı Kânunuevel ayımın yir- mi dokuzuntu Çarşamba gü: nüdür. Türkiye Cumhurluğu — yasala: rma dayanan ve örneğ tasdikli aşağıdaki mühür ve imzasımı kallanan İzmir ikinci noteri Meb- med Emin Erener, Bahçeliler hanındaki dairemde ve işimin başında iken saat on beşte ya- aıma gelen, adı ve sanı İzmirde Alsancak Hatip sokak 9 numa- rada oturan Niköla Arkas ve İzmirde Mektupçu yokuşu Man- gâ'tepe sokak 8 numarada otu: ran Kadri Heplevent adlı şa- bidlerle belii olan İzmirde Gü- zelyalı tramvay caddesinde 1114 Humaralı evde oturan Cemal Ataker ve İzmirde Göztepe tramvay caddesinde — Mustafa Nuri apartmanında oturan — Se- miha Pelin ve İzmirde Göztepe Nevzat bey sokağında 13 nu- maralı evde oturan Halit Bakar baştan aşağı tarafımdan yızıl- mak üzere anlatakları gibi bir şirket mukavelesi yapmaklığımı istediler yasanın aradığı — gibi kend lerini ve şahidlerini ergin ve olgun gördüm. İsteklerinin ne olduğunu sordum. Benim ve şahidlerin yanında- söz aldılar we dediler ki Âkitler şeraiti atiye dairesin- de mutabik kaldıklarımı - beyan etmişlerdir: 1 —Şrrketih merkezi ticareti İzmir şehridir. 2 — Şirketin nev'i kollek- tiftir. 3 — Şirketin unvanı ve mer- kezi: (Cemal Ataker, S. Pelin, H. Bakar) dır. Şirketin merkezi muamelâtı İzmirde Çivicilerde 18 numaralı mağazadır. Bu şir- kete dahil başka şirket yoktur, 4 — Het hangi iki şerikin müçtemian ve unvanı şirketi istimal suüretile vaz edecekleri imza şirketi ilzaim eder, 5 — Şirketin mevzuu demir hordavat ve alelümüm inşaat malzemesidir. 6 — Şirketin sermayesi, 8092 sekiz bin doksan ıki lira otüz yedi 37 kuruş Cemal Ataker, 9899 dokuz bin sekiz yüz dok- san dokuz İitfa on dokuz 19 ku- ruş Semiha Pelin, 7759 yedi bin yedi yüz elli dokuz lira sek« sen dokuz 89 kuruş Halit tarafından tamamen tediye edil- miş olmak üzere cem'an 25751 yirmi beş bin yedi yüz elli bir Kra 45 kirk beş kuruştan iba- rettir. 7 — Kâr ve zarârın taksimi, her sene nihayetinde elde edile. cek kâr veya zarar şürekâ ara- sında ve sermayeleri nisbetinde taksim edilecektir. 8 — Şirketin. müddeti: bir Könunasani dokuz yüz btüz $e. kiz tarihinden otuz bir Kânanu evvel dokaz yüz kırk iki tarihine kadar olmak üzere beş senedir, 9 — Şirketin tasfiyesi: Şüre- | kâdan ber hang' birisinin vefatı halinde tasfiye yapılacaktır. Mu- kavele müddetinin hitammından evel şirketin tasfiyesine ekseri- yetle karar veri takdirde hakem usülüne t edile- 5 Kinuwusani ANADOLU . . eyis - cektır. İsmir sicilli ticaret| -St < L el memurluğundan: | bitamından evel ayrılmac isti- yen şerik sermayesi nisbetinde mal ve matlubat almağa mec- burdur. 11 — EKREM MORALI, CEMAL ATAKER ve ORTAK- LARI unvanlı şirketin bilümum borç ve alacaklarile taahhüda: tını CEMAL ATAKER, S. PE- LİN, H. BAKAR unvanlı şirket aynen kabul ve ifasını taahhüt eyler, Arzuları bundan ibaret oldu- Kunu anlatmaları üzerine işbu mukavele re'sen tanzim olunarak hazır olanlar yanında açıkça okundu. Meal ve mündereca- ftının arzularına tamamen uygun olduğunu kabul ve ikrar - ettik- ten sonra altını hepimiz imza ettik ve mühürledik. Genel sayı: 15227 Özel sayı: 13/41 İşbu şirket mukavelesi sureti- nin dairede saklı 29/12/937 ta- rihli ve 15227 umumi numaralı aslına uygun olduğu tasdik k- hndı. Bin dokuz yüz otuz yedi yılı Kânünuevvel ayının - yirmi dokuzuncu Çarşamba günü, İzmir ikinci noter resmt müh- rü ve M. Emin Erener imzası 29 Mâ Aan Turgutlu nöterliğinde resen tanzim ve tasdik ve hâkimlikçe aynca tasdık ve noterlikçe tes- Cil edilm'ş olan 24-12-937 tarih ve 4864 yevmiye numaralı ev- lenme ve mal ayrılığı hakkında beyn mizde cari muameleyi havi mukavele ahkâmı veçhile Tur- tlunun Özyurt mahallesinde inönü sokağında 23 numazalı müştereken ikamet etmekte ol- duğumuz hanede mevcut bil- cümle emval ve eşya ve nukut ve erat tamamen ve müs- takilen bizlerden zevce Fatma Aksoya aid olup Galip Aksoyun hiç bir hak ve müdahalesi ol madığı kanunu medeninin 237 ci maddesi hükmüne tevfikan ilân olunur, 15 Galip Aksoy — Fatma Aksoy İmza Galip Imza Fatma İzmir ikinci hukuk mahkeme- sinden: İzmirde Gaziler M. Kemer c. 53 no. börekçi Tahir tarafından kanısı İzmirde gaziler m. bedava so. 11 no. mükim iken tegayyüb ederek elyevm - ikametgâhınm meçbul bulundağu anlaşılan Ha tice aleyhine açılan boşanna davasından dolayı yevmi mun; yende mahkemede hazir bılıı: ması için müddeaaleyh hakkında ilânen tebligat yapıldığı halde müddesaleyh gelmemiş ve da- vacının isteğile gıyaben mua- mele !