2 Aralık 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

2 Aralık 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

“Son ahenk,, 1 ce çevrilen bu güzel film, mevzu itibarile de çok alâkalıdır san'atkârlar, baştan başa talebe ro- |lünü yapmaktadırlar. Georj Rigo, geçen sen Holivudda kaldığı için Amerikan şivesile Fran- nuşmakta epeyce muvaffak oluyor. Onun ayunda Baron 'Laza- la tutuştuğu bahs hakikaten çok alâ- kalıdır. Bu bahsa göre, Rigo, talebe olarak konservatuvara girecek ve Yen sızca orada iki ay içinde, onunçu olarak konservatuvara dahil olan bir ba- yanla evlenetektir. Bu bayan şüphe- siz ki kendisinin de meçhulüdür. Eğer buna muvaffak' ölursa, Ri- goe Baron Lazar'a otuz bin dolar te- diye edecek, muvalfak olamazsa bu parayı arkadaşına kendisi verecek - tir. İsviçre'nin Leman gölündeki kon- servatuvara kabul — edilmek hiç te kolay değildir. Direktör, çok aksi bir adamdır. Rigo bütün zekâsını, ve bütün hatipliğini sarfederek güç halle konservatuvarın keman şube- üne girmeye muvaffak — olmuştur. Eh.. Artık bahsın birinci safhası ka- zanılmıştır. Şimdi yapılacak şey mec hul sevziliyi beklemektir. Fakat Rigo'nun yanlış bir adrese mektup göndermesi, bir gün rande- |vu yerine beklenilen sevgiliden baş- ka birisinin gelmesini intaç ct- miştir. Bu gelen kız, hiç te onuncu ol rak konservatuvara giren madmı zel Süzan Day değildir. Amma bu gelen, ondan daha güzel, yondan daha şeker, ondan daha cici bici bir şeydir. Bu memul edilmiyen İtesadüf önünde Rigo otuz bin fran- 'gı derhal gözden çıkarmış ve bahsı |kaybederek bu yeni güzelle yani Helen Kat'la evlenmiştir. Film, temiz bir hava ve samimi Konservatuvarın tabii güzelliği-| biy muhit içinde geçiyor. me Aartistlerin cazibesini de — ilâve şukıaviçindey-iülDaa etmek lâzımdır. Bu filmde rol alan' Paris — Konservatuvar kelimesi- ni hatırlar hatırlamaz aklımıza etra-! fi kapalı, pencereleri örümcekli, sert ve çatık kaşlı bir bina gelir. Belki isim güzeldir; fakat cisim hiç te güzel değildir. Ancak (Son Ahenk) filminde seyrettiğimiz konservatuvar, hiç te bu neviden karanlık ve tozlu bir konservatuvar değildir. Tasavvur ediniz ki, filmdeki kon- servatuvar İsviçre'nin meşhur or - manlarile çevrili, dünyann en güzel bir gölü olan Leman gölü civarnda kurulmuştur. Gök mavidir. Işıklar boldur. Her taraftan kulaklarımıza gelen kuş sesleri insan cennet his- sini verir. ilok Heidenia mazot ocağı ve sobaları — Dostum bu ne şıklık! Hem mas. rafının çokluğundan ve aylığının ida- re etmediğinden bahsedersin, hem de çiçek gibi giyinmişsin. £ — Tabil değil mi ya, ben bu şıklı- #ai bir mazot ocağına borçluyum. — Canım, şıklık ile mazot ocağı a- rasındaki münasebeti anlıyamadım. — BSenin galiba hâberin yok: Ben bir müddet evvel bir HEİDENİA mazot ocağı almıştım. Azizim, o kadar İktisatlı bir ocak ki beni fazla mahru- kat masrafından kurtardığı gibi, ta- #arrufa da alıştırdı. Ve bu suretle ar. ftırdığım para ile kendime daha itina ile bakmağa imkân bulabildim. Şim- di de kış yaklaşmakta olduğundan bir " HEİDENİA mazot sobası almağa hazırlanıyorum. İşte o zaman beni daha şik ve daha ne- geli göreceksin. * — Aman birader, bu ocak sobalar- dan İzmirde tedarik imkânı varsa bir tane