9 Ekim 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

9 Ekim 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

9 Birinciteşrin PAZAR 1938 İnfilâk kurbanları Dün, 134 kişinin cesedleri çıkarılmıştır. Daha 37 cesed vardır Tokyo, & (Radyo) — Yubarı mıntakasındaki maden: ocaklarında vukubulan infilâktan sonra galeriler- de kalarak ölen |34 kişinimcesedleri Pan Arabizm kongresi bugün çıkarılmıştır. 37 kişinin cesed leri de bugün, yarın çıkarılacaktır Bu facia, umumi teessürü mucip ol- muştur. Kahirede toplandı Birçok hatibler, Filistin mandası aley- hine şiddetli hücumlarda bulundular Kahire, 8 (Radyo) — Pan Ara: bizm kongresi, bugün — toplanmıştır, Birçok hatipler, Pi n mandası g- leykine şiddetli hücumlarda bulun- glardır, — * tereye bir oltimatüm verilmesini tek- Nf etmiştir. Kongre relsi, celsenin gizli olarak devam etmesini teklif etmiştir. Bu- Dun Üzerine öğleden sonrakj müza- İkereler gizli olmuştur. İsmi söylenmiyen bir hatip, İngil-| — Pazarlesi günü celse xleni ölkenk- Çek matbuatı Almanlarca işgal olunan Çek kasabalarında 950 bin Çek var diyor Prag, 8 (Radyo) — Almanların, gal ettikleri Çek kasabaları ahalisi, Almanlara mutavaat göstermekte tereddüd etmemiştir. Gazeteler, işgal olunan şehirlerde- ki Çeklerin, 950 bine baliğ olduğu-| İnu ileri sürerek protesloda bulun Munih anlaşması hilâfına olarak iş -| maşler; böyle bir kaksızböra, #ihan Gr n Keyi edlmelüindan e 7 hisle alâkadar büyük - devletlerin dikkat nazarlarını celp eylemişler- dir. Çin - Japon harbi Pekin - Hankov hattı üzerindeki is- tasyonda bombardıman edildi 'Tokyo, 8 (Radyo) — Japon orduları Hankov üzerine yürümekte, bugün de devam eylemişlerdir. Tayyareler, Pekin « Hankov hattı üzerindeki bütün istasyonları bombar- dıman etmişlerdir. (Luğ Ling) havalisi âde kanlı muha- rebeler başlamıştır. İtalyan kuvvetleri İspanyadan İtalyaya dönüyorlar. Evvelâ, (23 Mart fırkası) dönecekttr. Roma, 8 (Radyo) — İspanyada bu lunan (28 mart fırkası) nın derhal İtalyaya dönmesi için, Mussolini ile general FPranko arasında kararlaştı » Kolonel (Bek) İngiliz sefirini kabul etmemiş değildir Londra, 8 (Radyo) — Polonya sefiri, Polonya hariciye nazırı kolç- nel Bekin, Varşovadaki İngiliz sefi- zini kabul etmek istemediği ve A- vam kamarasında Polonya için ce- rTeyan eden müzakereler esnasında sarf olunan sözlerden mütecssir ol- düğu hakkındaki haberleri - tekzip eylemiştir. w* Londrada Tayyare hücumların- dan korunma tecrübeleri " Kondra, 8 (Radyo) — Tayyare hücümlarından korunma tecrübe - leri muvaffakıyetle neticelenmiştir. Tecrübeler esnasında, sun't? bu- hutlar yapılmış ve Londra afakı ör- tülmüştür. “ Gönüllüler İspanyadan çekiliyor Roma, 8 (Badyo) — İspanyadaki Yönüllülerin çekilmesine, gelecek hâfta başlamacaktır. Alükâüdarların verdikleri malüma rılmıştır. - Bu fırka, 17 bin kişiden Ibarettir. Diğer İtalyan kuvvetleri de, peyderpey İtalyaya dönecektir. Fransa Normandi büyüklü- ğünde ikinci bir vapur daha yapacak Paris, 8 (Radyo) — Fransa, Normandi