12 Ekim 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

12 Ekim 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

Hanedan Çar'ı atıfeten bu zavallıya senevi yedi lira bir para tahsis ider. Yedi lira! Yaza da yeter, kışa da. Bu zavallı asker şimdi evladlarının aclığına mı, yoksa kendi kanını, hayatını uğurlarında feda ettigi taclı şanlı, Allah vekillerinin kendi felaket ve sefaletini görmege degil, düşünmege bile tenezzül itmediklerine mi, hangi derdine ağlasun? Bu asker şimdi ne yapsun. El ayak tutmaz ki çaluşsun da evlad ve iyalinin rızkını toplasun, mabe'l hayatını, kanını Çar hazretleri aşkına Mançuri'de bırakdı geldi. Fakat hayfa ki Çar hazretleri aşkına şimdi ona bir lokma ekmek bile veren yok? Çar hazretleri esasen bunu görebilse belki terahhum ider, i'anet iderdi. Fakat nereden görecek, anların gözü yüksekdedir. Anlar ancak etrafdaki arşidükleri, grandükleri görebilir. Onlar ise fukara-yı beşerin sefaletini his ider mi? Beşerin sefaleti anlara hiçbir hiss-i insaf ve intibah ilham ider mi? Bu tefekkür ve ilham ile bende, ah ne hatıralar uyandı? Kendi milletimi, kendi vatanımı düşündüm. Şu son otuz seneyi, Türk ve Rus muharebesiyle, son Yunan Muharebesi'nin a'za-yı milletimden ayırdığı canları, hak-ı helaka serdigi mehmedcikleri, anların nice dul kalan hatunlarını, yetimlerini, o eytam-ı şühedayı düşündüm ... Ah o muharebelerde aldığı yaralarla sokaklarda inleyen nice babalarımız, anların maliye köşelerinde, devair-i devletde kapu kapu dolaşub, sürüne sürüne dilendiklerini ve hala bunların nice emsali mevcud olduğunu ve bir de Yıldız Sarayı'nda toplanan dinsiz, mezhepsiz kurena ve ümena-yı hazret-i padişahi, saffetli esdika-yı devletin bankalarda yatan binlerce, milyonlarca franklarını düşündüm. Fakat o his ve fikretle, vicdanımda uyanan hiss-i intikam bana ilham idiyor ki : Zulmü mahv ider zaman bir gün İnkılab intikama kafidir - - - o O o - - - DAHİLİ Son Türk-Rus Muharebesi'nden evvel, Bulgar fedaileri tarafından isti'mal idilen alat-ı müdafa'a ile muharebe esnasında Türklerden alınan emval-i ganaimden bazılarının vuku' bulan rica üzerine Ruslar tarafından ihda olunmasını müte'akib eşya-yı mezkurenin teşhiri hakkında "Çar Sovpodinil" tahliskar namını taşıyan cem'iyetin delaletiyle Plevne'de inşa idilen tarihi müzehanede her şeyin yerli yerine konub konmadığını muayene etmek üzere mezkur cem'iyet erkanıyla Polonya'ya geden ministırların bugünlerde Sofya'ya avdet idecekleri müstahberdir. Müzehanenin resm-i küşadı ise yakında suret-i mutantana da icra olunacakmış. - - - o O o - - - TELGRAF HAVADİSİ TÜRKİYA TEDARİKAT-I HARBİYESİ 26 Eylül, İstanbul: Şark şimendiferleri vasıtasıyla techizat ve mühimmat-ı harbiyenin yeneden sevk olunmasına ibtidar olundu. Her gice külliyetle Brusa'ya muvasalat eden redif taburları Mahsusa Kumpanyası'na aid vapurlar ile Selanik'e sevk isal edilmekdedirler. İşbu mühimmat-ı harbiye sevki, borsa oyuncularını pek ziyade endişeye düşürdügünden, bugün Galata Borsası'nda esham ve tahvilat fiyatı hayleden hayliye tenzil etmiştir.