9 Mart 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

9 Mart 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

ret memurluğun- dan: Tescil edilmiş olan (Austro Türk lümited tütün komisyon şirketi) şerikler — toplantısında şirketin İzmir şubesi için B. H Kollere veri'en imza salâhiye- tini muhtevi kararname ticaret kanunu bükümlerine göre sicilin 2210 numarasına kayıt ve tescil resmi mührü ve F. Tenik imzası Kararname Sicil No. 13763 Sicilli Ticaret memurluğun- dan: İstanbul Vilâyetinde Beşiktaş semtinde Hayrettin mahallesin- de dairek mahsusai ikametgâhı ticari ittihaz ederek tütün işi ile iştiğal eden ve ticaret ve sanayi odasında 13763 sicl numarasında mukayyet bulunan Austro Türk Limited tütün ko- misyon şirketi unvanı ticarisini haiz şirketin Beyoğlu Dördüncü Noterinden tasdikli 2309-496 sayı 17-2-938 günlü şerikler toplulağu ve ayni Noterden 1948/412 sayılı karar suretinin kanunu ticaretin ahkâm ve me- vaddı mahsusasına tevfikan si- clli ticaret dairesince mabfuz vesaike müsteniden 17-2-938 tarihinde tescil edilmiş olduğu ilân olunur. ilân No. 537 sahile 32 29 Mayıs 1937 tar.bindeki şerikler topluluğu Austro Türk limited tütün komisyon şirketi şörekâsı 29 Mayıs 1937 tari- hinde aşağıdaki hususat hak- kında karar ittihaz etmişlerdir. Müzakere mevzuu. İzmir şubesi Fonde dö pu- vari firitz Rothkappl'in infikâki hakkında, Karar, A — İzmir şabesi Fonde dö puvarı Fritz Rotbkapp'i hariçte diğer bir vazifeye tayin edilmiş olduğundau 1 Haziran 1937 tarihinden itibaren şirket me- “ murları idadından hariç bulun Mmasına, B. — 14 Küânunusani 1934 tarihinde bu şube için kendi- sine verilmiş olan imza salâ- hiyetinin 1 Haziran 1937 tari- hinden itibaren keennemyektn adedilmesine karar verilmiştir. İmzalar. Dorrek, Giücklich, Seckel, Saltiel, Ambros, zabıt- kâtibi Ekrem Değer. Sayfa 36 31 Ağustos 1937 tarihli şe- rikler topluluğu Austro Türk Limitst tütün komisyon şirketi şerikleri 31 Ağustos 1937 tari- hinde aşağıdaki hususat hak kındâ karar ittihaz etmişlerdir. Drektör Bay Fritz Junge Mevzau ıı'.—ıı_hn hakkında 'âr. Şeriklerden Bey Fritz Junge tarafından şirkete bit-ben yaz- lan 26 Ağustos 1937 tarihli mektup Münderecatına nazaran 2500 liralık hissel sermsyesin- den nısfi olan bia iki yüz elli lirasını bay Hofrat Dr. Moriz Glücklich'e ve diğer nıslı olan bin ikiyüz elli lirasını da Gene- ral Konsül bay |Friedrieh wi helm Seckel İlehine devir — ve terketliği — şerikler — taralından not edilmiştir. 1937 gsenci maliyesine ait mühtemel — bisseci temettüünün nıshini dahi bay - Hofrat Dr. Glücklich'e ve diğer nısfını da General Konsül bay F. Seckele terketmektedir. Bu terk ve devirlerden dolayı bay F. Jungenin haiz bulun- düğu şerk sifatı. zail olmuş, diğer — taraftan da — şirketimiz vezdindeki direktörlük sıfatı da nezedilmiş ve bu busustaki im- za saâh'yetinin refedilmiş o duğuna karar - verilmiştir. İmzalar: Dorrek, Glücklich, Sec el, Saltiel, Ambros, zabıt: kâtibi Ekrem Değer. Sahife 38 17 Birinciteşrin bin dokuz yüz