9 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

9 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Lig maçlarının ikinci ikinci haftası Güneş ve Fenerbahçe esini karşılaşıyorlar Beykoz - Vefa maçı alâka ile seyre- dilecek bir karşılaşma olacaktır Bugün Güneş takmiyle karşılaşacak olan Fenerbahçe birinci takımı Bugün Kadıköy sahasında mevsk mim en heyecanlı maçlarından birini seyredeceğiz. Geçen senenin şampi» rom Güneş, en kuvvetli rakiblerin. dea biri olan Fenerbahçe takımı ile Orşilaşacak. Güneş, Fenerbahçeyi geçen sene, tam formunda olan takimı ileiki defa (evvelâ 4-2, sonra 5-2) yenmişti. MEN kümenin ikinci maçı, Fenerbahçenin. milli kümeden çıkarması yüzünden Oynanamamıştı. Bugün, bu iki dost takım tekrar tekim geçen hafta, Beykoz karşısında oyunun bitmesine on dakika kaln- caya kadar mağlüb oynamıştır. Ma, amafih bu oyunda Güneş takımının kolay kozanılacak bir maç haleti ru- hiyesi içinde bulunmuş"olması ihti. mali de çok kuvvetlidir. Fakat bu hafta Güneş hiç şüphesiz daha kur- vetli ve gayretli oyniyacaktır. Güneş takımının eksik olan nok- tası, mevsimin ilerlemesi ile takımın elde edeceği umumi eltengin henüz noksanlığı ve oyuncularının yegân yegân tam formullarını bulmamış ol- mularından ibarettir. Güneşin bu vaziyetine mukabil Fe- nerbahçe takımına da her noktası tamam ve oyuncularının vaziyetleri mükemmel bir takım diyemiyeceğiz. Geçen hafta gördüğümüz sarı lâci- vertlilerin takımında Hüsameddin ve Yaşar müdafaada, Ali Riza ve Bülend hücumda beklenen ve İstenen randı- manı verememişlerdir. Takımın içinde bu eksiklik; umu- mi vaziyetine de tesir etmekte ve za- man zaman sahada bocalamasını in- taç etmektedir. Henüz mevsim başında bulunma- miz dolayısile her iki takımda görü- le, kısmen telâfi ederek futbol merak- larına güzel bir mâç seyrettirmele- rini temenni ederiz. Maçın galibi hakkında birşey söy- lemeğe, henilz mevsim başında oldu- Zumuz için, imkân göremiyoruz. Taksim stadında oynanacak olan: Galatasaray - Topkapı maçında ga- libiyetin sam kırmızılılara teveccüh beri görmediğimiz Necdet ve Salimi tekrar takımlarında oynatmak imkâ- rın: bulmuşlardır. Topkapı takımı, vücutlu ve sağlam oyunculardan mü- rekkeptir ve geçen haftâ yapmış ol- duğumuz tahmin hilâfina olarak Süleymaniyeyi mağlüp etmiştir. Eğer | bu hafta da ayni muvaffakıyeti elde ederlerse hakiki bir sürprizle karşı- adda oynanacak olan Sü- - Hilâl maçı iki ayni ayar- ım karşılaşması demektir. akım da geçen hafta rakip- leri olan Topkapı ve Vefaya (2-1) farkla yenilmişlerdir. Hilâl takımı bu mevsime hazırlıklı olarak girmiştir. k ahasında amanıcak Beykoa « Vefa maçı, hiç şüphesiz enteresan olacaktır. Beykoz geçen hafta, Güneşe karşı muvaffakıyetli bir oyun çıkarmış ve pek az bir fark- la mağlüp olmuştu. Takımın umu. miyet itibarile çok enerjik olduğunu ve solaçık Gazanferin, o