10 Kasım 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 15

10 Kasım 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 15

TÇ(ANADOLU) © Hükümetin resmi tebliği Tesellimizi ancak ve ancak onun bü- yük eserine bağlılıkta ve aziz vatanı- mızın hizmetinde ararız Ankara, 10(A.A) --- Türkiye cumhuriyeti hü- kümetinin resmi tebliğidir: Müdavi ve müşavir tabiblerinin neşredilen son raporu Atatürkün dün- yaya gözlerini kapadığını bildirmektedir. Bu acı hâdise ile Türk vatanı Büyük Yapıcısını, Türk milleti bu Ulu Şe- fini, insanlık büyük evlâdını kaybetti, Milletimize içimizyanarak bu tarife sığmıyan zıyadan dolayı en derin taziyelerimizi sunarız. Kederlerimizin tesellisini ancak ve ancak onun büyük eserine bağlılıkta ve aziz vatanımızın hizmetinden ararız' Şufasını da her şeyden evvel beyan etmeliyiz ki; ölmez olan onun büyük eseri Cumhuriyet Türkiyesidir.| Hükümetimiz: siçinde bulunduğu bu mühim anda. bugüne kadar olduğu gir bi dikkatle vazife başındadır. Müesses olan nizamı ve vaziyeti idame hususu- nu da büyük Türk milletinin, hükümetile tek vücut Olarak teyit ve edeceğine şüphe yoktur. - Teşkilâtı esasiye kanununun 33 üncü maddesi mucibince B. M. meclisi Rtâsî Abdülhalik Renda, Reisicumhur vekâleti vazifesini deruhde etmiş- lerdir. Yine teşkilâtı esasiye kanununun 34 üncü maddesi mucibince, Büyük Millet Meclisi derhal yeni Reisicumhuru intihap edecektir, Türkiyenin en büyük makamına teşkilâtı esasiye kanununa göre geçe- cek olan zatın etrafında; hükümetile, şanlı ordusile bütün kudret ve kuvve- tile Türk milleti sarsılmaz bir varlık olarak toplanacak ve ynkselmesinde devam edecektir. Bugün ayrılığına ağladığımız büyük şefimiz Atatürk, her vakit Türk mil. letine güvendi, eserlerini bu güvenle yazdı, idaresi esbabını da istikmal ederek güvenle büyük milletimize bıraktı. Ebedi Türk milleti onun eserlerini ebediyet. le yaşatacaktır. Türk gençliği, onun kıymetli vediası olan Türkiye Cumhuriyetini daimakoru yacak ve onun izinde yürüyecektir. Kemal Atatürk, Türkün tarihinde ve gönlünde daima yaşayacaktır.