6 Temmuz 1930 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

6 Temmuz 1930 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

6 Temmuz 1930 •MMB Yaz, çocuk ların en ziyade Diyareye tutul dukları mev simdir. Çocukların Diyareye tutul ması sıcakların tesirile olduğu gibi annelerin dikktsizliğinden de mütevellit tir. Bu mevsimde çocuklara sütü mümkün mertebe az vermelî. Bilhassa yaş meyvalar komposto şeklinde yedirmelidir. Çocukları sıcağa mukavemet et mek için her gün banyo etmek şarttır. Diyareye tutulduktan sonra alınacak en birinci tedbir çocuğu 24 saat çay perhizine tabi tutmaktır. Bundan sonra pirinç suyu, pirinç lâpasile ishali kesmeğe çalışmalıdır. Çocuğun bir kaç gün pi . ÇOCUlçi Uzun etekler hakkinda anket Son bahar elbiseleri YEMEK Patates salatası Patatesi haşlayınız. Sonra bolca limon ve zeytinyağile iyice eziniz. Pathcanları külJe pisiriniz. Ka« buklarını soyduktan sonra iyice havanda eziniz. Badehu içerisine üç yumurta, iki kaşık un, karıştırdıktan sonra yağı tavada kızdırımz. Bu mahlutu kaşıkla köfte şeklinde tavaya dökerek kızartınız.. Pey nir yerine kıyma dahi kullanılır. NE Çocuklarda diyare rinç lâpası yemesi, gıdasîndan bir şey eksiltmez. Eksilse bile hastalığın yapacağı tahribat karşısında, bu bir kaç günlük gıda zafının hiç hükmii yoktur. Ishal kesildikten sonra patates püresi, şehriye çorbası, makarna gibi hafif gıdalarla hali tabiiye «Lorette Young» diyor ki: «Ben gerek ev gerek sokak el davet edilir. bielerimi uzun etekli yaptım. Yal Solda siyah ve beyaz yün tayyör. Bu tedbirlere rağmen ishal keSağda koyu mavi pelerinli elbise.. silmezse doktora müracaat şarttır. nız spor elbiselerim müstesna... Bilmem neden, uzun eteklert İkinci resim, Magiruf terzihanesizun etekler içinde kadın, kadın o nin teshir ettiği ipekli elbise ve Kaşa ceket kısalara tercih ediyorum. Bence uÜçüncii resim, beyaz krep, ve sifon yorum.Fakat, ben tatbika muvafbluzlar... luyor. Kısa etekler içinde çocuk... Günefte yanmıs dltleri beğeniYaz mevsiminde giyilen ipekli 46 yaşmdakl çocuklara sorulafak olamadtm. Geçen yaz, spor el tayyörlere mukabil, sonbaharda cak sualler! biselerimle ve daima çorapla gez~ yün tayyörler moda olacaktır. 1 An neyapar? dim. Bütün Amerikan kızlanmn Bu senenin ipeklileri «Failles» valettir. Fistan ve Pelerin koyu 2 Süt nereden gelir? sevdiği kısa ökçeleri sevmem. ve kalın «Crepe de chine» ler mavi ipekli yünden yapılmıştır. 3 Yapraklar hangi mevsimde Ben uzun ökçe ile gezerim. dir. Bluzu beyaz şifon veya «Failles» düşer? Doğrusunu isterseniz, ben giyiSonbaharda ipekli yünlüler tat dendir. 4 Gece kusları yarasalar ne nişte, sıhhatten ziyade güzellik a bik edilecektir. İkinci resimde gösterilen elbise zaman uyurlar? rarım. Bu sene moda olan «Jabo» lar, ve ceket «Magiruf» terzihanesi ~ "5 Elma nerede büyür? «Bolero» lar, «Peîerin» ler aynen nin teshir ettiği modeldir. 