de ben alayım. — Hay hay, g. FŞ Izmirde Gazi bulvarında ziraat bankası karşısında Dunlop mağazasına koş, bu fırsatı kaçırma, HEİDENİA mazot ocak ve sobası almayı ihmal et meyiniz. Evinize bir (ANADOLU) Bodrum sulh hukuk mahkemesin- den den Yel lu Ahmed veresesti kendi namına asa namımna velâyeten ayni mahalleden Yelletdi oğullarından Hasan veresesi Hatçe kızı Gülşade ve Hanife Gülşde ve Makbüule ve Yelletti oğlu ölü İbra- him veresesinden karısı Alime evlât. ları Arif, Hatçe ve diğer oğlu Galip Halil ve diğer oğlu ölü Mustafa vere- sesinden karısı Ayşe kendi namına asaleten ve evlâtları namına velâye- ten ve Akçalan köyünde Betceli Sailh kızı Ayşe ve >eşme mahallesinde Yellekdi oğlu Mehmet kızı Ayşe Dü- du ve ölü kızı Saime ve Candarlı öğ- lu Veli ve Lokmacı karısı Hatçe aley- ne açtığı izalei şuyu davasi neti- cesinde, kabiliyeti taksimiyesi olma- dığı anlaşılan Podrumun eski Çeşme mahallesinde kâin ve tapunun 26 8- rasında kayıtlı iki dönüm ve bittah- il 1888 merre murabbar olduğu ün- laşılan ve içindeki havuz dolapta se- kizde iki hisse sulama hakkına malik ve Yelletdi Hasan oğlu veresesi bey- ninde müşterek ve Muşa malumülhu- dut ve iki yüz Jira kıymet tahmin edilen sebze bahçesi, Ve yine tapünun 28 sırasında mukayyod tahtani ve fevkani iki oda ve bir miktar avluyu müştemil malumülhudut bir babha- ne 300 Jira, ve 27 numarada mukay- yed seneden 600 zira ve indeme- saha iki evlek ve bittahvil 409 metre mürabbar gelen malumülhudüt 60 lira kıymetli arsa yeri, ve yine ta- punun 31 sırasında mukayyed sene- dinde olduğu gil âir dönüm ve bit. tahvil 919 metre murabbat gelen ve içindeki havuz ve dolapta sekizde iki hisse sulama hakkı bulunan malumü! hodud yüz elli lira kıymetinde sebze bahçesi ve tapunun 30 sırasında ka- kani ikişer oda ve bir mikatr avluyu müştemil 750 zira ve bittahvil 5l11 metre murabbar gelen malumülhü- dud 1100 lira kıymetinde bir bap ha- ne ve taptınun 29 sırasında mukayyet seneden yüz elli zira ve bittahvil 102 metre murabbat gelen malumülhu- |düd 300 Hira kıymetinde bir'büp kah- İvehane ve tapımun 33 sırasında kayıt h ve seneden 200 zira ve bittahvil 187 metre murabbat gelen — tahtani ve fevkani malümülhudut — tahtani ve fevkani ve dört odalı ve bir miktar avluyu müştemil — malumülhudud dört yüz elli — lira de bir bap hanenin tamaminın gatı- larak paraya çevrilmesine ve bedel- kwmetin- lerinin vereseler beyninde ve hisse- leri nisbetinde paylaştırılması suretile şuuyun izalesine 26-12-936 talhinde ve B2-104 sayılı ilânla kaarlaştırıl- miş ve kararı mezkür kesbi kat'iyyet etmis olduğundan yukarıda nevi v evsafı ve kıymetleri gösterilen gayri menkul emvalin tarihi ilândan itiha- ren ve açık artırma — süretile 22-11- 9838 çarsamba günü saat 13 ten 17 ya ikadar Bodrum belediyesi nde jdevam edeceği ve muhammen kıy.