23 Nisan 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

23 Nisan 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

| we A Ç ATE e G SN ASN Dieei ADAL Abdurrezzak beye kardeşinin kanlı başını başı-| nı göstererek kim olduğunu sordular Ertesi sabah, erkenden, mü- ezzinler ezan okumağa başlar- ken zava'lıiht yar da kıvrıldığı yerden kalkmış, ta — karşıdaki Turna dağlarına — bakıyordu. Dağlar, sisle örtülü idi. Fakat yavaş yü dağlıyor, uf kun - gümüş reogi . kucağında, dağ bütüa heybeti ile gözüc- meğe başl yordu. Asker de artık kımıldamığa başlam ştı. Sabah serinliği iç n« de, dündea — yorgun düşen as- kerler — gözlerini — oğuşturarak, geriye dönüş için can atıyor" lardı. Bir Yeniçeri ağası geldi. Onu bir müfreze takip ed yordu. Neferlerden — birinin - elinde bir heybe vardı ve bunların içinde kanlı bezlere sarılmış dört kesik baş bulunuüyordu. Ağa: — Bana bak *dedi- ey Ab- dürrezzak, bunları al da, şu ata yükle bakalım.. Beraberinde Hakanına götüreceksin. İhtiyar sapsarı kes ldi: — Bu yın, yal- yarırım, Allah aşk — Ben karışmam, Sadrıâzam efenim zin emirleri böyle.. Tam bu sırada, ileride nüra duyuldu: — Buldum. Bulduml!... Herkes başını çevirip oraya doğru baktı: Bir yeniçeri, kanlı bir kafa daha getiriyordu. Abdürrezzak derhal tanıdı: — Kardeşimin, ağamın başı! Diye bağırdı. Yeniçeri, nelere sordu: — Neredeymiş?.. — Büyük bir çoban köpeği sürüklüyormuş.. Merak — ettim, yaklaşınca köpeğe birkaç taş fırlattım. Kelleyi bıraktı kaçtı.. Ağa, Abdürrezzaka döndü: — İyice tanıdın m? Abdürrezzak, yaşlı gözlerini kaldırdı: — Hiç instn kardeşini tamı- maz olür mu? — Şu halde, siz bekleyin, ben gidip Sadrâzam paşaya arzedeyim, Bakalım, ne söyliye- cek? Yeniçeri ağası, nefere işaret etti: — Sen de gell Boraberce, Sadrıâzamın çadırı istikametinde kâyboldular. On, onbeş dakika sonra beraberce döndüler. Kolle yoktu. Bu yağlı rrçıyı. bizzat Sadrığızam alı- — O, diğer kafaları götürsün, bunu bizzat ben huzura götü- receğim. Demişti. Yeviçeri ağası, mük rezenin başına, — Sadrıâzamın mektubunu — verdikten #oare: ANADOLU Günlük siyasal — gazete ve Haydar Rüşdü ÖKTEM ÜUmumt meşriyat ve yazı İşleri müdü bir Telelon: 2776 » Fosta kutusuz 403 Yallığı 2400, aht aylığı 800 kuruştur. Yabaner seemleketler İçin — senelik abone üereti 27 İizadır ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR 0.... - 12 — — Ne kadar mümkünst o kadar sürati — gideceksin. Biz de geliyouz, Emrini verdi. Yeniçeri ağası da, neleri de Sadrıâzamdaf mü- kemmel birer bahşiş koparmış- lardı. Vaziyetleri onu gösteri- yordu. Çünkü sadrıâzam, kend sinin de padişahın ihaaaina nail ola- cağın: pek âlâ biliyordu. Müfcezenin — İscosu kenarına varmasında, Yavuz, asabiyet içinde bulunuyor, hatta, vazi- yeti takip için Göksu ovasına ve Turna dağlatrına doğru iler- lemeği düşinüyordu. Müfreze kumandanı girince, Yavuz bağızdı: — Ne oldu, ne oldu, söyle ne oldu? — Sayeişahanede tamam sul. tanımız.. Hzpsisi dö temizledik. — Alâüddevleyi? — Obu