6 Çamur neden olur? tatbik edilecektir. Bu tayyörler iElbise ipekli ceket kiremit kır7 Küçük civcivler neden çı çin en moda renkler, siyah, koyu mızısı «Kaşa» dandır. Yakanın arkar? Uarsonu, hizmetçiyi halkın yanın mavi, kiremit kırmızısıdır. kası «V» şeklindedir. Kedinin kuyruğuna basarsada azarlamak muvafık mtdır? Birinci resmin solunda gösterilen Bu seneki Bluzlar gayet sadedir. nız ne yapar? tayyör, siyah «Failles» den yapılBluzlar için her renk modadır. Hayır... Eğer garsonun hiz 9 Bayat süt ne olur? mış beyaz bir Jabo ile süslenmiş Beyaz saten, şifon, krep bluzlar metinden memnun değilseniz ora10 Yün hangi hayvandan çıtir. Kol kapaklarına da ayni be • mevsimin en moda bluzlarıdır. da vaziyeti olduğu gibi kabul et • kar? yazdan geçirilmiştir. Işlemeli, inci ve düğmelerle süsmeli, halkın yanında ıskandal yap11 Kan ne renktedir? lenmiş bluzlar en ziyade tercih eSağdaki resim. «?» *'• ' mayıp sahibine şikâyet etmelidir. tatbik edilecek en mükemmel tu dilenlerdir. 12 Kedi hangi hayvanları avlar? Hizmetçileri de misafirin ya 12 Sıçan ve böcekler Ev kadımnın bileceği 13 Hangi kuş konuşur? 13 Papğan. nında azarlamak muaşerete mu 14 Siz hangi memlekette ya14 Türkiye'de. şeyler vafık değildir. şıyorsunuz? Eğer çocuk, bu suallerin hepsme Bir akşam ziyafetinde erken Cevaplar: cevap veriyorsa zekâsı lüzumu veçgitmeğe mecbur olan bir çift, herhile inkisaf ediyor demektir. 1 Bal. 4 te üçüne cevap veriyorsa, hali kese veda etmeğe mecbur mudur? 2 Inekten. Hayır... Kimseye sezdirmeden tabiidedir. 3 Sonbaharda. Nısfına cevap veriyorsa; zekâ mazeretini beyan ettikten sonra 4 Gündüz uyurlar. sının inkişafı batidir. 5 Ağaçta büyür. yavaşça dışarı çıkmalı, ev sahibine Suallerin nısfından azına cevap mazeretini beyan ettikten sonra 6 Toprakla sudan. veriyorsa; zekâsı inkişafta geri 7 Yumurtadan. ayrılmalıdır. kalmış demektir. 8 Miyavlar. Herkese ayrı ayrı veda etmek Bu çocuklarla anne, baba ve mu9 Ekşir. allimlerin daha fazla meşgul ol meclisi bozar. 10 Koyundan. Bir erkekle bir kadınt bir biması icap eder. 11 Kınmzı. rine takdim ederken evvelâ erkeği mi kadına, kadım mı erkeğe takdim etmelidir? Evvelâ, kadının ismini söyliyerek erkeğe takdim etmeli, ba dehu erkeği kadına tkdim etmeli dir. Gece tuvaletile kol saati kulla nılabilir mi? Kolsuz bir elbise ile kol saati kullanmak ne muaşerete ne de zarafete muvafık değildir. Otelde yemeğe giderken şapka ile gitmek muvafık mıdır? Eğer otelin lokantasına hariç ten müşteri geliyorsa şapka ile gidilebilir. Eğer yemekler hususî ise şapka ile gitmek muvafık değildir. Sütlâç yanarsa süt yantklannt nasıl temizlemeli? Tencereye yapışan süt yanıklarını temizlemek için tencerenin içerisine bir miktar süt ve yağ koymalı bir müddet kaynadıktan sonra yanıklar kendi kendine çıkar. ipekli kumaşları yıkarken rengini ve yumuşaklığını nasıl muhafaza etmeli? fpekli kumaşları yıkarken suyun içerisine bir miktar tuz ilâve edecek olursanız hem renginin