1 Haziran 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

1 Haziran 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

LN HABERLER İzmirin bütün turistik yol- kadar bir milyon kişi ları biran evel yapılacak Yol mükellerinden ikişer lira fazla alınacak ve yapılacak yollar. geçecek nakil vasıtalarından da ayrıca resimtaksiiedilecektir Ü Ankara, 81 (Hususi) — Izmir | ca bu yollardan geçen makil turistik yollarının bir an evel İhşası için, İzmir vilâyeti dahi- lindeki yol mükelleflerine iki- vasıtalarından hususi bir seyri sefer resmi alınacaktır. Turistik — yollardan geçecek ter lira zam yapılacak ve ayrı- * kamyonlardan kilometre başına Yeni tayyareler Ankara, İzmir ve Adana hava seferleri için üç tayyare alıyoruz İstanbul, 31 (Hususi) — Ankara, İzmir ve.Adana hava por- daları için yeniden dört motörlü Üüç tayyare alınacaktır. Bu tay- | g, Ukranya mukabil ihtilâl har Yareler, yakında memleketimize gelecektir Spor teşkilâtı |Valiler arasında Lâyihası Meclise verildi İstanbul, 31 (Hususi) — Spor teşkilâtı hakkındaki kanun (â- yihası Büyük Millet Meclisine verilmiştir. İstanbul elektrik şirketi Bugün tesellüm ediliyor İstanbul, 31 ( Hususi) — le- tanbul elektrik şirketinin tesek lümüne bir heyet tarafından yann başlanıyor. İspanyol heyeti Burgosa döndü sRoma, 31 (Radyo) — (span: ya günüjnde İtalyada bulunmak üzere Burgostan buraya gelen mhyıü, hıı:i:. Romayı iş ve istas, uğur iyon Katolikler kongresi 1940 ta Niste toplanacık Budapeşte, S1 (Radyo) — Beynelmilel katolikler kongresi sona ermiştir. Gelecek kongre- min, 1940 da Nis şehrinde top- lanması kararlaştırılmıştır. Fransız Hava kuvvetleri erkâ- nıharbiyesi Londrada Londra, 31 (Radyo) — Fram- sız hava küvvetleri erkâmıhar biyesinden müteşekkil olarak buraya gelen heyet, bugün İngiliz avcı tayyarelerinin uçuş- karını seyrettikten sonra, veri- len ziyafette hazır bulunmuştur. * Şuşnig Hakkındaki haber teyid edildi Paris, 31 (Radyo) — Viya- nadan haber veriliyor: Avusturya sabık — Başvekili Şuşvigin, — bugünlerde Alman- yaya nakledildiği haberi teyid edilmiştir. Zira, Şuşnigin ika- met etmekte olduğu şato civa- rındak. evlerin, şatoya nazır Jencerelerini açmamaları yasak edilmişti. Yasak dünden itiba: ren kaldırılmıştır. Papa 81 yaşına girdi Roma, 31 (Radyo) — Papa bugün 81 yaşına girmiştir. Dev- let reisleri Papayı tebrik eyle- miştr. A e. Değişiklikler o.du Ankara, 31 (Hususi) — Va: Kler arasında bazı değişiklikler yapılması Dahiliye Vekâletince tekarrür eylemiştir. Bu sebeple Çoruh valisi B. Refik Trabzona, Eak'şehir valisi B. Kadri Çorur ha, Trabzon valisi Yahya Sezai Eskişehire, Konya idare heyeti azasından B. Sadullah Hakâ> riye, eski posta umum müdürü B. Nazif Kütahyaya, Kütahya valisi B. Sodad Tüunçeli vali muavinliğine, mülkiye müfettişi B. Rifat Bitlise, Mardin valisi B. Fehmi Sinoba, Tunceli vali muavini B. ÖmerMardine tayin edilmişlerdir. . Hainler Bir jandarma başça- vuşumuzu öldürdüler İstanbul, 31 (Hususi) — İz- mitte firar eden üç makhkümu yakalamak üzere tedbir tedbir alan — jandarma — başçavuşu, kılavuzluk edenlerin