7 Aralık 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

7 Aralık 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

Bu sözleri yazan Japonya'nın en mühim bir gazetesidir. Japonların büyük bir harb hazırlığında bulunduğu ve Bahr-i Muhit-i Kebir'e hakim olmak en büyük emelleri olduğu Japon edebiyatının ve matbuatının lisanından anlaşılmakdadır. Japonlar pek canlı bir millet vesselam!.. 'Tercüman' --------oOo-------- TELGRAF HAVADİSİ BOMBA MES'ELESİ 21 Teşrin-i Sani, İstanbul'dan : Fehim Paşa aleyhinde vuku' bulan su-i kasdı tahkikle memur komisyon, raporunu Zat-ı Şahane'ye takdim etmiştir. Mehakim-i Dersaadet cinayet mahkemesinde ru'yet idilecek ve su-i kasdı müte'akib tevkif edilmiş olan altmış Ermeneden ma'ada, evveli seneki selamlık su-i kasdında tevkif edilmiş maznunlar dahi isticvab idilecekdir. Mezkur Yıldız Tahkikat Komisyonu'nda Necib Melhame Paşa yine reisdir. Fakat geçen sene Fehim Paşa'nın arabası önünde patlayan bombayı kendisi atdırdığını iddi'a ve ilan eylemiş olmak suretiyle, aleyhindeki ağraz-ı şahsiyelerinden dolayı Fehim Paşa, Nazif Sururi Beg'le, Necib Melhame Paşa'nın bu def'aki su-i kasdı tahkikatına karıştırılmamasını taleb ettiginden, mahkeme, ma'ruf Müdde-i Umumi Necmeddin Efendi taraffından icra idilecekdir. Şu aralık İstanbul'da birçok su-i kasd teşebbüslerinin zahire ihracına intizar edilmekdedir. ꧁ ꧂ DAHİLİ § Umum nezaretlerin 1907 senesi büdceleri Hey'et-i Nüzzar'a tevdi edilmiş ve heyet-i mezkure tarafından tedkik edilmekde bulunmuştur. Gelecek sene büdcesinde büyük bir tebeddülat icra idilecek ve yalnız iki üç milyon tezyid vuku' bulacakdır. Geçen sene 118 milyon frankdan ibaret olan Bulgaristan büdcesi, gelecek 908 senesinde 120 veya 131 milyon olacakdır. § İngiliz ordusu zabitanından Miralay Robertson ile Binbaşı Leymant, Bükreş'den Sofya'ya gelmişlerdir. --------oOo-------- RUSYA BUHRANI 21 Teşrin-i Sani - Riga'dan : § Evvelki gün Riga'da iki yüz müsellah, hafi bir ihtilal komitesi, polis idaresi tarafından derdest idildi. Bu ihtilal komitesi "Frer Dö La Fore"denilen (Frères de la forêt) bir orman içinde ele geçmiştir. * * * § Evvelki ahşam tiyatrodan çıkmış iken, Polis Müdiri bir ihtilalcinin atdığı tabanca ile telef olmuş ve ihtilalci heman yakalanub tevkif edilmiştir. * * * 21 Teşrin-i Sani - Kazan'dan : Bundan birkaç gün evvel kıtlık belasıyla birtakım ahalinin, evladlarını esir gibi satmağa başladıkları havadisini, hükumet-i mahalliye resmen tekzib idiyor. * * * 21 Teşrin-i Sani - Odessa'dan : § Divan-ı harb gayet zeki ve mümtaz bir Rus askerini dünki gün müebbed kürek cezasına mahkum etti. Kabahati kendi zabitinin emrine rağmen kendi milletinden