otuz yedi tarihli şerikler tepluluğu, Austro Türk tütün Hmitet ko- misyoa şirketi — şerikleri 17 Birinciteşrin bin dokuz yüz otuz yedi tarihindeki içt'mala- larında aşağıdaki tayinler hak- kında ittihaz karar etmişlerdir. Müzakera mevzuu. A — İstanbul merkezine Bay Anton Kanhaüser ikinci direk- tör olarak tayin edilmiş olup merkezde imzaya mezun zevat- tan biri ile vaz'i imzaya — salâ- hiyettardır. B — İzmir şubesi Fande dö puvarlığına Bay Bernhard H. Koller tayin edilmiş (o'up işbu şube de imzaya — salâhiyettar zevattan biri ile imzaya me- zundur. C — Samsun şubesine Bay Otto H. Riedel işbu şube için imzaya sa'âhiyettar zevattan biri | ile imzaya siszundar. Bundan başka Bursada bir şube küşa- dına karar verilmiş olup Bay Dr. Güstav Müller ile Bay Ma- cit Acara müştereken vaz'i im- zaya salâhiyet itası takârrür ermiştir. İmzalar. Dorrek, Glück- lich, Seckel, Saltiel, Ambros, zabıt kâtibi Ekrem Değer. Bir sureti dsirede hifzolunan bu suretin dairemden 27 Şubat 1935 tarih ve 2327 numara ile musaddak Aus'ro Türk Ltd. tütün komisyon şirketi şerikler karar defterinin 32, 36 ve 38 inci sabifelerinden istihraç eyledi- ğgim bu suretlerin maruz zkir aslına mutabık olduğunu tasdik ederim. T. C Beyoğlu dördüncü noteri Beşiktaşta Hayrettin iskele- sinde Tıcaret ve Sanayi oda- sında 13763 sicil numarasında kayıdlı Aastro Türk Limitet tütün komisyon şirketi şerikleri atideki kararları ittihaz eyle- miştir. 1 — Şerik ve merkez direk. törlerinden Bay Fritz Jungenin #irketimizle alâkası kamayıp imza salâhiyeti zail olmuştur. 2 — İzmir şubesi Fonde dö puvarı Bay Fritz Rothkappl ha- riçte diğer bir vazifeye geçmek üzere infisâl etmş ve bu sw retleimza salâhiyeti kalmamıştır. 3 — Bay Anton Kanhaüser, şirket merkezi ikinci direktör- lüğüne tay'n olunmuştur.Kendisi şirket namına merkezde i mezun olanlarda tereken imza vaz'ına salâhiyet- tardır. 4 — İzmir şubesi Fonde dö Puvarlığına Bay Bernhard H. Koller tayin edilmiştir. Muma- ileyh işba şube için imza vaz- ma mezun olanlardan biri ile müştereken vaz'ı imzaya salâhi- yettardır. $ — Samsun şubesi idaresine memur olmak üzere Bay Otto Riedel tayin olunmuştur.İmzaya mezun olanlardan biri ile bir- likte vaz'ı imzayâ salâhiyet- tardır. 6 — Bursadâ bir şube ilida- sına karar verilmiştir. 1 Şubat 1938 tarihindea itibaren bu gu- benia idaresine memur olmak üzere Bay Dr. Güstav Müiler ve Bay Macid Acar tayin olun muşlardır. Bunların müılıııkıl_ ve bu şube için vazedecekleri imza muteberdir. 4 Bin dokuz yüz otuz sekiz senesi Şubat ayının yedinci gü nü tarihi ile olan bu karar 2i* rine mevzu imzalar şabıs ve huv yetleri dairece marufum Al- bert, Saltiel ve Franz Ambros imzalarile temsl edilen Avstro Türk Limitet Tütün komisyon şirketinin olup müvacehemde vaz ve münderecatını tamamen kabul ve ikrar ey'edikten sonra Noter kanununun 67 nci mad- des'ne tevfikan tasdik ettim. Resmi mühür ve imza Türkiye evmhuriyeti Beyoğlu dördüncü noteri Mitat Cemal Kutay Umumi No. 265 Hususi No.1/14 İşbu şirket kararnamesi