- |metin yüzde yedi buçuk nisbetinde pey akçelerini depo veya milli bir bankanın mektubunu ibraz etmoeleri lâzımdır. Ahcı artırma bedeli hari- cinde olarak ferag harcını ve tellâli- ye ve pul bedelni vermeğe mecbur- dur. Gayri menkualler kendisine iha- le olunan kimse bedelini derhal veya verilecek mühlet içnde parayı ver- mezse ihale kararı fesh olunarak kendisinden evvel en yüksek teklif- te bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona razi olmazsa veya bulunmazaa on beş gün müddetle artırmağa çıkarılıp en çok artırana ihale edilir. İki ihale arasın- da fark ve geçen günlerin yüzde beş- ten hesap olunacak faiz ve diğer za- rarlar ayrıca hükme hacet kalmak- sızın alıcıdan tahsil olunur. Gayri menkuller yukarıda gösterilen 21-12- 988 tarihinde satılacağından daha ziyade malümat almak istiyenler Bodrum sulh hukuk mahkemesine İmüracasat eylemeleri ve muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulma- dığı takdirde temdiden on beş gün sonra ayni mahal ve mevkide satıla- cağı ilân olunr. 4276 SAHİFE 1 Turgudlu icra dairesinden Gayri menkul malların açık artır- a ilânı Alacaklı: Turgudludan — Yusuf 0. Şevki: Borçlu: Kırkağaç mahke- me Zabıt kâtibi Nazım karısı Fevzi- ye. Açık artırma ile paraya çevrile- cek gayri menkulün ne — olduğu: Turgudlu tapusunun 63 cilt ve 78 sahife ve mart 934 tarih ve 98 sayı- da mukayyed Turgudlunun deli Kâmil damı mevkünde 2 hektar 4124 metre murabbamdan - fazlası hazineye aid olmak şartile şarkan yol şimalen sağır Veli Mustafa Veli, garben sabancı veresesi ve acı suva- nın İsmail ve cenuben yol ile mah- dud içinde ufaklı büyüklü dörtte biri 262 lira 50 kuruş kıymeti muham- mineli 2 hektar 4124 metre murab- bar tapuca tarla hissesi halen kıs - men tarla kismen dörtte bir his- Besi, Takdir olunan kıymet: Dörtte bir hisseye 262 lira 30 kuruş olup satılıktır. Birinci artırmanın yapılacağı yer gün saat: 12 ikinci kânun 939 per- şembe günü saat (6. İkinci artırma 27 ikinci kânun 939 cuma günü saat 16 da İcra dai- resindedir. | — İşbu gayri menkulün artır- ma şartnamesi ilân tarihinden iti - baren 171 numara ile Turgudlu ic- ra dairesinin muayyen numarasın- da herkesin görebilmesi için açık- tır. İlânda yazılı olanlardan - fazla malümat almak istiyenler, işbu şart- nameye ve 171 dosya numarasile memuriyetimize — müracaat etmeli- dir. 2 — Artırmaya iştirak için yuka- rıda yazılı kıymetin yüzde yedi bu- çuk nisbetinde pey veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. (124) 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri menkul üzerinde- ki haklarını hususile faiz ve masra- fa dair olan iddialarını işbu ilân ta- Tihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müabitelerile birlkte memu- riyetimize — bildirmeleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicilile sa- bit olmadıkça satış bedelinin pay- laşmasından hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde artırmaya | istirak edenler artırma şartnamesini okumuş ve lüzumlu malümat al- miş ve bunları tamamen kabul et - miş ad ve itibar olunurlar. menkul üç defa bağırldıktan sonra| en çok artırana ihale edilir. Ancak artırma bedeli muhammen kıyme- ). tin yüzde yetmiş beşini bulmaz veya İsatış istivenin alacağına rüchanı o- lan diğer alacaklılar bulunup ta be- del bunların o gayri menkul ile te- min edilmiş alacaklarının mecm undan fazlaya çıkmazsa en çok ari ranın taahhüdü baki kalmak üzere on beşinci günü ayni saatta yapıla- cak artırmada, bedeli satış istiyenin alacağına rüchanı olan diğer alacak- hların o gayri menkul ile temin e- dilmiş alacakları mecmuundan faz- laya çıkmak şartile, en çok artırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edil- mezse ihale yapılmaz ve satış talebi düşer. 