10 Aralık 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

10 Aralık 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

ecdadının sayt ve şöhretini idame idecek evladı dünyaya gelür. Tanzimat perveriş-i adl ve himayetle, aguş-u vatanda neşv ü nemaya başlayan nazende-yi tıfıl-ı terakki, tabi'atıyla yakında şu gördügümüz emekleme tarzında yürüyüşünü terk ile cihan-ı medeniyetin hareket-i hakayık cuyanesine müsabakata başlayacakdır. İşte o vakit biz de akranımıza faik ve ecdadımızın hayrü'l halikiyiz dimege layık oluruz. İşte o vakit envar-ı marifet bu merkezden Asya ve Afrika cihetlerine dahi yayılur. O halde Avrupa muvazenesi hasıl olur ise alem-i insaniyetinde bir mizan-ı i'tidal vücuda gelür. Feyyaz-ı Kudret bu sa'adeti bizim evladımız içün saklıyor. Halimizden memnun olmasak da kötü görmeyelim, istikbalimizin feyzini düşünelim. Her ati karibdir. Kemal Beg Merhum --- o O o - - - ZAVALLI ŞAH Son telgraflar İran Şahı'nın vefatını haber veriyorsa da sahih haber henüz yokdur. Eger İran Şahı vefat etmişse, samimi vicdan ile müteessif olmamak kabil degildir. Zira hal-i hazırın Müslüman hükümdarları arasında İran Şahı kadar alicenab, insan-i kamil, hakkıyla Müslüman bir hükümdar yok idi. Asrın en mukaddes hukukundan milletini hisseyab itmesi, mülkünde idare-i meşruta ve kanun-u esasi ilan itmesi uluvv-i cenabının yegane dellidir. Hikmet-i hüdadır. Zaman daima ali ruhları eziyor, kötüler hep yaşıyor. Canlar yakmağa, hanumanlar söndürmege ümmet-i Muhammed'i zelil ve sergerdan bırakmağa doyamayan bizim evliya-yı umurun burnu bile kanamıyor. Zavallı Şah ölmemeli, hükümdaran-ı İslamiye ebedi bir numune-i imtisal olmalıydı!... [ Bi eser feryadlar, dökmüş mü bilmem kainat Dönmedi hala savaba kainatın çehresi Tutmaya mı dehri, zir-i nazire-yi tahkirde Pay-ı tahkirat altında dühatın çehresi] --- o O o - - - DAHİLİ § Yeni Hariciye Ministırı Doktor İstançef'le Petersburg Politika Me'muru'nun gelecek hafta birlikde Petersburg'a seyahat idecekleri Sofya gazetelerinin cümle-i müstahberatındandır. § Sabık Hariciye Nazırı ve elyevm Piyade Müfettişi Ceneral Paprikof, ba-emr-i Prensi silk-i askeriyeden meslek-i diplomasiye becayiş idildigini mebni emir sadır olmuş. Evvelce Ceneral Paprikof Bulgaristan'ın Petersburg Politika Me'murluğu'na tayin edilmişti. --- o O o - - - TELGRAF HAVADİSİ TİCARET MUAHEDESİ Avusturya hükumetiyle Bulgaristan arasında yeni bir ticaret müzakeresi başlayacakdır. Müzakerata memur komisyon Viyana'da toplanacakdır. Bulgaristan tarafından mezkur müzakerata Viyana'da Bulgaristan Politika Me'muru Gospodin Sarafof'la, Bulgaristan Milli Banka Direktörü Gospodin Buef(?), Nafia Nêzareti memurlarından Gospodin Kosof memur edilmiştir. --- o O o - - - 26 Teşrin-i Sani - Dersaadet'den : § Makedonya jandarması henüz efrad-ı nakısasını ikmal idememiştir. Corcis Paşa müte'addid def'alarla kur'a