açılmasına mâni olur, hem yumuşaklığını muhafaza edersiniz. Tencere yanıklarını nasıl temizlemeli? Tencere yanıklarını temizlemek için tencere içerisine bir çorba kaşığı Boraks atınız. Su ile bir çeyrek saat kaynatınız. Bu suretle yanıklar gevşer. Çay peçetalarım nasıl yıkamalı? Çay peçetası üzerindeki işlen miş renklerin boyasını vermemesi için Boraksla kaynatmalı ve öylece yıkamalıdır. Boğazdaki gıdıklart nası izale etmeli? Boğazdaki gıdıkları izale etmek için bir miktar Boraks, gliserin, bol ve sıcak suyu karıştırarak bir mahlut yapmalı ve bununla gargara etmeli. Çocuğun uzun zekasını nasıl imtihan eder siniz ? Nasıl istirahat etmeli? "Şik kadının Asorti giyecekleri,, Kol ve bacaktaki tüyleri nasıl temizlemeli? Solda; Payeson şapka, ayni kumaştan çanta. Sağda; sekiz düğmeli Suet eldiven. Sağ yukarda; gündüz takınıla • cak gerdanlık... deleleri gevşer ve istirahat eder. Yere ne kadar sıkletle yatmış olsanız, bu vaziyette vücudünüzü gatey hafif hissedersiniz. Sağ ve soldaki şekiller, vücudün yukarı kısımları ne suretle eğileceğini göstermektedir. Ortadakı resim vücudün tam bir şekilde eğileceğini göstermekte dir. Her defa yaptığınız idmanlarda resimde gösterilen şekilleri tatbik ediniz. Yukarıda gösterilen resimlerde vücut tamamen istirahat edemez. Tam istiarhat, ancak aşağıda gösterilen iki şekil vasıtasile tat • bîk edilebilir. Kol ve bacaklardaki tüyleri dökmek için Amerika'da yeni bir krem icat edilmiştir. Bu krem, yalnız tüyleri bir müddet için değil, bir daha çıkmıyacak şekilde temizle • mektedir. Kadınlar, bu tüyleri dökmek için bir çok ilâçlar kullanırlar... Bunlar hem gayrisıhhıdir. Hem de tüylerin daha çok büyümesine sebep okırlar... Bir kimya mütefennini jbvı «Lowry» isminde bir adam {«utu bir krem icat etmiş ve bunun Sîhhiye Vekâletinin hey'eti fenni yesine kabul ettinniştir. Bu krem, şekli itibarile diğer her hangi bir kremden farkh değildjr. E&kat ter kibi tamamen farklıdır. «Neet» ismi verilen bu krem, kollara ve bacaklara sürülür. Biraz sonra su ile yıkanır. Muaraele bundan ibarettir. Tüyler, bir daha gelmemek üzere dökülür, Elinizi kolun üzerinde gezdirdiğiniz zaman, küçük bir dikene bile rasgelemezsiniz. Cilt, bir çocuk kolu kadar yumuşak ve pürüzsüz olur. Bu «uretle, tüylerden ebediyyen kurtulmuş olursunuz. Gençliğini ve canlılığını muhafaza etmek istiyen her kadın, gününün muayyen bir kısmını istirahat etmekle geçirmelidir. Resimde gösterdiğimiz idman ları her iradeli kadın tatbik ede bilir. Bu istirahat vücudü ihtiyacına göre muayyen zamanlarda yapıl malıdır. Elbiseler, bol ve rahat olmalıdır. Mümkünse idmanlar, karanlık bir odada yapılmalıdır. Karanlık bir odada vücutle beraber dimağ da istirahat etmiş olur. Evvelâ yere yatınız. Gözlerinizi kapayınız. Rahat rahat nefes alı mz. Kollarınızı vücudünüzün yanına bırakınız ki, küçük parmak larınız ve elinizin yan tarafı yere temas etsîn. Bu vaziyette kolun a