October 9, 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

October 9, 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün sahife Paris Terzi ve Şapka Akademilerinden diplomalı ESVED Parisden gelmiş ve Sonbahar şapka ve elbise kroki ve modellerini getirmiştir. Beyoğlu İstiklâl Cad. 313 No. lu Mısır Apartımanı yanında Sene 21 — No, 7178 — Fiati her yerde 5 kuruş PAZAR 8 Teşrinlevvel 1938 Telefon: Başmuharrir; 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Almanlarla Çekler plebisitten vazgeçmek istiyorlar Çekler memleketin yeni haritasını neşreden gazeteleri kapıştılar Macaristana verilecek yerleri tespit etmek için Çek - Macar müzakereleri bein resmen Mmo Londra 8 (A.A.) — Salâhiyettar mahfillerde, Çekoslovakyada plebisit yapılması iyi olmadığı fikrini telkin yolunda bir temayül hasıl olduğu beyan olunmaktadır. Bu takdirde İns Giliz lejyonu Çekoslovakyaya gitmi- yecektir Londra 8 (A.A.) — Alman kılaatı- nın Çekoslovakyada işgal edeceği be- $inci mınlakanın tahdidinden bah- seden büzi gazeteler, bunun kati hu- dudu teşkil edeceğini yazmakta ve ar- tık plebisite lüzum kalmıyacağı ka- Daatini göstermektedirler, Esirlerin mübadelesi ve plebisit meselesi va Berlin 8 (A.A) — Ecnebi memle- ketlerde dolaşan şayiaların hilâfına olarak Münih itilâfının tatbiki için teşekkül eden beynelmilel Komisyon Almanya ile Çekoslovakya arasında esirlerin teatisi veya tahliyesi hakkın- da hiç bir karar ittihaz etmömiştir. Komisyon bürüi bu mesele ile meş- gul olmuş ise de plebisit sahasında olduğu gibi bu işte de iki tarafa doğ- rTudan doğruya anlaşmağı tavsiye et- meği tercih etmiştir. Alâkadar iki taraf arasında doğrudan doğruya müzakere yolu ile bir itilâfa varıla- inadığı takdirde beynelmilel komis- Südet arazisine Alman askerleri girdikten sonra yapılan şenlikler. tarafından işgal edilmesi kararlaştı- rılan beşinci mıntakaya dahil bulun- miyan muhtelif mıntakalarda İse (Devamı 13 üncü sahifede) yon müdahale ederek bu sahada rla- yet edilecek olan kaideleri tesbit ede- cektir, 10 ilkteşrine kadar Alman ordusu İlk tren dün tezahürat içinde Erzincana girdi Bu sevinçli haber Nafia: Vekili tarafından Büyük Şef Atatürke ve Başvekile tebşir edildi Erzincan 8 (A.A.) — Erzincanın hasretle beklediği tren, gece buraya gelmiş ve bugün saat 10'da şehirli, köylü binlerce halkın coşkun tezahü- ratı arasında istasyona girmiştir. İs- tasyonda yapılan takın kordelâsı trs- nin girişinde dördüncü umum müfet- tiş general Abdullah Alpdoğnu tara- fından verilen bir nutuklar sonra kesilmiş ve treh general ve Erzincan valisi ile hükümet erkânını hamil ol- duğu halde halkın sürekli alkışları arasında İstasyona girmişlir. Bu sıra- da yüzü mütecâviz kurban kesilmiş- tir, Müteakiben vali ve diğer hatipler tarafından heyecanlı nutuklar verile» rek Atatürke tazlın, minnet ve şük- randa bulunulmuştur. Bütün Erzincanlılar sevinç içindedir. Ankara 8 (A.