sure- tinin İstanbul Ticaret odasınca münteşir görülen 22-2-938 tarih ve 3362 ve 23-2-1938 tarih ve 3363 sayılı nushalarından muk- tebes dosyamızda alıkonulan nushaya uygun olduğu görük mekle tasdik ederim. Bin do kuz yüz otuz sekiz senesi Mar- tının birinci Salı günü. İzmir üçüncü noteri resmi mühür ve F. Tenik imzası. SO kuruş'uk tayyare pulu 30 kuruşlak damga pulu 00i harç pulu Sinir Hekimi Ismail Ziya Tregul İkincibeyler sokağı Firin karşısı No, 25 Telefon: 4178 Evi — : 2505 İzmir Suh Hukuk Mahkeme- sinden: Alâkadarı tarafından şuyuun izalesi suretile satışı —istenen bir gayri menkuldeki hissesi hakkında kendsine davetiye tebliğ edilmek üzere Karşıyar kıda yeni Banka sokağında kâin 7 sayılı oturduğu evinden tegayyüp eden ve davatiye tebliği. ne Salih kanuni ikametgâhı bulu- namıyan Mustafaya ilânen da- vetiye tebliğine mahkemede karar — verilmiş ve mahkeme 21/3/938 tarihine müsadif pa- zartesi günü saat ona talik ke lınmış o'duğundan yevmi mez kürde İzmirde Bahçeliler han:- aın öst kattaki Sulh Hukuk mahkemesine gelmesi lüzumu hukuku usul muhakemeleri ka- 754 Balçova mektebi menfaatine pehli- van güreşleri: Başâ Baş altı 50 25 Manisalı Rifat Babactkili İbrahim Silivrili Molla pehlivan Alyonlu Süleyman Pomak Mustafa Hacırahmanlı Halil Gönanlı Hamdi 13 Mart 938 Pazar günü saat birde Balçovaya karip Üçkuyu- larda yağ fabrikası karşısındaki sabada ÂAnadolumuzun namdar peblivanlarından yukarıda ismi geçen pehlivanlar arasında mü- sabaka icra ıdilıati“... muh- terem İzmerlileri davet ederiz. 91011 —H İzmir birinci icra memurluğundan Bir borçtan dolayı tahtı hacze alınan Şevrole marka ve heyeti tibarile muhtacı ta- 1 faal 200 lira kıymeti muhammeneli 6561511 motör no. lu bir adet yük kamyonu 14-3-938 Pazartesi günü saat on birden oa ikiye kadar Birinci- kordonda Şevrole acentes'nin arka — kısmındaki meydanlıkta satılacağından satış — şartlarını anlamak istiyenler satış gününe kfdıı icra dairesine ve salış günü tayin olunan saatte mü- zayede mahalline gelmeleri ilân Olunur. mak üzere ilân olunur. ANADOLU Izmir sicilli tica- ret memurluğun- dan; (Mazoğlu komisyon ve tica- ret evi Ömer ve M. Ali Ma- zoğlu ve M. Morges) ticaret navanile İzmirde her türlü em- tia üzerine ticaret ve komisyon culuk yapmak üzere teşekkül eden işbu şirketin ticaret un- vanı ve şirket mukavelenamesi ticaret kanunu — hükümlerine göre sicilin 2209 mumarasına kayt ve tescil edildiği ilân olu- nur. 753 1: Şirket mukavelesi. İzmir sicilli tcaret memur- luğu resmi mühürü ve F. Tenik imzası. (Şirket mukavele- namesi ) Denizlide Saraylar mahalle- sinde (22) numaralı evde ot rup İzmirde muvakkaten sakin tüccardan Ömer Mazoğlu ve Mehmed Ali Mazoğlu ile İ-- mirde Karataş Tramvay cadde- sinde (458) numarada sakin Marko Morges — beyinlerinde (Mazoğlu komisyon ve tica- ret evi) Ömer ve M. Ali Mazoğlu ve M. Morgesdir. 4 — Vaz'ı imzaya salâhiyet- tar şirket unvanını — havi kılişe tahtında şürekânın münferiden vazedeceği şahsi imzalar şirketi ilzam edecektir. Ticarethane İz- mirde Mimar Kemaleddin cad- desinde 3 anumaralı sokakta 17 numaradadır. 