da.. — Aferin şu Sinan paşaya doğrusu.. Ver şu mektubu öyle ise.. Yavuzun huzurunda- epeyce kalabalık vardı. Padişah mek- tüba şöyle bir göz gezdirdikten sonra: — Hani Abdürrazak, hani o mel'unun kardesşil Diye müfreze kumandanına baktı: — Dışarıda ferman büyurür: sanız çağıralım.. — Çağır, çağır.. lltim. Türkmen — sendeliye omuzunda heyba ile buzura huzura gird. Yavuz ona dik dik baktı: —Bana ne getirdin bakayım?. Turna dağlarının hediyesi ne dir? —a gp —— Yazan M. Ayhan İht'yar adam, heybeyi sırtın- dan indirdi. Boynunu büktü, elletini bafifce açtı ve içini Çe- kerex: — İşte- dedi - İştel.. Vaziyeti, hakikatea çok acıklı idi. Yavuz da içinde garip bir üzparme duydu. — Çıkarın şunu-dedi-dinler: sin, Karaı açsa doyuürün, iyi bakın. Ve bunu mütcakıp hey- beyi ayağle itti, şarılı kelleler yuvarlandı, yüzünü buruşturdu: — Kokmuşa benziyorlardedi- atın köpekler yesin. Ben asıl, öbürünün başını görmek iste- rim. Fermanıma boyün eğmek istemiyen, fesad ve melânet ku- san başım... Ve.,.. Yavuz, sözünü kesti: Demek ki, bir fikri vardı.. Sinan paşa, epeyce gecikti. Fakat Yavuz, hiç sabırsızlık göstermiyor, diğer kolların ha- rekâtını takip ediyordu. Yavuz, sadrıfzamını alâka ile ve bol iltifatlarla karşıladı. Keyfine pa- yan yoktu. Uşaklar, kelleyi bir altın tep- si içinde Yavuzun önüne çı- kardılar. Padişah: — Hain!. Hainl. Diye homurdanıyordu, sonra ilâve etti: — İhtiyar, fakat mert bir cengâvermiş. Karısı ne oldu? — Bir mülreze, onları dağda anyor.. — İyi etmişsin.. Şimdi bu zaferi de komsulara ve oklum Süleyman efendiye bildirelim.. Fakat unutmayın ki, Mısir. sül- tanına bir. hediye de gönder- mek istiyorum. - Dııııı edecek — daha üzüm kurumunun Prag sergisinde muvaffakıyeti. Sergimiz çok alâka gördü. Yaş üzüm sevkıyatımızdan Beynenmlel Prag sergisine iş- tirak eden üzüm kurumu, teş- hir eyled ği mahsullerimizle bü- yük alâka görmüş ve Kurum paviyonu ziyaretçiler tarafından takdir edilmiştir. Sergi komitesinden Üzüm Kn- rumuna gelen bir mektupta terilen muvaflakıyet takdir ıdıl— mekte ve şöyle denilmektedir: *“Prag beynelmilel sergi ida- resi, Üzüm Kurumu müessese- sine fevkâlâde bir surette tan- zim edilmiş standı için “iftihar diploması, tevcih etmeğe karar BEEK ETOLAN ARTAL AT SLANENERA C 1 Mussolini Yeni evlilere hedi. yeler vermiştir Roma, 22 (Radyo) — İtalya Başvekili Mussolini, yeni evlen- miş ameleden üç yüz kişilik bir kahleyi kabul etmiş ve kendi- lerine hediyeler vermiştir. vermiştir. Bu diploma, ancak ender ahvalde tevcih edilir. Diplomayı albümle birlikte bu- günlerde göndereceğiz., Kurumun milii gururumuzu okşıyan bu muvalfakıyetini teb- rik ve takdir ederiz. Amerika Meksika kambiyosu almış Vaşington, 22 (Radyo) — Amerika Maliye Nazirı (Morgen Tavli) Amerikanın, Meksikadan kambiyo aldığını söy.emiştir. İtalya Kralı Milâno sergisini ziyaret etti Milâno, 22 (Radyo) — İtalya kralı Emanoel, bugün — buraya gelmiş ve Milâno sergisini z.. yaret etmiştir. Hakanı