30 Eylül 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

30 Eylül 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

Fırka teşkilatı: İki livadan mürekkeb 16 piyade, bir istihkam taburu ile Üçüncü Topçu Alayı, Üçüncü Süvari Alayı ve iki tabur piyade ve bir dağ topu müfrezesinden ibarettir. Manevrada hat bulunacak kıta'at-ı askeriyenin yekunu: 50 piyade, 2 istihkam taburu, 18 batarya, 72 top ve 16 süvari bülügü, yani, 40.000 kişi, 72 top ve 4.500 bargir. Manevranın cihet ve suret-i icrası bu ana kadar hafi tutulub, bugün saat altıda başkumandanlara bildirilecekdir. Bu manevra Sofya'da bulunan bilcümle düvel-i ecnebiye ataşe militerleri hazır buunacağı gibi İngiltere Kralı yani zabitanından ve İngiliz dağ topları müfettişi Miralay Roşforn dahi bulunacakdır. --- ooOoo --- TELGRAF HAVADİSİ "Yine Harb Tedarikatı" 15 Eylül, İstanbul: § Selanik'den Politişe Korespondans (Politische Korrespondenz) gazetesine verilen malumata göre, Selanik'de Aramsaz On Yedinci Nişancı Taburu dahi, İştib'e azimet içün emir almıştır. On Sekizinci Nişancı Taburu'nun İştib'e hareketi bekleniyor. Keza Selanik'de bulunan iki süvari bölügü Pirlipe'de bulunan süvari taburuna iltihak içün emir almıştır. § Bab-ı Ali Bulgaristan'ın tedarikat-ı harbiyesinden dolayı hep ihtiyatlı davranıyor. Makam-ı Seraskeriye muttasıl sevkiyata devam idiyor. Hatta geçen gice, evvelki gice Sirkeci İstasyonu'ndan iki batarya seri' ateşli top, üç vagon da mühimmat cebhane, Edirne'ye gönderilmiştir. --- ooOoo --- TÜRK VE ACEM İHTİLAFI Hükumet-i Seniyye'nin İran ile ihtilafı henüz bitmedigi içün bu meselenin hal ve faslına Rusya ve İngiltere resmen müdahale etmiştir. --- ooOoo --- SULTAN'IN SIHHATİ § Ajans telgrafları Hünkar'ın yine ızdırabı artdığını haber veriyor. --- ooOoo --- 14 Eylül, Dersaadet: Bulgaristan'ın hareket-i şedidesinden dolayı, borsada Osmanlı eshamının sukut itmesi hasebiyle, Bab-ı Ali'de şayan-ı dikkat bir havf hükümferma olmakdadır. Bu heyecanlı vaziyet Hükumet-i Seniyye'nin haricdeki memurin-i siyasi tarafından gönderilen bi-esas raporlarına isnad edilmekdedir. * * * Dersaadet 15 - Bulgaristan'daki Rum metropolidliklerinin hal-i aslisini muhafaza talebini havi, Rum Patriki'nin Bab-ı Ali nezdindeki teşebbüsatına hükumet-i Osmaniye, Bulgaristan'ı vaziyet-i kadimenin i'adesine icbar edemeyecegini ve çünkü Bulgarların ilan-ı harb itmesinden korkduğu tarzında cevab vermiştir. Bu cevabdan memnun olmayan Patrik hazretleri, diğer bir notasında, hükumet-i Osmaniye Bulgaristan'da patriklik menafi'ini muhafazaya gayr-ı muktedir olduğu (*****)yı tanıyarak Bulgar Eksarhı'yla veladikalarını Memalik-i Mahrusa'dan tardını taleb etmekdedir. § Geçenlerde Makedonya'da Gavris Kasabası'nda katl idilen Rum veladikası Ulahların ve Arnavudların hasm-ı canı imiş. Mumaileyh, memurin-i mahalliye ile pek sık ihtilatda bulunurmuş. Ulahlar tarafından öldürüldügü