dönekliği gösündan öldürülm iştür. Zabıta, bu husüsta mlu ted- birler almıştır. « Siyasi af İstanbul, 31 (Hususi) — Si- yazi af lâyıhası esasınrına göre ceza kanununun 125 inci mad- desine kadar olan bütün cü- rümler af edilmektedir. İtalya kralı Trablusgarptan dönüyor Tobruk, 31 (Radyo)— İtalya Kralı Viktor Emanuel, Mısır hudutlarına — varmış ve bü ak- şam Savuya yatına binerek Brendiziye hareket etmiştır. Kralı hamil olan yatı İtalyan donanmasından — bir filo takip etmiştir. General Vale İçin bir istikbal prog: ramt hazırlandı Bükreş, 31 (Radyo) — Ro- manya hava kuvvetleri nezareti Romadan gelecek olan - İtalya hava müsteşarı general Valenin istikbali için bir program ha- zırlamıştır. General Valenin, kral Karol tarafından kabul olunacağı söy- leniyor. Dük Dö Vindsor ve karısının hareketi Paris, 31 (A.A) — Dük ve Düşes Dö Vindsor Antibe git mek üzere Versaydan ayrılmış- lar ve istasyonda dostları tarafından uğurlanmışlardır. iki ve otomobillerdea bir ku- Coi ruş resim alınması muvafık gö- rülmüştür. Bu husustaki kanun leyihası Büyük M.llet Meclisine verilmiştir. Hollanda Katili yakalıyana çok para verecek Lahey, 31 (ALA.) — Hollan- da Matbuat Bürosu Roterdam- reketi roisi Koncvaleke suikast ta bulunarak öldüren Sovvet ajanı Valhukun tevkifi için Hob landa hükümetinin çok yüksek bir para vadetmekte olduğunu ilân eylemektedir. Reisicumhur yatı Bugün İstanbulda bulunacak Istanbul, 31 (Hususi) — Ame- rikadan satın aldığımız. Cumhur riyaseti yarın — geliyor. Çiftçi Italyanlar Almanyaya gittiler Roma, 31 (Radyo) — Alman- yada — çiltçilik yapacak olan İtalyânlardan iki bin kişi/ bw gün Almanyaya hareket etmiş- lerdir. İtalyan çiftçilerinin çoğu, şi- maıli Almanyada çalışacaklardır. lmanyada Kimler vatan haini sayılır Berlin, 31 (A.A.) — Mahke- me tarafından verilen bir kara- “re göre bundan böyle — vatâna hâinlikte bulunmuş olmak için ecnebi bir - hül j devlete ait gizli miş olmak şart değildir. Mez- kür sajanla münasebatta bulun- mak için ona gizli mahiyette olmasa da haberler vermek va- tana hainliktir. Suriyede yeni mat- buat kanunu Şam, 31 (AA.) — Suriye parlâmentosu — yeni — matbuat kanununu kabul etmiştir. Bun- dan böyle hükümet herhangi bir gazeteyi müddetsiz olarak kabul edebilecektir. Suriye ga- zetecileri - kanunun — kabulünü müteakıb nümayişli bir tarzda müzakere salonundan çıkmış- lardır. Sabri ToPrağın takriri Dün müzakere ve reddedildi Ankara, 31 (Hususi) — Ma- nisa — saylavlarından merhum Sabri Toprağın, Yahudiler hak- kında vermiş olduğu . takrir, Büyük Millet Meclisinde bugün müzakere mevkine konmuş ve ekseriyetle reddedilmiştir. B. Nadir Ener Müddeiumumi — muavinlerin den B. Nadir Ener'e bir ay mezuniyet — verilmiştir. Bugün- den itibaren mezuniyetini kul- lanacaktır. Beş yüz ölü var. Cumhuriyetçi tayyarelerle çarpıştılar Barselon, 31 (Radyo) — Cum- riyetçi — İspanya. hükümeti, belüttarık — kumandanlığına müracaatla (Dö VoaşT) İngiliz gemisinin yoldan dönmüş ol- duğu (Dövonsin) lagiliz şilebi- nin hamulesini istemiştir. Cebelüttarık — kumandanlığı; şilebin, slâhla yüklü olduğun- dan