santrforvert Etemin, Bahadır ve Kemalin çok mu- vaffakiyetli bir oyun oynadıklarını, bu- günkü maç için de Şahabın getiril- mek ihtimali bülunduğunu düşüne- cek olursak Beykoz takımını daha ta- Jihli görmek lâzımgelir. Vefa takımı da bu mevsim fena de- ğildir. Lütfi, Muhteşem ve Hüseyin gibi kıymetli oyunculardan başka eski Beşiktaşlı Sulhinin de takımda oynıyacağı söylenmektedir. İstanbulspor (Beşiktaş maçının, galibinin Beşiktaş olacağı herkes ta- rafından kolayca tahmin edilebilir, İstanbulspor takımı, bu mevsim -Sa- mih müstesna - tamamile genç ele- manlardan mürekkepktir. Beşiktaş takımında Hüsnü ve Şerefin oynıya- cakları ise henüz şüphelidir. Üç sahada karşılaşacak olân ta- kıyılarımınn seyirelltre güzel ve te- miz bir futbol seyrettirmelerini te- menni ederiz. Uivi YENAL Barutgücü sahasında bugün yapılacak maçlar 1 — Saat 16 da Şehremini Halke. vi A takımile Barutgücü A takımı 2 — Saat 14 de Şehremini Halkevi B takımile Barutgücü B takımı, 3 — Saat 10 da Bakırköy Rum A kımı. 4 — Saat 9,30 da Yıldızsporun at- letlerile Bakırköy Rum. atletleri arasın» Tenis maçları Tenis federasyonu İstanbul ajanlı- ğı tarafından tertip edilen tenis maç- larına dün Güneş klübü kortlarında devam edilmiş ve Fenerbahçe ile Gü- neş teniâçileri karşılaşmışlardır. Lig maçları gibi iki defa karşılaşmak Üze- re Lertip edilen bu müsabakaların bi- rineisi olan dünkü karşılaşmalarda Fenerbahçeli tenisçiler 6, Güneşli te- nisçiler 3 galibiyet kazanmışlardır. Müsabakalara bugün Fenerbahçe kortlarında devam edilecek ve Gilneş ie Fenerbahçe teniâçileri ikinci kar- m e en e Bugünkü spor hareketleri Taksim stadı: Eseyan - Kurtuluş Şişli - Barkohba Hilâl - Süleymaniye Topkapı - Galatasaray Beşiktaş stadı: . Beykoz - Vefa Beşi « İstanbulspor Fener stadı: Askeri Liseler atletizm müsabakaları Güneş « Fenerbahçe B İ) Güneş - Fenerbahçe A Saat | 0:30 u 3 15 3 15 | Askeri liseler atletizm şampiyonası Askeri liseler arasında tertip edil- len senelik spor birinciliği müsabaka larının atletizm karşılaşmalarına dün Kadıköy stadında büyük bir kalaba. ık önünde başlanmıştır. Kuleli, Maltepe, Bursa, Deniz lise- si ve Harbiyesi mekteplerinin iştiraki. le yapılan müsabakaları Kuleli lisesi müdürü kurmay albay Bedri Erk aç- mıştır. Dünkü müsabakalarda alnan * dereceleri sırasile yazıyoruz. 10 metre: I Sermed Deniz II Mehmed Deniz INI Merih Deniz 4 Halid Kuleli 5 Ali Kuleli 6 Sadeddin Bursa 1500 metre: I Muzaffer Kuleli 4£ Ruhi Maltepe TI Rüştü Deniz 4 Necmi Deniz 5 Ferda Maltepe 6 Reşad Kule 'Tek adim: I Halid Deniz TI Ali Küleli TI Reşid Maltepe 4 Abbas Kuleli 5 Necali Maltepe 6 Mehded Deniz Disk: 1 Hayri Küleli 2 Necmi Deniz 3 Bülend Deniz 4 Sabahaddin Bursa 5 Salih Maltepe 6 AHI Deniz 4X400 bayrak: I Deniz Jisesi takımı H Kuleli lisesi takımı 3 Bursa lisesi takımı 4 Maltepe lisesi takımı Müsabakalara bugün gene