ıîılmıuıu ve giyap ka- rarımı ir süretinin mahkeme rayköylü Hasan oğlu Lütfi aley- ae D LA İlân Steaua Romana petrol sanayi Anonim şirketi İzmitde Gazibul- varında 14 numaradaki şubesini 31 Biri ânun 1937 tarihinde kapatmıştır. Bundan böyle mezkür şirkete ait petrol ve müstah- salâtı: Gazibulvarında 13 numarada telefon nü- mara 3737 Gizibulvarında 14 nümarada telefon nu- mara 2262 Anthony Galia tarafından 1 İkincikânın satılacaktır. Mühterem — müşterilerin sabıkı 1938 den — itibaren misillu siparişlerini yukarıdaki adrese vermeleri ve kapatılan şube ile hesabı olanların tasfiye müamelesine mezkür - şirket memurlarından Bay- H. A. Valker memur edilmiş olduğua ilân olunur. B 7zmı'r Levazım âmirliği ilânları İzmir Levazım âmirliği satın alma komisyonundan: İstanbul Lv. âmirliğine bağlı müessesat hayvanata için 300 ton yulafın kapalı zarfla ve pazarlıkla eksiltmelerine istekli çkmadı ğından 7-1-938 cuma günü saat 14 de Tophanede satın alma koamisyonunda pazarlıkla eksiltmesi yapılacaktır. Tahmin” bedeli 15000 lira ilk teminatı 1125 liradır. Şariname ve nümunesi ko: misyonda görülebilir. komisyona gelmeleri, lilerin kanuni belgelerile belli saatte 26 —— İzmir Levazım âmirliği satın alma kom syonundan: 1 — Müstahkem mevkinin göstereceği yerde 3200 lira bedel keşfli elektrik tesisatının açk eksiltme süretile yapılan münakasasında talip çıkmadığından münakasa on gün uzatılarak ihalesi 11/İkincikânun/938. salı günü saat 15 de kışlada İzmir levazım âmirliği satın alma komisyonunda yapılacaktır. 2 — Teminatı muvakkate akcesi 240 liradır, 3 — Şartname ve keşifnamesi her gün komisyonda görülebilir. 4 — İstekliler Hcaret odasında kayıtlı olduklarına dair — vesika göstermek mecburiyetindedirler. $ — Eksiltmeye iştirak edecekler 2490 sayılı kanunün 2 ve 3 ncü maddelerinde ve şartnamesinde yarzılı vesikaları ve teminat muvakkatelerile birlikte ihale sastinden evel ke misyona müracaatları. 27 İzmir Levazım âmirliği satın alma komisyonundan: 1 — 30,000 metre kanat bezi nam ve besabına kapalı zarfla eksiltmeye konmuştur. 2 — Tahmin edilen bedeli 21,000 lira olup ilk teminat parası 1575 liradır. 3 — İhalesi 7 Şubat 938 Pazartesi günü saat 15 dedir. 4 — Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 ncü maddelerinde istenilen- belgelerite | ' teminat ve teklif mektuplarını en geç bir saat cveline kadar M. M. V. satın alına komisyonuna vermeleri. 21 5 20 5 4a4 Nafıa müdürlüğünden; : (1448) lira (4) kuraş açın tatarlı Urla iskelesinde Gümrük mw hüfaza bölüğü talimgâh karağımın — onarıl 15 gün müddetle açık eksiltmeye konulduğundan isteklilerin (2490) sayılı yasa hüs kümlerine göre hazırlıyacakları teminatlarile birlikte 6/İkincikânun! 938 Perşembe günü saat 15 te İzmir Nafia müdürlüğünde müte- şekkil komisyona baş vurmaları, Z2 5A 4492 ölçüler kanunu ve ölçüler nizamna: mesi esaslarına göre ölçüler vehberi Her tüccar ve esnafın cezadan kurtulması ve kanunen — yapr ması mecburi olduğu noktaları bildirir bir eserdir. Herkese tavsiye ederiz. İzmir Yün Mensucatı Türk A. Şirketinin Halkapınar Kumaş Fabrikası - Tarafından mevsim dolayısile yeni Çıkardığı kumaşları — Sağlam Zarif V UCUZDUR Yeni yaptırdığımz elbiseler için bu mamulâtı tercih ediniz sâııEJondı 186 numarada ŞAPK HALI F A. Ş. «| yaben karar verilmiş olduğundan ve kararın bir sureti divanha» neye talik kılındığından müddei» teb- | leyhin kanuni müddeti içinde mahkemeye mürâcaatla temyir yoluna gitmediği takdirde bu bapta verileo hükmün katiyet kesbedeceği tebliğ makamına K Açık teşekkür Tutulduğu — hastalıktan — bir türlü kurtulamıyarak acı çeken kızim Haticeyi, çok isabetli ve titiz. bakımı ile tedavi eden doktot Bay Şevkiye candan teşekkür ederim. Merhum Şaban eşi Cetaa.,