Â.) — Ankara - Erzu- rum demiryolunun Erzincana varma» sı münasebetile, Nafia Vekili tarafın. dan Atatürke ve Başvekil B. Celâl Ba- yara aşağıdaki telgraflar çeklimiştir. (Devamı 13 üncü sahifede) bütün halk Her tuttuğu işi dalma muvaffakiyetle başaran Nafia Vekilimiz B. Ali Çetinkaya İtalyadaki Amerikan yahudilerinin vaziyeti Amerika, kendi febeasına müsavi muamele yapılması için Italyaya bir nota verdi Roma 8 — Büyük Faşist meclisi tarafından ittihaz edilen okararlar memur ve İşçisi bulunan müesseselere ve 50 hektardan fazla araziye 'sahip Başvekil, B. Funk şerefine Ingiliz - italyan hakkında şu mühim tafsilât verilmek tedir. Büyük Faşist meclisi, Yahudi. lerin sıkı bir kontrol altında Habeşis- olamıyacaklar ve bunları idare ede- miyecekleri gibi, sulh ve harb zama Çiflikte bir ziyafet verdi müzakereleri Ziyafetten sonra müessif bir kaza oldu, Bayan Funkun kolu incindi Nümune hastanesinde tedavi edilen Bn. Funk oteline döndü vaziyetinde endişeyi mucib bir hal yok Kesebir evvelki akşam verilen görüşüyorlar mara köşkünde verilen ziyafette Al- i man misafirlerle Dahiliye Vekili ve İ C.H. P, genel sekreteri Şükrü Kaya, Hariciye Vekili Dr, Aras, Mili Müda- Alman İktisad Nazırı ile B. Şakir suvarede Ankara 8 (AA.) — Bugün saat | 13,30 da Başvekil Celâl Bayar, dok- tor Funk ve refikası şerefine Mar- mara köşkünde bir öğle yemeği ver- miştir, | daa Vekili general Kâzım Özalp, Na- Ankara B (AA) Resmi tebliğ: fa Vekili AM Çetinkaya, İktisad Ve- 1 — Bugün Alman İktisad Nazırı | kili Şakir Kesebir, İnhisarlar Vekili Râna Tarhan, Ziraat Vekili (Devanu 13 üncü sahifede) Ve refikalan şerefine Başvekil Celâl Faik Bâyar ve refikaları tarafından Mar- İtalya bir kısım gönül- lülerini geri almağa karar verdi Roma 8 (A.A.) — Kont Ciano ile lord Pört arasındaki dünkü mülâkat- ta mühim bir terakki elde edildiği tahmin edilmektedir, Umumiyetle iyi haber alan mah- fillere göre faşist hükümetinin im- paratorluğun tanınması ve Cümhu- riyetçi İspanya ordusunda harp eden ecnebi omuhariplerin geri çekilmesi meselelerinde Londra Kabinesinin vereceği bazı teminata mukabil İs- panyada harp eden İtalyan gönül lülerinin derhal geri çekilmesini ka- bul ettiği rivayet edilmektedir, Hâlen mevcud büyük müşkülât, Büyük Britanya hükümetinin Habeş nında da askerlik yapamıyacaklardır, (Devamı 13 üncü sahifede) Ingiltere, teslihatına şiddetle devam edecek Ingiliz Kabinesinde mühim bazı tadilât yapılması düşünülüyor İngiliz Hava Nazırı, Fransız Hava Nazırı ile müzakere için dün Parise gitti tana hiçret etmeleri imkânını derpiş | etmiştir. Yahudiler, 100 kişiden fazla imparatorluğunun tasdikini ikinci teşrinde Avam kamarasının yeniden (Devamı 13 üncü sahifede) müklmileor: Memleketimizde satılan Garp eserleri Frank çok düşmüştür. Fakat hdlâ fransızca kitap ve gazeteler bir frank on kuruş hesabile satılmaktadır. Bir taraftan Fransızlar, kendi ma- nevi mahsullerini dünyaya yaymak, diğer tarajtan da bizler garbin feyzin- den bol bol ve kolayca istifade etmek isterken, bu yüzde yüz pahalılık, an cak birkaç miltevassıfı zengin etmeğe mahsus bir usul gibi görünüyor. Tedkik ve tashih imkânının aran. ması için alâkadar iki yüksek tarafın dikkatini celbederiz, Lordra 8 — İn- giltere hükümeti, kara, deniz ve ha» z va ordularının is“ lah ve takviyesine azim ve sebatla devam edecektir, İngiliz o Bahriye, Harbiye ve Hava Nazırları mezuni- yet almıyarak mik MW müdafaa teşki- lâtında görülecek noksanları tar mamlamak ve si- iâhlanmayı oşid- detlendirmek için Londrada kalıyor- lar, Hükümetin bütüm siparişleri, en kısa müddet zarfında ( bitiril mek icab eder. İnglilz ve Fransiz kara, deniz ve hava kuvvetleri kumandanları, hattı hareketlerini müştereken tanaim et İngilir Hava Nazırı B. Vud mek için konferanslar akdedecekler- dir, İngiliz Hava Nazırı, yanında 6 (Devamı 13 üncü sahifede)