6 — Gayri menkul kendisine iha- le olunan kimse derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse iha-| le kararı fesh olunarak kendisinden en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razi olursa ona, olmaz veya bulunamaz- sa hemen on beş gün müddetle ar- tırmaya çıkarılıp en çok artırana ihale edilir. İki ihale arasındaki fark ve geçn günler için yüzde beşten hesap olunacak faiz ve diğer Zarar- lar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memuriyetimizce alıcıdan tahsil o- lunr. Madde (133) 7 — Satış 2280 sayılı kanuna ta-) bi değildir. Merci kararı - temyizce musaddaktır. Kımsen tarla, bağın dörtte birl yukarıda gösterilen yuka- ndaki tarihinde Turgudlu icra me- murluğu odasında işbu ilân ve göste- rilen artırma şartnamesi dairesinde satılacağı ilân olunur. D. No, 1938/171 5 — Tayin edilen zamanda gayri| artırma on beş gün daha temdit ve! I İzmir Belediyesi İlânları I Basmahane civarında 9 eylül mey-|mesi danında cephe alan 33,386 gayılı a. |ücre dalar üzerinde inşa edilmekte olan be- lediye garajı santral binasının mü - temmimatından olarak mevcut proje. sine göre yaptırılacak kısmen bir ev ve kısmen üç katlı —gazino— Tokan- ta ve üç dükkân on sene müddetle ica Ta verilmek üzere 23/11/938 tarihin- den itibaren 15 gün müddetle ve h zarfla artırmağa çıkarılmıştır. Ta- kım halinde icar edilecek olan bu bi- naların ön senelik icarının muham - men bedeli elli bin lira olup bu para peşinen alnacaktır. Müzayedeyo iş- tirak için muvakkat teminat mıktarı 3750 liradır. Projelerini görmek isti. yenler baş mühendisliğe, icar şartna- mesini görmek istiyenler de belediye başkâtipliğine müraeaat ederler. Taş- yenler proje ve icar şartna- in 260 kuruş bedelini ve posta ni göndermelidirler. Kapalı zarf. la ihalesi 9/12/938 cuma günü saat 16 da belediye encümeninde yapılacak tır. İştirak kler 2490 sayılı kanu« nun tarifi dairesinde hazırlanmış tek f mektuplarını ihale tarihi — olan 9/12/938 cuma günü saat 15 e kâdar encümen reisliğine vermelidirler. —23—29—2—6— 4214 Tepecik caddesinin Emrazı Züh- reviye hastahanesi önüne rastlıyan kısmına paket ve adi kesme taşlarla 300 metre terbiinde yaptırılacak dö. şeme başmühendislikten tedarik edi. lecek keşif ve şartnameleri veçhile açık eksiltmeye konulmuştur. Keşif 0 liradır ihlesi de 6/12/938 saat 16 dadır. İştirak ede- kler 41 lira 25 kuruşluk - teminat makbuzu ile encümene gelirler, 19-22.29.2 4176 radan ( Seydiköy belediye riyasetinden: Eksiltmeye konulan iş * Seydiköyde yapılacak cami duvarı Keşif tutarı 934 Li. 78. Ku. Bu işe ait evrak A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi E — Belediye işleri genel sartnamesi Bu şartname ve evrakları Seydiköy - Belediyesinde göreb lirler. Ş Muvakkat teminat akçesi 70 Li. 11 Kuruştur. 28/10/938 tarihinde yapılan ilânata rağmen bu işe istekli çıkmadığından daha 15 gün temdidine verilen karar üzerine eksilt- meye istekli bulunanlar 17/12/938 tarihinde saat 14 de Seydiköy Be- lediyesi encümenine müracaatları. (4269) Âydın vilâyeti daimi encüme- ninden: | — Eksiltmeyekonulan iş Aydın ilinin Çine kazasında ilk mekteş inşaatı 27570 lira 31 kuruş keşif bedellidir. 