29 Kasım 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

29 Kasım 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

başladı. § Paris'den varid bir telgrafnameye göre Fas iğtişaşından ve bilcümle Avrupalıların Fas ahali-yi İslamiyesine karşı nümayiş-i bahriye hazırlanmalarından dolayı Cezayir'de dahi heyecan-ı eserleri görülmekdedir. Fransa hükumeti bu heyecandan havfen tedabir-i askeriye ittihazına başladı. ----- ⫷O⫸ ----- YUNAN KRALI'NIN PAPA'YI ZİYARETİ Yunan Kralı bu def'a Roma'ya seyahatinde Papa'yı dahi ziyaretiyle Papa tarafından pek hoş bir kabule mazhar olmuş. ----- ⫷O⫸ ----- 13 Teşrin-i Sani - Viyana'dan. § Düvel-i Muazzama konsoloslarının kararı ile Girit'deki matbuat sansürü lağv edilmiştir. Prens Gorki'nin azimeti esnasında iğtişaş çıkardıkdan dolayı tevkif edilen Giritliler salıverilmiştir. 13 Teşrin-i Sani - Viyana'dan. § Bayram münasebetiyle Rum Patriki Zat-ı Şahane'ye arz ve i'la ettigi bir arizada, Rumeliyi Şarki'de Rumlardan gasb idilen kilisasının istirdadıyla yine Rumlara iadesini istitham etmiştir. Zat-ı Şahane işbu istirhamı red etmiştir. 13 Teşrin-i Sani - Dersa'adet'den. § Amerika Sefiri (Licman) [John G. A. Leishman], Bab-ı Ali'nin rüsumat-ı Osmaniyenin yüzde üç tezyidine aid tanzimata, Osmanlı Amerika ihracat ve idhalatı nokta-yı nazarından muhalefet etmekdedir. Bu muhalefet tezyid-i rüsum meselesinin tesviye-yi kat'iyesine bir mani'a teşkil ediyor. 14 Teşrin-i Sani - Viyana'dan. § Selanik'den bildiriliyor! Gorice Rum Metropolidi'ni telef etmekle maznun-u ma'ruf, Romanya muhiblerinden Kostori, eşhas-ı mechule tarafından Almanya Konsoloshanesi önünde itlaf edilmiştir. 14 Teşrin-i Sani - Viyana'dan. § Atina'dan telgraf (Türkiya Vatanperver Cemiyeti) Yunan Reis-i Nüzzarı'na verdigi bir istirhamnamede, Bulgaristan'dan firar eden Rumlara hukuk-u milliye verilmiş ve Bulgar ordusunda askerlik etmiş olan Rumların, Yunan ordusuna kabulleriyle "Şark Rumeli" namıyla bir alay teşkil edilmesini taleb etmiştir. ----- ⫷O⫸ ----- BULGARİSTAN MEKATİB-İ İSLAMİYESİNE İANE Dün ini'kad eden Meclis-i Nüzzar'da, Ma'arif Nezareti'nin inhası üzerine i'dadi(ye) ber vechi zir i'anenin i'tası takarrür etmiştir: Filibe, Ruscuk, mekteblerinin beherine ikişer bin frank, Varna, Silistre, Vidin mekatibinden her birine bin beşer yüz frank, Dobric, Pravadi, Tutrakan, Eski Cuma, encümenlerine biner frank. Bu muhassisat 1907 senesi büdcesinden tesviye idilecekdir. ----- ⫷O⫸ ----- İ'LAN Filibe'de Cum'aönü'ndeki büyük esvab mağazası karşusunda Kalmar Kariç Ecza Hanesi : Zaif, siraceli, fakru'd deme mübtela çocuklar içün, şu mevsimde son derece nafi', tebrid usulüyle ağır kokusu mahv edilmiş, Meyer markasını hamil halis balık yağı getirmiştir. Müraca'at edenler gayet ehven fiyatla satışından ve mezkur yeni sistem balık yağından son derece memnun kalacaklardır. ________________________________________________ Müdir-i Mes'ul: Zağralı Emin Paşa hafidi Asaf ________________________________________________ Оттовор редакторъ: Eминъ Пaшa Xaфиди Acaфъ.