müsadere edildiği ve mev- cut kanunlar hilâfına hareket edildiğinden dolayı şilep kap- tanının, önümüzdeki cuma gü-- mü muhakeme edileceği ceva- nı vermiştir. Saragos,a 31 (Radyo) — Fran kistleri Ebr nehri sahillerinden Kastelyon cephesine kadar olan kısımda ilerlemekte - oldukları ve suvari kıtaatının bareketini teshil için, bütüm topçuların a. aliyote geçtikleri söyleniyor, Frankistler, on beş köy ab mışlar ve Sagonda — yolunu kesmeğe muvaffak olmuşlardır. Londra, 31 (Radyo) — Fraa- kistler, — Valânsiya — limanının dünkü bombardımanında 1800 tonluk bir İngiliz vapurunu ba- tırmışlardır. Vapurun mürettebatı gösteri- len gayret sayesinde tamamen kurtarılmıştır. Paris, 31 (A.A.) — Bazı ec- nebi kaynaklarından çıkan ha- ber üzerine harbiye nezareti kat'i biz tekzib — neşrederek Fransiz ordusuna ait hiç bir tank ve harb malzemesinin İş- paayaya gönderilmemiş olduğur nu bildirmektedir. Paris, 31 Radyo) — ( Tan) gazetesinin neşrettiği bir ista- tistiğe göre, İspanya dah li har- bi başladığından bugüne kadar bir milyon insan ölmüştür. Paris, 31 (Radyo) — (Albo. kaser) cepphesinde, 38 cumhu- riyetçi tayyare ile 14 İtalyan tayyaresi arasında şiddetli bir hava muharebesi olmuştur. Frankistlerin iddiasına göre, cumhuriyetçilere ait tayyarele- rin docuzu düşürülmüş ve beşi de, harp sahası dışına çıkarıl- mıştır. Paris, 31 (Radyo) — Fram kistlerin, Barselonu bu sabah tekrar bombardıman ettikleri pazar yerine attıkları ağır bomr balarla kadın erkek ve çocuk olmak üzere bin beş yüz kşi öldürdükleri, son haberlerden anlaşılmaktadır. Taymis ve Deyli Telgraf ga zeteleri, bu hâdise dolayısile birer makale yazmışlar ve İngil- terenin, bu fecayie nihayet ve- Belediye Daimi Encümeni Belediye Daimi Encümeni, dün öğleden sonra Belediyede reis Dr. Beheet Uzun reisliğin- de toplanmış, Belediye arsala- rımin satışlarile ve Belediyeye aid bazı binaların kiraya veril- mesile meşgul olmuştur. Otobüs servisi Belediye reisi doktor Behçet Uz, dün hayagazı fabrikasında ve otobüs garajında tetkikler yapmıştır. Otobüslerin, kalaba- hk yolcu bulunan öğle ve ak- şam zamanlarında halkı yollar- da bekletmiyecek şekilde idare edilmesi için tedbirler alınmış- tır. İtalyan rilmesi için müdahelede bulum masını istemişlerdir. Fransız parlâmentosunun bu- günkü içtimaında da, Serber şehrininin bombardımanı dola- Eğer harb olursa İngilterede mecburi askerlik kanu- nu derhal tatbik mevkiine konacak Londra, 31 (Radyo) — İngiltere Millii Müdafaa grubu Nazırı (Sr Tomas İnskip) beyanatta bulunmuş ve harb halinde, mec: buri askerlik kanununun derhal tatbik edileceğini ve halkın su- reti hareketi hakkında yeni veçbheler tayin edecek fevkalâde bir komite vücude getirileceğini söylemiştir. Yugoslavya sergisinde bir gün... Aalâkadarlara Belgrad, 31 ( AA.) — Ye- göslavya — krallığı — tayyarecilik kulübü —reisi vekili B. Son- dermayer düm akşam birinci Belgrad beynelmilel tayyarecilik sergisine iştirak etmiş olan Yu- göoslav ve encebi deleyasyonlar şerefine bir ziyafet — vermiştir. Bu ziyafette Harbiye ve Bah- riye Nazırı General Mariç, Ti- Japon tayyareleri