5 — Şirketin mevzuu: Bilu mum emtia Üüzerine ticaret ve komsyonculuk icra etmekten ibarettir. 6 — Şirket sermayesi: 6000 Hira olup 3000 lirası M. Mor- ges tarafından ve 1500 İirası Ömer Mazoğlu tarafından ve 1500 lirası M. Ali Mazoğlu tarafından vazedilmiştir. 7 — Kâr vezarardaki hisse- ler: Yüzde ellisi M. Morges yüzde yirmi beşi Ömer Mazoğ- luya ve yüzde yirmi beşi M. Ali Mazoğluya aittir. 8 — Şirketin. müddeti: 1 Mort 938 tarihinden iki sene- dir. Müddetin hitamından iki ay evel şirketin devam etmiye- ceğine dair şürekâ tarafından yekdiğerine tahriren ihbar et. medikleri takdirde şirket ayni şeraitle daha iki sene müddetle kendiliğinden devam edecek ve her iki sönede dahi ayni muamele yapılacaktır. 9 — M. Morges İzmirde mün- hasiren şirket işlerile meşgul olacak şirket işlerini idare ede- cek defatir ve kasayı tutacaktır ve kendi hesabına ne bizzat ve nede bilvasıta başka işlerle meşgül — olmiyacaktır. Yalnız Ömer Mazoğ'u Denizlide mü- teahhitlik vesair işlerile kendi nam ve hesabına olarak mes- gul olabilecekse de Anadoluda mevcut olup şirketin yapacağı emtialar hakkındaki her günkü piyasa fiatlerini şirkete munta- zaman bldirmeğe ve şirketin sipariş edeceği malları şirket için mübayaa etmeden kendi hesabınt mübayaa eylememeğe taabhüt eder. Şirketin sipari- şatı mübayaadan sonra kendi hesabına alacağı malları İ> mirde satmak arzu eyled ği takd'rde kamisyon mukabilinde şirkete — gönderecektir. M, Al Mazoğlu dehi Denizlide ancak şirket işlerle meşgul orarak | l icabında —Ana eylemeği taahhüt eder. 10 — M. Morges tittiyacatı za ruriyesi için ayda azami (100) lira kâsadan çekebilecektir ve bu paralar kendi mehuzat he- sabına kayıt edilecektir. 11 — Takvim senesi niha- yetlerinde kat'i pilânço yapılar rak tahakkuk edecek - kürlar sermayeye ilâve edilecektr. Her üç ayda M. Morges muvakkat bir müvazene yaparak Ömer Mazoğluya gönderecektir. 12 Şrketin bitamı veya fesh ve infisahı takdirinde üç ay zar- fında M. Morges tarafından tas- fiye edilecektir. Bu müddet zarfında yeni —mallar alınmıya- rak mevcudu satılacak ve ala- cakları tahsile bakılacak üç ay nihayetinde şirket borçları te- diyeden — sonra mevcut mal ve Opara — hisse — nisbetleri üzerine taksim edildikten sonra matlubat tahsilinde taksim edi- lecektir. 13—Şürekâ arasında berhangi bir sebeple ihtilâf çıktığı tak- dirde intihab edilecek üç ha- kemin müttelikan veya ekseri- yetle verecekleri karara bilâ itiraz ve temyiz taraflar tâbi- iyete mecburdur. Hakem inti- habında — ittifak — edilemediği takdirde İzmir Ticaret odasının intihab edeceği üç tüccarın ha- kemliğine müracaat edilecektir. 14 — Şürekâdan hber biri ikametgâhlarını İzmir şehri ad ve itibar ederler. 15 — İşba mukavelename bir nusha olarak tanzim edilmiştir. Ö, Ma M. A. Maz M. Morges 4 /Mart/ 1939 Dairede okunup manası an- latılan işbu 4/Mart/ bin dokuz yüz otuz sekz tarihli şirket mukavelenamesinde — yanımızda imzalarını koyan Denizli tücca- madan Ali oğlu Ömer Mazoğlu ve biraderi M. Ali Mazoğlu ve tüccardan Marko Morgesin şt- N 9 Man şahıs ve hüviyetlerini bilir ve münderecatını tamamen kabul eylediklerine şehadet eyleriz. 