2 — Bu ise ait şartname ve evrak şunlardır: A — Kapalı zarf usuliyle eksiltme şartnamesi. B — Mukavele projesi. € — Bayındırlık işleri genel şartnamesi, D — Fenni şartname, E — Keşif metraj cetvelleri, F — Resimler İstiyenler bu evrakı Aydın Nafıa müdürlüğünde görebilirler. 3 — Eksiltme 8/12/938 Perşembe günü saat 15 de Vilâyet Daimt encümeninde yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usuliyle yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 2068 liralık muvakkat teminat vermesi ve Aydın vilâyetinden bu iş için alınmış mü- teahhitlik vesikası göstermesi yaptığı en büyük işin bedeli 2500 liradan aşağı olmaması müteahhidin bizzat diplomalı mü- hendis veya mimar olması veya bunlardan birisiyle müştere- ken teklif yapması ve mukaveleyi birlikte imza etmesi lâ- zımdır. 6 — Teklif mektupları yukarıda üçüncü maddede yozılı saatten bir saat evveline kadar Nafıa dairesine getirilerek eksiltme komis- yonu reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gön- derilecek mektupların nihayet ücüncü maddede yazılı saata ka- kadar gelmiş alması ve diş zarfın mühür mumu ile iyice kapa- tılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edil- mez, 18 22 28 3 (4135) Nafia Vekâletinden: Eksiltmeye konulan iş 1 — Manisada Menemen ovası sulama ana kanalı inşaat ve sınaı imalâtı ile Emiralem regülâtörü inşaatı keşif bedeli (552.157) lira (68) kurustur. 2 — Eksiltme 15/12/938 tarihine raslıyan perşembe günü saat (15) de Nafıa vekâleti sular umum müdürlüğü su komisyonu oda « sında kapalı zarf usülile yapılacaktır. 3 — İstekliler eksiltme şartnamesi, mukavele projesi bayındırlık işleri genel şartnamesi, fenni şartname ve projeleri (27) lira (61) kuruş mukabilinde sular umum müdürlüğünden alabilirler. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin (25.836) lira (35) kuruşluk muvakkat teminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı gün- “en en az sekiz gün evvel ellerinde bulunan bütün vesikalarla birlik- te bir istida ile vekâlete müracaat ederek bu işe mahsus olmak üzere 'vesika almaları ve bu vesikayı ibraz etmeleri şarttır. Bu müddet için- (de vesika talebinde bulunmıyanlar eksiltmeye iştirak edemezler. 5 — İsteklilerin teklif mektuplarını ikinci madede yazılı saattan bir saat evveline kadar sular umum müdürlüğüne makbuz mukabi- linde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. 20 27 1 6 4835/416€ İzmir İnhisarlar Başmüdürlü- gğünden: İdaremizce bir sene zarfında Merkezden ve civar kazalardan satın alınacak tahminen dört buçuk milyon kilo çuvallı malların (Üzüm, İncir ve sair intidai maddeler) ambarlarımızda yapılacak ha- maliye işleri 15/12/938 günü saat 15 de ihale edilmek üzere kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. Muhammen hamaliye ücreti 8860 muvakkat teminatı 664.50 liradır. Şartnamesi levazım şubemizde görülehilir. İsteklilerin 2490 sayılı kanun hükümlerine göre hazırlıyacakları teklif mektuplarını, muvakkat teminatı nakıt makbuz veya banka teminat mektuplariyle tayin olunan saattan bir saat evvel Baş Müdürlüğümüzdeki komisyo- na vermeleri ilân olunur. D 3 6 8 (4258)