12 Ekim 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

12 Ekim 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

ayyuka çıkarmışlardır. Ba'dehu, ma'dud kimseler tarafından nutuklar irad olunarak ber vechi ati mevaddı havi mukerreratın ittihazına karar verilmiştir. 1 - Mülga Duma Meclisi'nde Demokrat Fırkası'na mensub a'zanın ittihaz ettikleri hatt-ı hareket tasvib olunur.. 2 - Viborg'da vuku' bulan ictima' neticesi olarak neşrolunan beyanname muhteviyatını, kongre re'sen kabul ider. 3 - Millet Meclisi a'zasının hukukuna taarruz ve tecavüz olunduğu takdirde, ağır ve usul üzre muhalefetin kabil-i tatbik ve yolunda bulunduğunu, kongre tasvib ider. 4- Gerek itibarıyla ve gerek kısmen muayyen hat ve meslek üzere, hükumet muhalefet itmege henüz daha kifayet mikdarı esbab mevcud olmadığı içün ahalinin kur'a efradı vermemesi gibi teklifatın icrası şimdilik na bimahal ve mevsim görünüyor. 5- Şimdilik en ziyade i'tina ve dikkat olunacak Duma intihabatı hazırlığında bulunarak Duma'nın küşadını müte'akib Çar'a verilecek nutk-u cevabinin muhteviyatına, büdce kanununa dair Duma Meclisi'nin hukukunun tevsi' edilmesi hakkında bir ibarenin yerleştirilmesi içün ısrar ve ibram idecek efkar sahibi a'zanın tefrik ve intihabına çalışılması lüzumunu müttefikan ve ekseriyet ara ile, kongre kabul ve tasdik etmiştir. - - - o O o - - - İSTANBUL'DAN MEKTUB Ramaznü'l mübarek hulul etti. Zat-ı Şahane'nin hastalığı haberleri ise hep yekdiğerini nakızdır. Fakat sıhhatinin son derece bozuk olması, cum'a selamlığında da görülüyor. Ramazan on beşi de geliyor. Hırka-yı Saadet açılacak. Bakalım o vakte kadar ne olur? Çünkü bu hal ile hünkarın bu büyük seyahata tahammül(ü) pek müşkül olacak. Ortada bir havf sükut-u amik var. Kimse kimseye halini, derdini açmaz. Ani vefat vuku'unda kim bilir ne olur. - - - o O o - - - İNGİLTERE - RUSYA ve TÜRK - ACEM İHTİLAFI Acemistan beynlerinde taksim etmek üzere ittifak ettikleri ve hatta bu babda resmen bir mu'ahede de imza eyledikleri devran eden İngiltere ve Rusya hükumetlerinin Türk ve Acem beyninde hayli zamandan beri henüz fasıl olunmayan hudud meselesi münaza'atını bu aralık hal ve fasıl etmek üzere Bab-ı Ali nezdinde teşebbüsat-ı cedidede bulunmaları şayiat-ı mezbureyi te'yid ve tasdik eyliyor. - - - o O o - - - RİCAMIZ Gazetemiz hasılatını her ay nihayetinde irsale himmet eden müvezzi'lerimize daima medyun-u şükranız. Fakat bazı zevat bu hususda iltizam-ı tekasül ile toplanan paralarımızı geciktiriyorlar ki, buna bir nihayet verilmesini, gazetemizin terakkisini arzu eden o müvezzi'lerimizden bilhassa rica eyleriz. - - - o O o - - - İ'LAN Matba'amızda her nev'i' risaleler, tüccar faturaları kartvizitler, ilanlar ehven fiyatla ve kemal-i nefasetle basılır. ________________________________________________ Müdir-i Mes'ul: Zağralı Emin Paşa hafidi Asaf ________________________________________________ Оттовор редакторъ: Eминъ Пaшa Xaфиди Acaфъ.