derecesinde yeni bir va- pur inşa etmeğe karar vermiştir, Bu vapur, 12 milyon İngiliz lirasına mal olacak ve Havr - Nevyork se- ferlerini günde yapacaktır. Yeni vapurun, 1942 senesinde hazır olacağı söyleniyor. Askeri tedbirler Fransada kalkıyor Paris, 8 (Radyo) — Çekoslavak- 'ya meselesinden dolayı, alınan aske- ri tedbirler, bu ayın on birinci günü akşamına kadar tamamen kaldınl » miş ve askeri kuvvetler terhis edil » miş olacaktır. Holivut eğleniyor — Baştarafı 9 uncu sayfada — dun Üstünde tepinmeğe başladı. Hakem mani olmak isteyince rakibini bırakıp hakeme saldırdı. Ali babayla hakemi biribirinden ayırmağa «ltı peblivan ve elti polis güç muvaffak oldu. Çoök- itan bayılmış olan rakibini ise iki dok. İtor ayıltamamıştı. Halk bu manzarayı delicesine memnundur. At canbarhaneleri de Holivutun ki- seyretmekten |* Harp yarın başlıyor,, ta güre, her iki taraftan ilk partide|bar eğlence yerler| sayılır. Kolizeum onar bim gönüllü İâpanya toprakla-|80)000 kişi alabilecek geniş bir canbaz- mni teri 'hanedir. Burada arasıra birçük Ameri- CANA Marko Polonun DOLU) maceraları — Baştarafı 9 uncu sayfada — | — Ahmedin galebesinden! — Demek ©. epiyce cesurdür. — Epiyce ne demek? Çök cesur- dür. İ Maren Polo kendi keadine düşün- dü. Talün önüne çıkardığı bu kadın İmeselesi dolayısiyle biraz üzülür gi- bi oldu. Fakat çarçabuk seyyah arkadaşı- na sordü: — Acaba Hakanın kızı Kukoşin Ahmedi seviyor mu? Seyyah güldü: — Hayır, dedi, bilâkis müdhiş surette nefret eder. İki yolcu biraz sustular, Birden Marco Polo dostuna dön- dü:; | — Bu harbe beyi de girmek ister- dim, dedi. Ah bir hayvyanım ve yep- yeni silâhlarım olsaydı! Seyyah, merakla sordu; -— Harpte kimin tarafını alırdın delikanlı? diyorduk — Baştarafı B inci sayfada — bulunduğu için, harp takdirinde o- na yardım etmek — mecburiyetinde idi. Fransız ve İngiliz devlet adam ,ları, esas Südet arazisinin bazı şart ylar altında Almanyaya terkinden ibaret olan tekliflerini Praga bildir- diler, Çekoslovakya bunları kabul etmekle beraber, seferberlik ilân et- H. Bunun üzerine İngiliz başvekili B. Çemberlayn âni bir karar verdi: Bir tayyareye binerek, B. Hitlerle konusmak üzere — Berhtesgadene zitti. B. Hitlerin tavrı kati idi. Sü- detler haklarını kendileri alamazlar sa, onlara silâhla yardım edeceğini söylüyardu. B. Çemberlayn hemen Londraya gelerek önce — kabinenin diğer azasile, sonra da B. Daladiye ile B. Bone ile konuştu. Sonra gene tayyare ile Almanyaya giderek bu seler Gödesbergde B. Hitlerle yeni- den konuştu. Bu mülâkattan çıkan' başlıca netice şu idi: Hitler görüş - meler bir neticeye bağlanmadan kı- taatına hayeket emri vermiyecekti. Bu görüşmeyi, Alman taleplerini anlatan muhtara ve B. Daladiye ile B. Bonenin onun arkasından da ge- neral Gamlenin Londraya seyahat- ları ve gerek Fransada, gerek İngil terede alınan emniyet tedbirleri tekip etti. B. Hitler bir tarattan da, Südet işinin Almanya için Avrupa- da son arazi mutalebesini teşkil et- tiğini ve Almanyanın hiçbir zaman