Ruml. | YOLU Denizli, (Hususi) — Burada güpegündüz bir cinayet olmuş; Ramazan isminde bir genç, Mustafa oğlu Hasanı hayvan pazanada üzerine dokuz kurşun sıkarak öldürmüştür. Hâdisenin sebebi meçhüldür. Yapılan tahkikat henüz bir ne- tice vermemiştir. Cinayet, mak tul Hasanın bir at ettiği sıra İ iş yanına kadar sokularak taban- casını çekmiş, biribiri üzerine dokuz el ateş etmiş ve kaç- besi memleketin genç ve yaşlı toplamıştır. telif av r.yor. ratifinin Edirne, (Hususi) — Memur- lar lâk kooperatifi geçen gün hükümet komiseri — sıfatile iştirak eden valimiz Bay Niyazi Mergenin huzurile borsa salo- nunda yıllık toplantısını yap- mıştır. Toplantıda eski idaro heyeti raporile senelik bilânço ve he- saplar tetkik vetasdik edilerek yeni idare heyeti seçimi yapıl- mıştır. Kooperatif bu seneki hesa- batını kârlâ kapamış olup bu durum kooperaiifin salâha doğru istikamet aldığını — göstermesi itibarile şayanı memnuniyettir. Yeni idare heyeti şu suretle teşekkül etmiştir. Umumi mü- fettişlik istatistik müdürü Na- zım Balkuv, Salâheddin Kande- mir, Kadri Oğuz, Burhan Kut- man, Hakkı, Kâmil ve muallim Ahmet Can, Mürakabe kurulu: na da Hamdi, Sadi ve Süley- man seçilmişlerdir. Umumi müfettişin gezisi Bölge dahilinde bir tetkik ve teftiş seyahati gezisine çıkan Umumi — müfettişimiz General Kâzım Dirik şehrimize dön- müştür. Umumi Mmüfettiş Kırklarelin- den başlıyarak sıra ile Pinarhi- sar, Veze, Sıray, Çorlu, Tekir- dağ ve hevalisini germişlerdir. HABERLERı Denızlıde güpegündüz bir cinayet oldu. |Bir genç, pazar yerinde hayvan sa- tan Hasan isminde birisini dokuz kurşunla öldürüldü mıştır. Kurşunların dokuzüu da Hasanın vücudüne saplanmış ve zavallıyı cansız. yere — ser- miştir. Zabıtanın birkaç saat zarfında yakalamağa muvaffak olduğu katıl, bu cinayeti neden yap- tığını — söylememiştir. Katilin; maktul n — akrabasından Kırcadere köyü muhtarı Hasa- nin yanında çırak buülunması nazarıdikkâti celbetmiş ve bu işde muhtarın teşviki bulunup bulunmadığı tahkik edilmeğe başlanmıştır. | Salihli avcıları faaliyette.. Salihli, (Hususi) — Salihli Halkevi, spor kolunun avcılık şu- | bütün avcılarını çatısı altında Avcılık şubesi, her hafta Pazar günleri sürek avları ve muh: avcılık hevesi, isti- datlarının inkişafına büyük hizmet eden bu sürek avları ve ge- ziler çok alâka ve rağbet görmektedir. cılardan bir grubu av gezisine çıkarken toplu Gönderdiğim resim, av. Birbakdosyöster Başpehlivanlık müsabaka ları Sarayiçinde yapılacak Büyük panayır 6 Mayısta açıla- cak. Edirne memurlar koope- kazancı aırıglçl panayırı Her yıl Sarayiçnde kuruk makta olan Kırpınar panayırı bu sene de 6 Mayısta açılarak üç gün devam edecektir. Panayır münasebetile çocuk esirgeme kurumu — menfaatine sürecek olan bu pana- yıu!h Türkiye başpehlivanlık müsabakaları da yapılacaktır. 'Trakyanın en bıı,y.