ölüm saçıyor — Başı 1 inci sahifede— Londra, 31 ( Radyo) — Ja pon — topçekerlerinin, ( Voho ) merine kadar sokulmağa mu- vaffak oldukları ve oradân Çin mevzilerin — bombardıman et- meğe başladık'arı söyleniyor. Paris, 31 (Radyo) — Japon tayyarelerinin, geçen cumadan- beri yapmış oldukları bombar- dımanlarda dört bin dört yüz elli kişi öldürdükleri ve Kan- tonun, bugün de bombardıman edildiği söyleniyor. Tokyo, 31 (A.A.) — Domei Ajıansına gelen haberlere göre, 24 Mayısta zaptedildiği bildiri len Hanlfeng şehrinin etrafında vaziyet karışıktır. Son gelen telgraf haberlerine göre gene- ral Huntsunghan kumandasınr da bulunan 150,000 Çinli şid- detli bir mukabıl taarruza geç- mişlerdir. ü Tokyo, 31 (A.A.) — Söylen- diğine göre Hariciye nazırı ge ıı*'ıl U= lııınttıye ,ıpılı:ıi bütün tayinlerin listesini bazır- lamatadır. Bu listenin bilhassa Japonyanın Londra - sefaretini alâkadar edeceği zannedilmek- tedir. Tokyo, 31 ( ALA ) — Gece yarısı hâarbiye nezareti tarafın- dan neşredilen bir tebliğde deniyor ki: İki tayyare Japonya üzerinde uçmuştur. Bu tayyareler Kagor sima vilâyetinde coenubdan şi- male doğru uçarken müşahede edilerek haber alınmıştır. Ku- LHA'MRA ıd.ıııııuuı Milü Künjpıı;: Siuııııııdış İki fevkalâde 1- Dişi Tarzan Tükçe sözü Dünyanın ea güzel kadını 2' Süâh Kuvveh' Fransızca sözlü SPENCER TRACY Seansları 3 — 7 de D'şi Tarzan... makla maznun 236 kişinin muha- M[spanya harbinde şimduî;';e öldü Frankistler, Barselonu bombardıman ettiler. tayyareleri yısile münakaşalar — olmaş ve hükümetin; general Frankonun, silâhsız şehirleri bombardıman etmekten vazgeçmesi için teşeb- büsatte bulunması istenilmiştir, tayyarecilik * * . ziyafet verildi caret ve Sanayi Nazın B. Ver- bano, sergiye iştirak etmiş olan memlekelerin siyasi mümessil- leri, evelki gün Belgrada gelmiş olan Alman tayyare filosu ku- mandamı generl — Ferster, - İtal- yan bhava filosu kumandanı ge- neral Prikolo ve diğer birçok zevat hazır bulunmuşlardır. manetadan saat 20/30 da gelen bir telgrafta tayyarelerin mez- kür şehrin şimalinden geçtik- leri bildirilmiştir. Bu — suretle bu iki tayyare Kunse adasının yarısı üzerinden cemubtan şimt- le doğru uçmuştur. Hankov, 30 (A.A.) — Resmi tebliğ: Lunghai demiryolunun — şark mıntakasında Lengfeng ve Lo- vang istasyonlarının şimalinde ve ayni zamanda Veysuvang ci: varında şiddetli muharebeler ol maktadır. Çia kıt'aları üç ist- kametten âyni zamanda muka- bil hücuma geçmişlerdir. Japonların Langfengi aldıkları baberi asılsızdır. imalinde Taosingin vetleri mühim miktarda fazla- laştırılmıştır. Bunun üzerine Çin liler de düşmanın Sarı nehri geçmemesi için ihtiyat tedbir- leri almışlardır. Yangtes cephesinde Japon- lar Vubu civarındaki şehirlere deniz hücumlarına yeniden baş- lamışlardır. Dokuz düşman ge- misi dün Titangi bombardıman ettikten sonra Tatunga doğru hareket etmiştir. Tokyo, 30 (A.A.)— 1939se- mesinde 1500 şüpheli komünist tevkif edildiği kaydedilmekte- dir. Komünist tahrikâtı yap- kemesi gizli olarak — yapılmak- tadır, BUGÜ fikm birden DORTHY LAMOUR FRANCHOT TONE $ — 9 Slâh kuvveti