yabaricı nasyonalistleri kendi top rağında toplamak niyetinde olmadı ğını tasrih etmişti. Fakat mesele el'an muallâkta idi. Karşılıklı me - sajlar boyuna gidip geliyordu. B. Çemberlayn son ve kahramanca bir çareye baş vurdu; B. Mussoliniye müracaat etti, Önün — tavassutujle Hitler askeri hazırlıkları tehir etme- yi ve Munihte kendisinin. Mussoli- ninin, B. Çemberlayn ve B. Daladi- yenin iştirak edecekleri bir konfe - ransın toplanmasını kabul etti. Bu konferans bir gün içinde, Südet top raklarının Alman ordusu tarafın - dan nasıl işgal edileceğini kararlaş- tırdı, Ve | ilk teşrin tarihinde Al- man askerlerinin ilk müjlrezeleri Südet mıntakasına girdiler, Bu su: daki yedinci harp ihtimali de berta- raf edilmiş oldu. kan Hükümetlerine mensup — kovboy: ların iyle hünerler — gösterilir. Meselâ bir süvari doktor saniyede bir 1 kementle devirir, atından iner kıskıvrak bağlar, sonra tekrar atina biner. Burada vahşi atlarla, yaban ö- küzleriyle hünerler gösterilir. Palya- golar halkı güldürmeğe çalışır, Man- zara kanlı değil, bilâkis eğlencelidir, Canbazhane benim — bulunduğzum gece, Amerikan — farmasonlarından kark bin kişi bu fevkalâde müsümereyi görmek üzere Amerikanın her küşe- sinden gelmişti, İçlerinden dektorlar, avukatlar, yüksek memurlar. hükim- ler olan bu kırk bin kişi vyekmesak el bise giymişti. Mavi ve kıymızı — ipek gömlek, başlarında kırmım fesler. Diyabilirim ki halk, canbâazhanedeki hünerlerden ziyade bü kırk bin Yar- masonun bu kıyafette vakarla ötür- malarinı beğendi; onları sikışladı. — Ne olursa olsun hakanın ta- rafını! — © haldel — Evet dostum, o halde> — O halde ey Venedikli! Bilmi: ol ki karşında bir #aattenberi sen le konuşan adam, bizzat Çin hakanı Hiyn-Nadır. Ordum vezirlerimin idaresinde harptedir. Ben işe, tebdil kıyafet etmiş olduğum halde geride bulunuyorum. Al sana atımı ve si- lâhlarımı vereyim! Eğer galebe be- nim tarafımda külırsa isted ipek ticareti mukavelesini derhal imzala- rım Hakan, beygirden inmek üzere iken etraftan silâhlı yirmi otuz kişi çıktı. Bunlar kimlerdi? Hakan Marco Poloya baktı! — Endişeye lüzum yok! Bunlar bizdendir! Dedi, Fakat Marco Polo, kalilenin ara- sında bir çift göz gördü. Bu gözler, Venedik güzellerinin gözlerine benzemiyordu, Bu göz- lerde bütün bir şark ve şarkın ezeli esrarı aley alev yarıyordu. O, hakanın — kendisine — dikkatli dikkatli bakmasına aldırış etmiye- rek doya doya bu bir çift gözü mü- temadiyen temaşa ediyordu. Bu sırada hakan Marco yaklaştı: — Her şey hazırdır, dedi, sana bir müfreze de asker! Poloya İste Filhakka Ahmed Pekini zaptet- mek üzereydi. Çünkü hakanın oe kerleri şehirli, -Ahmedinkiler — ise dağlılardan mürekkepti. Hatta Ahmedin askerleri Haka- nın sarayına doğru ilerlemekte, — Kukoşin! Kukoşin! Sesleri gökyüzünü tutmaktaydı. Bu harp, üdeta bir kiz kaçakçılı- Bindan başka birşey değildi, Marco Polo evyelâ düşmanın vi- cat hattını keşti Sonra, tek başına olmak - üzere Üzere harp sahasının ortasına geldi: — Ahmed! Ahmed! Çesur olan buraya