4/31938 Şahit: İzmirde Karantinada Mithatpaşa sokağında 29 No. lu &vde oturan — çuval tüccarı Bohor oğlu —Muiz Rozanes Muiz Rozanes imzası Şahit: İzmirde İkinc.kordon- da 116/3 numarada oturan Davit oğlu İiya Arditi Öz onarat L Arditi Özonarat imzası Umumi No. 317 Hususi No. 1/67 Dairede okunup manası an- Tatılan işbu 4/Mart/1938 taril şirket mukavelenamesindeki im- zaların hüviyetleri yazılı şahit- lerin tariflerile hüviyetleri anla- şılan İzmirde Meserret otelinde muvakkater ve Denizlide Sa> raylar mahallesinde 22 numa- radâ& oturan tüccardan Ömer Mazoğlu ve Mehmed Ali Maz- oğla ile İzmirde Karataş tram- vay caddesinde 458 numarada mukim Marko Morgesin olı münderecatın! tıııı':. hü ve ikrar eyledikten sonra kem- di ellerile koyduklarımı — tastik ederim. Bin dokuz yüz otuz sekiz senesi Martının dördüncü cuma günü, İzmir üçüncü Noter vekili Fehmi Tenik resmi mührü ve F. Tenik imzası Umumi No. 321 Hususi No.” 1/67 İşbu şirket mukavelenamesi süretinin dairemizin dosyasında saklı 4 Mart bin dokuz yüz otuz sek'z tarih ve 317 umumi numaralı aslına mutabık olduğu tasdik kılındı. Bin dokuz yüz otuz sekiz senesi Martının be- şinci çumartesi günü, İzmir üçüncü Noter vekili Fehmi Tenik resmi mührü ve F. Tenik imzası Kırk kuruşluk harç pulu, otuz kuruşluk damga pulu, yirmi kuruşluk tayyare puhe NLKT ANYARRNKALEFRARALLALILAKE) YLAPKAKLERRAKAABD BAYAANUANI KIRILMAZ | AKİKİ TERMO Çeşitleri Geldi Zarif, Fevkalâde Sağlam ve çok ucuzdur Şifa Eczanesinin Çok zengin çeşitlerini görünüz LKL OKOKOKT AADOTAKELELKAKLOĞ DA KOYOKRUKCUFKARAKATIARLIOYULI A KUUK Inhisarlar başmüdürlüğünden: Sıhhat ve temizlik işlerinde kullanılan şişesiz saf mugayyer ve kolonya ispirtolarile sanayide ve kaminatolarda istimal ede len yakılacak ispirto fiatleri 15 Mart 938 tarihinden itibaren eski fiatlere nazaran yüzde otuz beş tenzilile satılacaktır. Elle- rinde 70 kuruş fiatli tuvalet ispirtolarile yakılacak - ispirto bulunan bayilerin fial farklarımı alabilmek üzere 14 Mart 938 akşamına kadar başmüdürlüğe bir beyanname vermeleri lüzu- mu ilân olunur. 730 Izmir silâh tamirhanesi satın alma komisyonundan: 1 — Askeri Fabrikalar İzmir Silâh Tamirhanesi iyacı için mevcut şartaamesine göre ve 2800 lira muhammen be- delle dört adet marangoz tezgâbı açık eksiltme ile sa- tit alınacaktır. 2 — Şartname, çalışma günleri içinde saat 7 den 16 ya kar dar Halkapınarda İzmir silâh tamirhanı 3 — Açık eksiltme inde gö:ü'ebilir. /3/938 perşembe günü saat 14 de İz- mir Halkapınar sılâh tam:rhanesinde müteşekkil komis- onda yapılacaktır. 4 — İstekliler 2490 sayılı kanununun 2 ve 3 üncü madde- leri hükmüne göre icap eden vesikalarile birlikte 210 iralık muvakkat g venmeler ni İzmir Mal sandığına ya- urarak alacakları makbuzlarile belli edilen gön ve saatte kemisyona ge meleri 913 17 22 742