Fener- bahçe stadında, « devam edilecelrtir. Ankarada da lig maçları Gençlerbirliği'il ile “Harbiye 1 - 1 berabere kaldılar Ankara 8 (A.A) — Geçen hafta başlıyan lig maçlarına, her iki saha- da olmak üzere bu hafta da devam olundu. Gençlerbirliği ile Harbiye İdman- yurdu karşılaştılar, Bugünkü maça Gençlerbirliği şu kadro ile çıkıyordu: Rahim - Nâci, Nüri - Keşfi, Hasan; Münür - Yusuf Ali Saim, Basri, Fahri. Buna mukabil Harbiye ise şöyle yer almıştı: Fethi - Şükrü, Abdurrahman - Sa- bahaddin, Muhterem, Şeref - Fazıl, Habib, Zeki, Hayri, Mücahid. Oyunun ilk dakikaları mütevazin olmakla beraber, takımların birbiri- ni denemelerile sekizinci dakikada sağaçık Yusufun. güzel ortalayışile gelen top, Fahrinin yerinde bir kafa vuruşu ile Harbiye ağlarına takıldı. Harbiye, mağlüp vaziyetten kurtul mak için bütüm enerjisi ile çalışarak kırmızı siyah muhacimlerinin akın- larını durdurmağa uğraşıyordu. 43 üncü dakikada sağaçık Müca- hid, kendisine gelen topla ve süfatis Gençlerbirliği (o kalesine sokularak, sol ve falsolu bir vuruşla Harbiyenin beraberlik sayısını temine muvaffak oldu ve devrede 1-1 beraberlikle bitti, Oyunun bundan sonraki kısmıda karşılıklı bir mücadele halinde gene birinci devredeki vaziyetini muhafa» za ederek beraberlikle neticelendi. « Ankaragücü sahasında «<B>» takım- ları arasında yapılan maçlarda, De mirspor, Muhafızgücüne 4-3 ve Gü- neş, Galatasaraya #2 galip gelmiş- lerdir, 3.46. 354.7 İki çocuk pencereden düştü Beşiktaşta oturan iki yaşımda En tuğrul, üç yaşında Erdoğan isimle- rindeki çocuklar oturdukları evin penceresinden sokağı seyrederlerken muvazenelerini kaybedip düşmüşler ve yaralanmışlardır, Polis, ikisini de Şişli çocuk hasta- nesine vatırımıslık, | 15 inci yılın en büyük hususiyeti olarak GÖKLERİMİZDE İ verecek olan yüzlerce ( Türkkuşulu genci tay- İ yareler, piinörler ve Bu sene Ankaranın büyük husus yeti, Cumhuriyetin on beşinci yıldö- nürünü, büyük ve candan törenlerle kutlaması olacaktır. Hazırlıklar baş- lamıştır. Kutlama komisyonu, sık sık toplanarak başşehrin fevkalâde günü. neaid programı tesbit ediyor. Fakat bu sene, Cumhuriyet bayra» mının en orijinal tezahürlerinden bi risi, Ankaralıların, devlet merkezinin semasında seyredecekleri havacı genç» Yiktir. Üç yıldanberi, her sene, Cum- huriyet bayramlarının en çok alâka uyandıran taraflarından biri olan 'Türkkuşuluların geçişi, bu sene fev- kalâde bir dekor içinde olacaktır. Bu sene Türkkuşu teşkilâtının çâ- lışma mevsiminin başlangıcında bu gaye için hazırlanmış olmaları, Anka» rada yüzden fazla plânörcü ve para» şütçü gencin toplanmasını temin ede- cektir. İnönü kampında bröve alanla- rın da geçid törenine iştirakleri, Türk sivil hava kadrosunun emsalsiz bir muvaffakıyeti olacaktır. Bü sene Türkkuşu kamplarında ye» tişmek üzere müracaat eden ve mik- tarı bini aşan gencin, önümüzdeki se- nelerde