gelir! Diye bağırdı, Ahmed, evvelâ bu sese aldırış etmek istemedi, Lâkin sonradan kahramanlığına yediremiyerek atı ile beraher harp meydanına geldi. İşte Marco Polo ile Ahmedin a kanlı çarpışması bu süretle başla - dı. Ahmed az bir zaman içinde a - tndan yuvarlandı. Onun ağzından akan kanlar, beygirinin ağzından ge- len kanlara karıştı. Lâkin iş bu kadarla kalmadı. Çünkü başdız kalan Ahmedin leşkerleri, darmadağınık bir halde kaçmağa başladılar. Hakanınkiler ise zafer nidalariy- le Pekinin içini bayrama çevirdiler. j * * Bir hafta sonra Pekinden dönen Marca Polonun yanında - hakanın bir çok hediyeleriyle birlikte, zengin bir ticaret mukavelesi de vardı. Asıl kiymetli, nadide, ye hiç bir Mmücevherle kabili kıyas - olmuyan hediye, Marco Poolgnun kucağında: ki nefis hediye idi! Şüphesiz ki bu hediyenin ne ol- duğuna merak edeceksinizdir! Söylemiye hacet var mı bilmem, bu hediye Çin güzeli Kukoşinden başka kimdir? .. . . Göz Hekimi MITAT OÖREL Adres: ınlıığBı.yNa. 23 Kabul saatleri: Öğleden evel saat 10-12 öğleden sonra 15.30 - 17 Tele. 3431 dahiliye mütehassısı Dr. Celâl Yarkın Muayenehas: İkinci Beyler sokak No. 25, Telefonn:3955 Jurnal dö Nasyon Üç ay müddetle tatil edildi |fal meclisi; Munih konferansını teden devletlere karşı şiddetli bir sanla neşriyan Yapan Hluslar 0: f efkârı Jurgal Dö müddetle kapatm rü ile muharrirlerinden — bir ikamet vesikssını istirdat mi Gayrimenkul malların açık artırma ilânı İkinci İcra memurluğundan! Açık artırma ile paraya çeyrile- cek gayri menkulün ne Hane Gayri menkulün bulunduğu mey: ki, mahallesi, sokağı numarası; Bor- Bova Kemalpaşa caddesi eski 8 ye- ni )0 No, tajlı 5878 Jira 65 kuruşa ipotekli hane, Takdir olunan kiymet; 3500 li- yadır. Artırmanın yapılacağı yer. gün. gaatı 14/11/93B pazartesi saat 11 İzmir İkinci icra dairesi, Roma, 8 (Radyo) — İsviçre fede, |« evlemiş- |1 2, B VA si Musoli; imaznı ukteâ inin mün. sis edilen bir toplantı « at bire doğru onra neşredilen na mütealliki vip etmiştir. et hakkında hi bir jmada bulunmamaktadır olduğu: İsam M. ŞEVKİ UĞUR DAHİLİ HASTALIKLAR MÜTEHASSISI İkinci Beyler sokak No, 82 Telefon No, 3286 İzmir Asliye İkinci Hukuk dak resinden: Davacı Namazgühta — İsmetpaşa 1 — İsbu gayri menkulün artır- ma şartnamesi 19/10/938 tarihin- den itibaren 38/12142 ile İkinci je- ra dairesinin muayyen numarasın- da herkesin görebilmesi için açıklır. İlönda yazıl olanlardan fazla malü- mat almak istiyenler, isbu şartna: meye ve 3B/12142 dosya nıjmarasi- le memuriyetimize müracaat etme- lidir. 2 — Artırmaya iştirak için yu- karıda yazılı kiymetin © 7,5 nisbe- tinde pey veya Milli bir Bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. (124) 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakk sahiplerinin gayri menkul üzerinde- ki haklarını hususiyle faiz ve maa- vafa dair olan iddialarımı — işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde avrakı müsbitelerile bü © memur riyetimize bildirmeleri izap eder. Aksi halde hakları tope weğllile