ük bayramı olan bu pehlivanlık liğine nyuıı: her (ı:ıh;::n.:l' ruf pehlivanlar gelecek ve Trak- ya halkının büyük bir alâka gösterdiği bu bayram çok zen- igin bir programla kutlulanacaktır. Polonya Letonyaya muhacir gönderecek Varşova, 22 (Radyo) — Po- lonyalılardan mürekkep bir he- yet, bugün Letonyaya hareket etmiştir, Bu heyet; Pokııyıdn Letonyaya — gönderilecek ©| halkıt iskânı hakkında Lıtoı- yallarla konuşacaktır. Belediye otobüsüne ceza Belediye otobüslerinden birisi Kordonda son süratle sevkedil- diğinden ve İzmirpalas önünde bir yolcuyu almıyarak geçtiğin: den otobüs şolörü on İira cezaya çarptırılm:. Sağlık bahisleri | Dabili hastalıklar madtehası ait Dü M. Şerki Uğur diyat ci Şişmanlık S İ lasan tipleri içinde üç şekil tesbit ve bunlardan hangi tip" lerin sıhhi şartlara daha uygun ve muvafık olduğu tetkik edil: miştir. Şişmanlık bir tiptir. Yalnız bunun muvafık ve sağlam şekli, vücut makinesini her hususta yormıyacak ve bozmıyacak ola- mdir, Burada yazacağımız şiş- manlık; anormal şekilde vücut makinesinde görülen şişmanlık tipidir. Yağ nescinin tabii olmıyacak dereca ve miktârda vücut ör: genlerinde birikmesinden — ve yığılmasından — mütevellit — şiş- manlık, anormal şekle girmek- tedir. Esasen şişmanlık vücu- dün yağlanmasile husule gelirse de fazla miktarda yağların uz- vizette terakümü gayri tabil bir takım hallerin zuhuruna —mey- dan vereceği için bu yağlanma bütün vücut için zararlı ve ıstı- raplıdır. Yalnız şu var ki, iyi beslen- miş insan tiplerile bu şişman tipler ayrı ayrıdır, İyi besli in- sanlar şişmanlık denilen anor- mal şekillere girmezler. Eğer vücütte biriken yağ maddeleri tabii hududu aşacak olursa, şüphesiz ki anormal denilen şişmanlık kategorisine girmi bulunurlar. Tı::." ııı—ıîı v: mukavim bünyeler ve normal vücutlerde az veya çok bir mik- tar yağ terakümü olmaktadır. Ve bu normal şekilde — birikea vücutteki yağ nescleri uzviyet ve onun örgenlerinin kuvvet ve enerjilerini eksiltmez ve azalt- Maz, Up Mbarlle he zayil se cılızlar gibi mukavemetsiz ve kudretsiz kâlır. me-de wwrormal şişmanlar gibi büyük bir hamu- lenin âltında zebun ve enerj & z kalırlar, bu normal tipler, dai- ma bünyelerinde bir kudret ve kuvvet sahibi olurlar. -Arkası var- At yarışları Yarış ve ıslah encümeninin bahar at yarışlarının dördüncü- cü yarın Kızılçullu alanında yâ- pılacaktır. Nöbetçi eczaneler Eczanelerin bir haftalık nöbet günlerini gösterir cetvek Pazartesi: Kemeraltında Şila; Güzelyalıda Güzelyalı; Tililkikte B. Fuik; — İki. geşmelikte İkiçoşmelik; Alsaacakta B. Fuad, Ayvaklada Halk. Salı: Kemoraltında Şifa; Karaatinada B. Eşref; Kemorde Kamez; Alaır cakta B. Ahmed Lütfi, Ejtefpayada Hşrelpaşa, Çarşamba: Başdurakta Sıhhat; —Karmtaşta Tilkilikte Yeni İsmit Kemeraltada Hilil, Güzeyyal» da Güselyalı, 1 Tülkilikte B, Faiki Eşrefpaşada Eşzelpaşa, Cuma: Kemeraltında — İttihat, Gözelyer hıda Gözelyalı, İrgatpazarında hadki elikte Cumartesi: Başdurakla — Sıhbat; Karantlar da B. Eşvefi — Komcede — Kümet: Hirtelyanrda Ealrodr a Pazar: Kemocaktında — Hilâl, Karatajt* B. Habif, Koçacıterdea Yeni sadke İrgatpazarındı