13 Ekim 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

13 Ekim 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

UMUMİ TERK-İ İŞGAL 27 Eylül Lodz: Burada umumi terk-i işgal ilan olundu. Fabrikalar ve tramvaylar işlemedigi gibi, mektebler de kapanmıştır. Terk-i işgal eden ameleler, faytonların işlemesine bile mani' oluyorlar. Mağaza ve dükkanlar kapandı. Gazeteler çıkmaz oldu, kasaba içinde karagol müfrezeleri dolaşarak şiddetle tahribatda bulunub, bazı kimseleri tevkif eylemekdedirler. * * * § Eylül, Nova Çerkask: Divan-ı Harb'in kararı üzerine burada bugün ihtilalperverandan beş kişi idam edilmiştir. § Sostoviçe: Taht-ı tevkife alınan beş anarşist, Divan-ı Harb heyetin hüküm ve kararıyla bugün idam edilmiştir. 27 Eylül, Berlin: Petersburg'dan bildirildigine göre Rus Reis-i Nüzzarı Stolpin ile Maliye Nazırı Kokosof beyninde ihtilaf-ı efkar hasıl olmuş. Stolpin hükumetin gelecek Duma Meclisi intihabatına şiddet ve fa'aliyetle iştirak itmesini istermiş. Kokosof ise buna muhalefet ediyormuş. Arzu ettiğine muvaffak olmadığı suretde İstolpin'in idareden çekilmesi muhakkak imiş. - - - o O o - - - İNGİLİZ HEY'ET-İ MEB'USESİ 27 Eylül, Moskova : Moskova Valisi, şehr-i mezkur Kaimmakamı ile hem-efkar olarak, lağv idilen Duma Meclisi'nin Reisi Muromsef'i (Sergey Muromtsev) tebrike gelen İngiliz heyet-i meb'usesi namına ahalinin nümayişler icra itmesine müsa'ade olunmasını taht-ı karara almışlardır. Duma Meclisi'nin lağvını müte'akib Viborg'da ictima' eden Millet Meclisi a'zası neşr ve imza ettikleri beyannameden dolayı Ceza Kanunnamesi'nin 129ncu maddesi ahkamına tevkifen mahkum idildiklerinden, anları tebrike gelen İngiliz heyet-i meb'usesine karşı icra olunacak olan nümayişlere hiçbir vecihle tahammül ve sabır idemeyecegini, Vali beyan etmiştir. Bundan ma'ada heyet-i mezkurenin, ahali tarafından nümayişkarane olarak ne resmi ve ne de gayrı resmi salonlarda kabul olunarak çiçek demetleri i'ta edilmekle taltif olunmasına müsa'ade edilmemesini, Vali, memurin-i aidesine emr etmiştir. § Londra : Duma Meclisi a'zasından olub, Londra'yı ziyaret eden meb'uslara Moskova'da iade-i ziyaret eylemek üzere, İngiltere Parlamento a'zasından mürekkeb ve müntehib olarak gönderilmesi mukarrer olan İngiliz heyet-i meb'usesinin i'zam edilmesinden vazgeçilmiştir. İngilizler, Rus hükumetinin kafa tutacağını anlayarak, maksadlarından vazgeçilmiştir. - - - o O o - - - JAPONYA ve RUS İHTİLALİ 27 Eylül, Berlin: Rusya ihtilalinin devam itmesi içün Japonların yardım ve muavenetinde bulundukları, artık tahakkuk ettigini Profesör Şiman iddi'a eyliyor. - - - o O o - - - RİCAMIZ Gazetemiz hasılatını her ay nihayetinde irsale himmet eden müvezzi'lerimize daima medyun-u şükranız. Fakat bazı zevat bu hususda iltizam-ı tekasül ile toplanan paralarımızı geciktiriyorlar ki, buna bir nihayet verilmesini, gazetemizin terakkisini arzu eden o müvezzi'lerimizden bilhassa rica eyleriz. ________________________________________________ Müdir-i Mes'ul: Zağralı Emin Paşa hafidi Asaf ________________________________________________ Оттовор редакторъ: Eминъ Пaшa Xaфиди Acaфъ.