as Dit olmadıkça satış bedelinin paylas- masından hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde artırmaya iştirak edenler artırma şartnamesini okumuş ve lüzumlu malümat almıs ve bunları tamamen kabul etmiş ad ve itibar olunurlar, 5 — Tayin edilen zamanda gay- “i menkul üç defa bağırıldıktan son- “a en çok artırana ihale edilir, An- sak artırma bedeli muhammen kıy- melin yüzde yetmiş beşini bulmaz yeya satış istiyenin alacağına rucha- nt olan diğer alacaklılar bulunup ta bede) bunların ©o gayri menkul ile temin edilmiş alacaklarının mecmu- undan fazlaya çıkmazsa en çok ar- | Hranın taahbüdü baki kalmak üze- re artırma on beş gün daha temdid ve on beşinci 29/11/938 sah günü ayni saatta yapılacak artırmada, be- vi olapn diğer nlacaklıların 0 gayri menkul ile temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak şartile, | en çok artırana ihale edilir, Böyle bir bedel elde edilemezse ihale yapıl: maz ve satış talebi düşer. | 6 — Gayri menkul — kendisine | ihale olunan kimse derhal veya ve- rilen intihlçi içinde parayı vörmezsa ihale kararı fesholunarak kendisin- den evvel en yüksek teklifte bulu- nan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona, razı olmaz veya bulunmazsa hemen ön beş gün müddetle artırmaya çıkarılıp en çok artırana ihale edilir. İki ihale arasın: daki fayk ve geçen günler için © 5 ten hesap olunacak faiz ve diğer za- jrarlar ayrıca hükme hacet kalmak: İsızın memuriyetimizce alıcıdan tah | İ sil olunacağı ilân olunur. Karşıyaka kulübün-| den şepelik adı top- lantısı Birinci teşrinin pazar günü ayın onaltısında sabahleyin saat”on-'| İda kulüp binasında yapılacaktır. İ Kulüpte kayıtlı azanın teşrifleri yi- ca olunur. Karşıyaka ku'übü | Evi: Göztepe No.1013 ; ” idare heyeti Telefon: 2545 mahallesi İkinci sakarya sokağında bir numaralı hanede mukime Süleye man kızı Fatma Türkman tarafın: dan kocası Hasan Basri aleyhine açıs lan boşanma davasında — müddela- leyh hakkında 6/10/938 tarihinde mahkemeye gelmesi için kendisine ilânen tebligat icra edildiği halde gelmediğinden davacının sebk eden lalebine binaen müddeialeyh hak- kında gıyap kararı tastirile anında #azete ile ilânına karar verilmiş ol- duğundan bu husüsü — kakkında tar yön edilen 28/10/938 tarihine mü- sadif çuma günü saat onda müddel- aleyhin İzmir Asliye mahkemesi İkinci hukuk datresinde ispat vücud etmesi aksi takdirde davacı taralın: dan dermiyan edilen vakıları kabul etmiş addiyle kendisinin —bir daha tahkikat ve muhakemeye K>bul'edik miyerek hakkındaki muhakemenir giyaben — bityirileceği hukuk — usul muhakemeleri kanunumun — ol bab- daki maddesine tevfikan teblij mas kamina Kalm olmak üzere işburgr vap kararı ilân olumur. oktor Bakteryolog A, Kemal Tonay Bülağici, salgin — hastalıklar Mmülehasısı (Verem ve sa're ) Basmahane polis karakolu ya- nında 251 Telefon: 4115 deli satış istiyenin alacağına rücha- | M İbrahim Karakaşa | bakmadan almayın. Son moda hazır man tö, elbise, Pardsü Muşamba Odunpazarı No, 12 Fiat maktu