ve en kisa bir zamanda yetiş- tirilmesi için Türkkuşu umum mü- dürlüğü yeni bir program hazırlamış. tır. Bu sene memleketin bir çok yer- lerinde ve bu arada nüfusu yüksek vilâyetlerde yeniden Türkkuşu şube- leri açılacaktır. Bu şubelere vasıta yetiştirmek üzere Türk Hava Kuru- mu, büyük bir plânör fabrikası kur. mayı kararlaşlırmışlır. Bu fabrika, plânörcülükte lüzumtu, her tip plâ nörü imal edecektir. Diğer taraftan muallim kadrosunu kuvvetlendirmek üzere, İnönü Kampında olan muallim muavinleri, motörlü kurslarda da tu- rizm pilot brövesi aldıktan sonra mus bu gençleri senenin muayyen mevsi» minde yakın vilâyet merkezlerine top- liyarak ve bilhassa Türkkuşunun şu- besi olanı yerlere tayyare göndertip talim ucuşları yaplırmak kararında- dır. Türkkuşunun bu verimli çalışması, bir çok memleketlerde büyük bir alâ- ka uyandırmıştır. Haber aldığıma gö- re, birdost devlet, kendi gençlerini 'Türkkuşunda yetiştirmek üzere Ha- va Kurumuna müracaat etmiştir. Çünkü İnönünde kurulan havacılık şehri kadar modem bir tesis, herhan- gi bir Balkan memleketinde, hattâ bir çok Avrupa memleketlerinde bile yoktur. Burada tabiat çok müsaid ol- duğundan ve Türkkuşunun Bilenceei eden gençleri devamlı ola dan Kurum buradaki tes müzdeki çalışma devresi için genişi tecektir. Burada 100 plânör alacak bü- yük bir hangar inşa edilmesine başlan. muştır. Bu sene havacılık, mekteplere'birer ders olarak konulmuştur. Kültür Ba- kanlığı bu kararile, gençliğin bir mil- li müdafaa meselesi olan havacılıkta da askerlik gibi faydalanmasına ve yetişmesine zaruret oldüğunu mek. teplere bildirmiştir. Askerlik dersle. rinde havacılık bilgileri de verilecek. tir. Bu sene Türkkuşu kadrosuna, mu. allim yetiştirmek üzere yeniden tale- be alınacaktır. Bunlar, kadroya mu- vazzaf olarak girecekler ve maaşlı ola- rak çalışacaklardır. Diğer taraftan İnönü kampında C brövesi alanların askerlik hizmetlerini ifa ederken, kamp görmüş talebe gibi, hizmet müd. detlerinin kısaltılmış olması ve doğru- dan doğruya Hava okuluna giderek tayyareci yetişmeleri kararı, gençlik arasında cidden büyük bir alâka uyan- masına sebeb olmuştur. İşte bu sene Cümhüuriyet bayramın. da göreceğimiz hususiyetlierden biri de, bu alâkkanın bir eser halinde tezahürü- dür. Gençlik; vatanın göklerinin de, ka» r& hududları gibi, sınırlanmasının ve tahdid edilmesinin bir zaruret olduğu- nu anlamıştır. İstiklâl garantilerinden, biri olan bu vazifeye çocuklarımızın nasıl hazırlandığını, on beşinci yılda Ankara semalarında seyredecrğiz! BUYUK PIYANGOSU 6. cı Keşide: 11/Birinci Teşrin/938 dedir. Büyük ik- ramiye: 200.000 Liradır, Bundan başka: 40.000, 25,000, 20,000, 15,000, 10.000 liralık ikramiyelerle (50,000 200.000) liralık iki adet mükâfat vardır... DİKKAT: Bile alan hrekes 7 /Birinci Teşrin/938 günü akşamına kadar biletini değiştirmiş bulunmalıdır...